...hoewel-ie onder deze naam hier nooit gepost heeft, maar ik miste de "aanspraak" van mede-petrolheads. Tevens miste ik de rellen rond Cobraman - die nog steeds in volle hevigheid woeden zag ik - en de literaire kwaliteiten van o.a. Brun en Hansv. Inmiddels ben ik lutser-af nu ik, net als alle andere grote mensen, lekker iedere dag in m'n warme auto'tje in de file mag staan; in plaats van dijbeen-aan-dijbeen te zitten in dampende NS-coupes, na eerst door ziedende slagregens mijn weg gebaand te hebben op de fiets naar het station. Ik ga meteen maar voor het steviger forenzen met 140 km per dag. Voor dit doel heb ik een braaf Clio'tje uit '97 met een nu ernstig rotte uitlaat (morgenochtend 8 uur naar de K-F) maar verder nog erg goed. De airco bleek een absolute zegen deze zomer. Verder lekker comfortabel, beetje tam maar een prima forensbarrel.
Voor het serieuzere autorijden heb ik een verregaand gerestaureerde Lancia Fulvia Coupe 1.3S Rallye uit '69. Door continu kleine "tweaks" toe te passen gaat-ie steeds meer op een sportwagen lijken - met verse NGK Iridium bougies (eBay!) trekt-ie er nu vandoor als nooit tevoren. Moet de 0-100 tijd nog 's checken en die zal dan vies tegenvallen naar moderne maatstaven - maar in een TD'tje van welk merk dan ook zit je niet achter een houten stuurwiel en dashboard en heb je geen uitzicht op een RVS strip op de motorkap - en het motorgeluid evenaar je ook echt niet. Het is een betrouwbaar en zelfs redelijk zuinig karretje geworden na de nodige stuitende kapitaalinjecties, en ga er nu met een meer gerust hart mee naar het buitenland dan met de Clio.
Ik doe graag alsof ik verstand heb van een hoop dingen (horloges bijvoorbeeld - met enig recht als gecertificeerd Breitling-horlogemaker) dus je zult me wel zien opduiken her en der binnenkort!
;-)
Voor het serieuzere autorijden heb ik een verregaand gerestaureerde Lancia Fulvia Coupe 1.3S Rallye uit '69. Door continu kleine "tweaks" toe te passen gaat-ie steeds meer op een sportwagen lijken - met verse NGK Iridium bougies (eBay!) trekt-ie er nu vandoor als nooit tevoren. Moet de 0-100 tijd nog 's checken en die zal dan vies tegenvallen naar moderne maatstaven - maar in een TD'tje van welk merk dan ook zit je niet achter een houten stuurwiel en dashboard en heb je geen uitzicht op een RVS strip op de motorkap - en het motorgeluid evenaar je ook echt niet. Het is een betrouwbaar en zelfs redelijk zuinig karretje geworden na de nodige stuitende kapitaalinjecties, en ga er nu met een meer gerust hart mee naar het buitenland dan met de Clio.
Ik doe graag alsof ik verstand heb van een hoop dingen (horloges bijvoorbeeld - met enig recht als gecertificeerd Breitling-horlogemaker) dus je zult me wel zien opduiken her en der binnenkort!
;-)
Comment