Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kZienix

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kZienix

Zo, ook weer terug.

Hoewel de Renault Grand Scenic alweer een tijdje de deur uit is, houd ik deze nick maar gewoon.

Op dit moment rijd ik in een zwarte Ford Galaxy TDI uit 2005.

Werkzaam als zelfstandig ICT Consultant. Op dit moment doe ik mijn kunstje bij een van de grote energiebedrijven van NL.

Woonachtig in Amersfoort, vader van 3.

Plaatjes van de bus (met dank aan Harold van A1 Carcleaning):

Last edited by kZieNix; 09-09-08, 22:10. Reden: Plaatjes toegevoegd
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Sinds dit weekend een autootje erbij:

Volvo 340 uit 1988.

Comment

Gefeliciteerd!

Kunnen we als een topic openen over de conversie naar een drifthok? Met kooi, opgepepte 2-liter, etc etc? :-)
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
        Zo, ook weer terug.

Hoewel de Renault Grand Scenic alweer een tijdje de deur uit is, houd ik deze nick maar gewoon.

Op dit moment rijd ik in een zwarte Ford Galaxy TDI uit 2005.

Werkzaam als zelfstandig ICT Consultant. Op dit moment doe ik mijn kunstje bij een van de grote energiebedrijven van NL.

Woonachtig in Amersfoort, vader van 3.
        kZieNix, in hoeverre zegt dat rode TDI wat?
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

@ExTaxi: in mijn geval betekent dit dat ie 96kW/130pk heeft (i.p.v. het 85kW blok dat ook als TDI in de Galaxy geleverd werd).

@Eddie:
          De Volvo blijft origineel. Ik heb ' em voor onbepaalde tijd in bruikleen en moet hem in oorspronkelijke staat weer teruggeven, als ik 'em niet meer nodig heb. Het enige dat er op dit moment aan ontbreekt is een achtergordel. Deze heb ik nodig om kinderstoeltjes mee vast te zetten.
          Gelukkig heb ik zojuist via de Volvo 300 Club iemand gevonden, die een achtergordel te koop heeft.
          Vanaf volgende week kan ie dus dienst doen als tweede gezinsauto.

't is overigens wel een "opknappertje". Hij is van m'n opa geweest. De enorme hoeveelheid deuken en krassen over de hele rechter kant van de auto waren ooit reden om te besluiten dat het maar beter was, als m'n opa voortaan maar niet meer met de auto op pad zou gaan. Is verder nooit wat aan gedaan.

Comment

Mijn leraar heeft nu ook een Galaxy met rode TDI maar ik dacht dat hij zei dat het een 110 pk is

Comment

Er was zelfs een 150pk TDI leverbaar, tegelijkertijd met de 130pk versie. Volgens AutoWeek dan...:) Wat had die achterop?

Comment

Gezien.... ;-)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Check!

Comment

Check!

Jaja, ik wilde net "steentjes gooien" toen ik plotseling bedacht dat jij het wel kon zijn..... ;-)

Comment

Steentjes gooien is wel makkelijk de laatste tijd met dat kapotgevroren ZOAB. :)

Reed jij gisteren trouwens in een zwarte S ? Dacht dat ik je bij S111 zag rijden.

Comment

Steentjes gooien is wel makkelijk de laatste tijd met dat kapotgevroren ZOAB. :)

Reed jij gisteren trouwens in een zwarte S ? Dacht dat ik je bij S111 zag rijden.
                        Nee, ik rijd nu voorlopig met deze kleur in de rondte....

Comment

Zo... vanochtend even bij Vtune op bezoek geweest.

De Galaxy heeft nu (volgens opgaaf) 159pk en 390Nm koppel.

Sjonge wat rijdt dat lekker!

Comment

Zo... weer een mijlpaal bereikt.
                            Auto bevalt nog steeds prima.
                            Attached Files

Comment

Wat voor gemiddeld brandstofverbruik scoor je? En hoe bevallen de kilometers qua onderhoud en kosten?
                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Zoals mijn onderschrift al aangeeft: ik ben een doorrijder.

Zeker sinds de chiptuning ben ik niet onder de 8 liter per 100km gekomen :)

Bevalt verder prima. Onderhoud bij de Ford dealer is niet goedkoop, maar daar had ik rekening mee gehouden bij de aanschaf.
                                Ik heb nu 50.000 km gereden in iets meer dan een jaar, waarin ik twee kleine beurten en 1 grote beurt heb gehad. (elke 15.000km volgens voorschrift).
                                Bij de 180.000 km beurt zijn de distributieriem, waterpomp, remschijven en -blokken voor en de voorbanden vervangen. Bij de laatste beurt heb ik een nieuwe uitlaat, spanrollen, multiriem en aandrijfas-keerring laten monteren.

In totaal heb ik ongeveer 3.600 Euro onderhoud aan de auto gehad. Zoals ik al schreef: niet goedkoop, maar zeker niet onredelijk gezien het (intensieve) gebruik.

Het allerbelangrijkste is dat ik tussen de reguliere onderhoudsbeurten nooit meer bij de dealer kom! Dat was met de Renault kZieNix wel anders. Daar plande ik tussen alle garantie-reparaties ook af en toe een onderhoudsbeurt in...

De Galaxy is voor mij een ideale auto. Met drie kleine kinderen, die allemaal in een MaxiCosi stoel moeten zitten, is de ruimte en het praktisch nut echt zeldzaam goed. Met 7 zitplaatsen kan ik ook makkelijk schoolvriendjes van de kinderen of familieleden meenemen. Ook op de derde zitrij kun je als volwassene echt normaal zitten.

Kortom: een fijne auto, waarin ik met plezier zo'n 1.000km per week rijd.

edit:

Zojuist nog even getankt: precies 8L/100km.
                                Ook eindelijk een paar acceleratietesten kunnen doen (lekker stil op de weg).
                                0-100km/u : 10,3 sec (gemiddelde van 4 metingen) fabrieksopgave = 12,8 sec.
                                80-120 in V: 10,1 sec
                                80-120 in IV: 8,5 sec
                                80-120 in III en IV: 7,5 sec

Niet slecht voor een familiecontainer :)
                                Last edited by kZieNix; 04-06-09, 01:07. Reden: update

Comment

..... en terug van weggeweest....

na een vriendelijk porretje van ExTaxi toch maar weer eens ingelogd. Wat een flashback :-)

Heb bet gezien dat we inmiddels zonder schaamte over elektrische autos mogen schrijven.
                                  Da's mooi, want sinds 2014 heb ik met/bij vrijwel alle relevante laadpaalbedrijven gewerkt.

Op dit moment werk ik bij Elli (Volkswagen Group Charging).

Mijn wagenpark is nog steeds klassiek brandstofgestookt, maar is wel aangepast sinds mijn laatste post (2018).
                                  Na een gewone Up! en een TSI Up! heb ik vorig jaar toch maar weer een normale auto genomen: een Golf 1.5 TSI.
                                  Als tweede auto staat sinds een jaar een rolstoelbus op de oprit... maar dan wel de mooiste van Nederland. Heb een van de eerste Transporter 6.1 Bulli Edition laten ombouwen.
                                  Lekker patsen met m'n Transporter.... Alhoewel: DiHo was op 9200rpm al beroemd om z'n rondjes op de Ring in de parketbus :-)

Comment

Welkom terug!

Denk dat Kleintje wel een klik heeft met je werk. :-)
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

hehe leuk je hier weer te zien!
                                      Dus wat kleiner gaan rijden met de Up en de Golf.
                                      Gave Transporter zeg.......maar het feit dat het een rolstoelbus is heeft natuurlijk een minder leuke reden.
                                      Nooit gehoord van een Bulli edition

Comment

Welkom terug!
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, welkom terug man! We hebben je gemist. :-)
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Dankjulliewel!

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                            hehe leuk je hier weer te zien!
                                            Dus wat kleiner gaan rijden met de Up en de Golf.
                                            Gave Transporter zeg.......maar het feit dat het een rolstoelbus is heeft natuurlijk een minder leuke reden.
                                            Nooit gehoord van een Bulli edition
                                            Het kleiner rijden was enkel voor mijn zakelijke ritten. Sinds 2014 had ik al een Upje in de lease. De Seat Alhambra heb ik vorig jaar pas weggedaan, toen ik de Transporter kocht.

De rolstoelbus is inderdaad niet iets uit vrije wil. Mijn vrouw is door complicaties bij de behandeling van massaal uitgezaaide borstkanker invalide geraakt.
                                            Sinds 2018 staat ons leven op z'n kop, waardoor ik ook wat minder aandacht voor webfora zoals Gummen had....

De Bulli is een "alles erop en eraan" editie van de Transporter 6.1 : https://www.vwbedrijfswagens.nl/nl/m...ter/bulli.html

Het is met de 150pk TDI geen strepentrekker, maar ik kreeg afgelopen zomer toch flink op m'n falie, toen ik met 190km/u op de meest linker baan van de A3 tussen Nürnberg en Frankfurt reed :-)

De auto is vooral aangepast voor comfort:
                                            - Automaat
                                            - Schuifdeuren links en rechts
                                            - VB Air Suspension
                                            - Standverwarming
                                            - Privacy glass
                                            - hydrolische rolstoellift

Bulli.png

Comment

Poe dat is pittig man...
                                              Welkom terug en hopelijk gaat het goed met je vrouw.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Sodeknetters, Kzienikx, jullie hebben het wel voor je kiezen gekregen zeg...... :-(

Verder wat Harry al schrijft, uiteraard.

Comment

Jeetje Kzienikx, ben d'r even stil van. Wat een beproeving voor je vrouw, en daarmee ook voor jou. Ik hoop dat jullie je leven weer met positiviteit opnieuw kunnen inrichten. Wat heftig zeg.
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ze zijn gewild ja.
                                                    Een goede kennis va me heeft er ook een. Een caravelle laten aanpassen met een vergelijkbare lift, nadat de vorige gestolen was. Bij een vriend van me is er ook al eerder een verdwenen.

Aanvulling:
                                                    Beide in jouw regio.
                                                    8.2 met supercharger?

Comment

Ik was al bang zoiets te lezen.....je gaat niet voor de lol zo'n busje rijden als particulier. Heftig man. We lezen met elkaar de laatste tijd best veel ellende hier. Het is hier net de echte wereld. Sterkte voor jou en je vrouw kZienix. Wat een heftig iets.

Comment

Allereerst : Sterkte gewenst! De T6 is een erg fijne auto maar de reden voor aanschaf is Kilo Utrecht Tango :-(

Wat doe je bij Elli? Zit je in Duitsland en zo ja, waar?

Comment

Dank jullie voor de positieve wensen.
                                                          De situatie is enigszins "stabiel", maar de status is "palliatief".

@NAS: bij Elli ben ik verantwoordelijk voor de volgende generatie van thuislaad oplossingen (wallbox, energie management, etc.). Ik werk voor een afdeling in München, maar door Corona uitsluitend home office. Toen ik voor IONITY werkte had ik voor doordeweeks een appartement in München, maar sinds mijn vrouw ziek is, probeer ik meer thuis te zijn. Corona is in dat opzicht erg gunstig...

Comment

@NAS: bij Elli ben ik verantwoordelijk voor de volgende generatie van thuislaad oplossingen (wallbox, energie management, etc.). Ik werk voor een afdeling in München, maar door Corona uitsluitend home office. Toen ik voor IONITY werkte had ik voor doordeweeks een appartement in München, maar sinds mijn vrouw ziek is, probeer ik meer thuis te zijn. Corona is in dat opzicht erg gunstig...
                                                            Snap ik. Ik verwacht overigens eigenlijk niet dat VW dit jaar de mensen weer naar kantoor haalt.

Vroeg het omdat een vriend van mij een gedeelte van Elli mee heeft opgebouwd. Erg spannende afdeling.

Comment

Da's zwaar nieuws kZieNix, oef. Inderdaad veel sterkte alsnog gewenst.

Al heb je er met die Bulli wel stijlvolle oplossing voor gevonden. Vind 't een echt mooi ding.
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                                Da's zwaar nieuws kZieNix, oef. Inderdaad veel sterkte alsnog gewenst.

Al heb je er met die Bulli wel stijlvolle oplossing voor gevonden. Vind 't een echt mooi ding.
                                                                Dankjewel brun!
                                                                Zelf zeg ik steevast: "de mooiste rolstoelbus van Nederland":-)

Comment

Working...
                                                                X