Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Watchmaker keert terug...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Watchmaker keert terug...

...hoewel-ie onder deze naam hier nooit gepost heeft, maar ik miste de "aanspraak" van mede-petrolheads. Tevens miste ik de rellen rond Cobraman - die nog steeds in volle hevigheid woeden zag ik - en de literaire kwaliteiten van o.a. Brun en Hansv. Inmiddels ben ik lutser-af nu ik, net als alle andere grote mensen, lekker iedere dag in m'n warme auto'tje in de file mag staan; in plaats van dijbeen-aan-dijbeen te zitten in dampende NS-coupes, na eerst door ziedende slagregens mijn weg gebaand te hebben op de fiets naar het station. Ik ga meteen maar voor het steviger forenzen met 140 km per dag. Voor dit doel heb ik een braaf Clio'tje uit '97 met een nu ernstig rotte uitlaat (morgenochtend 8 uur naar de K-F) maar verder nog erg goed. De airco bleek een absolute zegen deze zomer. Verder lekker comfortabel, beetje tam maar een prima forensbarrel.

Voor het serieuzere autorijden heb ik een verregaand gerestaureerde Lancia Fulvia Coupe 1.3S Rallye uit '69. Door continu kleine "tweaks" toe te passen gaat-ie steeds meer op een sportwagen lijken - met verse NGK Iridium bougies (eBay!) trekt-ie er nu vandoor als nooit tevoren. Moet de 0-100 tijd nog 's checken en die zal dan vies tegenvallen naar moderne maatstaven - maar in een TD'tje van welk merk dan ook zit je niet achter een houten stuurwiel en dashboard en heb je geen uitzicht op een RVS strip op de motorkap - en het motorgeluid evenaar je ook echt niet. Het is een betrouwbaar en zelfs redelijk zuinig karretje geworden na de nodige stuitende kapitaalinjecties, en ga er nu met een meer gerust hart mee naar het buitenland dan met de Clio.

Ik doe graag alsof ik verstand heb van een hoop dingen (horloges bijvoorbeeld - met enig recht als gecertificeerd Breitling-horlogemaker) dus je zult me wel zien opduiken her en der binnenkort!

;-)
    Clio Mexx 1.4 '97
    Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Laat me raden: je was voorheen relsmurf?

Of Vogeltje (wie kent die nog?)

;)
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Watchmaker Bekijk bericht
      Ik doe graag alsof ik verstand heb van een hoop dingen (horloges bijvoorbeeld - met enig recht als gecertificeerd Breitling-horlogemaker) dus je zult me wel zien opduiken her en der binnenkort!
      ;-)
      Wat klopt er niet in die zin? :-)

Welkom...
      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Welkom terug.
        ---------------------------
        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Welkom terug!

En doe maar wat foto's van die Fulvia he?
          Die Clio geloof ik zo wel. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooi, welkom terug.
            Overigens geen idee onder welke naam je hier hier eerst zat.
            Maar maakt verder niet uit, belangrijker is dat m'n Breitling wel een flinke onderhoudsbeurt kan gebruiken, dus.......
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
              Mooi, welkom terug.
              Maar maakt verder niet uit, belangrijker is dat m'n Breitling wel een flinke onderhoudsbeurt kan gebruiken, dus.......

Die hoort in het gummen pats draadje thuis John ;-)

Comment

Mooi, welkom terug.
                Hij is welkom - maar de kans bestaat dan dat-ie vooralsnog naar Besancon gaat, wegens (voorlopig nog) capaciteitsperikelen bij ons. Alle kleinere klussen, garantiegevallen en deurposten/badkamervloeren/MRI-scanners/hole-in-one-slagen-met-horloge-nog-om-de-pols komen bij ons. :-)

Wat heb je d'r voor 1?
                Clio Mexx 1.4 '97

Comment

...die K-F uitlaat kon ik vanavond dus meteen WEL goed vastzetten. Drie van de bevestigingsrubbers zaten niet, of maar half, vast. Prutsers, timewasters. Ga er nu echt NOOIT meer heen en daar mag je me aan houden.

Vorige nick was PeterLC trouwens. Te herkennen aan de cursieve lettertjes. ;-) Daar heb ik inmiddels wat aan gedaan, ik dok vanaf nu solidair mee met de rest.
                  Clio Mexx 1.4 '97

Comment

Besancon?? Zit daar een hoofdkantoor van Breitling ofzo?
                    Ik 'toevallig' in mei dit jaar in Besancon namelijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Peter, zo eentje:

Gelijk maar ff de pats erin:-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Mooi, welkom terug.
                        Your bluff is being called John ;-)
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Besancon?? Zit daar een hoofdkantoor van Breitling ofzo?
                          Ik 'toevallig' in mei dit jaar in Besancon namelijk.
                          Mooie stad, mooie omgeving. Veel wijnroutes ;-)
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

In Besancon zit Breitling France - met hun after-salescentrum dus ook. Omdat wij als Breitling Service Nederland pas sinds een paar maanden de fakkel hebben overgenomen van QWS in Oldenzaal (wij zitten zelf in Badhoevedorp), en we met een hele nieuwe (en ook -nu nog- te kleine) ploeg zijn begonnen, kunnen we nu nog niet de hele "stroom" aan. Het grootste deel van de NL'se Breitlings gaat nu nog naar Frankrijk. Daar zijn ze ter plekke behoorlijk ziek van - even een heel land erbij krijgen...

Besancon was heel lang HET Franse uurwerkcentrum. Qua fabrikanten zit alleen mafketel Alain Silberstein er nog volgens mij. Zou kunnen dat FE (France Ebauches - vroeger "big" in mechanische damesuurwerken, nu doen ze hetzelfde met cheapo kwartswerkjes) er ook nog zit.

Ja John, da's vrij herkenbaar... ;-) Niet mijn smaak, two-tone, maar al die mensen die er een kopen zullen op hun eigen manier toch wel ergens gelijk hebben! Supertricky trouwens die parelmoer wijzerplaten. Als je daar de wijzers aftrekt met je Presto'tje zit je wel even je adem in te houden. Je bent er trouwens wel zuinig op zie ik!
                            Clio Mexx 1.4 '97

Comment

Zuinig? Die foto is 5 jaar oud, ben erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet.
                              Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Niet echt mooi en ken je nagaan dit is maar gewoon een fotootje wat ik ergens op het net heb gevonden:-)

Maar goed, het is practisch dezelfde.
                                2 x ouwe premium meuk

Comment

...kleine worstevingertjes....zou toch zweren dat die foto wel van jou was john ;-)

Comment

:-) lol.
                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Ben gecertificeerd voor Seiko, maar doe alle merken qua servicen en onderhoud / reparatie.
                                      :-) ...Omdat horloges mijn leven zijn... :-)

Comment

Dit is dan wel voor mijn eigen omgeving en vriendenkring: ik heb genoeg aan mijn betrekking als horlogemaker, ben bij een gerenommeerde juwelier in dienst en verdien goed genoeg. Dus via internet neem ik géén cliënten aan.
                                        De reden, dat ik vermeld dat ik van beroep horlogemaker ben is, - óók in mijn nickname terug te zien -, dat ik iedereen gratis zal voorzien van antwoorden
                                        op horloge-gerelateerde vragen. ( Een soort van vrijwilligerswerk, om iets terug te kunnen / willen doen voor de gemeenschap / maatschappij, waaraan ik mijn riante bestaan te danken heb! ) Groet van Watchmaker_Experienced.

Comment

@watchmaker

Welcome back!

Kan je die hier knurften hier even uitleggen dat een Breitling Chrono Colt II een uitstekend superquarz horloge is? :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Lieve Forumleden, ook al ben ik Seiko-gecertificeerd horlogemaker: Ik weet uit ervaring óók, dat een Breitling Chrono een uitstékend en secuur horloge is.
                                            Daar kan geen mens aan twijfelen, evenmin als aan Seiko Monsters bv. :-)
                                            Groet @allemaal en @Cobraman. :-)

Comment

Welkom terug.

Welk klokkie je om je pols hebt hangen, is mij om het even; zelf kies ik voor geen.

Pc en telefoon geven ook de tijd aan, en voor de pats heb ik het niet nodig.

Doe eens wat fotookes posten van die Fulvia en vermeld ook welke upgrades je allemaal hebt toegepast. Die Clio kunnen we zo wel een beeld bij vormen ;)
                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Slibbe herkenbaar ; meestal loop ik de hele dag zonder horloge rond en doe em alleen aan als ik de deur uit ga. En dan is het nog een simpel exemplaar wat past bij een kwart-modaler. Maar toch kan ik een mooi horloge wel degelijk waarderen en dan niet omdat 't ding 1000 euro, 10.000 euro of een half miljoen kost of omdat er Rolex, Breitling of Omega op staat.

Zelf vind ik een Breitling Navitimer met zwarte plaat en zwart leren bandje wel leuk ( http://www.berrysjewellers.co.uk/cms...33212_b635.jpg of de oudere versie http://img234.imageshack.us/img234/4...nav95018uj.jpg ) maar goed om daar nu evenveel geld aan te spenderen als aan een leuk extra gebakje met 4 wielen, helaas, geen dliekeelmodaal :)

Comment

Working...
                                                X