Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bas en '96 Mercury Grand Marquis aka Das_Boot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bas en '96 Mercury Grand Marquis aka Das_Boot

hallo allemaal,

mijn naam is bas en al sinds een paar jaar in bezit van een '96er mercury grand marquis die als koosnaam Das_Boot heeft gekregen.
    al sinds kleins af aan was ik altijd een fan geweest van dit soort auto's, en mijn liefde ervoor kwam tot stand in 1992/1993 in de tijd dat The X-Files op tv kwam.
    neem aan dat iedereen vroeger wel eens zei dat hij is auto X wil rijden als ie later groot zou zijn, mijn droom en belofte is hierbij dus waargemaakt.
    na vrij lang zoeken kwam ik dus mijn huidige auto tegen. voor een V8 lage kilometerstand, automaat schakelt ondanks zijn leeftijd boterzacht. gewoon een auto van formaat.
    wat parkeren betreft zwijg ik liever. verbruik valt ook reuze mee voor een full-size sedan en gewicht.
    verbruik op lange afstanden met cruisecontrol aan en lekker in rust zweven over het wegdek. op windgeruis na hoor je eigenlijk helemaal niks. de motor is zo stil als een muis op teenpuntjes en als het windstil is kun je met alle zekerheid de ''dader'' van een stille scheet aanwijzen.
    wat ruimte betreft zit het wel snor. wie dacht dat de oude ford scorpio veel ruimte had moet eens in dit vehicle zitten. je kunt bijna achter op de bank onderuitgezakt zitten, en voor net zo. en net als achter ook voor drie zitplaatsen met ieder een gordel.
    het interieur zelf is vergeleken met de hedendaagse moderne auto's vrij sober. veel ruimte, weinig knoppen, en alleen het nodige is te vinden.
    de kofferbak heeft qwua ruimte formaat kelder, soms is het handig om veel ruimte te hebben. 6 personen kunnen allen een xxl reistas meenemen en plek voor diverse kratten bier is ook een optie. past allemaal.
    aangezien het model een Body on Frame betreft en in volksmond ladder chassis genoemd word mis je de standaard beeld wat je normaal onder de motorkap vind. namelijk de veerschotels bij je zijscherm. dit zit allemaal aan het frame en dus ruimte zat voor de forse V8.
    ook betreft optie's die europe niet kent of lange tijd niet gekend heeft. bochtenverlichting bijvoorbeeld. tegenwoordig een mistlamp die aan gaat. bij de merc zit een unit in de sidemarker.
    dagrijverlichting (DRL) , volkswagen heeft ze nu, de merc sinds 96.
    maar n ding is niet zo vaak gezien. en mensen die de auto voor het eerst zien kijken ook even raar naar mijn keyless entry. gewoon een pincode intypen bij de bestuurderszijde.

tijd voor foto's.

orgineel Go Rhino Pushbar, deze zitten ook op de Ford Crown Victoria bij de amerikaanse politie.

en het interieur.

Die bullbar! LOL! Hoezo problemen met parkeren? En ook handig bij Oud Hollandsch Bumperkleven :-)

Gave bak, en welkom hier.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ah lekker deinend cruisen met de police interceptor. Een boot is het inderdaad wel.
      8.2 met supercharger?

Comment

Lekker fout, die koevanger voorop :)
        Zal wel heerlijk onthaastend rijden, zo'n deinbak.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die Bas;

Welkom. Een leuke aanwinst voor het gummenwagenpark. Volgens mij heeft W220L ergens in zijn gummentijd ook nog iets soortgelijks gehad. Maar was 'USS Nimitz' niet toepasselijker geweest? ;-)
          De foto's hebben veel weg van de Afrikahaven in Amsterdam, maar ik denk toch dat het ergens in de Europoort is.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Welkom hier. Leuk, die Amerikanen hier tegenwoordig.

Comment

Die police interceptor badge heb je er ook zelf opgeplakt? :)

Welkom op Gummen! Ik vind het wel gaaf, dit soort sloepen. Rijdt supercomfy zolang je maar rechtuit gaat.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

@ Jasper.
                nope, zat er al op voordat ik hem kocht. wijkt ook qwua onderdelen af van de civilian versie. bleek met bijvoorbeeld de remmen dat de standaard marquis niet wilden passen.
                en qwua mening van rijd lekker zolang die rechtdoor rijd. het is wat je gewend bent. persoonlijk heb ik er geen moeite mee. maar ik heb hem ook niet gekocht om te racen.

@ Hansv,
                Europoort inderdaad. en ja was ook een leuke naam geweest haha.

@ netraam,
                dan moet je nog even wachten, voornamelijk proberen ze er allemaal bij mij langs te komen.

Comment

Ik bedoelde het niet lullig hoor - het zijn geen Elises natuurlijk, en da's prima!

Ik dacht dat de police interceptor altijd de Ford versie was, maar niet dus?
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk hoor zo'n sloep.

image.jpg

Comment

Wat een ding man! Rijdt erg relaxed lijkt me.
                      Die pushbar kon wel eens handig zijn :)

Welkom op Gummen trouwens!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat een sloep!
                        Ik vind dit soort schepen altijd wel leuk.
                        Mis alleen de dobbelstenen aan de binnenspiegel ;-)

Welkom hier!
                        Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

@ PeterS,
                          en bedankt voor de foto haha. klopt. zo zag de mercury er voorheen uit. sinds 3 a 4 dagen nu weer zoals op de getoonde foto's.

ben nu wel blij dat ik weer beetje neutraal door het verkeer kan rijden.

enigste schade zijn 5 gaten in het dak. afspraak gemaakt voor volgend jaar om ze weer dicht te laten maken en dak word opnieuw gespoten. dus hiervan zien we straks helemaal niks meer van terug.

en zoals ie nu voor de deur staat.

Comment

@ Harry,

dankjewel. heb het nu al uitstekend naar mijn zin!

Comment

Welkom Bas, wat een variatie hier op het "groene" forum, geweldig :-)
                              in mijn jonge jaren, (heel vroegah) veel in Amerikanen gereden voor mijn werk.
                              Super vond ik die auto's, zelf nog een poosje een Pontiac Firebird gehad.
                              Lpg in gezet en lekker zwart rijden met dat ding.

Comment

@ Beamer,

dan denk ik dat deze voor jou niks is hier in het kleine waar brandstof duur is nederland haha.
                                brandstoftank is 115L ex reserve, en telt maar liefst 125 liter MET reserve. tanken doet dan ook een ''beetje''.....veel.... pijn.
                                en nee, ik praat niet over LPG maar over ouderwets benzine, enneuh. ik rijd een ''groene'' auto ghehe

Comment

Die Chrysler is ook van jou, of heeft de hele buurt zo'n goede smaak als jij? :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

leuke auto, doet me denken aan deze scene:

Comment

Welkom! Altijd leuk meer Amerikanen hier.
                                      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Mja, ik heb ook niet zo gek lang geleden zo'n ding gehad.
                                        Rijdt prima, kwestie van wennen.
                                        Pincode staat/stond in het kofferdeksel .

Die dingen werden door Hessing geleverd en er zaten geen badges op van "Police Interceptor".
                                        Staat ook niet echt op volgwagens in een rouw/trouwstoet he.. ;)( daar werden de meeste voor geleverd, taxibedrijven voor het luxe-vervoer en een verdwaalde "veelvoorweinig"rijder)
                                        Voor de NL markt werden ze al aan de overkant aangepast.( al was de mijne oorspronkelijk voor Canada gemaakt)

Wel het inlaatgedeelte in de gaten houden, plastic heeft niet het eeuwige leven. ;) ( en een remlichtschakelaar bij de reserve onderdelen stoppen)

Tips and tricks http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbthreads.php ( maar die ken je vast wel)
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Cool apparaat, ook als state trooper. Ik krijg er een beetje het Dukes of Hazzard gevoel van, met die uitmonstering. Ook zonder alle opsmuk is het lekker anders, lijkt me erg gaaf om in te rijden. Mijn wijlen opa had ook altijd Amerikaanse auto's. Met zijn drien op de voorbank, en voortglijden maar.
                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Super!!!! Ik heb een '77 Grand Marquis gehad. Blijven geweldige wagens.
                                            Nu gekozen voor een midsize 90's Dodge ipv een fullsize Grand Marquis of Buick. Toch een beetje met de parkeervakken in gedachte.
                                            Welkom en mooi om de amerikanen hier te zien !! :)
                                            1992 Dodge Dynasty 3.3 V6 - *It's a crazy feeling you can't control, the sound of freedom called Rock N Roll.*

Comment

Welkom, en een geinige auto.

In dezelfde autohoek heb ik ook veel op met een Buick Park Avenue. Uiteindelijk nooit gekocht, maar die oefende wel een behoorlijke aantrekkingskracht op me uit.
                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

@ Janspeed,

klopt, soms heb ik ook dat gevoel haha. btw. mijn aansteker is ook defect in de mercury ...

@w220L

klopt, genoeg onderdelen in de schuur als reserve. van plaatwerk tot lichtschakelaar. mijn inlaatgedeelte is al aangepast. vervangen voor alluminium,

@Jasper,

klopt, betreft een Chrysler 300M 3.5V6 automaat. hoewel het een kleiner motor betreft rijd de marquis vreemd genoeg zuiniger. gecombineerd met stad/provinciaal/snelweg gemiddeld 10L op de 100 voor de mercury.

voorheen had ik 2 jeeps gehad. een 1993 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 4x4 fulltime. en een Jeep Cherokee (niet de grand) van 1986 met een 4.0 lijn-6 en selec-trac. kon kiezen tussen 2WD/4WD/4WD hi/lo. daarmee reed ik ook het meeste mee. was zuiniger en meer fun to drive.
                                                voor die 2 had ik nog een Jeep Grand Cherokee van 1994 met een 5.9 V8 High Output. met een heeeeeeeeel rustig voet was 1:5 te halen. maar met verkeer mee rijden was het pas echt schrikken. 1:3 gemiddeld. dus zeg dat je met 30 liter 100 kilometer ver kwam. na 300 kilometer was de 90 liter tank kurk droog.

de meeste kilomters (om en rond de 140dkm) zijn combinatie van roadtrips, vakantie's en woon/werk verkeer. en erg prettig vind ik dat de marquis zonder morren benzine van minimaal 87 octaan slikt. her en der vind je namelijk nog een adresje tijdens vakantie's waar je gewoon benzine 91 vind.
                                                altijd leuk als de pomphouders naar buiten komen gerend en paniek hebben. als ik ze de sticker laat zien in de tankklep zie je ze weer ontspannen en heb ik om en rond de 15 a 20 cent de liter minder getankt.

Comment

de extra's die de europese modellen niet hadden en waar de APK meester altijd moeilijk om deed.

Corner lights. oftewel bochtverlichtin. zodra ik de hendel van de knipperlicht bedien gaat de desbetreffende kant de unit aan. en ja het helpt echt.

keyless entry system. codepaneel.

het interieur gezien vanaf bijrijderskant.
                                                  voor:

achter:

het motorblok.

achterklep open, uiteinde is 2 meter. dus je hoofd stoten kan bijna niet gebeuren. (klep gaat tevens automatisch open en weer dicht)

kofferbak zelf. de diepte.....echo!!!

en als je visite krijgt kan deze zeer goed als logeerbed dienen.

en digitaal tellerunit. met boordcomputer.

iemand die gek is op knopjes en schakelaars kan hier niet echt gelukkig worden.
                                                  kachelbediening (airco), klokje, en autoradio. meer heeft de man niet nodig. vooral de radio....

en nog diverse opties zoals luchtkussens in de rugleuning/zitvlakte. verwarmde bank achter en voorbank ook verwarmd, zomer gekoeld. verwamd stuurwiel. automatisch uitschakelen van stroombronnen na een half uur.( nooit een lege accu). verwarmde buitenspiegels, alle ramen kunnen helemaal open, zodat je niet de restglas ziet. verwarmde vooruit. achteruit natuurlijk ook. en MyKey. zonder die kaart valt de auto na 250 meter stil en gaan de deuren op slot. ook trekt die de aandacht door alle lampen, en hoorn te laten loeien. slot is dan NIET van binnen te openen. ik kan het weten want ben eens die kaart vergeten......slik...

Comment

Waarom niet LPG? Rij je te weinig?
                                                    8.2 met supercharger?

Comment

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=nl

En zo zag ie er blijkbaar niet zo gek lang geleden uit...

594_7.jpg
                                                      594_1.jpg
                                                      594_3.jpg

Comment

594_8.jpg

Stoelverwarming/ventilatie etc zeker later ingebouwd ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                          [ATTACH=CONFIG]25129[/ATTACH]

Stoelverwarming/ventilatie etc zeker later ingebouwd ??
                                                          klopt, van een Lincoln, stoelen waren exact hetzelfde uitgevoer qwua leder. dus was enkel overzetten en duimen dat het nog werkt. maar heb er al zoooo veel profijt van gehad.

Comment

Geniaal ding. Ik ken alleen de Crown Vic vanaf de achterbank (als Taxi gelukkig ;) ) en vind het fantastische apparaten. Laatste echte Amerikaanse sloep, met z'n ladderchassis en zo'n heerlijk klinkende V8 wordt zelfs daar ook een uitzondering. Welkom op Gummen!

Comment

wat een heerlijke bak zeg gaaf!
                                                              http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                              Citroen 2CV 1982
                                                              Saab 9-3 2.0T 2002
                                                              Citroen C1 2014
                                                              Solex 3800

Comment

[email protected] in kofferbak. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X