Ja, zonder er bij na te denken heb ik me aangemeld met mijn eigen naar, ipv de op het groene Gummen gebruikte alias djG. Anyway, de meesten kennen me toch onder mijn eigen naam dus wat mij betreft prima zo.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
djG -> Gijs
Collapse
X
-
Ohja, de auto, daar gaat dit forum per slot van rekening grotendeels over :)
Sinds juni 2007 mijn klassieker wens in vervulling laten gaan en dat nog weten te combineren met mijn enthousiaste voor Alfa Romeo ook in de vorm van een Nuova Giulia Super 1300 uit 1974. Een voor z'n soort (ongerestaureerde Giulia, niet bepaald de meest roest bestendige Alfa) bijzonder nette auto, zowel qua plaatwerk als vanonder de auto. Afgezien van wat sporen van de tand des tijds en ook gebruik valt er weinig op aan te merken, getuige ook de bijzonder nette 'score' bij de taxatie van een maandje geleden.
Voorzien van een brulpijpje en verder eigenlijk niets :) In april van dit jaar heb ik de versnellingsbak gereviseerd waardoor nu alle 5 versnellingen weer soepeltjes in te leggen zijn. In de loop van dit jaar volgen nog grotere lichtmetalen Brembo remklauwen afkomstig van een 75TS en de daarbij passende grotere remschijven van bijvoorbeeld een Bertone GTV 2000. Tegen het einde van het jaar (winter 2008/2009) is het onderstel aan de beurt waarbij diverse draagarmrubbers vernieuwd worden en de koets heel ietsje mag zakken.
Niet-klassieke kilometers maken we in de Golf van mijn vriendin, een Golf V 2.0 SDI Optive uit 2007. Niet de snelste in z'n soort, wel een heel prettige auto in de omgang. Een van de eerste auto's waarin ik een echt goede rijpositie kan vinden doordat zowel het stuur als de stoel over een heel grote afstand verstelbaar zijn. En alles went, zelfs gebrek aan vermogen.
Oliestoken voor het goede doel
-
-
Die Alfa blijft mooi.
De Golf SDI heb ik ook een tijdje gehad als Golf 4. Zitpositie is inderdaad prima, maar stoelen vind ik verder echt ruk, als is 't in de 5 iets beter dan in de 4. Met een trage diesel is prima te leven, maar iets meer power mag best. Een TDI is in de praktijk ook nog eens zuiniger te rijden als je een fluwelen rechter voetje hebt, vind ik. Maar prima gemoedelijke km-vreters.
Comment
-
-
Een Golf 4 had ze hiervoor. Ook een SDI idd, dat was de 1.9. In de V is het een heuse 2.0, scheelt maar liefst 10 pk dacht ik... Met 75 nog niet echt schokkend :) En wat je zegt, de lichtste TDI is in gebruik een stuk zuiniger, want zodra je maar een beetje vaart wilt maken gaat het pedaal al ongemerkt behoorlijk diep bij een SDI. Zuinig, alleen op papier ja. En een TDI draait al gauw 500 toeren minder op zeg 130km/h, ook nog iets fijner aan de oren. Maar ook dat went.
Maar verder geen klagen hoor. Auto doet het na 1 jaar en 60dkm gewoon feilloos.Last edited by Gijs; 09-06-08, 15:30.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
Comment