Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JeroenT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• JeroenT

Ik ben nog gewoon JeroenT, geen last van een tekorte naam.
    Al had ik bijna wel de nickname Jeroen ingepikt van andere Jeroen.
    Maar dacht.. laat ik dat maar niet doen. Anders wordt het zo verwarrend. ;-)

Hierbij even wat foto´s van mijn speeltjes.
    Een 87ér M3.

Er leuke auto, maar toch wat zonde om ´m te gebruiken waarvoor ik het wil.
    Dat is eigenlijk hoofdzakelijk trackday´s. Op de CPZ dag vorig jaar van Gummen was ik er dan ook bij met deze M3.

Maar nu is de auto al een half jaartje geschorst en staat gestald in m´n garage.

Ik heb me eind vorig jaar maar een nieuwe auto cadeau gedaan.
    Want ik heb een 320i uit 1983 gekocht. Flink wat minder waard dan de M3.
    Verzekering is laag en wegenbelasting vrij.
    Maar door de vele aanpassingen toch een erg leuke auto.

Zo zit er onderandere het volgende in en op:
    Spagetti uitlaatspruitstuk
    40% sper
    Intrax onderstel
    Z3 stuurhuis
    E36 M3 remmen rondom en dus ook een 5 gaats onderstel.
    Een halve rolkooi. Even kijken wat ik hiermee ga doen, aangezien ik ook nog een volledige rolkooi heb staan. Deze wou ik in de M3 plaatsen, maar toch maar vanaf gezien.

De auto heeft dit jaar ook nog even op de rollenbank bij Beek Racing gestaan.
    Resultaat was een mooie 216pk @ 6500toeren en 295nm @ 4500 toeren.

Hij doet af en toe wel wat raar. De auto wil graag vreemde bochtjes maken.

En 1 Juli mag deze weer los op Zandvoort!
    Last edited by JeroenT; 08-06-08, 17:24.

216pk?? Wat voor motor ligt erin?

Wel heel leuk ding voor op het circuit.
    Maximaal Gummen met die schitterende E30 M3 is idd een beetje zonde. Heel gaaf ding!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Damn, wat een schitterende wagen, die M3!

Comment

Thanx!

Het blok komt oorspronkelijk uit een ´97er 528i.

Comment

Mooie auto's, Jeroen! Vooral die M3 is een plaatje.

Comment

Zo, even een dikke lage stof van dit topic afblazen...

Ik ga komende week afscheid nemen van de auto die ik het langst gehad heb.
            Daarom maar een mini E30 foto shoot gehouden.

3 op een rij

De 3 kontjes

Het interieur van de M3 is als nieuw!

De M3 zal komende week na 4 ruime jaren vertrekken naar de nieuwe eigenaar, die de auto helemaal uit elkaar zal trekken en als nieuw zal maken.
            De E30 328i is en blijft m´n trackday auto.
            De E30 Toyo is van een vriend, lijkt op een normale E30, maar onderhuids is het een monster!
            De E30 Toyo doet de 0-100 in een lage 5 seconden. 5.2s, 5.3s en 5.4s is allemaal gemeten.
            De 100-160 is nog indrukwekkender, dit kost maar 4.6seconden! Helaas vanwege de drukte is dit maar bij 1 poging gebleven.

Eerst was het niet de bedoeling om de M3 weg te doen. Maar ondanks dat het een hele mooie en gave auto is, deed ik er al een tijd niets meer mee. En toen zag ik dat iemand zoiets als de mijne zocht......

Comment

Damn, strakke bakken. Hoop niet dat je de M3 teveel gaat missen ;)
              Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Jeetje Jeroen, neem jij ook al afscheid van de E30 M3.

Marc

Comment

Jouw schuld Marc! ;-)
                  Ik heb nu een nieuw huis met plek voor 2 auto's binnen en m'n oude plekken ook nog.. en nu maar 1 speel auto..

En missen zal ik 'm niet echt Chris, de blauwe blijft nog wel even.

En daar komt wel weer wat bij, want de M3 is niet meer...

Zo vertrok ie vanavond.

Comment

Ah, dus een nieuw huis is inmiddels gelukt. Dat is mooi.

Marc

Comment

Het kriebelde al een tijdje om er nog een fun auto bij te nemen. Naast de E30 328i en de E30 M3.
                      Omdat ik graag weer een kleine en rappe FWD auto wilde, viel de keus vrij snel op de Clio 3 RS.
                      De Clio 2 RS had ook gekund, maar de Clio 3 RS is net ff wat moderner, veiliger en vast ook degelijker.
                      Al heb ik nooit in de Clio 2 RS gereden.

Eind vorig jaar begon ik de zoektocht naar een Clio 3 RS met opendak.

In Januari had ik m’n 1e proefrit in de Clio 3 RS. Een blauwe uit 2006. Import auto met 80dkm op de teller. De auto heerlijk door de straten van Arnhem en omgeving kunnen sturen en gaf een goede indruk. De prijs was erg netjes. Bijna de goedkoopste van de markt en zelfs met opendak.
                      Echter was de kmstand mij wat te hoog. Maar goed, desondanks nog wel wat over de prijs gebabbeld en kreeg een hele goede aanbieding. Helaas te lang(paar weken) over deze aanbieding nagedacht, want opeens was de auto verkocht aan een ander.

Daarna volgde in februari een 2e proefrit. Ditmaal een Clio 3 RS in het zwart, uit 2008. Deze was erg netjes. Echt ZGAN. Alleen was de prijs er ook naar. De auto was ook voorzien van het keyless entry systeem, waardoor de stuurkolom beter verstelbaar is. Stuur kan ipv omhoog/omlaag ook naar je toe gehaald worden. De Clio’s met normale sleutel hebben dat laatste niet.
                      Maar goed, de proefrit was aardig, rondje rondom Leiden/Noordwijk gedaan. Maar had geen klik met deze auto. Misschien gezien de forse prijs. Voor de garage niet zo’n probleem, want ook deze was vrij snel na mijn bezoek verkocht.

Toen kwam er opeens een geïnteresseerde voor de E30 M3 voorbij. Ik vroeg me ook al een tijdje af wat ik daarmee ging doen. De M3 stond namelijk al een tijdje geschorst in de garage. Houden en nieuw leven inblazen of verkopen? Ik wilde er altijd al een E36 of E46 M3 blok inbouwen, maar door gebrek aan ruimte en tijd is dat er nooit van gekomen. Dus uiteindelijk heb ik ‘m toch verkocht.
                      De nieuwe eigenaar zou de auto helemaal uit elkaar trekken en opnieuw opbouwen. Niet dat de auto in slechte staat was, maar aandacht had ie wel nodig.

Op dit moment is dit het resultaat.

Maar goed, Clio RSjes!

In maart volgde proefrit 3. Een grijze uit 2009, Phase 2. De beruchte ex-pers auto. Deze auto reed het leukste. Rondom Nijkerk een leuk stukje kunnen sturen. Maar helaas had de auto aardig wat gebruikssporen van z’n pers verleden, waardoor het niet de auto voor mij zou zijn.

Daarna kwam de zoektocht een beetje op een laag pitje te staan, onder andere door het gebrek aan uitvoeringen met opendak en het uit de winterslaap halen van m’n E30 328i ivm de Papenburg driftdag op 1 mei.

Maar opeens stond daar vorige week een exemplaar in België. Met opendak, met keyless entry, met Xenon en met Recaro stoelen!
                      Het contact was even een uitdaging met een eigenaar die alleen maar Frans (en ik niet) sprak, maar uiteindelijk vorige week zondag toch naar Brussel vertrokken om de auto te bekijken.
                      De eigenaar was de 2e bezitter en de volledige historie was bekend.
                      Dus ik was er al vrij snel uit dat dit ‘m moest worden.
                      En uiteindelijk afgesproken dat ik de auto de vrijdag erop zou ophalen.
                      Er volgde nog het nodige uitzoek werk om de auto vanuit België naar NL te kunnen krijgen. Maar is allemaal gelukt en sinds afgelopen vrijdag ben ik de eigenaar van een Clio 3 RS!

Dit is ‘m dan.

Xenon lampjes.

Recaro Stoeltjes

Renault Sport!

En natuurlijk de Belgische export platen op de auto schroeven.
                      Last edited by JeroenT; 16-05-11, 07:42. Reden: typo

Comment

Gaaf ding, die Clio- gefeliciteerd!
                        I fart in your general direction

Comment

Ziet er goed uit.

Marc

Comment

Lijkt me super, zo'n Clio. Mooie stance, vooral van achteren.
                            Veel plezier.

Comment

Cool ding man. (Mooi vind ik hem eerlijk gezegd niet.) En ik dacht ook even dat het om een BMW ging, vanwege de Beier stance.

Maar lijkt me wel tof om rond te zien gaan, of beter nog om zelf mee te rijden.
                              ---------------------------
                              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Working...
                              X