Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen: Htt-Thalan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen: Htt-Thalan

Ben ook actief onder deze naam op Tweakers, en BMWdriversclub.

26 jaar, werk als presales consultant bij een ITbedrijf in Brabant. Ben ooit begonnen met een 205, want rijbewijs en weinig geld, en dat was een fijne auto, maar ik bleek vooral snelweg te rijden, en daar was de 1.1 met zachte veren nu niet echt ideaal voor.

Ik kocht een oude BMW 316 (carb!!) met APK, maar die bleek vervalst, en na een week moest ik alweer afscheid nemen, omdat de tank lek bleek te zijn, welke opgehangen was vlakbij het diff, waar een aantal bouten niet zo goed vast meer van zaten. De herkeuring die ik liet doen gaf 26 afkeurpunten aan :(

Uit nood een Renault 19 gekocht voor weinig, maar ik miste de BMW nu al, want het merk waar ik ooit niks van moest weten (pooierpakken!!) had in 1 week een flinke (rij)impressie bij me achtergelaten. Ik moest en zou er weer eentje hebben.

Mijn baas schoot een beetje bij (toffe vent) en kocht mij een 520i uit 1988 waar ik bijna 2 jaar dolgelukkig mee rondreedt. Eind vorig jaar moest er wat werk gebeuren (stuurhuis, rubbers en een veer voor de apk, banden, grote beurt) waardoor ik bang was veel kosten te gaan krijgen, en ik ben van mening ''je onderhoudt een bmw goed, of niet''. Ik ruilde hem dan ook met veel pijn in voor een Mondeo station.

Ik heb hier sinds oktober in rondgereden en echt, de Peugeot was beter af. Ondanks de grote luxe stoelen, airco, relatief veel vermogen en ruimte vond ik het maar niks. Ik wilde zo graag weer een BMW...

Dat is dus nu gelukt, ik heb de hier op Gummen aangeboden 320i gekocht. Ik heb een voorlopige keuring laten doen door iemand die zelf veel heeft geknutseld met E30/E36 en er veel vanaf weet, de rest moet ik maar gaan zien. Hij zal in ieder geval in een liefdevol nest terecht komen voor zijn oude dag. Eerst maar eens flink poetsen, en de komende maanden krijgt hij wat TLC onder de kap van me. Rubbertjes, riempjes, lak, alles wordt aangepakt.

Ik weet niet of ik hier nog veel zal posten, maar ik wilde in ieder geval even reageren op het verkooptopic.

Misschien tot ziens :)
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Hey, leuk! Welkom, en wie weet tot ziens :)
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Hé welkom op Gummen!! En gefeliciteerd met je BMW!
      Die 520i was een E34 neem ik aan?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Hé welkom op Gummen!! En gefeliciteerd met je BMW!
        Die 520i was een E34 neem ik aan?
        Een van de eerste! Maart 1988, 520i, uiteindelijk met 280k van de hand gedaan en nooit gezeur mee gehad, wel netjes zijn beurten gehad, allemaal bij de dealer. Droomauto was dat.

Comment

Een droom van een auto maar een nachtmerrie bij beurten :-)

Welkom in het Gummengekkenhuis.
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ach maar natuurlijk blijf je hier posten ;)

Comment

En welkom!
              ---------------------------
              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Welkom bij de mafkezen hier.

Wagen ziet er netjes uit, wel een erg bescheiden keus. Als Sales Consultant lease je toch gewoon een nieuwe 535d als je wilt ofzo? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht

Wagen ziet er netjes uit, wel een erg bescheiden keus. Als Sales Consultant lease je toch gewoon een nieuwe 535d als je wilt ofzo? :)
                  Dat was tegenwoordig toch een Vlovo XC90 geworden?

:)

Comment

*hoort in de verte het geluid van TSM die z'n donateursgeld terug vraagt*

Comment

Welkom hier en een welgemeend advies:

Neem alles (ALLES) wat hier geschreven wordt met een flinke korrel zout, dan kun je hier volop lol beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                        Welkom hier en een welgemeend advies:

Neem alles (ALLES) wat hier geschreven wordt met een flinke korrel zout, dan kun je hier volop lol beleven.

Dat geldt dus ook voor deze opmerking van Joshua. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Behalve Harry, die meent het.

"Die Harry kan niet echt zo zijn, dat moet gespeeld zijn.."
                          "Nee ECHT, zo is ie echt!"
                          "Wat een stripfiguur, lol"

Comment

Goed om te horen dat ik welkom ben :)

Gelijk een vraag ertegenaan gooien dan:

Hoe schuif je in godsnaam die elektrische antenne uit? :D De ontvangst is kut nu :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht

Helaas, wij krijgen geen leasewagens, en ik ben beginner, met een relatief duur huis, een vriendin, 2 katten, en een voorliefde voor oude bmw's :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                Hoe schuif je in godsnaam die elektrische antenne uit? :D De ontvangst is kut nu :P

Meestal toch als je de radio aanzet?
                                Kan denk ik ook wel contact gestuurd.

Comment

Ja hee, als je het slim speelt, dan kan die vriendin juist een positieve factor zijn in het kostenplaatje.

Of zit ze nog in 3 mavo? *slijpt de messen alvast*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                    Meestal toch als je de radio aanzet?
                                    Kan denk ik ook wel contact gestuurd.
                                    Als ik de radio aanzet, gebeurt er daar achter helemaal niks :P

Comment

Er zit een stuurdraadje in de kabelboom van de autoradio.

Dus of die is niet goed aangesloten, dus draad controleren aan radiozijde en antennezijde

Of de motor van de antenne is kaduuk.

Comment

We zijn terug van de Ardennen.

Goed punt: De motor stond blijkbaar niet op ontploffen, we zijn er mee heen en terug gereden, en we moesten met 4 man en een kofferbak vol bagage naar boven ploeteren op een extreem steile helling (indicatie: wij hadden er te voet extreem veel moeite mee boven te komen) en dat haalde hij, alhoewel hij wel warm liep.

Dan de temperatuurmeter, die als een dolle heen en weer slaat, ook bij normaal gebruik, en zelfs wanneer de motor koud is. Dit kleine puntje had ik graag willen weten... het is waarschijnlijk ook debet aan het slecht lopen van de koude motor. Dat laatste is mij gemeld bij aankoop, maar was iets extremer dan voorgesteld, je moet hem een flink aantal keer starten en de motor lijkt te stikken in de eerste 5 minuten.

Ook stond er in de advertentie dat de distributieriem was vervangen. Dit is inderdaad gedaan, maar dan wel op 184k kilometer, hij stond bij verkoop op 266k :)

Allemaal geen zaken om de auto te laten staan voor dat bedrag, maar was fijn geweest als ik dat van de tempmeter bv had geweten.

De motor stond in ieder geval niet op ontploffen, want de hele rit van Breda naar Malmedy onder Liege en terug heeft hij zich goed gedragen, behalve dan dat ik op de heenweg de ''olie'' waarschuwing kreeg (dringend halthouden en bijvullen, gelukkig had ik die uit voorzorg bij) wat jammer was, want de olie zou nog zijn gecontroleerd voor hij van eigenaar wisselde...

Al met al een fijne auto, met nog wel wat werk eraan, vind ik ook niet erg. Ik laat over een tijdje wel weten hoe het met deze oude dame staat, en of ze de APK nog doorkomt.

Oh, en Chris, als je dit leest, mochten er nog zaken zijn die ik nog moet weten, die je niet verteld hebt, is dit het goede moment ;-)

Comment

Enig sarcasme is je in ieder geval niet vreemd ;-)
                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ach, auto huren voor een weekend heen en weer is duurder.... ;-)
                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              Ach, auto huren voor een weekend heen en weer is duurder.... ;-)
                                              Als een verhuurbedrijf me deze auto had meegegeven, had ik geld toe gevraagd.

Ik heb hem gekocht omdat ik BMW-fan ben, spijt als haren op mijn hoofd heb dat ik ooit mijn 520i heb weggedaan, en toch ooit een keer die set met sleutels/gereedschap ter hand moet nemen, anders leer ik het nooit. Ik weet genoeg maar pas het nooit toe, en dan loop je altijd achter.

Ik zeg al, de auto heeft zich toe nu toe goed gedragen, en met een beetje werk issie straks weer zo snel als hij moest zijn.

Comment

behoorlijk petjes /breezer linkerhanden gehalte dit verhaal
                                                vol met rare tegenstellingen

"presales consultant bij een ITbedrijf in Brabant"

klinkt heel wat , maar zal net als de auto's die je gekocht hebt wat meer lijken dan het is
                                                ik bedoel er is op zich nix mis met een oude auto
                                                maar kon er bij je baas geen instap 1 serie vanaf bij zon functie als je zo geil op een bmw bent ?

"maar ik miste de BMW nu al, want het merk waar ik ooit niks van moest weten (pooierpakken!!) had in 1 week een flinke (rij)impressie bij me achtergelaten. Ik moest en zou er weer eentje hebben. "

een ondergemotoriseerde carburateur 4 cilinder bmw met vervalste apk en 26 afkeurpunten , laat bij jou een enorme impressie achter , dat je er weer 1 wilt hebben?
                                                dan rij je in een goede ford , die moet weg voor weer een gebakje met een propellor erop , die wederom de apk niet doorkomt
                                                ipv een paar centen uitgeven om het goed in orde te maken , auto weer weg weer andere auto , (alsof dat daT geen kosten met zich meebrengt )
                                                spaar dan als je zo graag in een bmw wilt rijden om em goed in orde te maken , zodat je weet dat het vanaf dan goed in orde is
                                                bij auto's (ook goede) gaan op den duur zaken stuk , die geld kosten

volgens mij ben jij zon merken figuur die nog een hoop stront met een bmw embleempje erop koopt

tip
                                                neem de volgende keer iemand mee die echt verstand van auto's heeft
                                                als je iets koopt , en zorg voor extra geld voor onderhoud en onvoorziene storingen
                                                lukt dat niet ... blijf dan gewoon in een goed functioneerende ford rondrijden .. is helemaal geen schande

wat betreft deze 320i , die zag er opzich netjes uit .. zorg dat de motor netjes in orde komt en dan heb je best een leuke auto
                                                althans als je em geen sjonnie make-over geeft.... want dan is het een petjes /kwartjespooier bak

doe er er je voordeel mee , het is nooit te laat iets te leren
                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                  behoorlijk petjes /breezer linkerhanden gehalte dit verhaal
                                                  vol met rare tegenstellingen

"presales consultant bij een ITbedrijf in Brabant"

klinkt heel wat , maar zal net als de auto's die je gekocht hebt wat meer lijken dan het is
                                                  ik bedoel er is op zich nix mis met een oude auto
                                                  maar kon er bij je baas geen instap 1 serie vanaf bij zon functie als je zo geil op een bmw bent ?

"maar ik miste de BMW nu al, want het merk waar ik ooit niks van moest weten (pooierpakken!!) had in 1 week een flinke (rij)impressie bij me achtergelaten. Ik moest en zou er weer eentje hebben. "

een ondergemotoriseerde carburateur 4 cilinder bmw met vervalste apk en 26 afkeurpunten , laat bij jou een enorme impressie achter , dat je er weer 1 wilt hebben?
                                                  dan rij je in een goede ford , die moet weg voor weer een gebakje met een propellor erop , die wederom de apk niet doorkomt
                                                  ipv een paar centen uitgeven om het goed in orde te maken , auto weer weg weer andere auto , (alsof dat daT geen kosten met zich meebrengt )
                                                  spaar dan als je zo graag in een bmw wilt rijden om em goed in orde te maken , zodat je weet dat het vanaf dan goed in orde is
                                                  bij auto's (ook goede) gaan op den duur zaken stuk , die geld kosten

volgens mij ben jij zon merken figuur die nog een hoop stront met een bmw embleempje erop koopt

tip
                                                  neem de volgende keer iemand mee die echt verstand van auto's heeft
                                                  als je iets koopt , en zorg voor extra geld voor onderhoud en onvoorziene storingen
                                                  lukt dat niet ... blijf dan gewoon in een goed functioneerende ford rondrijden .. is helemaal geen schande

wat betreft deze 320i , die zag er opzich netjes uit .. zorg dat de motor netjes in orde komt en dan heb je best een leuke auto
                                                  althans als je em geen sjonnie make-over geeft.... want dan is het een petjes /kwartjespooier bak

doe er er je voordeel mee , het is nooit te laat iets te leren
                                                  Ik durf te wedden dat jij enorm veel geld verdient, je komt niet vaak iemand tegen die zoveel weet over iemand die ze niet kennen, door simpelweg een tekst van ze te lezen!

Dat ik veel van IT weet, betekent niet automatisch dat ik veel van autotechniek weet. Ik heb vroeger aan brommers gesleuteld en dat was al niet veel soeps.

De ''underpowered'' 316 vond ik snel zat, net zoals ik de 520i, de 1.8i Mondeo en deze bak, ook allemaal snel zat vind. Het gaat mij om hoe het voelt, en of ik hem mooi vind.

Dat jij de functie die ik heb binnen ons bedrijf er duur uit vindt zien vind ik leuk om te horen, maar het hoeft niet automatisch te betekenen dat ik er een Leasewagen voor kan en mag rijden. Als ik het kon, had ik het echt wel gedaan, behalve dan dat ik de 1 serie de lelijkste bmw ooit vind.

Verder neem ik aan dat jij geen enkele kennis hebt van mijn privesituatie, dus ik zou het prettig vinden als je termen als ''een hoop stront met een embleem erop'' achterwege laat. Dat ik een aparte manier van doen en/of vertellen heb, hoeft niet te betekenen dat je respectloos over iemand kunt spreken, dat doe je maar met je maatjes.

Comment

He shoots, he scores!!!
                                                    Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                    ----------------------------------------------------------------------------
                                                    '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                    '00 BMW E39 528iA Touring
                                                    '06 BMW Z4M Roadster
                                                    '96 BMW E36 328i trackracer
                                                    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Reply op motroosje..
                                                      Neem al het gezeik en gezeur van motroosje met 300kilo zout. Soms zegt ie wat zinnigs, maar meestal is ie stinkend jaloers.

Helaas dat ie direct een nieuwe persoon gaat afzeiken, laat weer het triestheids niveau van de persoon zien.

@motroosje: ga effe lekker iemand anders gelijk afzeiken, geelhoed ofzo. En laat een ander gewoon wel blij zijn met zijn 4 wieler.
                                                      Last edited by _Arthur; 09-02-09, 07:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                        Neem al het gezeik en gezeur van motroosje met 300kilo zout. Soms zegt ie wat zinnigs, maar meestal is ie stinkend jaloers.

Helaas dat ie direct een nieuwe persoon gaat afzeiken, laat weer het triestheids niveau van de persoon zien.

@motroosje: ga effe lekker iemand anders gelijk afzeiken, geelhoed ofzo. En laat een ander gewoon wel blij zijn met zijn 4 wieler.
                                                        Ik laat me er ook niet door raken hoor :) Ik kan er nogal fel op reageren maar dat is de aard van het beestje, op kantoor moet ik vaak genoeg lastige klanten/collega's de weg, of soms hun plaats wijzen.

Zojuist even gebeld met een beunhaas in Zeeland waarvan ik weet dat hij wel goed werk doet, hij heeft me eerder geholpen met de 520i. Hij rekent 35 per uur (das al een stuk vriendelijker dan in Breda e.o.) en kan waarschijnlijk vanmiddag een nieuwe riem + spanrol hebben. Dat heb ik het ergste in ieder geval gehad, hij kijkt dan ook direct even naar de tempsensor. De Visco heb ik al gecontroleerd, die is prima in orde, dus dat is het niet.

Dat wordt even naar Zeeland driften vanmiddag!

Ik hoop maar dat ik de technische trubbels snel uit de weg heb, dan kan ik met het leuke gedeelte beginnen, het cosmetische werk. Roest eruit, liefde erin. Als ik nog tijd heb doe ik binnenkort even de binnenkant, en zoek ik een andere voorstoel. De huidige stoel zit prima, maar de scheuren zijn niet zo mooi, en misschien kan ik een iets luxere versie vinden. Doe ik er gelijk een ander pookje op, en originele raamslingers.

Daarna is het plan om de ergste roestplekken te schuren en bijlakken, en dan nog een keer de commandant erover. De speakers zijn goed zat, moet alleen die radio-antenne nog even aangesloten krijgen. Qua Audio heb ik momenteel geen plannen verder. Last but not least komt dan in Juni de keuring, als hij daar goed genoeg doorheen komt, krijgt het beestje een nieuwe laklaag (waarschijnlijk handwerk) en nieuwe rubbers rondom, ook de banden tel ik daarbij :P
                                                        Last edited by htt-thalan; 09-02-09, 08:23.

Comment

Goedzo, gewoon denken in oplossingen i.p.v. in problemen!
                                                          Paar dingetjes (laten) doen en je kunt vast weer een tijdje rijden voor niet al teveel geld.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Net telefoontje gehad, hij kan de kit vanmiddag klaar hebben liggen voor 72 ex. Daar komt dan nog een tempsensor bij (misschien) en de 35 per uur heb ik er wel voor over, desnoods help ik zelf mee.

Ik zal zelf het luchtfilter wel doen, dat is simpel genoeg. Dan is hij alweer een eind op weg naar zijn originele glorie. 266k is nog lang niet genoeg kilometers voor dit blok... hij is net ingereden!

Comment

Ik zal zelf het luchtfilter wel doen, dat is simpel genoeg. Dan is hij alweer een eind op weg naar zijn originele glorie. 266k is nog lang niet genoeg kilometers voor dit blok... hij is net ingereden!
                                                              Precies! Kan nog meeeeeeeeeeeer bij :-)

Comment

Goed dat je niet op de kast klimt voor motroos. De vraag of er met die mooie functienaam geen leaser vanaf kon had ik al gesteld en daar had je al op geantwoord. Motroosje begint er dus puur over om te stoken en zn eigen frustraties weer even te uiten :)

Ik heb ook een mooie functienaam en rij weliswaar een leaser, maar als ik om de een of andere reden weer prive ging rijden kwam er ook een wat oudere 2e hands voor de deur te staan. Maar ja, liever een dikke auto die wat ouder is dan een nieuwe truttenschudder :p

Comment

Working...
                                                                X