Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben Gais

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik ben Gais

    Ken gummen.org al langer en las het forum vroeger vrij veel en vaak, nooit zo'n poster geweest maar dat maakt niet uit ;)

    Ik ben Gijs, 22 jaar en kom uit Hilversum. Studeer momenteel aan de HTS in Arnhem (autotechniek) en ben verslingerd aan, euh, alles waar een blok en wielen aan zitten... Ben begonnen met mijn motorrijbewijs en heb onderhand een aantal motors verzameld. Afgelopen half jaar ben ik in een raceteam terecht gekomen en kreeg eindelijk de kans om echt iets te doen wat ik leuk vind, auto's bouwen :P
    Eentje heb ik zo goed als alleen opgebouwt, wegens de krappe deadline was de shakedown tijdens de race in de regen en sinds die dag heeft mijn auto zonder problemen gereden.
    Daarnaast nog mee mogen bouwen aan een andere auto welke nu gebruikt wordt als test en ontwikkelauto en de laatste drie races ingezet is in het WEK (4 uurs races)

    Oja, doordat ik in de autosport terecht ben gekomen werd het ook tijd voor een autorijbewijs en een auto natuurlijk. Rijbewijs was binnen no-time binnen (6 lessen gevolgt) en de auto zelf kostte ook weinig moeite om te kopen. Al had ik dat beter niet rechtstreeks na een raceweekend moeten doen.
    Ik ben een hele grote Alfa liefhebber en was dus eigenlijk ook op zoek naar een Alfetta of 90, helaas kon ik niks vinden wat binnen mijn budget viel en niet al te krokant was. Ook nog bij een Datsun 280z wezen kijken maar dat was helemaal gekkenwerk.

    Uiteindelijk bij een andere liefde uitgekomen, een Citroen BX... Daar ben ik in opgegroeid vandaar die liefde voor dit model, komt ook bij dat er weinig auto's aan kunnen tippen ;)
    De standaard modellen heb ik zelf niet zoveel mee maar uiteindelijk een Rouge Florentin (donkerroodachtig) 1.9 GTi tegengekomen met het juiste blok (zonder kat). Hoefde alleen maar de automaat terug te wisselen voor een handbak... Dat heb ik geweten ook, drie maanden later zit de aanschafprijs er 5 keer in, was net zo krokant als de gemiddelde Alfa en ze is nog steeds niet klaar. Al is dat nu een kwestie van (vrije) dagen. Uiteindelijke wil ik haar zodanig opbouwen dat ze ook geschikt is voor het betere trackdaywerk, maar dat komt wel als ik van de halve restauratie bijgekomen ben.

    Zow, dat was hem voor nu.

  • #2
    Welcome aboard!!! Enneh, een BX GTi met een automaat erin, waren die er dan?? Ik leer elke dag wat nieuws. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Mooi, het is nooit te laat om hier een poster te worden.

      En natuurlijk ook van harte welkom.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

      Comment


      • #4
        BX GTI is dat er zoeen als in Flodder (Betalen? Polaroid! ;) )

        Een oud-buurman van m'n ouders had eind jaren 80 een heuse BX Sport, hoe moet ik die zien t.o.v. een GTI?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
          BX GTI is dat er zoeen als in Flodder (Betalen? Polaroid! ;) )

          Een oud-buurman van m'n ouders had eind jaren 80 een heuse BX Sport, hoe moet ik die zien t.o.v. een GTI?

          BX Sport is er zoeen als in Flodder (Betalen? Polaroid! ;) )

          Had de oud-buurman dan een heuse GTI?

          ;-)
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • #6
            hts autotechniek
            bx rijden

            wat een perverse combinatie ;-)
            is meer een auto voor een wereldvreemde bebaarde biologie leraar op sandalen met een met koffie bevlekt vaal linnen tasje
            was een oude benz niets voor je? robuste teutoonse techniek

            welkom trouwens

            ps die wagen met die polaroid in de garage was een cx ;-)
            Last edited by motroosje; 16-03-09, 23:37.
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
              is meer een auto voor een wereldvreemde bebaarde biologie leraar op sandalen met een met koffie bevlekt vaal linnen tasje
              Vind ik ook, maar geelhoed wil nu eenmaal niet aan de BX, dus tja. :-)




              (ps: scène van Tatjana die over de motorkap van de CX 'injeksie?' wordt gelegd, is dan wel weer meesterlijk natuurlijk)
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

              Comment


              • #8
                Met de polaroid kopen ze een rode BX.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                Comment


                • #9
                  Welkom Gijs! je bent in elk geval een liefhebber! Alfa 90 en Alfetta is erg leuk, maar een BX Gti is ook zeker geen standaard auto! Best gaaf dat je die auto gaat redden.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Autotechniek en BX perverse combinatie? Nee hoor, juist op die opleiding weten ze auto's te waarderen. En hoe slecht het imago ook is, het is een geniale auto met een zeer mooi stuk techniek erin. En veel mensen vergissen zich erin, een GTi is snel, comfortabel, luxe en ruim. Daarnaast ben ik iemand die niet zomaar genoegen neemt met een auto, deze BX heb ik eigenlijk puur op het blok en de kleur gekocht...

                    De BX 16v en 405 Mi16 zijn afgezien van het onderstel dezelfde auto's en de BX is toch echt sneller op het circuit. Er is ook iemand geweest die met een vrij standaard 16v heeft geraced en zeer goed mee kon komen, vooral als het op remmen aankwam remde hij iedereen eruit. Met standaard remmen! (aftermarketspul wordt gewoon kapot gedrukt)

                    Comment


                    • #11
                      LOL een naamgenoot die dezelfde opleiding doet als ik deed, welkom :)

                      En OMG, ook mijn ouders hebben 2 BX'en gehad waar ik vroeger achterin zat, LOL
                      Last edited by Gijs; 20-03-09, 18:33.
                      Oliestoken voor het goede doel

                      Comment


                      • #12
                        cue, twilight zone muziekje......
                        http://www.ebbropremium.nl

                        Politics is the entertainment branch of industry.

                        Comment


                        • #13
                          Ik had de 405Mi16 wel hoog zitten maar zoals jij de BX nu omschrijft maakt best nieuwsgierig. Wanneer kunnen we foto's verwachten? :)
                          ------------------------------------------------
                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                            In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
                            Ik zal mijn hitchhikers book weer eens afstoffen binnenkort. 42,42,42. ;-)


                            Waarom gaan upgrade remmen stuk op een bx??
                            Kapot gedrukt?
                            http://www.ebbropremium.nl

                            Politics is the entertainment branch of industry.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                              Waarom gaan upgrade remmen stuk op een bx??
                              Kapot gedrukt?
                              Wat de fransoos niet kent, vreet hij niet.
                              ---------------------------
                              Lullen gaat beter dan rijden.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                Wat de fransoos niet kent, vreet hij niet.
                                Euh, hij kent het niet maar vreet het des te meer?
                                http://www.ebbropremium.nl

                                Politics is the entertainment branch of industry.

                                Comment


                                • #17
                                  Een openingspost en sindsdien niet meer teruggezien...
                                  Oliestoken voor het goede doel

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ach dat zegt hij toch zelf ook al,

                                    "Ken gummen.org al langer en las het forum vroeger vrij veel en vaak, nooit zo'n poster geweest maar dat maakt niet uit ;)"


                                    Wat dat aangaat heeft ie niet gelogen. :)
                                    Rij gezond, rij een kiwi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Klopt ;)
                                      Wat betreft de remmen, wat ik uit het verhaal begreep slijten zachtere blokken veel te snel door de enorme druk die het hydraulisch systeem levert. Niet zo verwonderlijk aangezien je met een 'knop' de systeemdruk op de klauwen kan zetten ipv dat je zelf die druk op moet bouwen.

                                      Wat betreft plaatjes, heb er niet zoveel waar de complete auto op staat. Hier eentje vlak nadat ik haar had opgehaald. Automaat ligt er al naast.


                                      En nog een wazige om de coolheid van de kleur aan te geven. Deze is laatst gemaakt tijdens het eerste ritje (achteruit onder de carport vandaan en weer terug)


                                      Heb haar ook gewassen en helaas zitten er veel plekjes in de lak en een hoop steenslag op de motorkap, aan de andere kant past het ook wel bij haar. Ik heb de indruk dat er niet bepaald zachtzinnig mee om is gegaan, dan is het ook niet zo erg als ik haar een keertje in de grindbak parkeer ofzo :P

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als oud bezitter van 3 exemplaren (geen GTI helaas, of gelukkig) zijn de remmen inderdaad legendarisch. Een tikje erop en alles blokkeert. Geen idee waarom want die 900 kilo plastic heeft niet heel veel nodig om stil te zetten , maar om meteen alle wielen te laten blokkeren is natuurlijk wel weer een strakke franse aktie.

                                        Ik kan adviseren ; wees voorzichtig. Een BX snel laten wegrijden is 1 ding maar 't ding veilig door bochten sturen is een 2e.

                                        Comment


                                        • #21
                                          ROFLOL, altijd weer leuk de mening van Duits-rijders over PSA-onderstellen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                            ROFLOL, altijd weer leuk de mening van Duits-rijders over PSA-onderstellen.
                                            Ik prefereer de Peugeot-onderstellen boven de Citroën-veerbollen omdat mijn ervaring is dat je met de veerbollen veel minder op de hoogte bent van wat er gebeurt. De Citroëns die ik gehad heb, hadden niet toevallig dan ook een traditioneel (Peugeot) onderstel.

                                            Qua comfort is Citroën ongetwijfeld beter, maar is dat wat je wil voor trackdays?

                                            Welkom trouwens Gais!
                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Waarom automaat?

                                              Leuke BX trouwens. Zien prima bakkies inderdaad, ondanks imago.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                ROFLOL, altijd weer leuk de mening van Duits-rijders over PSA-onderstellen.
                                                Jep die lekke veerbollen was ik elke keer erg blij mee. Het constante tikken van de pomp om de auto toch vlak te houden mis ik enorm, not. En de startmotor die soms vastzat (relais) of de keren dat motor afslaat terwijl je bij 't verkeerslicht staat bij een druk kruispunt richting snelweg.

                                                En BX op z'n hoogste stand rijdt heel erg .. link.

                                                Dat ik ooit 1000 gulden heb betaald (ergens in 95) om een BX 1.4 op gas uit 1984 rijdend te krijgen (veerbollen fixen e.d.) . En een jaar later om 't ding door de APK te krijgen weer de gas-tank heb laten uitbouwen ... why oh why.

                                                En vervolgens nog tweemaal een 1.6 TZI kopen ...

                                                Wegenbelasting was bijna gratis met 900 kilo en verzekeringstechnisch heb je zelfs met 0% korting weinig kosten aan een auto met een nieuwwaarde van 30 gulden.

                                                /schudt meewarig hoofd, wat een tijden.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tsja, mijn vriendin heeft zo'n ding. Heb ik voor 600 euro gekocht en rijdt al weer bijna 2 jaar probleemloos rond. En verder nooit geen ene reet aan gedaan. Gewoon rijden en tanken en heel af en toe een liter olie, maar geen spookverhalen met kapotte veerbollen (die overigens maar 3 tientjes kosten) of electrische problemen. Gewoon een goed, ruim, praktisch, vlot en comfortabel karretje wat tevens erg goedkoop is inderdaad in verzekering en HSB.
                                                  En als hij stuk gaat, kopen we gewoon weer een ander voor een dergelijk bedrag. Goedkoop en leuk autorijden kan nog best.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    een maat van me had vroeger een BX Sport.......rap apparaat was dat ook! Over het algemeen een "lelijke" auto maar tegenwoordig zijn ze wel weer leuk om te zien in het straatbeeld, zeker een GTi.
                                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                      Vind ik ook, maar geelhoed wil nu eenmaal niet aan de BX, dus tja. :-)


                                                      (ps: scène van Tatjana die over de motorkap van de CX 'injeksie?' wordt gelegd, is dan wel weer meesterlijk natuurlijk)

                                                      Het meesterlijke was dat 't achterop die holle achterruit was.


                                                      Hier in Den Haag, tegenover Pitbox staat ook al een paar dagen een Flodder BX Sport, rood met gele dubbele koplampen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Rare username, gay maar dan anders geschreven.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                                                          Rare username, gay maar dan anders geschreven.
                                                          er is toch al een Gijs? Dan moet je wat......
                                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                            Dat ik ooit 1000 gulden heb betaald (ergens in 95) om een BX 1.4 op gas uit 1984 rijdend te krijgen (veerbollen fixen e.d.) . En een jaar later om 't ding door de APK te krijgen weer de gas-tank heb laten uitbouwen ... why oh why.

                                                            En vervolgens nog tweemaal een 1.6 TZI kopen ...
                                                            Snelle leercurve, er al na drie exemplaren achterkomen dat 't niks voor je is. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Heb dat gekanker op die veerbollen nooit begrepen nee. Ze kosten eigenlijk niks, en op een BX zitten er maar 5: goedkoper dan 2 schokbrekers op een of ander normaal hok.

                                                              BX in z'n hoogste stand link, ROFLOL, ja, en in zijn laagste stand veert ie ook al niet kan ik je zo wel zeggen. Wat ben je dan aan in hemelsnaam met zo'n auto aan het doen man...

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Laat ze maar tieren op die bakken hoor, hoe meer hoe beter. Daarom zijn ze misschien niets waard en kan mijn meissie lekker 2 jaar auto rijden voor 600 euro :-).

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X