Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leffe 404

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • LEFFE404
    replied
    Gisteren nog even de uitlaat er aan gehangen ;


    Het achtertussenpaneel gaat er nog af om eea aan te passen, getuitge de aftekenlijnen / plakband.

    Inlaatspruitstuk na een lekkage verholpen te hebben er weer aangeschroefd en voorzien van een goede inlaatluchtfiltercombi op de 2 dubbele solexen.



    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oke, gaaf man!
    Dit wordt een hele mooie Simca!

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied


    De kuipstoelen en de 4-piunts gordels zitten er inmiddels in.

    de grotere remklauwen / schijven ook en motor loopt weer.

    Nu de dorpels en bumpers aanpakken, binnenkort nog wat foto's.

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied
    Voor de roest fetischisten ;

    inhoud van de paravanbak (onder voorruit)



    C-stijl aansluitng ;



    dorpel-wielkuip ra links achter net zo ;



    Was dus niet net op tijd maar 3 jaar te laat...

    Vorige eigenaar (voor edwin) heeft het probleem onderkend of ontkend... . met dit als gevolg

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied
    Had al wat over stoelen gemeld dacht ik. Originele zwarte skai achterbank icm zwarte sport kuipen, geschikt icm de4 puntsgordels.

    Laswerk ; ja waar niet kun je beter vragen.

    Bodem ; 36 uur laswerk gehad
    Dorpels links + rechts 14 uur laswerk, 1 buitendorpel nog bij te werken.

    Bodemplaat op 14 plaatsen kleine gaatjes, 1 grotere plek (deelvervanging plaat in voetenbak)

    RV binnenscherm 3 plaatse, lv binnenscherm idem dito

    RA+LA binnenschermen bij aansluiting op c-stijl waar ookde hodenplank samenkomt zitten nog open gaten waarop nog wel de nodige uurtjes gaan zitten....

    Daarnaast moesten er 4 nieuwe spatschermen op (inmiddels bij elkaar gevonden uit dld, belgie en nl magazijnen)

    achtertussenpaneel moest vervangen worden evenals motorkap.

    Voor de rest valt het wel mee....


    Ook de voorvering (bladverenpakket) was doorgezakt en is vervangen.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Wow gaaf man!
    Ga je originele stoelen monteren of modern spul?

    Zat er laswerk aan (zie ik niet op die foto's namelijk) of was je op tijd?

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied
    Voor aanvang restauratie ;



    strippen ;



    nog meer strippen ;



    Bodemrestauratie ;



    Motorruimte restauratie ;




    Dit is een franse equivalent, zo ongeveer moet ie gaan worden, behalve de zelf gebouwde dorpelvebreders en de nep-koplampen. Hij moet apk waardig en straatlegaal zijn.



    Wel komen er kuipstoelen met 4 puntsgordels in.

    Leave a comment:


  • NICO!
    replied
    He Leon,

    Kijk even rechtsboven in het groene vlak, je hebt een privebericht........

    En Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn ;-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Gaaf man! Mooie kleur!

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Was dat blauw destijds ook een originele kleur voor een R2?
    Herinner me oranje, mosterdgroen, wit, en verder metallic blauw voor de latere versies met vierkante koplampen.
    Maar het past er wel bij, lijkt me.

    In elk geval: leuk project!

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied


    Hier zie je een deel van de "kofferruimte"aan de voorzijde tbv indruk van de kleur, is nog in opbouw.

    Leave a comment:


  • Joshua
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door LEFFE404 Bekijk bericht
    Na restaratie plaatwerk nieuwe lak, in Himmelblau (RAL5015) ongeveer gelijk aan oude renaukt alpine blauw

    Voor Elentinos..

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oke! Die is dus goed terecht gekomen. Mooi.
    Was een gaaf ding, maar hij was hard achteruit gegaan de laatste keer dat ik hem zag.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Blijft ie groen met. of krijgt ie een rallye-kleur?

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied
    Heb de auto afgelopen zomer overgenomen van Edwin, sommigen weten nu wat ik als basis heb genomen.

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    replied
    De ombouw is wat meer werk als de voorgaande restauratie van de peugeot dat was alleen maar restauratie, ditmaal wordt er ook een en ander aangepast ;

    Motor is reeds gelijk aan de rallye motor, maar nu voorzien van rallye 2 inlaatspruitstuk met 2 dubbele solex carburateurs met pipercross airbox

    Koeling ombouw van achter naar front koeling

    4-Punts Sabelt Renn-gordels
    2 zwarte kuipstoelen voor
    Ombouw van bruin skai naar zwart rallye interieur
    Rallye 2 Instrumentenbord (dashboard)
    ombouw van brandstoftank van achter boven motor naar voorzijde tbv gewichtsverdeling
    14" lm velgen
    Na restaratie plaatwerk nieuwe lak, in Himmelblau (RAL5015) ongeveer gelijk aan oude renaukt alpine blauw

    chassisversterking in motorruimte
    Ombouw naar grotere remklauwen en geventileerde schijven/blokken van een Talbot Horizon

    OMP 4 in 1 spaghetti uitlaatspruitstuk met demper zwars onder achterbumper zoals bij de rallye 3 uitvoeringen

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Leffe404;

    Je had de afgelopen vijf jaar dus een leven en dat geef je nu op? Oké dan....
    Hoe dan ook; welkom hier en hou ons op de hoogte van je projecten!

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oeps.

    Welkom op Gummen!!! :-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Al 5 jaar meelezen en nooit gepost.
    Knap man!

    Maar je hebt een Simca 1000 die je aan het ombouwen bent naar R2 specs?
    Cool! Doe maar foto's en informatie he? :-)

    Leave a comment:


  • LEFFE404
    started a topic Leffe 404

    Leffe 404

    Hallo ik ben Leffe 404.
    Lees al 5 jaar mee maar registreren was er nog steeds niet van gekomen en heb het nu toch maar gedaan.
Working...
X