Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Z4 gekocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MarcSideways Bekijk bericht
    Wat een gaaf ding zeg, die BBSen staan inderdaad heel dik

En zo brak vind ik die foto's niet hoor :D
    Had je ook de grote versies gevonden dan? ;-)
    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Altijd mooi zo'n "lifestyle choice"! :)

Gefeliciteerd!
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
        "lifestyle choice"! :)

Betekent hetzelfde als "K*t, ik ben jaloers, waar doen die gasten het van ??? "
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Gaaf Tom!! Heel veel plezier er mee. Gave velgen ook!
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd ermee! Z4's zijn gewoon erg gaaf, ben erg fan van het model. Eindelijk een echte vervanger van de S2000 (niet dat er iets mis was met de 330i, maar dit is toch specialer wat mij betreft!)

Comment

Opzich is zo'n Z4 wel leuk als 3e wagen....wat kost die bak eigenlijk ? Liefst wel met 17" velgen anders stuiterd GF zo heen en weer tijdens rijden :-)
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Interieur fotos? Joehoe? :-)

Comment

Gisteren belde de verkoper op met mijn vader (die spreekt namelijk 'ietsjes' beter Duits dan ik). Het oorspronkelijke plan was dat we vandaag om 13:00 uur de auto zouden ophalen. Maar er was "ein problem". Voor het export kenteken moesten ze het paspoort hebben. Toen we zijn gaan kijken hebben ze er wel een kopie van gemaakt, maar dat bleek niet voldoende. De oplossing? Om 10:00 uur daar zijn (ivm gemeentehuis oid). Dus zodoende ging de wekker vanochtend om 5:30 uur. Gelukkig met een goed vooruitzicht want ik ben niet zo'n vroege vogel. Met mijn pa ben ik langs een maat gereden om hem op te pikken (die ging ook mee). De eerste 220km reed ik. Ze waren weer flink aan de weg bezig op de A61, maar dat hadden we een paar dagen eerder ook allemaal al meegemaakt. Tegen een uur of 8 zijn we even gestopt voor een ontbijt. De volgende 220km heeft mijn pa gereden.

Om 10:15 reden we het plaatsje Speyer binnen waar de dealer zit waar ik em gekocht heb. Spannend!

En daar stond al iets, onopvallend achter het hoekje, in het diep zwart te blinken.

Gelijk op het kantoor wat zaken afgehandeld en het nodige papierwerk van de auto gekregen. Er werden handelaarsplaten geregeld en een wat jongere verkoper zou even met mij meerijden voor een korte proefrit. Die had ik namelijk nog niet gehad, omdat daar de vorige keer geen tijd voor was. We zouden naar het gemeentehuis (geloof ik) rijden voor de exportplaten. Onderweg op een wat vage manier proberen te communiceren (hij sprak maar een beetje engels, ik sprak geen duits maar versta het soms wel).

Daar aangekomen in een bijgebouwtje wat formulierwerk ingevuld. Toen naar dat gemeentehuis waar helemaal een partij papierwerk nodig was voor die exportplaten. Tig stempels, kopieen en faxen later konden we terug naar het andere gebouwtje om de platen zelf op te halen. Ik begreep er allemaal weinig van, heb alleen twee keer m'n paspoort moeten afgeven en tig handtekeningen moeten zetten. De platen zaten erop, toen moest er nog een ding op die plaat en daarvoor moest een andere dude komen die het chassisnummer ging controleren. Gelijk een complimentje, en hij vroeg waar de auto heenging. "Zu Hollande" riep ik in gebrekkig Duits. Hij was blijkbaar blij met dat antwoord want ik kreeg z'n goedkeuring en hij wenstte mij veel succes ;)

Toen terug naar de dealer. Daar zaten mijn pa en die maat te wachten. Ze hadden de rest al afgehandeld met de verkoper. Voor we naar huis gingen nog even bij de lokale Burger King wat eten en drinken gescoord. Uiteraard met uitzicht op de Z4. Het is echt een plaatje 8)

De rit naar huis uiteraard in stijl teruggereden (open dus!!!). Strak blauwe lucht, zonnetje op je kop, stoelverwarming aan en cruisen. We zijn lekker rustig naar huis gereden. Weer 440km terug. Al was dat natuurlijk een stuk leuker dan de heenweg :)
                  Prachtig uitzicht op sommige wegen, heerlijk om je heen kijken als je door de bergen en dalen rijd, echt genieten geblazen!
                  Die maat van mij weet inmiddels perfect hoe het navigatiesysteem werkt. Ik moet het nog eens goed uitzoeken. Er zit ook TMC op en dat is wel ontzettend handig. Filemeldingen worden op de kaart geplaatst en via de speakers medegedeeld als het op je route ligt. Er is gelijk een afwijkende route om de file heen. Techniek die al tijdenlang bestaat, maar voor mij was het nieuw. Ik was TomTom gewend en daar is het (meen ik) een betaalde dienst.
                  Ook het HiFi Professional is geweldig. In mijn 330i had ik voor bijna 1500 euro aan geluid zitten. Dat klonk geweldig, maar dit voldoet boven verwachting. Het is een vrij intelligent systeem wat erachter zit. Zelfs open kun je flink hard de muziek opzetten en op de een of andere reden blijft het goed klinken. Verder zit er een andere uitlaatdemper onder (van Schmidt-Technik). Een RVS-uitlaat met twee mooie ronde pijpen (niet te overdreven). Bij normaal toeren hoor je niet meer dan de standaard uitlaat. Pas toen ik binnen de bebouwde even het gaspedaal vloerde hoorde je em wel. Klinkt super in ieder geval. En wat subtiele plofjes bij gas los. Toch gaaf!

En om half zes kwam ik thuis aan. Toen was het gelijk afgelopen met de pret. Want ik mag er nu niet meer mee rijden tot de RDW keuring en de kentekenplaten erop zitten. Nog een paar dagen geduld dus.

Ben zo blij als een klein kind :D

Comment

GVd Wat mooi Tom...............om nou te zeggen dat ik jaloers ben :-)
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Zo'n Z4 heeft toch wel een heel andere uitstraling dan zijn voorganger. Serieus apparaat, veel plezier ermee.

Comment

Schitterende auto, die velgen maken 'm naar mijn mening helemaal af.
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Tsja, wat kan ik zeggen?

Retepoepiestrak, sjiek de friemel. etc.

Congrats, mooie bak! Veuls te mooi voor zo'n lillukerd natuurlijk! ;-))

Groet
                          GJ

Comment

mooie auto!
                            ik hoop alleen wel dat je een smurf bent
                            want een breed geschouderde kerel van 1.95 die met een bochel om het stuur gekromd zit is geen gezicht ;-)
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                              mooie auto!
                              want een breed geschouderde kerel van 1.95 die met een bochel om het stuur gekromd zit is geen gezicht ;-)
                              T'is een cabrio he :-)

Comment

maar van die dode vliegen tegen je voorhoofd is ook niets. :)

erg mooie auto trouwens. (y)
                                Forza!

Comment

Skitterende bak ...
                                  VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                    mooie auto!
                                    Tom is zeker niet de grootste, dus dat komt wel goed,lijkt me. Sorry, Tom. ;-))

Groet
                                    GJ

Comment

Prachtige auto. Viel spass am fahren! Een echte babe-magnet.
                                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Skitterend!

En ik begrijp goed dat je niet had proefgereden? Je had vast wel eens eerder een Z4 geprobeerd?

Heel veel plezier ermee! En succes de komende dagen met dat heerlijke Nederlandse herfstzonnetje...;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                          En ik begrijp goed dat je niet had proefgereden? Je had vast wel eens eerder een Z4 geprobeerd?
                                          Ja klopt, was wel de bedoeling maar het was een aardig eind weg. Die dealer was tot 19.00 uur open en wij kwamen er om 18:40 voor de 2e keer die dag om de koop rond te maken. Proefrit was dus niet meer mogelijk. Terug naar huis en een andere dag terug vond ik een te groot risico, voor je het weet is ie verkocht en dit was wel exact de uitvoering/auto die ik zocht. Verkoper zei dat die BMW dealer al meer dan 30 jaar bestond, een echt familiebedrijf was waar service/kwaliteit belangrijk was, er een jaar BMW-garantie op de auto zat en ik desnoods gelijk terug kon komen als ik ermee naar Nederland zou rijden en iets op zou merken. Had er dus alle vertrouwen in. En inderdaad al eerder in een Z4 3.0i gereden.

Comment

Prachtig ding hoor!
                                            Wielen zijn groot, maar staan goed.

Veel plezier ermee!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Inmiddels wat kilometers extra erop gezet (elke weekend nog lekker weer gehad :)). Auto bevalt echt super. vind em er super uitzien.. rijden is heerlijk (fantastische motor, onderstel), sportief te rijden, eigenlijk erg luxe. Als je in de markt bent voor een leuke auto en geen 4 zitplaatsen nodig hebt is een Z4 roadster echt een aanrader!

Ohja, heb em nu 3 weken ofzo op kenteken... tot dusver nog maar 2 keer naar huis gereden met de kap dicht. Verder alleen open (behalve 's ochtends want dan moet Tom nog wakkerworden). Dus hoezo, heb je in Nederland niks aan een cabrio.. bullshit ;)

Comment

Jemig Tom, wat een schitterende foto's van een nog mooiere auto! Helemaal top!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                                                  Jemig Tom, wat een schitterende foto's van een nog mooiere auto! Helemaal top!
                                                  Inderdaad, hele mooie foto's!

Comment

idem. :)

serieus mooie foto's en een erg mooie auto. Die wielen staan goed!
                                                    Forza!

Comment

Zijn inderdaad verdomd mooie foto's! Kwamen ze zo uit de camera rollen of is er nog een nabewerkinkje overheen gegaan?
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Verschilt per foto, sommige kwamen eigenlijk zo eruit en anderen zijn aardig bewerkt :)

Comment

Wow, mooie foto's idd!!
                                                          Mooie auto ook natuurlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Cursusje fotografie gedaan Tom? Nice!

Comment

Geile bak ;)
                                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hoe dan ook, erg mooie foto's en dito auto!
                                                                You know that reality is immaterial

Comment

Mooie foto's, vooral no. 2.
                                                                  Vind de mindere, daar waar de achtergrond uit meerdere soorten bestaat, lees auto half voor een huis, half voor een grasveld. Dat breekt de lijnen van een auto.

Comment

Working...
                                                                  X