Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Z4 gekocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
    Verschilt per foto, sommige kwamen eigenlijk zo eruit en anderen zijn aardig bewerkt :)
    Je bedoelt dat je er een Z4 in hebt geshopt ipv de gare 1.9 Z3 die eigelijk bij jullie op de oprit staat?

Nee, knappe bak.
    Niet mijn favoriete BMW (maar dat is eigenlijk geen een nieuwe BMW meer) maar met die wielen en kleur zeer oke.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

wanneer is die minimeet met wooter? incl filmpjes?
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Moooooooiiii.....en de auto ook :D

Wat voor een camera heb je?

Mooie Z4 ook hoor. Veel plezier er mee.

Comment

Extaxi:
          Ja kennen we wel een keer doen als Wooter z'n Z4M heeft, woon toch in zuiden :)

Kleintje:
          Tnx. Gemaakt met een Canon 40D.

Comment

Jaaa, minimeet :). Wanneer ie binnen is wil ik wel een zaterdag of zondag afspreken :).. Mergelroute doen? ;)
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Mooie wagen en hele mooie foto's.

Zo in het zwart met die velgen is toch echt wel een knap plaatje hoor.
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

knappe wagen!

Die foto's zijn echt waanzinnig mooi. respect.
                Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Mooi hoor. Wanneer kan ik langskomen voor een fotosessie met mijn bolide? ;-)
                  M3 DCT E93

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErnstV Bekijk bericht
                    Mooi hoor. Wanneer kan ik langskomen voor een fotosessie met mijn bolide? ;-)
                    Volgens mij moet er weer eens een BMW only meeting komen :-)

Comment

Wat een kut ding...

:)
                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                        Volgens mij moet er weer eens een BMW only meeting komen :-)
                        +1!
                        M3 DCT E93

Comment

Ernst, jij moet +2 doen ;)

Ik +1!

Comment

:-) Morgen komt er een potentiele kandidaat langs voor de einser....
                            M3 DCT E93

Comment

Sorry hoor, maar wat een lelijk hok!

Zet maar bij mij voor de deur neer :-)

Gefliciteerd. Schitterende foto's ook!
                              All you need to remember is the number '70' .

Comment

Mooie foto's, alleen wel laag bij de grond geschoten...

@Tom

Ben jij zo klein van stuk ofzo ?
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Cm, beeld je eens in hoe die foto's eruit zouden zien die voor elke foto gewoon op 1m60 hoogte zou schieten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                    Cm, beeld je eens in hoe die foto's eruit zouden zien die voor elke foto gewoon op 1m60 hoogte zou schieten...
                                    Hap niet zo :-)

Comment

Speciaal voor TM dan:)

Comment

Mooie foto's/auto!! Ook nog in Heusden geweest zie ik :)

Comment

Drie nieuwe plaatjes:

Comment

De bovenste twee... Breda?

Mooie wagen, Tom!
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Schitterend!

Sommigen maken in 1 dag meer foto's van hun auto dan ik tot nu toe in totaal van al mijn auto's heb gemaakt. Heeft wel een reden zo te zien ;-)
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Wat kost knippen & wassen bij jou ?
                                                ROFLMAO
                                                Even serieus
                                                Mooie wagen
                                                Die velgen doen het hem
                                                Volgens mij zet je de puntjes echt op de I als je je velgen gun metal black of black chrome laat spuiten/maken
                                                E
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                  Wat kost knippen & wassen bij jou ?E
                                                  30 euro.
                                                  brengen we het ook nog in model.
                                                  alstublieft, dankuwel.

:P

Die eerste twee foto's zijn in Oirschot gemaakt trouwens. Velgen laat ik zo :)

Comment

Fraai.

But (no pun intended), een S2000 vind ik zoveel gaver!
                                                    Kun je iets zeggen over het rijden en de verschillen in rijden tussen een S2000 en een Z4?
                                                    Over onderhoud gaan we het niet hebben uiteraard.
                                                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Late reply... je reactie even niet gezien slibbe.

Eigenlijk vind ik er qua rijgedrag niet bijzonder veel verschil inzitten. Ik ben niet zo'n coureur in de zin van grenzen opzoeken, en ik kan het al helemaal niet beschrijven wat een auto nou precies doet. Ze voelen ongeveer beide lichtvoetig aan, dus gevoel qua insturen e.d. De S2000 had iets sneller overstuur tov de Z4. Maar dat verschil is erg klein, de Z4 lijkt iets koersvaster ofzo. Qua weggedrag iets volwassener misschien. Kan zijn dat ie dus meer te vergelijken is met de facelift versie van de S2000 (heb ik nooit mee gereden). Ik had de eerste versie namelijk. Die facelift versie van de S2000 was qua onderstel iets gefinetuned.

Comfort is qua onderstel/rijden in het voordeel van de S2000. De Z4 is stugger, moet er ook langzamer mee over drempels. De 19 inch velgen zullen ook niet helpen. Een S2000 (uit modeljaar dat ik em had) stond standaard op 16 inch, vanaf de facelift op 17 inch. Ik heb de S2000 op zowel 16 als 17 inch gehad.

Op gebied van luxe wint de Z4 het, stoelverwarming, climate control, navi, zeer goede audio, afwerking in het interieur. Stuk hoger niveau. Audiosysteem in de Z4 is erg goed. Ik heb HiFi Professional en op de snelweg met kap open kun je nog prima een muziekje luisteren. Verbazingwekkend goed. Zitten in het interieur 10 speakers. Voor de meeste niet zo belangrijk, maar ik kan het wel waarderen.

De Z4 is niet op het niveau van andere BMW's (E46 bijv.), er zitten twee rammeltjes bij mij (Z4 komt uit een fabriek in Amerika, samen met de X5). Materiaal is wel in orde voor het soort auto, niet top maar gewoon prima. Interieur van de S2000 zat goed in elkaar maar was erg minimaal en vooral japans-plasticachtig. Ook amper luxe en veel minder over nagedacht. De Jap heeft lelijke knoppen en afwerking is eigenlijk cheapass (maar wel cool, je merkt dat het een rijdersauto is en die zeuren niet over dat interieur!).

Motorisch is het grootste verschil, high revving 4 cilinder (vermogen hoog in de toeren) VS de bekende 6-in-lijn van BMW... tja, beide vind ik gaaf! :)

De S2000 was als dagelijkse auto niet erg geschikt, er is weinig isolatie en op de snelweg had je altijd herrie aan je kop. Zelfs in de zesde versnelling maakt ie veel toeren (op de snelweg ~140km/u iets van 4000-4500rpm meen ik mij te herinneren). Rustig muziekje luisteren is er dan niet bij. Bij de BMW heb je die power wel, vanaf 3000rpm voldoende trekkracht voor bijna alle situaties. In de stad rijd ik gewoon tussen de 2000 en 3000rpm. Bij de S2000 _moet_ je terugschakelen omdat de motor het niet lekker vind bij lage toeren weg te trekken. Bij de Honda blijf je schakelen. Soms leuk, maar niet altijd. De kick is bij de duitser wel ietsje minder. In de praktijk is de BMW beter, zonder dat het saai is. De 6-in-lijn is een heerlijk blok. In de praktijk is ie ook sneller denk ik. Onder de Z4 zit ook een iets andere uitlaat en die klinkt prima als je goed gas geeft. Normaal geen fan van uitlaatjes maar 't is wel gaaf hoor!:)

Verder zit er een sportknop in de Z4 en die zorgt ervoor dat het sturen minder soepel gaat (al vind ik em daarna nog steeds vrij soepel) en de gasrespons neemt toe. En dat merk je zeer goed! Wel toffe knop dus als je lekker sportief wilt knallen, maakt de auto een stuk giftiger.

Maar ik vind de S2000 ook een ontzettend coole bak. Ben gewoon liefhebber van open rijden, en dan in een auto met genoeg vermogen op de achterwielen, een lange motorkap en twee stoelen:)
                                                      In december ook regelmatig open gereden, gaat prima. Net nog zelfs, al kreeg ik bij het stoplicht wel weer een opmerking of het niet koud was:)
                                                      Mijn volgende auto moet misschien een dikke Boxster worden, dan heb ik ze alledrie gehad:
                                                      http://video.google.com/videoplay?do...99264858426015

Moet er wel bijzeggen dat het alweer een jaar of drie geleden is dat ik in de S2000 heb gereden.

Kortom; ik ben zeer tevreden met de Z4!
                                                      Last edited by Tom; 15-01-09, 23:59.

Comment

Extra fototje;

Comment

Coole foto man!!

Z4 met 6-cilinder vind ik leuker dan een S2000 ieg.
                                                          Maar S2000 blijft ook heel erg gaaf, vooral door die heerlijke hoogtoerige motor natuurlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie foto Tom (y). Handig ook, zo'n statief :)
                                                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Je foto's worden alsmaar mooier Tom. Maar als echte gaylord heb je daar natuurlijk aanleg voor. :)

Comment

Waarom heb je hem achter opgekrikt? :)
                                                                You know that reality is immaterial

Comment

Helder verhaal Tom, thx.

Tja, ik wil dat vtec-hoogtoerige rijden eens meemaken. Maar voor regular use zal de Z4 beter voldoen, als ik dat zo lees, ondanks het stuggere onderstel.

Ik maakte op zoek naar de volgende lease ooit eens een proefritje in een hoogtoerige kleine Rover. Ik vond het mieters voor de proefrit maar heb de wagen teruggebracht naar de dealer met de opmerking dat het fantastisch rijden was, maar dat ik niet elke dag uitgeput 'na veel lol' op het werk wil aankomen.
                                                                  Als tweede auto zou ik wel voor die lol gaan. En hoe het dan in de praktijk uitvalt... ;)
                                                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                                                  X