Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen: Carlo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen: Carlo

Kijk aan, had even niet meer gekeken op Gummen en zie nu ineens een ander forum. Wel zo prettig moet ik zeggen hoor!

Ik ben dus Carlo te Lintelo, 27 jaar. Mijn werk is grafische vormgeving, samen met twee compagnons heb ik een reclame-bureau waar ik onder andere de opmaak van de magazines Auto&Tuning en Klassiek&Techniek verzorg, wellicht bekend bij sommigen.

Mijn dagelijks transport is een Alfa Romeo 166, een 3-liter automaat met erg veel lekkere opties. Een heerlijke auto voor iedere dag! Lederen bekleding met stoelverwarming, elektrische verstelbaar ook, cruise-control, navi, regensensor, automatisch dimmende spiegel, etcetera.

Dan is er mijn hobby-vervoer, mijn grote trots... Een Alfa Giulia Super uit 1972. Zijn leven begon als identiek broertje van de ex-Giulia van Harry, tegenwoordig (sinds begin jaren '90) voorzien van ongeveer 150 pk leverende 2-liter, sperdif, Koni's, 14" GB's etcetera. Alles daarover op mijn website, www.alfaspeed.nl .

Als laatste is er dan nog het vervoer van mijn vriendin waar ik zelf ook veel mee rij. Nieuw gekocht in Oktober 2007 en inmiddels ruim 15000 kilometer op de teller. Straks lekker mee naar Italië.
    Het betreft een Panda 100HP die door Madeno Racing keurig op een 112,5 pk is gebracht. Een veel beter inlaattraject speciaal door Madeno gemaakt, een Ragazzon einddemper en een op maat geschreven motor-management. Daarnaast is de Panda verlaagd met een KW schroefset.
    Ook van de Panda heb ik een siteje gemaakt: www.carloabarth.nl

Zal hier meer te vinden zijn dan voorheen, toen bleef het vooral bij lezen...

Ciao!
    1972 AR Giulia Super • 1994 AR 164 3.0 • 1998 AR Spider 2.0

Welkom terug Carlo!

Mooi die 166 zeg! Echt supergave limo, zeker met leer en die motor.
    Eigenlijk raar dat die auto's zo betaalbaar zijn.
    Als Jasper dit leest gaat hij heimwee krijgen. :-)

Die Panda is ook gaaf. Heeft mijn vriendin ook een dik jaar gehad, maar is begin dit jaar verruild voor een Fiat 500 met dezelfde motor.
    500 is leuker/mooier, maar de Panda 100hp rijdt net iets sportiever en is goedkoper!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb inderdaad elke dag nog een beetje heimwee naar mijn 166. :)

Wel maakt de heerlijke V6 12V in de Spider een boel goed. Anyway, welkom Carlo!
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Nou dan zou ik maar zeggen, van harte welkom man.
        Italie liefhebber zie ik, voordeel jij zal nooit door Harry gebanned worden:-)
        Maar mooie wagens hoor.

Nog belangrijker, grafische vormgever, lees ik.
        Het is hier dus de gewoonte dat gummers elkaar wat gunnen en toeschuiven.
        Ik heb een drukkerij, dus ik wacht met spanning al je drukorders af:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Dank, dank!

De 166 rijdt inderdaad heerlijk! Echt een limo voor weinig. Tot nu toe ook nog geen kraakjes etcetera.

Wat betreft de Panda: Chantal (vriendin) was aan het sparen voor de 500 en bijna klaar toen de officiële introductie van de 500 plaatsvond. Vanaf dat moment werd het zo'n ongelofelijke hype... Bij de plaatselijk Fiat-dealer kwamen er ineens ook ongelofelijk veel pré-orders voor 500's voor vrouwen-van-mannen-met-X5'en enzo. Niks mis mee maar het ging wel erg populair worden.
          Omdat Chantal graag iets heel aparts heeft hebben we toen juist besloten voor de 100HP te gaan. Tot op heden nog geen spijt van. De 500 komt misschien ook nog binnenkort maar dan als mijn dagelijks vervoer met reclame erop.

Kan jullie keus volledig begrijpen dus hoor, geweldig de 500! De Panda moet nog voorzien worden van mooi warm rood leder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht

Het is hier dus de gewoonte dat gummers elkaar wat gunnen en toeschuiven.

Het gunnen heb ik wel gemerkt, het toeschuiven nooit.....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Haha, zal zo eerst eens wat meer posts van je gaan lezen John, wie weet zal ik eens aan je denken... ;)

Comment

hohoho Peter, op elke nieuwjaarsmeeting schuif ik toch genoeg rotzooi jouw kant op, toch!? :-)
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja ja, zelfs op ebay levert dat niets op.... ;-)
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo Abarth Bekijk bericht
                    Haha, zal zo eerst eens wat meer posts van je gaan lezen John, wie weet zal ik eens aan je denken... ;)

Nou, dan wens ik je veel sterkte en tijd.
                    En ook nog ff in de gaten houden, elke leuke order levert weer een jaar extra gratis Gummen donateurschap op:-)
                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo Abarth Bekijk bericht
                      Mijn werk is grafische vormgeving, samen met twee compagnons heb ik een reclame-bureau waar ik onder andere de opmaak van de magazines Auto&Tuning en Klassiek&Techniek verzorg, wellicht bekend bij sommigen.
                      Denk het niet, zijn meer poetsers dan sleutelaars hier :-)
                      Mooie Guilia!
                      fka v164

Comment

Ik heb een drukkerij, dus ik wacht met spanning al je drukorders af:-)
                        Mijn GF werkt bij een reclamebureau. Als ik haar wat drukorders laat sturen dan is dat donateurschap ook voor mij gratis toch he ;-)
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

@Carlo : heb je voor mij misschien een werkend email-adres van de huidige eigenaar van mijn Giulia? Ik kreeg wel eens email van hem, maar kon daar nooit op antwoorden door een probleem met zijn email-instellingen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Je hebt PB, die moet werken als het goed is.

Comment

Oja, de grijze Giulia op de foto hieronder was ook van mij. Was de bedoeling dat dat mijn daily-ding zou worden. Alleen werd die 'per ongeluk' ook gerestaureerd, kwam er ook een 2-liter in, ook een goed onderstel, etcetera. Daardoor reed ik amper met de witte. Mijn vader die ook een Giulia zocht heeft deze toen gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                Mijn GF werkt bij een reclamebureau. Als ik haar wat drukorders laat sturen dan is dat donateurschap ook voor mij gratis toch he ;-)

Yep, geloof t of niet, dat geldt zelfs niet voor jou:-)
                                Last edited by John; 12-06-08, 15:05.
                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Yep, geloof t of niet, dat geldt zelfs niet voor jou:-)
                                  Sorry?
                                  Last edited by John; 12-06-08, 15:06.
                                  fka v164

Comment

Carlo, heb je je 944 verkocht?
                                    '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Yep, die had ik na 2 jaar een beetje gezien, hoewel ik er nu graag weer even in zou rijden. Dat is een beetje mijn probleem, ik moet gewoon even een wissel binnen het wagenpark hebben. De Giulia gaat nooit meer weg, de Panda de komende jaren ook niet want vriendinlief is er helemaal weg van. Er moet weer een vierde auto komen zodat er wat meer gewisseld kan worden, haha...

Een 944 S2 is overigens echt een geweldige auto!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                        Sorry?
                                        Huuhhh, wat bedoel je Sander?
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Betaal ik uitsluitend omdat ik zo ontzettend aardig ben dus :-)))))))))

Blijft een mooie Guilia Carlo excuses
                                          fka v164

Comment

Heb ik al meer gezegd Sander, jij bent gewoon te aardig.

Sorry Carlo

IK VIND DIE PUNTO WEL GAAF!
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Ha Carlo, wijs gebouw achter die Julia's met "GOUDEN HANDEN". Wat is dat nou weer ?

Groeten aan Gert van Joost uit Breukelen.
                                              Last edited by Joshua; 08-01-10, 20:43. Reden: o moest a zijn, lees ik nu pas

Comment

Mooie foto met beide Juultjes idd en net als Joost vraag ik me ook afw at voor gebouw dat is.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

@Joshua: zal ik doen!

Gouden Handen is een oud klooster in 's Heerenberg, 200 meter van de grens. Stamt als ik het goed heb uit de eerste jaren van de 20ste eeuw. Wat er tegenwoordig gebeurd durf ik niet te zeggen, is nooit echt wat te doen...

Comment

Prachtige Giulia. Per ongeluk restaureren... LOL

Comment

Jeetje, dat is lang geleden dat ik wat gepost heb hier... Regelmatig gekeken maar niet te veel te melden gehad. Blijft een lekker forum! Dus even een update. Inmiddels is de 166 al lang en breed weg.

Het huidige wagenpark bestaat wel nogsteeds uit de Giulia en ook de 100HP is er nog. Zullen beide ook niet weg gaan. Verder staan er inmiddels de volgende twee, een gele Alfa Spider uit 1992.

En als winter-dagelijks-pekel-hij-wordt-lekker-warm-ding de volgende 155 1.8 16v.

Na de winter gaat de Spider voor iedere dag dienst doen, rijdt veel te lekker om af en toe mee te nemen. Verder soms nog wat drang naar een vijfde auto maar daar laat ik me verder nog niet over uit. Inmiddels ook verhuisd en net een nieuwe garage van 8 bij 5,5 staan en daar passen perfect 3 auto's in, zeker zo blij mee als met de auto's zelf, haha.

In de vrije tijd met mijn website bezig, FIATblog.nl, een website waar alles draait om Fiat met rijtests, klassiekers en nieuws.

Wat misschien voor velen hier nog leuk is om te melden: vanaf 29 januari ligt er een nieuw magazine in de winkel, Youngtimer Magazine. Daar was, vonden wij, nog niet veel voor te krijgen in de kiosk. Greep uit de inhoud van numero 1:

- Ford Sierra XR4i, de vergeten sporthatch.
                                                      - Mercedes-Benz 260SE en 190E 2.6, groot en klein met hetzelfde hart
                                                      - GTV6, de laatste betaalbare Alfa sportcoupé met achterwielaandrijving
                                                      - Volkswagen Golf II, familiestuk
                                                      - BMW 316 E21, jachttrofee uit Duitsland
                                                      - Volvo 745 en Mercedes 320CE, gezien en gereden
                                                      - Renault Espace, na een kwart eeuw nog steeds futuristisch
                                                      - DTM-auto’s uit de oertijd
                                                      - Test werkplaatshandboeken
                                                      - Nissans en Datsuns van weleer. Waar zijn ze gebleven?

Comment

Aha, kijk. Als ik nog een cabrio zou kopen dan deze Spider. De enige echte.
                                                        Misschien alleen een andere kleur :)
                                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Welkom Carlo!

Machtig mooi wagenpark heb je. Vooral de Juul uit '72.

Comment

Carlo, zijn jouw stats soms een trigger geweest om hier weer te kijken? :-)
                                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

thanks! Moest ook even wennen aan het geel van de Spider maar helemaal om, was dus ook 1 van de koopredenen van dit exemplaar.

ExTaxi: nee hoor, linkjes mogen ook weg. Staan geen ads op de site die worden betaald naar bezoekersaantallen ofzo. Bovendien, er zijn zo'n 750 bezoekers (niet pageviews) per dag dus die paar maakt dan ook weinig uit heh ;)

Wat beyreft Youngtimer: is toch leuk voor de meeste hier? ;)

Comment

Carlo ik bedoelde of jij wellicht een aantal bezoekers op je site hebt gehad afkomstig van Gummen. Ik had van de week namelijk een linkje naar je site ergens neergezet.
                                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎