Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

N!co

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• N!co

Hallo! Na ff meegelezen te hebben toch maar even voorstellen.
    Nico dus, leeftijd gaat al aardig richting de 40.
    Woon een kwartiertje rijden van Zandvoort. :D
    Auto is een Toyota MR2 uit 1991, hier ben ik nu 2 x mee op Zandvoort geweest, en dat wil ik vaker doen!!

Dat is gewoon mijn dagelijkse auto. Verder hebben we ook nog een Volvo S40.

Oja, voor wie het interessant vind, heb ook nog 2 motorfietsen: Honda hornet en Suzuki DRZ400. In het verleden heb ik redelijk wat circuit gereden met de motor, ook nog 3 jaar in de ZAC.

Welkom N!co!

Best een leuk ding zo'n MR2 en interessant qua aandrijving en middenmotor. Wat voor uitvoering is dit en met wat voor motor? Of zijn ze in NL maar met 1 motor geleverd?
    Je hebt toch ook turbo-versies hiervan?

Als je in oktober zin hebt om 2 uur op Zandvoort te rijden, moet je even in de VIP-box kijken. Er zijn weinig deelnemers, dus rustig en enigszins veilig op de baan. Het grootste gevaar ben je zelf. :-)

p.s. Heb je die foto met een keukentrap genomen ofzo? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Heej N!co, jij hier? :)

MR2 is geleverd met 2.0, 2.2 en turbo (import). Jacco heeft nu een MR2 turbo, maar zonder remmen. Volgens een vriend van me was dat best spannend op Zandvoort. :)

Comment

Hehe, nee, geen keukentrapje. Kijk hier maar, dan zie waar de foto vanaf gemaakt is: meer foto's

Het is een 2.0gti, 156pk. Met een gewicht van ca. 1150kg gaat dat niet supersnel, maar inderdaad door layout en achterwiel aandrijving rijdt het wel erg leuk! MR2 is ook met 2.2 geleverd, maar die zijn langzamer. En je hebt nog de USA-turbo (ca. 200pk) en je JAP.-turbo (ca. 250pk), volgens mij beide niet officieel in NL geleverd.

Hiervoor heb ik ook 2 x het 1e model MR2 gehad. Die zijn wat lichter en rijdt nog meer als een kart.

Ja, Dennis, die naam ben ik laatste weken ook al eerder tegengekomen. ;-)
        Maar wat bedoel je, met een turbo MR2 zonder remmen op Zandvoort? Zonder turbo-uitvoering remmen of echt ZONDER remmen?!?

De eerste keer op Zandvoort hielde mijn remmen het trouwens ook niet. Een week geleden nog een keer op Zandvoort geweest met nieuwe remblokken, EBC-redstuff. Die houden het wel prima uit en gaan eigenlijk alleen maar beter remmen als ze heter worden.
        Alleen kwam toen het volgende zwakke punt naar boven: koppelingsvloeistof ging koken. Inmiddels is die vervangen, net als de remvloeistof.
        Dus ja, ik zou graag weer een poging wagen op Zandvoort. :D

Comment

ff een update!

Na 2 x MR2 AW11's en 1 x MR2 SW20 wilde ik nu eigenlijk voor een laatste model MR2 ZZW gaan, maar voorlopig doe ik het weer even met een AW11!;D

Na een aantal AW11jes gezien te hebben was dit toch wel de meest roestvrije voor een leuke prijs, dus gisteren gekocht. Tis een 86er usa, met airco en cruisecontrol en sunroof. Hij heeft een lederen interieur wat er nog als nieuw uitziet!
          Project is: schoonmaken van binnen en van buiten, is lang niet meer gebeurd met deze emmer... :X
          En apk. Hiervoor moeten wat dingetjes gedaan worden: handrem zit vast, rubbers voorste spoorstangen zijn af. Oja, raam van bestuurders kant gaat ook niet meer naar beneden.
          Zal binnenkort wat betere foto's maken!

Comment

Welkom!

Pa Röhl weet ook wel wat van MR2's ;)
            En was het evo5 met de Turbo versie uit Engeland (RHD)?

Maarre, een 106 rallye in je sig, vertel daar eens wat over?
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
              Welkom!
              Ik sluit mij aan bij de vorige spreker!
              :-)

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
              Maarre, een 106 rallye in je sig, vertel daar eens wat over?
              Inderdaad.
              En meld je ook even aan op www.rallye.nl
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Wat is dit nu weer, een beetje mijn naam en uitroepteken zitten jatten?

Nou, welkom dan maar...................
                Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NICO! Bekijk bericht
                  Wat is dit nu weer, een beetje mijn naam en uitroepteken zitten jatten?

Nou, welkom dan maar...................
                  Ja, ik zag het NICO! Maar ik heb mijn nick toch echt al in gebruik vanaf het eerste uur van internet... Toen inbellen met 56k nog snel was ;-)

De Rallye had ik eigenlijk gekocht om in te rijden als ik van de winter een ander blok in de SW20 ging hangen.
                  Het is een 94er met slechts anderhalve ton op de teller, hij ziet er perfect uit:

Er zitten andere velgen op, remus uitlaat en ander spruitstuk, voor de rest origineel.

Comment

Geeft ook niet.

Ik ben trouwens nog in het 14k4 (dat was het toch) tijdperk begonnen. Wat gaat de tijd toch snel.
                    Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

106 Rallye blijf ik leuk vinden.
                      Hele leuke auto's voor niet al teveel geld.

Gefeliciteerd met je nw MR2 overigens! Die auto's schijnen idd behoorlijk te kunnen roesten he?
                      Dat had ik toch niet verwacht van dat merk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                      X