Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Murphmeister

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Nieuwe LSD gemonteerd vandaag. Net even een testrit gemaakt, prima...

jammer dat ik niet gekeken heb wat het toerental was bij bepaalde snelheden/versnellingen bij het standaard differentieel. Ik merk dat het nu met de 3.91 verhouding wat korter is, maar zou wel willen weten hoeveel het scheelt.

iemand trouwens ervaring met driften in Niederrhein/weeze?
    BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
      Nieuwe LSD gemonteerd vandaag. Net even een testrit gemaakt, prima...

jammer dat ik niet gekeken heb wat het toerental was bij bepaalde snelheden/versnellingen bij het standaard differentieel. Ik merk dat het nu met de 3.91 verhouding wat korter is, maar zou wel willen weten hoeveel het scheelt.

iemand trouwens ervaring met driften in Niederrhein/weeze?
      das eenvoudig uit te rekenen

schrijf wat toerental waardes op bepaalde snelheden op (liefst in 5 , zodat afrondings/aflezing afwijkingen procentueel minder zijn dan op lagere snelheden)

deel dat door de 3.91 verhouding en vermenigvuldig dat met de oude diff verhouding en je hebt ongeveer het toerental bij de dezelfde snelheden van het andere diff

diff verhouding gedeeld door diff verhouding geeft ook het procentuele verschil aan
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

De top van NAS z'n 325i met 3.91 sper, is 218 echte km's.

En wat wil je weten over Niederrhein? In 2003 gingen wij onder leiding van Frank Denneman daar als eerste Nederlanders driften. Daar zaten toen een hoop Gummers bij.

Echt heel veilig is het niet, het zijn landings/taxibanen, geen circuit. Betonnen uitsteeksels in het gras, bomen langs de kant. Niet om je bang te maken, maar zonder risico is het allemaal niet.

Het asfalt is ruw, dus als er op droog wordt gedrift, kan het hard gaan met de bandenslijtage, maar ik geloof dat er tegenwoordig enkel op nat gedrift wordt. Je auto krijgt redelijk op zijn donder, het is niet bepaald een biljartlaken.

Het is wel een vermakelijke baan, in een mooi decor!
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Okay dat is dus een kleine 5% verschil. Had gedacht dat het meer verschil zou zijn.

Danke.

Comment

Ik wil binnenkort een keertje gaan kijken/driften daar, voor mij redelijk "om de hoek" namelijk.
            begreep dat 21 februari de eerst volgende dag is, en dat de baan dan nat gehouden wordt.

thanks voor de info, die bomen en betonnen uitsteeksels probeer ik te ontwijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
              thanks voor de info, die bomen en betonnen uitsteeksels probeer ik te ontwijken.
              Dat lijkt me een prima streven :)
              Let's kick some ass and chew bubblegum...
              ----------------------------------------------------------------------------
              '71 Alfa Romeo Giulia Super
              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
              '00 BMW E39 528iA Touring
              '06 BMW Z4M Roadster
              '96 BMW E36 328i trackracer
              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Mooie brug! :-)
                Heb je hem daar gewoon met de heftruck op gezet?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Jep, twee heftrucks.

Comment

@Smurfmeister

Welkom! Probeer ook eens de ignore/struisvogelknop.....volgens velen DE uitvinding van deze site ;-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ha, die Murphmeister;

Motroosje had je al ontmoet; Cobraman is zo ongeveer het andere uiterste....
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Namens mij ook nog welkom.

En wen er maar aan dat er hier een paar zijn,die in het gesticht de vrijheid hebben gekregen om met een pc te werken. :-)
                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Boh, lange tijd terug al dit draadje..

Tijd voor een update!

E34 M5 heb ik begin dit jaar verkocht! Toch wel een stap voor mij om die knoop door te hakken; in 2008 in Malmo gekocht, onze trouw auto, 1e M auto die alleen van mezelf was etc, lang gedacht dat ik 'm nooit weg zou doen...

Eind vorig jaar weer tiptop in orde laten maken (toch 10 jaar stil gestaan) om er meer mee gaan rijden wat totaal niet gelukt is. Geen tijd enerzijds (dat is een excuus, tijd kan je maken), anderzijds zonde om met zo'n mooie auto veel km's te gaan maken. Hoewel ik het model E34 geweldig mooi vind, kwam het gevoel toch dat ik wat anders wilde. Besloten om 'm te koop te zetten, en verkocht naar het buitenland.

Ik wilde weer een M. Maar geen coupe, sedans hebben altijd al mijn voorkeur gehad. De zilveren E30 325i sedan in dit draadje heb ik nog, E36 M3 die ik in m'n avatar had is ook verkocht. Moest ook een V8 worden, geen turbo's. Geen E39 M5, te groot en te duur inmiddels en ik vind dat ook geen "echte" M, maar een opgeboorde 540i.

Ik heb enkele jaren terug een tijdje een E61 M5 gehad, waanzinnige auto. Ook weer verkocht, maar die motor was wel echt gaaf. Het moest ook voor mijn gevoel een toekomstige klassieker zijn. Alles opgeteld was het duidelijk, er moest een E90 M3 komen, en dan een LCI want die achterlichten vind ik mooier.

Na een tijdje zoeken heb ik er 1 gevonden, juiste lakkleur, LCI, zwart leer interieur, onder de 100k km, DTC, origineel NLse auto, dealer onderhouden. Bingo!

Ik heb inmiddels wat preventief onderhoud laten doen (drijfstanglagers) De gasklepmotoren zullen ook wel een keertje volgen... Happy mee!

Ik begrijp dat binnen Gummen er wat (ex) eigenaren van E90/92 M3 zitten. Tips & tricks zijn altijd welkom.

Comment

Deze post schreeuwt om foto's!! Maar van harte, begrijpelijke keuze wat mij betreft.

Comment

Nice! Welke kleur?
                              En foto's idd

E90 M3 blijft geweldig door die unieke hoogtoerige V8.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf zeg! Gefeliciteerd Murph! Wel blackline mag ik hopen
                                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

E92 M3 heb ik altijd beetje fout gevonden, maar zo'n 4-deurs E90 is geweldig! Proficiat!
                                  Giulia 1600 Super '65
                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Gave bak!
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Merci!

Foto's volgen nog een keer.

Kleur is space grey, shadowline, zwart leren bekleding.

Comment

Working...
                                      X