Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toon van Driel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Toon van Driel

Ff reintroducing myself; sommigen zullen mij wellicht nog wel kennen van het oude forum (was ik heel af en toe te vinden), van het Autoweekforum, irl (bv. Baur, Veloce, of mensen die zich een GAM kunnen herrinneren waar ik met Baur mee was) of wellicht van de Horneland, waar ik soms een beetje irritant liep te zijn ;)

Echte naam Maarten, 25 jaar, woon deels in Maastricht, deels in Weert (arme student he...), verdien een beetje bij als prive-chauf/distrileasert, dus rijdt daar beroepsmatig af en toe wel eens iets grappigs.
    Zelf rijdt ik (reed...) '88er 205 GTI 1.9. Helaas nu afgekeurd op:
    - Stuurkogel versleten
    - CO te hoog (nieuwe bougies/kabels zouden dat wel eens moeten verhelpen)
    - Stoelvergrendelingen niet meer optimaal
    - Ashoes gescheurd (vorig jaar al vervangen, nu nog te maken)

Paar plaatjes; zoals te zien is niet in topconditie (vooral spatbord linksvoor), maar WAT een lol...

Verder is mijn buurman zo goed me af en toe te laten rijden in zijn voiture:

En thuis staan verder nog een Rover 620SLi, 214Si en een Citroën C4 1.6 16v op de oprit, maar dat is natuurlijk lang niet zoveel lol als voorgaande.
    Last edited by Toon van Driel; 26-09-08, 21:46.
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Toevallig plaats ik ook net een plaatje van mijn TR6. En toevallig heb ik ook een Peugeot, welliswaar geen 205 GTI. Aparte kleur die TR6, roomwit?
    BMW 320 Sunset Orange
    Alpine A110 Orange Feu
    Midas Bronze Red
    Triumph TR6 PI Damson
    Aprilia SL1000 Falco Rosso

http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

Comment

Roomwit, check. Is helaas wel een US-uitvoering, dus net 100+pktjes. Maar blijft toch genoeg om lekker te cruisen/af en toe er lekker vandoor te kunnen. Buurman had eerst ook nog een rode met snelle nokkenas en dubbele Webers, was ook erg leuk (zeker op de uitgedroogde US-banden), maar 1:6 is minder leuk aan de pomp... (keer nét de pomp gehaald)
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
        verdien een beetje bij als prive-chauf/distrileasert,
        Niet meer bij Harm?

Comment

Jij vergeet ook niets he Ton.

@ Toon/Maarten, volgens mij was jij ook bij de gummen kaartleescursus toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
            Jij vergeet ook niets he Ton.
            Toch wel

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
            @ Toon/Maarten, volgens mij was jij ook bij de gummen kaartleescursus toch?
            Idd ja, dat was ik vergeten

:-))

Comment

Haha Ton, ja daar was ik ook, incl GTI. Dat was de keer dat het eindelijk echt duidelijk werd dat ik beter kon navigeren en Jeroen (Baur) beter kon rijden... ;):)

Was heel leerzaam, maar Jeroen et moi rijden nog steeds maar sporadisch een ritje. Komende tijd staan wel de Hornenacht en diens oefenrit op het program; wel met Jeroen's winterhok, de iX wordt dan gespoten.

En idd, niet meer bij Harm. Was leuk geweest. Kon nog wel regelmatig een biertje kopen/filmpje pikken daaro.

Comment

Welkom Maarten!
                205 GTI is en blijft een leuke hot-hatch.

Die TR6 is ook leuk natuurlijk en erg aardig dat je die mag lenen!
                Ik heb ook eentje gehad met de Strombergs en die is niet supersnel, maar voor een klassieke cabrio gaat het hard genoeg vind ik. En het geluid was echt super met die dubbele RVS-uitlaat eronder!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Vandaag geprobeerd weer leven in de GTI te blazen...

Niet echt gelukt....conclusie was dat er misschien maar beter kon worden gekeken naar iets anders :(

Gr Jeroen
                  Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

O? Start hij gewoon niet of andere problemen?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zal ik dan maar?

1. APK afgekeurd zoals al bekend; Stuurkogel, CO te hoog, handremkabel geknapt
                      2. Hij wil niet meer starten; vrees startmotor kapot, maar die vervangen betekend heel het inlaatspruitstuk verwijderen, en dat zie ik niet zitten om zelf te doen. Hij loopt wel als je hem aanduwd, en ik hoor ook de brandstofpomp als je hem probeert te starten...
                      3. Carrosserie toch niet meer helemaal geweldig; bodem wel hard, maar verder beetje jammer...

Iemand 600E over voor een opknappertje? Met dikke velgen? Met goeie banden (iig, 3x)?

Andere (lagere) biedingen ook welkom!

Comment

Zijn we weer... Dit is het geval.

IMAG0657.jpgIMAG0658.jpgIMAG0659.jpg

Vrees total-loss met 350kkm op de teller. Wel jammer van al het onderhoud (nieuwe remmen, uitlaat etc).

Zou dit iets zijn?

Ibiza 1.9TDI
                        Last edited by Toon van Driel; 29-03-13, 09:40.

Comment

watskeburt?!
                          fka v164

Comment

Bambi?
                            Of onderstuur?

Comment

Rijdt de auto nog?
                              Nieuwe motorkap, bumper en gril?

Comment

Die Oettinger sticker....

Ik heb ooit een Oettinger Golff III gehad, man wat ging die van zijn plek

Verder, zonde natuurlijk, vooral als je er net geld in hebt gestopt
                                Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

TvdDGF haalde langzaam rijdende vrachtwagen in op provinciale weg langs het kanaal, toen bleek dat de vrachtwagen langzaam reed omdat de auto ervoor wilde afslaan naar links. Vol met 70-80kph linksachter bovenop Ford Fietstas Fusion die erachter staat.

Vind de schade nogal meevallen voor zo'n klap.

Ik hoop dat we wellicht met tweedehands onderdelen nog wegkomen. De auto dit geraakt werd was van een schadebedrijf, waar de bestuurdster net haar auto had gedropt. Nu staat onze auto ook bij de schadebedrijf (eigenaar kwam langs rijden), en die heeft ons belooft te proberen alles met tweedehands onderdelen te fixen. Man was overigens ontzettend aardig, hebben zelfs GRATIS een leenauto (Golf Plus...) mee gekregen, en hij maakt ook voor niks een raming wat een en ander gaat kosten. Pluim voor Autoschade Noordervaart uit Beringe wat dat betreft.

Bumper, grill & motorkap idd, en radiator is ook stuk. Hoor vanmiddag meer.

Oettinger is alleen de verlaging en de uitlaat volgens mij... Maar ding rijdt wel ontzettend fijn, dus zou wel fijn zijn als het te fixen valt.
                                  Last edited by Toon van Driel; 29-03-13, 10:00.

Comment

Ik vind de schade eigenlijk nog best meevallen voor die snelheid.

Comment

Schadebedrag was (met nieuwe onderdelen) €4600,-. Hiervan was >€1300 arbeidsloon, dus ook met gebruikte onderdelen niet te doen. Dus gisteren (en zaterdag ook al) maar op pad voor iets nieuws.

Ook nog even bij GTE geweest, stond ook wel een interessant 207 5drs; echter is deze afgevallen omdat we allebei 3drs mooier vinden, op de kmstand en kleur. Dank nog voor de leuke ontvangst GTE, en fraaie Rallycollectie heb je staan.

Gekocht: Peugeot 207 1.4 16v XS - 3drs - zilvergrijs - ECC - 2007 - 92kkm @ Ford Eindhoven

Fotos volgen snel; GF mist wel POWERRRRRRRRRRRRRR onderin (tja, wat wil je, na een TDI-110), maar tis een lekker compleet wagentje, en ziet er prima uit. Went vanzelf.

Vraagje: Weet iemand (Joshua??) of het plaatsen van cruisecontrol echt zo makkelijk is als op Internet staat? Hendel halen @ dealer (€65), ff stukkie stuurkap eruit dremelen en hendel plaatsen, en via PeugeotCOM ff laten aanzetten? GF rijdt dagelijks 40km langs het kanaal hiero, dus CC is wel een must.

Comment

Dju. HARRY! Hoe pas ik mn onderschrift aan? Of werkt dat niet in Linux? Dan wacht ik ff tot thuis.

Comment

Netjes, proficiat. Al je 3e Peugeot, toeval of bewust?
                                          Giulia 1600 Super '65
                                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Hmmm eigenlijk toeval. We zijn een lijstje afgelopen welke betaalbare autootjes er leuk uitzien, en kwamen bij de 207 uit.

Stond een 1.6HDI-110 Feline 5drs bij onze dealer met ALLE opties, echter reikte ons budget helaas niet zover...

Comment

Proficiat met de nieuwe Peus. Ongeluk van je vriendin klinkt, als ik zo vrij mag zijn, als een tikkeltje onbezonnen gereden. Gelukkig alleen met blikschade, dat zijn de beste lessen tenslotte.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                Vraagje: Weet iemand (Joshua??) of het plaatsen van cruisecontrol echt zo makkelijk is als op Internet staat? Hendel halen @ dealer (€65), ff stukkie stuurkap eruit dremelen en hendel plaatsen, en via PeugeotCOM ff laten aanzetten? GF rijdt dagelijks 40km langs het kanaal hiero, dus CC is wel een must.
                                                ALS de auto een electronische geregelde gasklep heeft is het inderdaad vrij eenvoudig.
                                                ff laten aanzetten is misschien iets te simpel, mogelijk dat er wat extra software geupload moet worden.

mijn vader had op zijn 307SW Automatique ook CC en wat mij daarbij opviel is dat de resume nogal heftig was... als ik bij Joure de snelweg opdraaide richting Emmeloord dan kwam ik met 60 van de rotonde af en hoppa: Resume (stond op 130km/h) en dan [I] deed dat ding me even een Marco Bakkertje! Volgas er vandoor! LOL.
                                                Was wel een 2L 16V, zal bij een 1.4tje wel meevallen.
                                                Last edited by janspeed; 02-04-13, 14:01.

Comment

Acceleratie-verhaal komt me bekend voor; reed ook een leen-C5 automatique 2.0HDI; zelfde effect...

@ Jasper: Valt op zich wel mee, vrachtwagen trok een enorme aanhanger met tractor erop, en reed ontzettend dicht op de auto. Ze heeft de auto gewoonweg niet gezien. Daarbij was ze nogal elders met de gedachten (oma die op sterven ligt... (gisteren gegaan)).

Comment

OK, ik had dus niet zo vrij mogen zijn. :)

Gecondoleerd.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Dan kan je dit niet echt er bij hebben, gecondoleerd. Wel positief om te zien dat je dan toch nog blij kan zijn met een nieuwe auto... Sterkte!

Comment

Working...
                                                      X
                                                      😀
                                                      🥰
                                                      🤢
                                                      😎
                                                      😡
                                                      👍
                                                      👎