De ombouw is wat meer werk als de voorgaande restauratie van de peugeot dat was alleen maar restauratie, ditmaal wordt er ook een en ander aangepast ;
Motor is reeds gelijk aan de rallye motor, maar nu voorzien van rallye 2 inlaatspruitstuk met 2 dubbele solex carburateurs met pipercross airbox
Koeling ombouw van achter naar front koeling
4-Punts Sabelt Renn-gordels
2 zwarte kuipstoelen voor
Ombouw van bruin skai naar zwart rallye interieur
Rallye 2 Instrumentenbord (dashboard)
ombouw van brandstoftank van achter boven motor naar voorzijde tbv gewichtsverdeling
14" lm velgen
Na restaratie plaatwerk nieuwe lak, in Himmelblau (RAL5015) ongeveer gelijk aan oude renaukt alpine blauw
chassisversterking in motorruimte
Ombouw naar grotere remklauwen en geventileerde schijven/blokken van een Talbot Horizon
OMP 4 in 1 spaghetti uitlaatspruitstuk met demper zwars onder achterbumper zoals bij de rallye 3 uitvoeringen
Simca 1000 rallye 2 (RWD)
Peugeot 404 1961 (RWD)
BMW 3 touring (RWD) daily
VW POLO 1.6
Was dat blauw destijds ook een originele kleur voor een R2?
Herinner me oranje, mosterdgroen, wit, en verder metallic blauw voor de latere versies met vierkante koplampen.
Maar het past er wel bij, lijkt me.
Dit is een franse equivalent, zo ongeveer moet ie gaan worden, behalve de zelf gebouwde dorpelvebreders en de nep-koplampen. Hij moet apk waardig en straatlegaal zijn.
Wel komen er kuipstoelen met 4 puntsgordels in.
Simca 1000 rallye 2 (RWD)
Peugeot 404 1961 (RWD)
BMW 3 touring (RWD) daily
VW POLO 1.6
Comment