Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stéphane

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Stéphane

    Net zoals JPD: Stéphane is Stéphane en blijft Stéphane :)

    Ik heb op dit moment nog 3 2-zitters:

    Lotus Elise

    Elise is nog relatief standaard, op een Lotus Motorsport uitlaat na. Wel zo leuk in de tunnel, zo af en toe. Valt alleen een beetje op is mijn ervaring *kuch*

    smart roadster Brabus

    Brabus is relatief standaard op een lading aftermarket entertainment en materialen. Inmiddels al ruim 3 jaar oud weer.

    smart roadster S-tune

    Dit was mijn 'project' voor de afgelopen jaren. Heel wat aan gedaan en mee meegemaakt. Hij is verkocht, in die zin dat de koper er al voor heeft aanbetaald. Na reparatie van de katalysator, die defect was door olie a.g.v. motorplof in november 2007, wordt hij overgeschreven.

    Roadster is in feite al vervangen door de Elise nu en daarvoor komt geen andere opvolger natuurlijk.

  • #2
    Light weigth brigade is gisteren met één brigadier uitgedund. De zwarte is sinds gisteren verkocht en overgeschreven naar de nieuwe eigenaar. Nu nog even mijn avatar aanpassen ;)

    Comment


    • #3
      Jammer man. Was een leuk ding.
      Maar de Lotus is leuker. :-)

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Vandaag nog even een paar foto's gemaakt. Had een bepaald idee en het is eigenlijk precies gelukt met wat ik in gedachten had. Alleen voor de bewegende/tijdens het rijden moet ik nog even een betere zoeken of maken. Beter op een zondagmorgen met een beetje mist en iets langere sluitertijd :)











        Trouwens lekker naar het zuiden gereden met het dak open. Blijft grappig om dan mensen zo te zien kijken. Maar met goede jas, shawl en muts gaat het prima ;)
        Last edited by Stéphane; 16-11-08, 22:00.

        Comment


        • #5
          Die laatste foto is in the UK I presume?

          ;-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
            Die laatste foto is in the UK I presume?

            ;-)
            Het is inderdaad in de Uns Kleinedorprotterdam ;)

            Is trouwens helemaal komisch. Mensen die je zonder dak zien rijden en dan ook nog het stuur rechts. Welk een verwarring voor de mensch :P

            Comment


            • #7
              Mooie foto's Stéphane!
              Gaaf ding blijft het ook!!

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Hey Stéphane,

                Helemaal gemist dat je al een aantal Smarts en nu dus zelfs een Elise verder bent, gaaf zeg!

                Vanwaar de keuze voor de RHD Elise trouwens?
                Oliestoken voor het goede doel

                Comment


                • #9
                  Mooi!
                  Hoe heb je die laatste foto gemaakt? Fototoestel getaped? Je rechterarm over je hoofd?

                  Comment


                  • #10
                    @Gijs: Hahaha :) Ja, zo gaan die dingen. Zwarte roadster heb ik 2,5 jaar gehad ongeveer. RHD Elise is met name vanwege prijs. Die is/was voordeliger dan de Nederlandse Elises.

                    @raspaardje: dat heb ik gedaan met een zuignap-statief van Chasecam en een radiografische afstandsbediening voor mijn camera. Afstandsbediening heb ik dan in mijn hand om te af te drukken :)

                    Comment


                    • #11
                      Blinde bocht. Inhalen. Tja ;-p
                      Hoop dat je vanuit de bestuurdersplaats beter de bocht in kon kijken. :-)
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                      Comment


                      • #12
                        Tweebaans daar Panda...:) Ten noorden van de Kralingse plas als ik me niet vergis.

                        @Stephane
                        Oké. RHD, open rijden en een acrobatisch figuur had nl. nog meer verbazende blikken opgeleverd...;)

                        Comment


                        • #13
                          Op dat punt gaan allebei de baantjes gewoon braaf dezelfde kant op hoor... :)
                          Aprilia RSV Mille '01

                          Comment


                          • #14
                            @Panda/Raspaardje/Rossi: Inderdaad ten noorden van Kralingse Plas en het is daar inderdaad 2-baans de gelijke kant op. Ga niet blind een bocht induiken natuurlijk ;)

                            Zou inderdaad helemaal mooi geweest zijn als ik tijdens het rijden acrobatische toeren had verricht om op de ontspanner de duwen :P

                            Comment


                            • #15
                              @ Stéphane:

                              Iets meer over die Elise aub: model, specs, etc :)
                              Oliestoken voor het goede doel

                              Comment


                              • #16
                                @Gijs: OK :)

                                Het is een Lotus Elise S1 uit 1999 met ongeveer 38k miles op de teller ondertussen. Ik heb hem maart dit jaar uit Engeland bij een Lotus-dealer gekocht met 34,5k miles. Hij was op de Lotus Motorsport einddemper en de radio verder helemaal standaard.

                                Inmiddels wel een paar (noodzakelijke) modificaties gedaan in de vorm van een high pressure aluminium radiateur en een staalomvlochten koppelingsleiding. Naast dan nog een aantal andere zaken (fuseekogels, onderdeeltjes van het schakelmechaniek o.a.) die ook nog vervangen zijn door Van Sten in Den Hoorn, de welbekende Lotus specialist. Dat heeft alles bij elkaar ook nog best geld gekost. De radiateur alleen al zo'n €2000 inclusief montage, dus daardoor even rustig aan gedaan met verdere modificaties op gebied van onderstel en andere zaken. Ondanks dat gisteren bij TG het maar een paar seconden opleverde wil ik toch wel een Nitron onderstel in plaats van wat er nu onder zit :)

                                Geschoeid op Yokohama Advan Neova banden ondertussen ook nog steeds, wat in de regen altijd leuk spelen is. Al met al een auto waar ik geweldig veel rijplezier aan beleef. Achteraf gezien had ik die zwarte roadster nooit moeten kopen, zeker na het fiasco wat dat geworden is (motor getuned --> motor geploft --> nieuwe motor er in). Maar ja, achteraf is het gemakkelijk praten natuurlijk. Ik ga nu gewoon lekker genieten van de Elise :) Ik wil er verder niet heel veel aan doen, want hij is snel zat. Maar dat wil niet zeggen dat 'ze' helemaal standaard hoeft te blijven natuurlijk :)

                                Comment


                                • #17
                                  P.S. Motor is trouwens de Rover K-series met 120pk uiteraard. Dit voor de volledigheid nog even.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gaaf verhaal Stéphane. Die Avantime gisteren was ook gaaf ja, al was het alleen maar om het geluid en het feit dat juist díe auto gekozen werd.

                                    Vanwaar een high pressure radiator (en wat is er zo high pressure aan?) en de staalomvlochten koppelingsleiding? De remleidingen zijn al staalomvlochten?
                                    Oliestoken voor het goede doel

                                    Comment


                                    • #19
                                      @Gijs: Als ik tijd over heb zal ik eens het hele verhaal hier schrijven. Had het bij de buren van DF destijds redelijk uitgebreid beschreven :)

                                      Radiateur is meer bestand tegen hoge druk dan standaard-versie. Daar zitten voor zover ik het goed weet kunststof in/uitlaatflenzen op en dat is iets minder bestand tegen hogere druk. Verder dan de algehele kwetsbaarheid van de radiateur. Zodoende dus deze nu er op gezet.

                                      Voor de koppelingsleiding *hydraulisch dus* is het probleem dat die van voor naar achteren loopt. Langs de motor dus. Hierdoor kan bij veel warmte al dan niet door zwaar gebruik eenzelfde soort situatie ontstaan als bij remleidingen, waardoor de koppeling uit zichzelf opkomt. Niet handig dus. Ik had het gedaan vanwege schakelproblemen tijdens warmte geconstateerd o.a. in de zomer. Bleek echter andere oorzaak te hebben, dus achter niet strikt noodzakelijk geweest. Remleidingen moeten ook nog gedaan worden inderdaad, maar dat doe ik allemaal in één keer met nieuwe blokken en schijven is de bedoeling. En dat hoeft nu nog niet, dus dat wordt in de loop van komend jaar pas.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                        Ondanks dat gisteren bij TG het maar een paar seconden opleverde wil ik toch wel een Nitron onderstel in plaats van wat er nu onder zit :)
                                        Als je goed had opgelet...

                                        Je moet em ook LICHTER maken!!





                                        :-D
                                        No more Burger King for you! ;-)
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik heb de vloermatjes er al uitgehaald :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                            @Gijs: Als ik tijd over heb zal ik eens het hele verhaal hier schrijven. Had het bij de buren van DF destijds redelijk uitgebreid beschreven :)
                                            Copy-paste will do for me :)

                                            Hydraulische koppeling, die had ik al begrepen ja. Zou een goede warmteafscherming (hitteschild, verleggen van leiding, etc) hier ook een juist resultaat geboekt hebben? Die stalen leiding wordt nog steeds warm, daarbij is staal een goede warmtegeleider, beter dan rubber.

                                            Goeie uitleg verder, dank.
                                            Oliestoken voor het goede doel

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voor dat verhaal zal ik nog eens kijken. Is namelijk vrij uitgebreid en heeft ook nogal wat foto's er in die verkleind moeten worden, omdat-ie het hier niet automatisch doet. Ga het wel doen.

                                              Over de koppeling, is inderdaad een goeie. Ik zou het niet weten of een schild ook zou werken. Het is een vrij standaard modificatie die wordt toegepast op Elises, dus ik neem aan dat anderen daar al vóór mij over nagedacht hebben :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Phoe, dat had ik ook ff gemist van die Smartjes en die Elise ... gaaf zeg , leuk setje :-)
                                                VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

                                                Comment


                                                • #25
                                                  welkom Stephane, veel plezier op Gummen!

                                                  :-)
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    @JPD: Bedankt. Ben binnenkort trouwens misschien nog wel in Leeuwarden, maar dat terzijde.

                                                    @ExTaxi: Dankuwel voor deze hartelijke begroeting :)

                                                    Dan ga ik nu 'even' klussen om het door Gijs verzochte verhaal hier neer te pennen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zoals beloofd, hier dan het topic over mijn Lotus Elise. We spreken 22 februari 2008 op het moment van schrijven. Lees het dus alsof het toen geschreven was :)

                                                      Ik vertel gelijk een beetje het verhaal van het ophalen erbij, want dat is ook wel leuk om te vertellen. Gisterochtend vroeg dus het vliegtuig gepakt vanuit Rotterdam naar London Stansted. Daar aangekomen nog een Clarks winkel tegengekomen, die heb je in NL helaas niet dacht ik toen. Later blijkt er een op de Lijnbaan hier in Rotterdam om de hoek te zitten. Daar heb ik dus 2 paar Desert boots (bruin suède en bruin vintage leather) gekocht.

                                                      Die schoenen draag ik al 10 jaar en het zijn ook ultiem prettige schoenen om mee auto te rijden. Maar dat even terzijde.

                                                      Vervolgens vanaf Stansted de trein gepakt naar Tottenham Hale. Vanaf daar weer met de underground naar Victoria Station.

                                                      Buiten bij Victoria Station snel even een koffie gescoord, want ik moest nog een uur met de trein naar Maidstone East.

                                                      Uiteraard lekker 1e klas, want we gaan natuurlijk niet in de spits tussen al die dikke Engelsen zitten ;)

                                                      De reis inclusief 2x overstappen was nog best lang (2,5 uur), maar goed uit te houden. Uiteindelijk dan aangekomen bij Maidstone East, vlakbij Lipscomb Lotus. De dealer waar mijn Elise klaar stond :D


                                                      Daar aangekomen Paul gebeld, de verkoper. Hij zou zorgen dat ik werd opgehaald vanaf het station. Dit hadden we al afgesproken. Omdat Lipscomb ook een Volvo en Fiat dealer is, was ik benieuwd waar de 'ophaal-persoon' mee zou komen. Maar Paul had al tegen hem gezegd: "Pak maar een Lotus, dan herkent hij je meteen."

                                                      En ja, zo'n gele Exige S is natuurlijk moeilijk over het hoofd te zien. Instappen met nog wat bagage blijft een uitdaging, maar daar ga ik wel aan wennen :D


                                                      Toen werd het natuurlijk spannend. Want dat was pas de eerste keer dat ik mijn auto ook echt zou zien. Kan me voorstellen dat mensen je voor gek verklaren, maar na uitgebreide gesprekken met Paul had ik er alle vertrouwen in. En dat bleek ook terecht.

                                                      Hij ziet er echt perfect uit. Hij was netjes gepoetst, zowel interieur als exterieur. Ook het dak ziet er echt super uit, als nieuw. Ze hebben er zelfs nog een nieuwe Blaupunkt DAB (Digital Audio Broadcast) radio er in gezet in plaats van de Sony met CD-wisselaar, omdat die helemaal gaar was. Hieronder de foto's:





                                                      Uiteraard ook foto's gemaakt van de 2 Eleven die binnen stond. Deze was trouwens net verkocht aan een (de) Belgische Lotus verhandelaar:




                                                      Verder dan nog de safety car voor Lotus on Track, de circuitclub voor Lotusrijders. Daar ben ik trouwens zelf ook al lid van geworden, dus daarmee ga ik ook nog wat circuitdagen pakken :D

                                                      Het is trouwens een Europa, voor degenen die dat nog niet doorhadden.

                                                      Dan ook nog een ultiem strakke witte Exige S, met supermooie Probax stoelen met gaten voor 4-punts gordels. Nog even geïnformeerd wat die stoelen kosten, maar dat gaat ruim richting de €2500 of iets in die regionen. Dat vind ik toch aan de kostbare kant.


                                                      Goed, hiermee sluit ik deel 1 af. Ben nu wederom redelijk gaar, want vandaag ook weer een lange dag gehad. Alleen vanavond heel laat nog even een half uurtje kunnen rondtoeren in de Elise, want de rest van de dag andere (ook leuke :D) activiteiten gehad :)

                                                      Morgen deel 2, so stay online to keep yourself updated ;)

                                                      Noot van redactie: dit is een verhaal wat eerder plaatsvond, maar voor de integriteit van het verhaal laat ik alles een beetje staan zoals het zich toen afspeelde :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Goed, we gaan weer verder met deel 2. Moest even terugbladeren om te kijken waar ik gebleven was ;)

                                                        We gaan verder bij de aflevering van de auto dan maar. Na een kopje koffie gedronken te hebben tijdens het wachten kwam Paul naar me toe. Hij had net een 2 Eleven verkocht, dus daar wilde ik wel even op wachten.

                                                        Eerst hebben we uitgebreid de auto zelf doorgenomen. Hij heeft me echt alles uitgelegd, waar alles zit en waar alle vloeistoffen in moeten etc. Verder ook nog samen even het dak er afgehaald, ook wel handig om te weten natuurlijk :D

                                                        Daarna even de papieren doorgenomen. Betaling was al de dag ervoor ontvangen bij Lipscomb (vrijdag betaald, dinsdag binnen - en dat noemen ze dan spoedbetaling bij de bank :roll: - maar goed) Daarna het serviceboekje doorgenomen. Echt alle beurten vanaf 6.000 miles zijn door Lotus dealers, dus geen onafhankelijke toko's, uitgevoerd tot en met de laatste beurt bij Lipscomb. Daarvan heb ik ook nog de factuur gekregen. Die was 1500UKP en die is 29 januari voor de verkoop nog uitgevoerd. Daarbij zijn de volgende dingen nog vervangen of uitgevoerd:
                                                        - Selected Used Car Check (complete checklist van de hele auto)
                                                        - Nieuwe remblokken achter
                                                        - Nieuwe remblokken voor
                                                        - Nieuwe remschijven voor
                                                        - Nieuwe ruitenwisser
                                                        - Nieuwe front spot lamps (ronde lampjes in grille)
                                                        - Nieuwe wiellagers voor
                                                        - Installatie CD/radio
                                                        - Floor recall (terugroepactie vanwege vloer - zat eerst vastgeplakt en dat kon leiden tot condensatie onder mat en dus oxidatie van aluminium)
                                                        - Nieuwe vloermatten
                                                        - En dan nog diverse installatiemateriaal

                                                        Zodoende stond (en staat) hij er dus technisch echt 100% OK bij. Echt helemaal perfect dus :D

                                                        En toen het spannende moment! De auto werd eerst door Paul de showroom uitgereden, waarna ik hem zou volgen naar het benzinestation om de tank af te vullen. Hij pakte zelf de eerder genoemde gele Exige S, wat natuurlijk ook niet verkeerd is.

                                                        Kan je vertellen dat het best even spannend is om in je 'nieuwe' auto rechts in te stappen en dan gelijk deel te nemen aan het Engelse verkeer aan de linkerkant van de weg :roll: Maar goed, eigenlijk wen je er zo aan. Zodoende dus binnen 5 minuten al er aan gewend. Na het vullen van de tank achter Paul aangereden, die me zou leiden tot de M20 richting Ramsgate. Die ben ik vervolgens opgegaan. Daarna even snel een korte pauze ingelast om toch even mijn navi te installeren en in één keer doorgereden naar Ramsgate. Voelde gelijk al goed :D

                                                        Aangekomen in bij de pier natuurlijk gelijk weer even wat foto's gemaakt. Hier een foto richting met op de achtergrond de klif van Ramsgate:

                                                        En nog eentje de andere kant op:


                                                        De namen waar het allemaal om draait:



                                                        En nog een detailfoto van de band. Yokohama Advan Neova LTS (Lotus specificatie, vergelijkbaar met de N-codering voor Porsches). Dit is beetje een semi-slickachtige band vergelijkbaar met de A048/032, maar volgens mij met iets meer profiel. Voelt wel goed aan, maar daar kom ik nog op terug.


                                                        Omdat het er verder wel mooi uitzag daar rondom de pier ook nog even wat rondgewandeld. Eerst deze foto gemaakt, maar daar stond ik iets te veel richting de zon te fotograferen.


                                                        Ik dus een klein stukje doorgelopen, nietsvermoedend wandelend richting een iets betere camerapositie. Daar kwam dus deze uit:


                                                        Teruglopend werd ik aangesproken door een Security Officer op zijn mountainbike: "Dude, did you just came back walking from there?" Me niet bewust van enig kwaad ik dus gewoon volmondig antwoorden: "Yes, I wanted to take some pictures there."

                                                        Waarop hij antwoordde: "You don't want to go there. That's a restricted area. And surely now you don't want to go there, because 5 illegal immigrants have just been arrested."

                                                        Oeps, even bordje gemist "No trespassing here". Geen foto van maar het was was redelijk duidelijk te zien, zeg maar :roll: Hij zei ook nog dat ik als ik gespot werd door echt douane-lieden ze me per direct vast konden zetten. Op dit thema kom ik later nog terug :D Verder gewoon weer terug gelopen naar mijn auto. Daar nog een video gemaakt van mijn auto die stationair draaide. Beetje problemen met uploaden bij YouTube. Ik weet ook niet wat er aan de hand is, dus nu even bij ons zelf ge-upload. Is gedaan met mijn Canon Powershot A560, waarover ik trouwens echt tevreden ben. Maar dat terzijde ;)

                                                        Vid of my Lotus Elise idling at Ramsgate terminal.


                                                        Nu ga ik eerst even een kop koffie halen, want ik val echt serieus bijna in slaap achter het toetsenbord. Is geen grap ;)

                                                        Morgen dan dus deel 3 :D
                                                        Last edited by Stéphane; 18-11-08, 20:44.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Een woord: Gaaf


                                                          maar dat is te weinig: perfect Stéphane.

                                                          Beter als al het gelul hier soms op gummen.
                                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Geweldig verhaal Stéphane! Zoo wordt het ophalen van je volgende auto echt een hele Erlebnis, om er even een mooi Engels woord tegenaan te gooien :)
                                                            Oliestoken voor het goede doel

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Gaaf man!!

                                                              Supermooie auto en heel mooi verhaal!

                                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)



                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Bedankt, mannen! Het was destijds ook leuk om te schrijven. Welhaast therapeutisch toen die dagen ook, omdat ik nog niet mocht rijden omdat ik nog geen kenteken had :)

                                                                Ik zal vanavond deel 4 en verder online gooien :)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X