Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beestemans stelt zich voor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Beestemans stelt zich voor

    Nou eigenlijk heet ik gewoon Joris maar al mij vrienden en bekende noemen mij om de een of andere vage manier beestemans.
    En aangezien dit een nickname is die maar weinig mensen hebben, ideaal om jezelf op een forum aan te melden.

    Ben slechts 18 jaar en heb mij eerste auto sinds juli, gelijk naar het behalen en ophalen van mij rijbewijs, gekocht.
    Het gaat om een Seat Ibiza GTi-Cupra van het jaar 1997.Nu hoor ik al de meeste mensen zeggen "oh daar heb je er weer zo een jong ventje die weer stoer wilt doen in zijn GTI'tje".
    Nu kan ik je al gelijk vertellen dat ik niet zo ben en dat ik precies een auto heb gekocht waar zelfs alle stickers die dit type Cupra kenmerkt van afgehaalt zijn.
    Dus een redelijke wolf in schaaps kledij.
    Kant tekening is weer wel dat ik ook weleens van hou om even door te trekken en ook niet altijd aan de snelheids regels houd, maar wie is hier op gummen nu niet zo?

    Overigens heb ik een grote voorliefde voor BMW's en helaas door het geringe aanbod van fatsoenlijke/lage kilometerstanden 2dehandsjes heb ik niet als eerste auto een BMW aangeschaft, ook werkte mij vader niet mee maar dat terzijde ;).

    Ben overigens opzoek naar een leuke M3 E36 (liefst met 286PK) of een BMW M5 E34 (liefst met 316pk). Dus als iemand daar tips over heeft hoor ik dat graag.

    Nou heel lul verhaal en hoop dat ik enige toevoeging geef op dit forum...

  • #2
    Welkom op gummen Joris!

    Leuk die BMW M*'s, maar voordat we aankooptips doen, heb je de verzekering al gebeld? (18 jaar ben je lees ik :-) )

    Comment


    • #3
      Dat lijkt me al een waardevolle tip :-)
      fka v164

      Comment


      • #4
        Ja idd dat is altijd al een euvel geweest, maar aangezien de regel bij ons thuis is dat "mijn" auto eigenlijk word gezien als 2de auto/moeders auto, staat deze dus ook op haar naam. En ik snap dat jullie al snel gaan denken "weer zo een dromer".
        Last edited by Beestemans; 09-02-09, 16:31.

        Comment


        • #5
          Ha, die Bestemans;

          Welkom!
          Bedenk je wel dat een auto verzekeren als tweede of moeder's auto vor jou betekent dat je voorlopig geen schadevrije jaren opbouwt. Dat gezegd hebbende is het waarschijnlijk de enige manier waarop je als jonge bestuurder een BMW M-model überhaupt verzekerd krijgt. Bedenk je goed waarom dat is.
          Scherven brengen gelul.

          Comment


          • #6
            Ik ben daar mijzelf maar al van te bewust. Ook een auto van 150pk is eigenlijk al niet te verzekeren in mij situatie. Maar het zal nog wel even duren voordat zo iets werkelijkheid word, maar het is altijd leuk om te kijken en eventueele tips die mij dan helpen zijn altijd welkom...

            Comment


            • #7
              Welkom!

              Als je btw een oude genoeg hok kan vinden kan je alles verzekeren ;)

              Had ik op mijn 18e bv. een M635CSi 1984 had gehad, had ik die kunnen verzekeren voor 71,50 per jaar.

              Gr Jeroen
              Alle Baur's in de Baurnhof

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                Had ik op mijn 18e bv. een M635CSi 1984 had gehad, had ik die kunnen verzekeren voor 71,50 per jaar.
                Maar die poster boven je bed bleek nog goedkoper! :)

                Comment


                • #9
                  *Kijkt eens boven z'n bed en ziet daar een MkII en MkIX DHC*

                  Neh, goedkoopste is toch wel boven mn TV, Volvo 360-poster ;) Boven mn bureau was goeie voor boven Brun's bed geweest, Audi quattro in koelkastmetallic.

                  Gr Jeroen
                  Alle Baur's in de Baurnhof

                  Comment


                  • #10
                    Welkom op Gummen, Joris!
                    Heb je toevallig foto's van je Seat?
                    Ben wel benieuwd naar hoe standaard hij eruit ziet. Vaak zijn ze ook felgeel namelijk. :-)

                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)



                    Comment


                    • #11
                      Ha, die Baur;

                      Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                      Welkom!

                      Als je btw een oude genoeg hok kan vinden kan je alles verzekeren ;)

                      Had ik op mijn 18e bv. een M635CSi 1984 had gehad, had ik die kunnen verzekeren voor 71,50 per jaar.

                      Gr Jeroen
                      Is dat zo? Heel wat verzekeraars stellen een leeftijdseis van bijvoorbeeld 25 jaar voor de bestuurder/eigenaar van een old- of youngtimer.
                      Last edited by Hansv; 09-02-09, 23:14.
                      Scherven brengen gelul.

                      Comment


                      • #12
                        Welkom bij Gummen, Joris Beestemans.

                        Oh ja, lees voor de aanschaf van enigerlei propellor-ijzer nog even het voorsteldraadje van HTT-Thalan door met nuttige tips van beide-benen-op-de-grond Motroosje.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                          Welkom bij Gummen, Joris Beestemans.

                          Oh ja, lees voor de aanschaf van enigerlei propellor-ijzer nog even het voorsteldraadje van HTT-Thalan door met nuttige tips van beide-benen-op-de-grond Motroosje.
                          idd ;-) staat al weer net zo vol met tegenstrijdigheden

                          http://www.grapheine.com/bombaytv/v2/play.php?id=127156
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                            Welkom bij Gummen, Joris Beestemans.

                            Oh ja, lees voor de aanschaf van enigerlei propellor-ijzer nog even het voorsteldraadje van HTT-Thalan door met nuttige tips van beide-benen-op-de-grond Motroosje.
                            komt ie

                            wat moet je in hemels naam met een auto van 300 pk op je 18e met punten rijbewijs?
                            ik ken je financiele situatie niet maar als je al een opmerking maakt dat je vader niet wilt helpen , vermoed ik dat het niet toerijkend is
                            die auto's en met name de motoren zijn duur in het onderhoud en storingsgevoelig. (zelf kleppen stellen , individuele gasklephuizen per cilinder etc) en naarmate die dingen zeldzamer en ouder worden wordt het er ook niet goedkoper op
                            verzekering is al door andere genoemd

                            je loopt helemaal leeg op zon auto
                            en afgezien daarvan , is het niet verstandig eerst eens wat rijervaring op te doen als snotneus met teveel testosteron van 18 met een blauwe maandag een rijbewijs ?
                            een 325i/328i niet goed genoeg?
                            ruimer vooradig aanwezig , goedkoper in de aanschaf , relatief onderhoudsarme duurzame motoren

                            en meer pk's aanwezig dan haren op je zak
                            Last edited by motroosje; 09-02-09, 20:58.
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                            Comment


                            • #15
                              Motroosje, het is ook de bedoeling om met deze auto wat meer ervaring op te doen. Dat van mij vader was eigenlijk meer bedoelt naar wat er die dag was gebeurd toen wij wilde gaan kijken naar een BMW maar dat terzijde. Het verhaal wat jij zegt: waarom een BMW M? Dat ze steeds duurder worden is eigenlijk de rede. Ik zie het meer als een inverstering zodat je het eventueel later kan doorverkopen voor meer. Als ik nu kijk naar mij financieele situatie zal dit nog wel even duren maar ben er wel van overtuigd dat een M serie mij volgende auto word, als ik dan nu al wat tips kan verkrijgen is dat toch mooi meegenomen?

                              Comment


                              • #16
                                Ha, due Beestemans;

                                Een M# kopen als investering kun je wel vergeten. Tenzij je er een berg geld tegenaan gooit en er niet mee gaat rijden natuurlijk, want anders krijgt die berg er al gauw een tweelingbroertje bij.
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Ha, die Baur;


                                  Is dat zo? Heel wat verzekeraars stellen een leeftijdseis van bijvoorbeeld 25 jaar voor de bestuurder/eigenaar van een old- of yougntimer.
                                  Inderdaad, daar liep ik zelf ook tegenaan. Maar uiteindelijk één gevonden waarbij dat niet was.
                                  -Vanaf 20 jaar oldtimer
                                  -Als eerste auto mogelijk
                                  -Bestuurder jonger dan 25.

                                  Mijn broertje heeft zijn Audi van '84 toen ook direct verzekerd, als 18 jarige.

                                  Gr Jeroen
                                  Alle Baur's in de Baurnhof

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                    Motroosje, het is ook de bedoeling om met deze auto wat meer ervaring op te doen. Dat van mij vader was eigenlijk meer bedoelt naar wat er die dag was gebeurd toen wij wilde gaan kijken naar een BMW maar dat terzijde. Het verhaal wat jij zegt: waarom een BMW M? Dat ze steeds duurder worden is eigenlijk de rede. Ik zie het meer als een inverstering zodat je het eventueel later kan doorverkopen voor meer. Als ik nu kijk naar mij financieele situatie zal dit nog wel even duren maar ben er wel van overtuigd dat een M serie mij volgende auto word, als ik dan nu al wat tips kan verkrijgen is dat toch mooi meegenomen?
                                    ik doelde er meer op dat steeds duurder worden in onderhoud omdat er steeds meer zaken stuk gaan of (duur) onderhoud niet wordt uitgevooerd vlak voordat ie aan jou wordt verkocht

                                    zon auto is geen verstandige investering , koop dan goud of antieke kunst ... kan ook werkelijk niet geloven dat je dat oprecht denkt
                                    misschien over een jaar of 15
                                    bergen belasting /verzekeringskosten
                                    duur onderhoud
                                    en eigenlijk geen weldenkend mens die er mee gezien wil worden buitenom wat jonge testosteron gassies die denken dat je status kunt ontlenen aan bepaalde objecten of criminele pool of verdwaalde liefhebber

                                    wees verstandig en rijd lekker met die seat
                                    of als het perse een bmw moet zijn een 325i/328i
                                    die wagens zijn snel zat, mooi 6 cilinder geluid , minder diefstal gevoelig
                                    het is gewoon heel simpel
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                      ik doelde er meer op dat steeds duurder worden in onderhoud omdat er steeds meer zaken stuk gaan of (duur) onderhoud niet wordt uitgevooerd vlak voordat ie aan jou wordt verkocht

                                      zon auto is geen verstandige investering , koop dan goud of antieke kunst ... kan ook werkelijk niet geloven dat je dat oprecht denkt
                                      misschien over een jaar of 15
                                      bergen belasting /verzekeringskosten
                                      duur onderhoud
                                      en eigenlijk geen weldenkend mens die er mee gezien wil worden buitenom wat jonge testosteron gassies die denken dat je status kunt ontlenen aan bepaalde objecten of criminele pool of verdwaalde liefhebber

                                      wees verstandig en rijd lekker met die seat
                                      of als het perse een bmw moet zijn een 325i/328i
                                      die wagens zijn snel zat, mooi 6 cilinder geluid , minder diefstal gevoelig
                                      het is gewoon heel simpel
                                      Even gewoon buiten het feit om dat ik een "jong testosteron gasje bent". Waarom zou een M3 E36 nu niet meer geld waard worden of pas over 15 jaar. Als je nu kijkt naar een M3 E30 die waren nog geen 3 jaar terug toch redelijk goedkoop te krijgen (5000,- tot 6000,- meen ik) en zijn nu toch ook al snel voorbij de 10000 euro waard.
                                      Heb overigens gisteren een dezelfde discussie gehad over auto's die geld waard kunnen worden met een stel collega's (overigens heerlijk in de nachtdienst zo een discussie ;)), maar hij kwam ook al met de tip dat het onderhoud echt veel zal gaan kosten en zoektocht daarna naar iemand die er de hoofdprijs voor wilt betalen was moeilijk uit ervaring.
                                      Voor de rest waardeer ik jou aanpak om iemand met beide voeten op de grond te zetten aanpak hoor motroosje, is zo nu en dan gewoon nodig :).

                                      Comment


                                      • #20
                                        stel hij wordt iets meer waard?
                                        de kosten van onderhoudt en gebruik doen dat weer ruim teniet
                                        maar goed je zit dus nog blijkbaar in de ontkenningsfase ;-)
                                        je probeer non argumenten te noemen om je besluit te rechtvaardigen
                                        neem ook het advies van je collega ter harte
                                        echt je loopt helemaal leeg op die auto's
                                        neem een 325i/328i veel lagere kosten , (en waarschijnlijk nog fors voor je budget)
                                        daar zitten nog steeds veel meer pk's in waar je met jouw leeftijd nog verantwoord mee om kan gaan
                                        zon 325i/328i gaat evengoed nog als de brandweer en rij je het gros van het wagenpark mee zoek

                                        je vraagt advies... probeer het te aanvaarden ipv bevestiging in doodlopende paden te krijgen
                                        aan de andere kant je neus flink stoten is doorgaans een betere maar ook duurdere leerschool

                                        en als die cupra prima rijdt zou ik daar gewoon lekker een paar jaartjes mee rijden is in ieder geval goedkoper in het gebruik en kun je wat rij-ervaring opdoen, rij ervaring krijg je niet gratis bij dat roze papiertje
                                        , en van continue van auto verwisselen wordt je ook niet rijker
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ha, die Beestemans;

                                          Maar los van de door jou verwachte waardestijging, wil je er niet mee rijden dan? Als je nu een E36 M3 voor 8 mille zou kunnen kopen heeft die lage prijs een reden; onderhoud, niet meer origineel, versjonnied, noem maar op. Om dat weg te werken kost bijvoorbeeld al gauw nog eens de halve auto extra. Ga je er dan mee rijden dan ga je nog meer kosten krijgen. En àls de prijzen dan over een jaar of drie, vier tot 10 of 11 mille zijn gestegen ben jij al véél meer dan dat bedrag kwijt....
                                          Scherven brengen gelul.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                            Ha, die Beestemans;

                                            Maar los van de door jou verwachte waardestijging, wil je er niet mee rijden dan? Als je nu een E36 M3 voor 8 mille zou kunnen kopen heeft die lage prijs een reden; onderhoud, niet meer origineel, versjonnied, noem maar op. Om dat weg te werken kost bijvoorbeeld al gauw nog eens de halve auto extra. Ga je er dan mee rijden dan ga je nog meer kosten krijgen. En àls de prijzen dan over een jaar of drie, vier tot 10 of 11 mille zijn gestegen ben jij al véél meer dan dat bedrag kwijt....
                                            Nee het is mij duidelijk... Gewoon te duur in onderhoud om uberhaupt winst op te maken.

                                            Comment


                                            • #23
                                              tip

                                              maak eens een rit met een e36 325i liefst na 1996 en niet versjonniet
                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                tip

                                                maak eens een rit met een e36 325i liefst na 1996 en niet versjonniet
                                                Ik neem aan een 328i of een 323i dan? Aangezien een 325 maar van 1991 tot 1995 is gemaakt...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                                  Ik neem aan een 328i of een 323i dan? Aangezien een 325 maar van 1991 tot 1995 is gemaakt...
                                                  @lol

                                                  scherp je hebt gelijk ;-)

                                                  alhoewel in weze de 323/325 en 328 allemaal hetzelfde 2.5 liter blok hebben ;-) edit: 328i heeft zelfde blok maar langere slag ;-)
                                                  Last edited by motroosje; 10-02-09, 20:01.
                                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                    @lol

                                                    scherp je hebt gelijk ;-)

                                                    alhoewel in weze de 323/325 en 328 allemaal hetzelfde 2.5 liter blok hebben ;-)
                                                    Dat is zo, ik denk overigens dat jij bedoelt om een keer in een 325i mee te rijden met VANOS? Rij weleens mee in 325i automaat van 1992 maar dat vind ik eigenlijk maar een beetje tam komt misschien ook door de leeftijd.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                                      Dat is zo, ik denk overigens dat jij bedoelt om een keer in een 325i mee te rijden met VANOS? Rij weleens mee in 325i automaat van 1992 maar dat vind ik eigenlijk maar een beetje tam komt misschien ook door de leeftijd.
                                                      de latere modellen hebben allemaal vanos
                                                      maar ook de eerdere zonder vanos rijden prima
                                                      persoonlijk verafschuw ik een automaat (of het moet een nog te ontwikkelen mechanische cvt zijn)
                                                      het geeft een doods gevoel tijden optrekken en afremmen op de motor
                                                      het kost iets vermogen en verbruikt meer brandstof en maakt de auto zwaarder
                                                      aan de andere kan zullen de prestatie verschillen ook niet zo heel erg groot zijn
                                                      het is meer de rijbeleving.. een automaat schakelt sneller op (waardoor er minder vermogen benut kan worden), schokt (soms)
                                                      slipt , remt niet af op de motor in bochten

                                                      anderen zweren weer bij een automaat , vooral bij veel file rijden

                                                      rij anders eens een handbak in een 328i
                                                      mocht dat dan toch allemaal te tam zijn voor je
                                                      dan weet je wat je te doen staat... hard werken.. sparen en een goede M kopen
                                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hoi Beestemans,

                                                        Wat misschien ook niet onbelangrijk is gezien je leeftijd en het feit dat je daarom de auto op je moeders naam hebt - zolang je niks op je eigen naam verzekerd, bouw je ook geen schadevrije jaren op, en dat kan je een flinke korting op je verzekering opleveren die je hard nodig gaat hebben als je een grote, zware snelle bak wilt rijden. Ik ga er toch wel 8 euro per maand op vooruit elk jaar, door schadevrij te rijden. Op de lange baan is het misschien wel gewoon goedkoper de Seat nu op je eigen naam te zetten.

                                                        En inderdaad, mijn voorsteldraadje staat bol van de issues die ik momenteel met alweer mijn derde BMW heb. Een goedkope auto is zelden vrij van problemen, ik hoop dat het met jouw Seat beter is gesteld :)
                                                        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                          @lol

                                                          scherp je hebt gelijk ;-)

                                                          alhoewel in weze de 323/325 en 328 allemaal hetzelfde 2.5 liter blok hebben ;-) edit: 328i heeft zelfde blok maar langere slag ;-)


                                                          ROFL! Player got played. :-)

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Beestemans, staar jezelf niet al te blind op al die M# dingen op dit moment. Er zijn meer leuke auto's die ook behoorlijk rijden. Het lijkt zo merkblindheid..

                                                            Voorbeeldje ter illustratie: Toen ik 18 was, kocht ik een ex-lease Alfa 75 TS. Alle petjes in het dorp moesten toen E30's of GolfII GTI's of XR3i hebben. Ik werd uitgelachen met mijn Italo roestbak :-). Ik betaalde echter voor mijn 4-deurs gezinsbak de helft aan verzekeringspremie en ik reed ze er allemaal met het grootste gemak uit als het moest. En nu, 14 jaar later, rijdt die 75 nog :-).
                                                            Het kan dus ook anders.

                                                            Waarom koop je niet een starlet of zo voor 500 euro? Is zuinig, gaat nooit stuk. Daarnaast zet je dan (ik noem maar een voorbeeld) een 635CSI in perfecte of bijna perfecte staat. Belastingvrij en 150 euro all-risks per jaar. Da's net zo'n feest om te rijden als een M#, maar met een fractie van de kosten. Maak je daar je mooie ritten mee en haal je je pakjes peuken en rij je naar je werk met die starslet.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              Beestemans, staar jezelf niet al te blind op al die M# dingen op dit moment. Er zijn meer leuke auto's die ook behoorlijk rijden. Het lijkt zo merkblindheid..

                                                              Voorbeeldje ter illustratie: Toen ik 18 was, kocht ik een ex-lease Alfa 75 TS. Alle petjes in het dorp moesten toen E30's of GolfII GTI's of XR3i hebben. Ik werd uitgelachen met mijn Italo roestbak :-). Ik betaalde echter voor mijn 4-deurs gezinsbak de helft aan verzekeringspremie en ik reed ze er allemaal met het grootste gemak uit als het moest. En nu, 14 jaar later, rijdt die 75 nog :-).
                                                              Het kan dus ook anders.

                                                              Waarom koop je niet een starlet of zo voor 500 euro? Is zuinig, gaat nooit stuk. Daarnaast zet je dan (ik noem maar een voorbeeld) een 635CSI in perfecte of bijna perfecte staat. Belastingvrij en 150 euro all-risks per jaar. Da's net zo'n feest om te rijden als een M#, maar met een fractie van de kosten. Maak je daar je mooie ritten mee en haal je je pakjes peuken en rij je naar je werk met die starslet.
                                                              Dat had ik ook al bedacht, maar probeer jij maar eens een 635csi in redelijke staat te vinden. Zelfs de modellen waar zoveel roest aanzit dat ze in een lagere gewichtsklasse vallen worden voor topbedragen aangeboden, laat staan de echt mooi opgeknapte zessers, die gaan op autotrader soms boven de 10/15 mille weg :(
                                                              Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ze zijn er wel, ze zijn er wel. Geduld hebben.
                                                                Ik zocht een tijdje terug een mooie S-klasse W126 en toen ik de moed zowat had opgegeven, zag ik precies een staan die ik zocht, in perfecte staat en voor een erg leuke prijs.

                                                                Goede 635's zijn echt wel te vinden en die prijzen op mobile, vragen en krijgen hè ;-).

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X