Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

v164

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • v164

    v= van Volvo
    1= de n serie
    6= van zes cilinders
    4= voor vier deuren

    De Volvo is van 28 feb 1973 en sinds 1998 in Nederland.
    Oorspronkelijk naw uit Frankrijk, in '98 gemporteerd uit de VS
    Ik heb de auto in de zomer van 1999 gekocht en sindsdien
    ingezet voor mijn dagelijks gebruik. Binnenkort de originele
    Dunlop velgen er weer op, staat ze er weer mooi bij.



    En dan eens naar de bak kijken, org. spoiler er voor onder, de sper er onder, interieur opknappen, of te wel, genoeg te doen nog
    fka v164

  • #2
    Eindelijk met de velgen naar Van der Mik geweest
    Zo moet het ongeveer worden


    Maar eerst 1"en 2" er tussen laten zetten





    De heren slijpen, bakken en braden in no-time een band tussen de velgen, nu nog mooi in de lak krijgen.
    fka v164

    Comment


    • #3
      Ha, die V164;

      Staggered wheels set-up; kinky! Ga je'm ook nog verlagen? ;-)
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • #4
        Is al verlaagd Hans, echt waar, maar voor wellicht nog iets extra, heb ik nog van 'het project'. Al weet ik niet of ik er goed aan doe IpdUsa veren te vervangen door ik weet niet wat voor een merk.
        Last edited by Sander; 28-06-08, 13:26.
        fka v164

        Comment


        • #5
          Ha, die V;

          Zou je zo op de feauteaux niet zeggen; kan best nog een cm of twee, drie voor en zo'n anderhalf achter omlaag dan, in combinatie met je brede velgen. Welke ma(a)t(en) banden denk je aan?
          Scherven brengen gelul.

          Comment


          • #6
            Nu zit er 195/65 voor en 205/65 achter (=0% tellerafwijking)
            Om voor 195/60 te plaatsen moet ze zeker nog wat zakken.
            fka v164

            Comment


            • #7
              grrr, ik wist het niet, maar ik weet het nu wel, rotondes zijn funest voor je motorrubbers, blok ligt er bijkans naast. Verder niks bijzonders voor de apk, dat dan weer niet.
              fka v164

              Comment


              • #8
                Monteren van de nieuwe steunen viel nog even tegen (te dol gedraaide boutjes), maar met wat gevloek lukt het toch altijd wel. Bijkomend voordeel, de bak klinkt weer als vanouds, lag kennelijk in een wat ongemakkelijke hoek, scheelt weer 1500 :-) Ja, veel te lang zonder steunen gerden dus.
                fka v164

                Comment


                • #9
                  Cool.

                  Kon je ze er gewoon zelf onder zetten, die steunen?
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Mooi zo idd!
                    Bijna de bak gesloopt doordat je te lang door bleef rijden dus? lol

                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)



                    Comment


                    • #11
                      Nou gewoon Brun. De steunen zijn bij deze Volvo's, een grote dikke rubberen sjoelsteen waar aan weerszijden een bout uitsteekt, aan de onderkant 'koud' uit het rubber aan de bovenzijde via een grote zeshoekige stalen schijf. De sjoelstenen waren volledig doorgescheurd, net als het setje wat er onder zat toen ik de wagen kocht 9j geleden. Ik denk dat de 250kg icm de onvoorstelbare Gkrachten tijdens het rotande driften (sure) te veel van het goede zijn. Maar goed, het omhoog krikken van eerst de auto en vervolgens het blok om de oude steunen er uit te halen was niet zo moeilijk zeker niet omdat het blok toch los lag :-) Het er tussen wrotten van de nieuwe steunen was een stuk lastiger. Aan de rechter zijde ging het nog eenvoudig omdat de motersteunsteun die aan het blok gebout zit aan die zijde wl los ging en, maar, dus die aan de linker zijde niet, n van de drie bouten was eerder eens rondgedraaid en (zo snel in ider geval) niet los te krijgen. Het alternatief was om het blok, op hoop van zegen, er was niks los gehaald van het blok en tijd begon te dringen (er stonden reeds twee auto's en evenzovele eigenaren te wachten op een apk keuring en ik stond pontificaal voor de benodigde brug) zover omhoog te krikken dat de steun er tussen te krijgen was. Maar als dan de onderste bout in het montagegat van het subframe zit, dan past de bovenste bout net in de steun van het lok omdat het blok gekanteld is ten opzichte van het subframe. Dus nog een extra stukje omhoog en dan de boel met beleid weer laten zakken en met een wringijzer (de vriendelijke broer van het breekijzer) de bouten in de beoogde gaten wringen, vastzetten en kloar. Klusje van niks, maar het duurde me weer lang genoeg en de smeer zat tot voorbij de ellebogen. En nee Harry de bak niet bijna gesloopt, die bak is ook practisch onverwoestbaar, maar er wl bijna onnodig onervandaan gesloopt en gereviseerd, bijna :-)
                      fka v164

                      Comment


                      • #12
                        Hehehe, waar nieuwe motorrubbers al niet goed voor zijn. Het probleempje met een te laag toerental bij een koude motor doet zich nu nl. ook niet meer voor. Ik ga dit vaker doen :-)
                        fka v164

                        Comment


                        • #13
                          Ha, die V164;

                          Wat, bij elk nieuw mankement of geluidje de motorsteunrubbers vervangen?
                          Scherven brengen gelul.

                          Comment


                          • #14
                            Gave klus, V164. Motoren wrikken is altijd leuk - bij de Amazon moesten we het nieuwe blok ook flink wiebelen om 'm op de steunen te krijgen.

                            Bij de Audi heb ik het destijds niet eens op de brug gedaan. Mooie zonnige dag, krik onder de motor (met een blok hout ertussen), voorzichtig omhoog en de steunen uitwisselen.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                              Ha, die V164;

                              Wat, bij elk nieuw mankement of geluidje de motorsteunrubbers vervangen?
                              Gewoon alles op motorsteunenrubbers zetten, ruimte zat :-)
                              fka v164

                              Comment


                              • #16
                                Zo, net even een motorrubber op het uitlaatspruitstuk geschroefd, ook weer gasdicht :-)
                                fka v164

                                Comment


                                • #17
                                  Helemaal de taart vergeten vandaag :-)
                                  fka v164

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kreeg net mail uit Zweden van Volvo's historisch archief, de wagen is oorspronkelijk in Zwitserland afgeleverd. Eens kijken of het idd er nog het blok en de bak nog de originelen zijn.

                                    Wel apart bdw dat de datum eerste registratie 2 weken vr de datum van 'Ok bevonden' ligt, of dat is de aflever datum bij de dealer en niet de laatste controle in de frabriek.
                                    fka v164

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wel leuk, wat voor info heb je allemaal?

                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)



                                      Comment


                                      • #20
                                        ModelVolvo 164
                                        Type 1644551
                                        Colour115
                                        Upholstery961
                                        EngineB 20 E
                                        Engine no.4440
                                        Gearbox M 41
                                        Gearbox no.47958
                                        Body no. 92701
                                        Reported OK14 Mars 1973
                                        District Switzerland
                                        Overigens zie ik nu dat het type versnellingsbak ook niet juist is, dat is een M 410
                                        Benieuwd of de nummers wl juist zijn
                                        fka v164

                                        Comment


                                        • #21
                                          444.444 km vanmiddag ergens tussen Wijdewormer en A'dam vanmiddag
                                          fka v164

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nog gelukt om Pa te bereiken?
                                            2 x ouwe premium meuk
                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nieuwe einddemper, verse GasAjust schokdempers van KYB eronder ipv de te harde Volvo R sport dempere en de verbindingsstangen van de stabilisator voor vervangen, daar miste een rubber. Volgende klus is de bak tijdelijk vervangen door een 4bak en dan de 4bak met OD eens uit elkaar halen, mag na 450.000 km ook wel eens denk ik.
                                              fka v164

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kom vanmiddag langs Nijbeets en bedacht me net op tijd dat ik voor de 164r nog een onderdeel mis, de balk waar het aandrijfaslager in hangt/draait. Nog net de afslag kunnen nemen om bij Willem en Willem langs te gaan, aldaar werd voor mij zo'n balkje uit het magazijn opgeduikeld wat ik vervolgens geheel gratis mee mocht nemen, dat is dan toch wel weer erg leuk van zo'n oude Volvo onderdelenboer
                                                fka v164

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Leuk adres inderdaad, wat ik er zo van hoor.
                                                  Ben er zelf nog nooit geweest.

                                                  Voor W&W was de V700 aan de moderne kant.
                                                  Met nieuwerwetse fratsen als een V850 hoef ik me daar al helemaal niet te vertonen.

                                                  Was het niet ooit Willem die zei "Die nieuwe Volvo's worden allemaal achterstevoren gebouwd. De aangedreven wielen zitten aan de verkeerde kant."?



                                                  Overigens kun je altijd even een pits stop in Almere proberen, als ik thuis ben tenminste.
                                                  Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi slda. Suck.... | AX 1.1 RE modifi

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Almere, onthoud ik.

                                                    Goed, vanavond eindelijk de juiste wielen weer onder de wagen gezet. Wat een kl-oten klus, een wiel was niet normaal te balanceren, ben wel een uur aan het prutsen geweest voordat er dubbel 0 op het bord stond. En toen ze er dan onder zaten, toen bleken de wielkasten nt te smal... maar met een paar gerichte tikken was de 4cm brede felsnaad keurig terug gebogen maar een aanvaard- en werkbare dikte :-)
                                                    fka v164

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vanmiddag remolie eens vervangen door Ate Blue
                                                      Plaatje van de terugkeer der wielen
                                                      Attached Files
                                                      fka v164

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                                        444.444 km vanmiddag ergens tussen Wijdewormer en A'dam vanmiddag
                                                        Gaaf, man. Hoge kilometerstanden kicken ass: teken van kwaliteit.
                                                        Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          450.000 reeds en een lekkende versnellingsbak (helpt geen depends aan :-)
                                                          fka v164

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            He, da's snel! Met onze 240 heb ik dus nog 42.963 km te gaan voor lekkage... Zorgen voor 2012.
                                                            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                                            Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                            Rally organisatie: Rally-Events
                                                            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Bakken en braden, je lieve kijkbuiskinderen, ook oude Volvo's kunnen roesten

                                                              IMG-20121025-WA0000.jpgIMG-20121025-WA0001.jpgIMG-20121025-WA0002.jpg

                                                              470.000km ondertussen
                                                              fka v164

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Mooi klusje.
                                                                Komt ie in de pekelperiode ook buiten?
                                                                Wat me verder opvalt: weinig gereden sinds 2009. Op deze manier duurt het nog 2ven voor je t half miljoen haalt ;)
                                                                priv-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X