Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e39 540i en 205 GTi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• e39 540i en 205 GTi

Volgens mij had ik mijn recent aangeschafte wagens hier nog niet geďntroduceerd... Bij deze dan:

BMW 540i touring:
    Begin oktober heb ik weer een daily auto aangeschaf in de vorm van een BMW 540 touring. Wat specs bovenop de standaard uitrusting:
    - 148 k gelopen en 100% dealer-onderhouden en veel preventief onderhoud gehad
    - 6-bak handgeschakeld
    - Xenon (met de nieuwe originele BMW angel eyes)
    - dubbel glas zijramen
    - radio/tv/nav met nieuwste DVD-nav en 16:9 scherm
    - DSP versterker met top-hifi speakers + CD-wisselaar
    - sportstoelen
    - M-Technik onderstel
    - 18 inch BMW 8 en 9J velgen met 235/40 en 265/35
    - M-Technik sportstuur
    - glazen schuif/kanteldak
    - BMW telefoon met hands free en vast telefoon
    - park distance control
    - aut. dimmende binnenspiegel

De 4.4 liter V8 met 286 paardjes en 440 Nm gaat er "aardig" vandoor. Ik heb hem nu 5 wk en heb er 3.000 km mee gereden. Best veel maar komt met name door ongebruikelijke bezoekjes aan Duitsland en relatief verre trips in NL. Het is een heerlijke wagen met een ongekend rijcomfort voorzien van een heerlijk geluid dat voorkomt uit de inmiddels gemonteerde Eisenmann-uitlaat. Meer foto's vind je hier

Peugeot 205 GTi

Na 1,5 jr zonder 205 GTI kwam deze op mijn pad en die kon ik niet laten staan. De FL-TN-22, 08-1992, 205 1.9 GTi, wit, 182.000 gelopen, 100% in originele staat (dus ook geen gaten in de hoedenplank bv.), gekocht van 1e eigenaar en ook nog eens volledig dealer onderhouden :)

Staat: prima staat, velgjes zin inmiddels weg voor een respray en de linker wang in de stoel ga ik nog vervangen. Heb de auto half september opgehaald bij de op leeftijd zijnde eigenaar en ook de dealer-rekeningen gezien. Echt vanaf km.stand 0 is hij daar onderhouden. Het lijkt dus dat ik toch de speld in de hooiberg heb gevonden :) Het moge duidelijk wezen dat ik een happy man ben .

Inmiddels heb ik het vloerkleed eruit gehaald om te reinigen en dat ziet er weer als nieuw uit. Er zitten nu ook nwe koplampen, knipperlichten en verstralers in. Achterop zijn de badges op de klep vervangen dus hij oogt weer een stuk frisser. Meer foto's van de 205 vind je hier

Last edited by Pakkie; 10-11-08, 14:49.

Gave auto's, maar natuurlijk vooral de 205.

Tering, wat mis ik de mijne :-(

Comment

Echte super-limo EN 1 v/d gaafste hot-hatches ooit gemaakt.
      Heel erg mooi beide.

Die Eisenmann-uitlaat is echt veel mooier dan dat Schnitzer ding.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie 205! De BMW is ook leuk natuurlijk, maar de 205 is echt een plaatje. Veel plezier ermee.
        Auto's: veel...

Comment

Alleen nu nog een knappe SUV voor je moeder... ;-)
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Geweldige 205!!! Inderdaad de speld in de hooiberg, in die staat zijn ze op één hand te tellen volgens mij. Echt een plaatje. Hou'm alsjeblieft origineel, niets meer aan doen!!

Comment

Het moge duidelijk wezen dat de 205 in originele staat blijft. Zo origineel dat ik zelfs met de ietwat duurder 185/55 banden zal blijven rijden en niet overstap op de 195/50-banden :)

Leuk om te zien dat de cheap en vrij simpele 205 meer gewaardeerd wordt dan de brute 540 die je toch ook niet op iedere straathoek ziet :)

En inderdaad, nu shoppen naar een suv voor moeders, maar zie daarvoor D-Fun.

Comment

Die BMW is mooi hoor, maar kijk, wanneer ik morgen besluit dat ik een E39 Touring wil hebben, heb ik nog dezelfde dag een nette gevonden. Wanneer ik morgen zo'n originele 205GTI wil hebben, zal dat echt niet lukken... :-)

Comment

Mooi 205je!

Comment

Ha, die Pakkie;

Prachtkar! Die Eisenmann is een hele verbetering; stukken mooier dan dat Schnitzelding. Ben ook jaloers op je wielen;
                    wat mij betreft absoluut de mooiste originele BMW-wielen onder een E31, E34, E38 of E39. Leuke 205 ook trouwens.
                    Dikke Vijf plus compacte Peus is gewoon een gouden combinatie....
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Inderdaad twee ERG fraaie auto's, beide gaaf op een heel verschillende manier. Ik zou ze niet van de oprit trappen. :)

Stiekum vind ik de 205 ietsje gaver, maar ja, daar heb ik nou eenmaal een zwak voor. Wat een prachtexemplaar!
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Hmmm da's een lekkere oprit zo... 540 is echt gaaf (alleen uitlaat zou ik nooit door enkelspijps vervangen, voor de geinformeerde leek is het zo net een 520 met 540 badge...).

En de 205... FAP FAP FAP! Ik heb dan een zilvergrijze, maar in LANG niet zo'n gave conditie. Bij m'n ouders om de hoek staat ook een witte; ben d'r echt verliefd op. Misschien maar eens ophouden met student zijn en eens wat geld verdienen...

[EDIT] Zie dat de Eisenmann wel dubbel is... Stukken beter![/EDIT]
                        Last edited by Toon van Driel; 10-11-08, 18:52.
                        '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ben ook erg tevreden met deze twee wagens op de oprijlaan alhoewel de 205 lekker binnen in de garage staat :) De velgen onder de 540 vind ik ook helemaal top. Binnenkort gaan de wintervelgen eronder en laat ik van deze de rand weer opnieuw polijsten zodat ze er weer als nieuw uit zien. Hier is nog een mooie set te koop.

Heb trouwens nog een derde wagen, maar die is het vermelden eigenlijk niet waard... een 85-er Starlet. Sommigen hebben een stationsfiets, maar ik heb een stations-auto :) Ideaal om daar te parkeren en laat de huisvrouwen er maar tegenaan botsen met hun auto's en winkelkarretjes.

Waarom ik mijn avatar niet gewijzigd krijg in een ietwat groter formaat is mij trouwens een raadsel.
                          Last edited by Pakkie; 10-11-08, 19:05.

Comment

Wat ijzer tegengekomen? Vertel.

Gave wagens hoor, erg mooie 205.
                            2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Ha, die Pakkie;

Geen gekke prijs voor een comlete set met vier nog knappe banden. Maar ik vind de mijne (8 & 9x18 Radialspeichen) gelukkig mooi genoeg
                              om niet naar vervangers uit te hoeven kijken. Spaar dan ook liever door voor de eerstvolgende set nieuwe banden (ouch....).
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Mooie auto's, Pakkie! Die 205 ziet er goed uit en die 540i Touring is een echt exclusieve E39. De Eisenmann-einddemper maakt 'm zeker helemaal af.

Comment

Fraaie 205 en die 540i is ook niet mis. En ze gaan allebei dwars :)
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Dat ijzer (vangrail dus) ben ik tegen gekomen met de auto die ik eerst in mijn avatar had staan (Speedster). Zie verslag op mijn site van 22 juni. In het kort: de Ring sloeg terug na ca 900 rondes :(

Comment

Ha, die Elentinos;

"Die BMW is mooi hoor, maar kijk, wanneer ik morgen besluit dat ik een E39 Touring wil hebben, heb ik nog dezelfde dag een nette gevonden."

Op zich misschien waar, maar weinig kans dat je een niet-versjonde 540i mét handbak, nette kilometerstand en een zó wenselijke uitrusting als deze zult vinden.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Hans,

Ik wilde het niet zeggen om te voorkomen dat je in een welles-nietes-discussie verzandt, maar ik ben het wel met je eens. Denk wel dat je een dergelijke e39 540i touring niet ff zult vinden: met die km.stand, 6-bak, zo veel preventief onderhoud, compleet dealer-onderhouden en met alle rekeningen vanaf de eerste km erbij. De vorige eigenaar heeft zich ook helemaal in de rondte gezocht want hij wilde per sé shadow line, sportinterieur, M-stuur en M-onderstel. Uiteindelijk heeft hij deze gevonden bij een BMW-dealer in Dld.

Comment

Ha, die Pakkie;

"gevonden bij een BMW-dealer in Dld"

Bekend verhaal; ik zocht een 530i (of eventueel een 525i) met handbak, knappe (originele) wielen, leer en een schuif/kanteldak met een acceptabele kilometerstand, dealergarantie en goede onderhoudshistorie. Dan kom je bijna automatisch in der Heimat terecht, waar je dan ook nog eens een paar mille kunt besparen. Xenon, M-stuur, -pookknop & -onderstel, Komfortsitze met verwarming, zelfdimmende en verwarmde spiegels, stoelverwarming, Shadowline, zonnescherm, kleurcombinatie geheel naar mij smaak, zeer korte maar complete onderhoudshistorie van de enige eigenaar en een meer dan acceptabele km-stand van 56.000 zijn dan natuurlijk leuke extra's....
                                          Oh ja, en DSC ook natuurlijk: mooi voor de restwaarde. ;-)
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Hans,

Sounds ook nice die 530 van jou! Heb je ergens pics of een voorsteltopic staan? Je hebt al wel een tijdje of niet?

Comment

Pracht-combinatie, Pakkie.

Comment

Ha, die Pakkie;

Ik heb op photobucket een stuk of wat plaatjes staan:
                                                http://s282.photobucket.com/albums/kk244/Hansvv/?start=0
                                                En er is hier ook wel het een en ander over het importverhaal te vinden.
                                                Anders heb ik bij de buren ook nog een draadje staan:
                                                http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=7646&start=0&st=0&sk=t&sd=a
                                                Plus wat bijdragen over hetzelfde onderwerp:
                                                http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7874&p=188353#p188353
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
                                                  Waarom ik mijn avatar niet gewijzigd krijg in een ietwat groter formaat is mij trouwens een raadsel.
                                                  Ik heb hetzelfde probleem... HAAARRRIEEE!!

M.vr.gr.,
                                                  Sander AKA ZKH
                                                  Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Erg mooie opvolgers van de E34's Paskal. :)
                                                    Wees er zuunig op. Op die Starlet niet, die kan er toch tegen!

Comment

Anders gaan jullie ff met E39's patsen. :S :)

Mooi ding, eeuwig jammer van de uitlaat. Gewoon standaard pijpje eronder zou mijn keuze zijn. En als we dan toch bezig zijn, ik vind de velgen TE aanwezig. Doet af aan de klassieke lijnen die een E39 toch wel heeft. En het logo eraf. Ultieme sleeper.

Maar mijn landgenoten vinden het vast prachtig, if you catch my drift... :)
                                                      You know that reality is immaterial

Comment

@Dennis: het supergoed bevallen van beide E34's heeft mij toch weer naar BMW getrokken. Dit keer een stapje moderner in de vorm van de e39.

Tja, over smaken valt niet te twisten natuurlijk. Persoonlijk vind ik die uitlaat en die velgen helemaal top. Badge eraf kan altijd nog, maar voorlopig zit ie daar goed. Winterbanden zitten op andere velgen dus binnenkort ziet hij er ongeveer zo uit:

Comment

Oneindig veel mooier zo! Zo'n ding heeft die schreeuwvelgen helemaal niet nodig. Maar ja, smaken verschillen. De een houdt van breezers, de ander heeft liever een mooie uitgerijpte Bourgogne. :)
                                                          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                            De een houdt van breezers, de ander heeft liever een mooie uitgerijpte Bourgogne. :)
                                                            En weer een ander vindt het allebei niet te zuipen.... ;-)
                                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

@hans
                                                              van wie zijn die mooie klasieke motoren? en nostalgische kreidler?
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ha, die Motroos;

Die motorsikkels heb ik dit jaar gekiekt op de jaarlijkse caféracerdag in Achterveld. Mede georganiseerd door een clubje waar mijn beide broers bij zijn aangesloten.
                                                                De Kreidler is van mijn zoon en ik mag me er als onderdelensponsor ook zo af en toe mee bemoeien.
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X