Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kZienix

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kZieNix
    replied
    Zoals mijn onderschrift al aangeeft: ik ben een doorrijder.

Zeker sinds de chiptuning ben ik niet onder de 8 liter per 100km gekomen :)

Bevalt verder prima. Onderhoud bij de Ford dealer is niet goedkoop, maar daar had ik rekening mee gehouden bij de aanschaf.
    Ik heb nu 50.000 km gereden in iets meer dan een jaar, waarin ik twee kleine beurten en 1 grote beurt heb gehad. (elke 15.000km volgens voorschrift).
    Bij de 180.000 km beurt zijn de distributieriem, waterpomp, remschijven en -blokken voor en de voorbanden vervangen. Bij de laatste beurt heb ik een nieuwe uitlaat, spanrollen, multiriem en aandrijfas-keerring laten monteren.

In totaal heb ik ongeveer 3.600 Euro onderhoud aan de auto gehad. Zoals ik al schreef: niet goedkoop, maar zeker niet onredelijk gezien het (intensieve) gebruik.

Het allerbelangrijkste is dat ik tussen de reguliere onderhoudsbeurten nooit meer bij de dealer kom! Dat was met de Renault kZieNix wel anders. Daar plande ik tussen alle garantie-reparaties ook af en toe een onderhoudsbeurt in...

De Galaxy is voor mij een ideale auto. Met drie kleine kinderen, die allemaal in een MaxiCosi stoel moeten zitten, is de ruimte en het praktisch nut echt zeldzaam goed. Met 7 zitplaatsen kan ik ook makkelijk schoolvriendjes van de kinderen of familieleden meenemen. Ook op de derde zitrij kun je als volwassene echt normaal zitten.

Kortom: een fijne auto, waarin ik met plezier zo'n 1.000km per week rijd.

edit:

Zojuist nog even getankt: precies 8L/100km.
    Ook eindelijk een paar acceleratietesten kunnen doen (lekker stil op de weg).
    0-100km/u : 10,3 sec (gemiddelde van 4 metingen) fabrieksopgave = 12,8 sec.
    80-120 in V: 10,1 sec
    80-120 in IV: 8,5 sec
    80-120 in III en IV: 7,5 sec

Niet slecht voor een familiecontainer :)
    Last edited by kZieNix; 04-06-09, 01:07. Reden: update

Leave a comment:

• Gijs
    replied
    Wat voor gemiddeld brandstofverbruik scoor je? En hoe bevallen de kilometers qua onderhoud en kosten?

Leave a comment:

• kZieNix
    replied
    Zo... weer een mijlpaal bereikt.
    Auto bevalt nog steeds prima.
    Attached Files

Leave a comment:

• kZieNix
    replied
    Zo... vanochtend even bij Vtune op bezoek geweest.

De Galaxy heeft nu (volgens opgaaf) 159pk en 390Nm koppel.

Sjonge wat rijdt dat lekker!

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
    Steentjes gooien is wel makkelijk de laatste tijd met dat kapotgevroren ZOAB. :)

Reed jij gisteren trouwens in een zwarte S ? Dacht dat ik je bij S111 zag rijden.
    Nee, ik rijd nu voorlopig met deze kleur in de rondte....

Leave a comment:

• kZieNix
    replied
    Steentjes gooien is wel makkelijk de laatste tijd met dat kapotgevroren ZOAB. :)

Reed jij gisteren trouwens in een zwarte S ? Dacht dat ik je bij S111 zag rijden.

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Check!

Jaja, ik wilde net "steentjes gooien" toen ik plotseling bedacht dat jij het wel kon zijn..... ;-)

Leave a comment:

• kZieNix
    replied
    Check!

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Gezien.... ;-)

Leave a comment:

• raspaardje
    replied
    Er was zelfs een 150pk TDI leverbaar, tegelijkertijd met de 130pk versie. Volgens AutoWeek dan...:) Wat had die achterop?

Leave a comment:

• ExTaxi
    replied
    Mijn leraar heeft nu ook een Galaxy met rode TDI maar ik dacht dat hij zei dat het een 110 pk is

Leave a comment:

• kZieNix
    replied
    @ExTaxi: in mijn geval betekent dit dat ie 96kW/130pk heeft (i.p.v. het 85kW blok dat ook als TDI in de Galaxy geleverd werd).

@Eddie:
    De Volvo blijft origineel. Ik heb ' em voor onbepaalde tijd in bruikleen en moet hem in oorspronkelijke staat weer teruggeven, als ik 'em niet meer nodig heb. Het enige dat er op dit moment aan ontbreekt is een achtergordel. Deze heb ik nodig om kinderstoeltjes mee vast te zetten.
    Gelukkig heb ik zojuist via de Volvo 300 Club iemand gevonden, die een achtergordel te koop heeft.
    Vanaf volgende week kan ie dus dienst doen als tweede gezinsauto.

't is overigens wel een "opknappertje". Hij is van m'n opa geweest. De enorme hoeveelheid deuken en krassen over de hele rechter kant van de auto waren ooit reden om te besluiten dat het maar beter was, als m'n opa voortaan maar niet meer met de auto op pad zou gaan. Is verder nooit wat aan gedaan.

Leave a comment:

• ExTaxi
    replied
    Zo, ook weer terug.

Hoewel de Renault Grand Scenic alweer een tijdje de deur uit is, houd ik deze nick maar gewoon.

Op dit moment rijd ik in een zwarte Ford Galaxy TDI uit 2005.

Werkzaam als zelfstandig ICT Consultant. Op dit moment doe ik mijn kunstje bij een van de grote energiebedrijven van NL.

Woonachtig in Amersfoort, vader van 3.
    kZieNix, in hoeverre zegt dat rode TDI wat?

Leave a comment:

• Eddieee
    replied
    Gefeliciteerd!

Kunnen we als een topic openen over de conversie naar een drifthok? Met kooi, opgepepte 2-liter, etc etc? :-)

Leave a comment:

• kZieNix
    replied
    Sinds dit weekend een autootje erbij:

Volvo 340 uit 1988.

Leave a comment:

• kZieNix
    started a topic kZienix

kZienix

Zo, ook weer terug.

Hoewel de Renault Grand Scenic alweer een tijdje de deur uit is, houd ik deze nick maar gewoon.

Op dit moment rijd ik in een zwarte Ford Galaxy TDI uit 2005.

Werkzaam als zelfstandig ICT Consultant. Op dit moment doe ik mijn kunstje bij een van de grote energiebedrijven van NL.

Woonachtig in Amersfoort, vader van 3.

Plaatjes van de bus (met dank aan Harold van A1 Carcleaning):

Last edited by kZieNix; 09-09-08, 22:10. Reden: Plaatjes toegevoegd
Working...
X