Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo Gummers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo Gummers

Even voorstellen, ik ben Marc, alweer 25 jaar en woonachtig in Nieuwaal.

Op mijn 18e mijn eerste auto gekocht, een E30 320i. Natuurlijk binnen het jaar aan de schleife gesnuffeld en sindsdien regelmatig bezocht. Helaas heeft een goede vriend van mij de E30 op de terugweg van de Nordschleife totall loss gereden, opzich niets ernstigs, maar zo'n ding is al snel totall loss heh ;0

Daarna heb ik een E36 M3 3.0 Coupe gekocht. Ik merkte al snel dat deze auto meer vroeg van mijn 'Driving Skills' als dat de E30 dat deed. Tijd om die Skills een beetje op te krikken dus. Menig verlaten industrieterrein heb ik aangevallen met de M3, hierdoor heb ik de lol van het driften ontdekt. Dit is nu tijdens de dagelijkse ritten meer regel dan uitzondering geworden. Ik kijk dan ook uit naar de komende herfst/winter!

Toen mij gevraagd werd voor mijn werk meer kilometers te maken, heb ik besloten de M3 te verkopen aan mijn neef en zelf een E46 320i Touring aangeschaft. Mede om de benzinekosten (prive) een beetje te drukken. Diesels waren toen echt nog waardeloos qua fungehalte.

Aangezien in nu nog meer kilometers maak als toen, en de E46 mij eigenlijk wel stierlijk begint te vervelen, ben ik mij eens gaan orienteren op de BMW 1-serie, zodoende ook hier terecht gekomen.

2 weken geleden de volgende auto besteld;

118d 3-drs handgeschakeld

Spacegrau metallic (nieuwe kleur op de 1)
    Business line
    18 inch styling 217
    Zwarte hemel
    M-stuur & pook
    Sportstoelen
    Extra getint glas
    Navigatie Professional (nieuw beeldscherm en harde schijf)
    HiFi Professional
    Cruise control
    USB aansluiting
    Extra getint glas
    Xenon verlichting
    Blackline achterlichten
    Achterspoiler
    Sportonderstel
    Zwarte interieurlijsten

Heb lang getwijfeld tussen de 118d of de 118i. Als een ware petrolhead neig je toch meer naar een benzine motor, echter vind ik de huidige 4-cilinders van BMW totaal geen zoden aan de dijk zitten. Tijdens de proefrit in een 118d bleek dat de 118d toch voldoende koppel had om de achterwielen, in het nat weliswaar, van hun grip te ontdoen. Op hogere/cruise snelheid rijdt de 118d gewoon fijner als een 118i.

Mijn eerste nieuwe auto word omstreeks half oktober geleverd, heb er zin in!

Gr,

Marc

Welkom Marc!

Uiteraard een superkeuze die 118D! :-)
    Ik heb inmiddels ruim 30K km's met de mijne gedaan en ben nog steeds erg blij met de auto.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Heb jij ook de nieuwe (efficient dynamics) versie, Harry?

Edit. Zie al dat je de 3-deurs hebt, kan ook niet anders dus.

Wat loopt hij op top, +/- 210 echte KMPH ?

Comment

BMW rijders die weten op welke wielen hun auto aangedreven is en die aandrijving ook weten te gebruiken, zijn altijd welkom ;-)
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

210 zal hij idd wel halen idd, maar dat duurt wel even hoor.
          Maar tot de 180 vind ik hem snel genoeg en op de 200 zit je ook redelijk snel nog.

Wat is er nieuw aan die profi-navi? Ik heb business navi in zo'n klapscherm op het dashboard. Geen harde schijf, dus die DVD zit er fulltime in.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het veld 1serie rijders wordt weer verder uitgebreid \o/

Nu nog even aftellen en dan weer freude am fahren!

Comment

Het klapscherm is niet meer bij de Profi versie. Enigzins wel jammer want vond het een ideaal scherm.

Het nieuwe display is een stuk groter (8.8'') en met een hogere resolutie (1280x480 pixels). Ik heb geen DVD navi meer .. de software is al geladen op de harde schijf. Updaten gaat via een USB interface in het dashboardkastje. Dan zal je denken; 'Dan hoef je ook niet meer die achterlijke Navigatie DVD kosten te betalen (275,-)'', maar daar heeft BMW wat op gevonden. Na 1-01-2009 betaal je voor elke update, jahwel, 275,- euros :P

Ook kan ik er iets van 8GB aan persoonlijk spul op kwijt, muziek,foto's etc en er zit zelfs internet op!

Het menu is ook vernieuwd en ik krijg ook een nieuwe Idrive controller met direct acces toetsen (radio/navi/bluetooth etc.) Het schijnt ook allemaal een tikkie sneller te werken.

Als je op BMW.NL een 1-serie configureerd met navi prof, dan kan je het scherm zien. Vind het geheel wel iets minder elegant als het vorige mjah, tis weer nieuw heh.

Business Navigatie blijft echter hetzelfde concept, dus klapscherm met 1 enkele ingang voor de Navi DVD of een muziek cdtje. Vind ik erg onhandig. Probleem is natuurlijk makkelijk op te lossen met een wisselaar of een USB aansluiting, maar toch.

Heb er veel zin in.
              Last edited by MarcSideways; 08-09-08, 09:00.

Comment

Oke, ik zal eens kijken!
                Klinkt wel goed allemaal!

Ik had die USB-aansluiting ook moeten nemen, maar daar ben ik te laat mee. Maar MP3's luisteren via de line-in went ook wel gelukkig en werkt goed.
                Navi-DVD laat ik toch altijd erin zitten, anders is het veel te lastig met dat gewissel steeds.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo moet ie worden, alleen de blackline achterlichten, de achterspoiler en het extra getinte glas er even bijdenken.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Last edited by MarcSideways; 08-09-08, 16:53.

Comment

Niet een chrome-lijntje er tegenaan voor de zijruiten? Dat heeft die knaken-bak van Harry ook en staat prima.

Comment

neen.

Een chromeline maakt hem zeker sjiek om te zien .. maar ik wil hem meer sportief hebben.

Comment

Working...
                      X