Hallo allemaal,
Via een mailtje van de organisatoren van de classic dutch rallye ben ik op dit forum terecht gekomen.. Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik toch maar besloten om mezelf te registeren en een kleine voorstel ronde te geven..
Enfin,
Ik ben dus Dirk, voor sommigen ook bekend onder de noemer DiGa (Sport)Fotografie (http://www.digafoto.nl).
Momenteel rij ik stad en land af met een Subaru Vivio. Klein, zuinig, (spot)goedkoop en vooral imago-loos, daar waar Subaru een van de meest onderschatte merken is (op de impreza na..)! Ooit een Austin Mini 1000 HLE uit 1983 in bezit gehad, maar helaas moeten verkopen wegens aanschaf van een huis.
Bij deze een aantal foto's van de Vivio genomen door een vriend van me;



Zo was ie dus twee jaartjes geleden. Kort na het maken van deze foto's zijn er een aantal aanpassingen geweest zoals
wat foto's



Na wat zoekwerk eindelijk een bedrijf gevonden die de orginele aftermarket mistlampen kon plaatsen


Uiteindelijk de beslissing genomen om mijn bedrijfje serieus te gaan nemen en reclame laten opbrengen naar het zelf gemaakte concept;

het resultaat:


Na dergelijke modificaties is het vrij moeilijk om te stoppen.. In mijn geval althans, want probeer maar eens wat leuks te zoeken voor een Vivio op de europese markt. Niet te doen gewoon! In Japan kun je daarintegen flink wat leuke aftermarked onderdelen kopen omdat daar de K-car (kei-car) belastingtechnisch heel aantrekkelijk is.
Daarom maar in Japan een einddemper aangeschaft van het Vivio sportmodel de RX-R samen met wat transparante zij-knipperlichten.
Het resultaat:




Wat is er dan nog te doen?? Staal verbreden dan maar, van 145/70R12 naar 165/60R12 waarbij de velgen matzwart worden met een klein rood randje. Het verbreden is gedaan in Borne. Merk banden van Radial naar Falken, een duidelijk merkbaar verschil.
Bij deze het resultaat.. Er zitten inmiddels wel Subaru wielnaafkappen op, welke helaas (nog) niet op de foto gezet zijn.





Afgelopen zaterdag heb ik bij een subaru specialist in Arnhem een veerpootbrug voor en achter opgehaald. De man was zo vriendelijk om de voorste brug voor mij te monteren. Achter moet ik zelf nog een keertje doen. Ook hier heb ik helaas nog geen foto's van.
Er staan momenteel nog drie dingen op het verlanglijstje;
Dat ben ik met mijn Vivio in een notendop!
Via een mailtje van de organisatoren van de classic dutch rallye ben ik op dit forum terecht gekomen.. Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik toch maar besloten om mezelf te registeren en een kleine voorstel ronde te geven..
Enfin,
Ik ben dus Dirk, voor sommigen ook bekend onder de noemer DiGa (Sport)Fotografie (http://www.digafoto.nl).
Momenteel rij ik stad en land af met een Subaru Vivio. Klein, zuinig, (spot)goedkoop en vooral imago-loos, daar waar Subaru een van de meest onderschatte merken is (op de impreza na..)! Ooit een Austin Mini 1000 HLE uit 1983 in bezit gehad, maar helaas moeten verkopen wegens aanschaf van een huis.
Bij deze een aantal foto's van de Vivio genomen door een vriend van me;



Zo was ie dus twee jaartjes geleden. Kort na het maken van deze foto's zijn er een aantal aanpassingen geweest zoals
- Openluchtfilter (voor het geluid)
- Dakspoiler (voor de nodige downforce, ja, das echt nodig hoor.. :x)
- Subaru spatlappen (om de blubber niet van mijn achterruit te hoeven schrapen)
wat foto's



Na wat zoekwerk eindelijk een bedrijf gevonden die de orginele aftermarket mistlampen kon plaatsen


Uiteindelijk de beslissing genomen om mijn bedrijfje serieus te gaan nemen en reclame laten opbrengen naar het zelf gemaakte concept;

het resultaat:


Na dergelijke modificaties is het vrij moeilijk om te stoppen.. In mijn geval althans, want probeer maar eens wat leuks te zoeken voor een Vivio op de europese markt. Niet te doen gewoon! In Japan kun je daarintegen flink wat leuke aftermarked onderdelen kopen omdat daar de K-car (kei-car) belastingtechnisch heel aantrekkelijk is.
Daarom maar in Japan een einddemper aangeschaft van het Vivio sportmodel de RX-R samen met wat transparante zij-knipperlichten.
Het resultaat:




Wat is er dan nog te doen?? Staal verbreden dan maar, van 145/70R12 naar 165/60R12 waarbij de velgen matzwart worden met een klein rood randje. Het verbreden is gedaan in Borne. Merk banden van Radial naar Falken, een duidelijk merkbaar verschil.
Bij deze het resultaat.. Er zitten inmiddels wel Subaru wielnaafkappen op, welke helaas (nog) niet op de foto gezet zijn.





Afgelopen zaterdag heb ik bij een subaru specialist in Arnhem een veerpootbrug voor en achter opgehaald. De man was zo vriendelijk om de voorste brug voor mij te monteren. Achter moet ik zelf nog een keertje doen. Ook hier heb ik helaas nog geen foto's van.
Er staan momenteel nog drie dingen op het verlanglijstje;
- 35mm verlagen
- camber negatief afstellen
- veerpoorbrug achter monteren
Dat ben ik met mijn Vivio in een notendop!
Comment