Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M4 met de Passaai 2.3 V5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• M4 met de Passaai 2.3 V5

Ola,

even voorstellen dus, M4 hier, was al eerder lid, ergens in 1963 maar m'n account was gewist na 7 jaar inactief te zijn geweest. Kan gebeuren. Ben bekend met wat oud gummen-volk in de tijd van de hommeles met de domeinnaam, do I need to say more.

Anyway lang hier afwezig gebleven want ik had toch geen fatsoenlijke auto om mee voor de dag te komen. Ooit begonnen met 3 Citroen BXen (1.4 op gas, zeer snel), 1.6 TZI (90 pk en 900 kilo, wel snel, maar levensgevaarlijk) ; total loss gereden door collega, daarna weer een 1.6 TZI ervoor in de plaats gekocht (waarom in godsnaam, achteraf) en daarna tijdelijk een Peugeot 605 SRI gekocht (2 liter, 120 pk, 1200 kilo, van 0 naar 100 in 2 stokbroodjes met kaas).

Dat tijdelijke werd 8 jaar, die 50 euro afschrijven per jaar beviel me wel en het werd een sport om 't ding elk jaar door de keuring te krijgen. Helaas werd 1 liter olie per 100 kilometer de buurt wat gortig ; elke parkeerplaats in de buurt is mooi voorzien van fraaie zwarte territorium-afscheidings-tekens toevallig precies ter hoogte van een automotor.

Nu dus een Volckschwagen Passat (aka paaszaad, passaai, pazzat, passie, bejaardenmobiel) met 2.3 liter motor , met moderne 2 klep-per-cylinder techniek waardoor een verbruik van 1 op 11 bij 120 per uur moeiteloos haalbaar is. Een echt racebeest met 150 pk en als je hard remt graaft m'n carter met veel plezier een tunnel in het wegdek waar de vietcong een puntje aan kunnen zuigen.

Oh m'n werk, schijnt ook vaak genoemd te worden, iets met kompjoeters, developer zeg maar, met webkanten, Flash applicaties, spelletjes etc. Werk momenteel met een handvol mensen aan een eigen casual MMO, als dat wat zegt. Zo niet ; dan doe ik 't leukere ICT werk, met graphics en streaming video en 3D enzo. Al 10 jaar zelfstandig met al z'n ups 'n downs. De economie zit momenteel weer heerlijk mee dus de volgende auto ga ik alvast reserveren voor 2017 denk ik.

Wat voor type autorijder ben ik dan, ik zag wat type1 en type2 typeringen voorbij komen ; nou ik geef graag gas VOOR de rotonde om erna weer 't gas los te laten. Autobahn-rasen laat ik graag aan anderen over die met veel plezier 1 op 2 gaan rijden voor .. het windgeruis waarschijnlijk. Ik moet 't hebben van bochten. Helaas gaan 'bochten' en 'passat' niet direct samen, eens kijken of daar nog wat aan te doen valt.

Ik hoop nog een keer een 2e autootje erbij te kunnen krijgen voor trackdays of gewoon als spielerij op de zonnige zondagen. Achterbank eruit, recaro's erin, nutteloze electronica en prutsartikelen lozen, opgeladen telefoon mee met 112 voorgeprogrammeerd op positie 1 en de kennis met sleepkabel op 2.

Qua technische kennis ben ik geen monteur, wel redelijk handig, ik weet waar een gasklephuis zit, wat een distributiekettingspanner is, hoe een versnellingsbak werkt, waarom SMG I klote is, DSG super (nja), dat de E30 geen snelweg is, een M5 lijkt op m'n nickname maar echt veel beter stuurt.

Nogmaals welkom. Jij bent écht van de oude garde, ik (her)ken je naam niet van vroeger, maar dat zal wel aan m'n stalkfiles liggen, zoals we dat tegenwoordig zeggen. Prima schrijfstijl trouwens, met veel zelfspot.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Welkom M4!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
        Nogmaals welkom. Jij bent écht van de oude garde, ik (her)ken je naam niet van vroeger, maar dat zal wel aan m'n stalkfiles liggen, zoals we dat tegenwoordig zeggen. Prima schrijfstijl trouwens, met veel zelfspot.
        Nou echt oude garde is te veel eer. Ik stond destijds aan de zijlijn toen 't gummen-forum werd opgericht. Was toen al autofreak, alleen meer freak dan auto want een fatsoenlijk voertuig had ik niet. Met destijds een lading fransoose plastic speelgoedautos onder m'n hoede (BX) voelde ik me niet thuis tussen de bimmer-bende ; 't had een te hoog 'moet veel pk+RWD or bust' gehalte. D'r zitten hier wel wat kennissen op die me af toe wat smeuige verhalen doorgaven. Ik dacht dat ik ooit een keer een tripje naar de nurburgring heb meegemaakt met wat mensen van gummen (van een gele porsche 924 tot een seat arosa en een gloednieuwe Seat Leon Cupra (V6 dacht ik) (net nieuw toen) die schade kreeg door een botsinkje met een motorrijder op de ring ; helaas was 't een auto van een klant van een dealer , of iets dergelijks , was 'n beetje ongelukkig. De seat arosa had op de snelweg wat moeite om ons bij te houden ; we reden daar met de caravaan aan auto's regelmatig tegen de 200 en dat ding deed 180 max ofzo.

Geen idee welk jaar dat dat was , zeker 6 jaar terug.

Ik heb daar meegereden in de oude BWM 328 touring (e30) van m'n neef ('t gepiep van de banden heeft geen seconde opgehouden tijdens die ronde) en de Subaru Impreza van Rene vd S, jullie welbekend. Afgesloten met een rondje in de A4 1.8t (ook redelijk nieuw toen) van een kennis van Gewse, misschien ook nog bekend van vroeger, weet niet zeker meer.

Ik kan me ook nog de verhaaltjes herinneren (was er zelf niet bij) van een lelystad 'trackday' waar en werd geraced en ook werd gedrift maar waar ook petjes volk buiten de poorten herrie begon te maken waardoor de organisatie van 't circuit niet meer zo blij was met stichting gummen. De foto's die toen gemaakt zijn (van ieder lid dat rondjes had gereden) waren door iemand van 't forum gemaakt en zagen er leuk uit. Lijkt me nu wel weer grappig om zo'n circuitje met m'n brave burgermansauto te gaan doen, lager risiko dan op de ring waar motorrijders je leven zuur maken (en jij hun als je ze over 't hoofd ziet en instuurt op jouw ideale lijn) en waarbij een foutje bij 160 km/u je auto kan totallossen.

Anyway -de- (nurburg) ringstikker ga ik ooit nog eens ophalen en plakken op een waardige ringauto.
        Last edited by M4; 07-04-09, 23:09.

Comment

Welkom terug. De Berlingo-verhalen ken je dan ook wel, denk? Wat was je nickname toen?
          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Geen idee welke nickname ik gebruikte. Ik heb me paar jaar terug nog wel eens aangemeld en wat in Frankrijk gepost wegens de Peugeot 605 SRI die ik had, maar nooit echt actief geweest. Wat me bijstond waren de eeuwige FWD <> RWD oorlogen en het BMW uber-alles gehalte. Daarom las ik soms wat mee.

Is er nog iets van oude data te vinden ? Of wordt hier zo nu en dan de boel opgeschoond en alles weggedonderd ? 't Leuke aan oude forums is juist dat je soms 10 jaar terug in de tijd kan zoeken.
            Last edited by M4; 30-11-09, 03:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
              Is er nog iets van oude data te vinden ? Of wordt hier zo nu en dan de boel opgeschoond en alles weggedonderd ? 't Leuke aan oude forums is juist dat je soms 10 jaar terug in de tijd kan zoeken.
              Hier wordt soms de complete server met database en al weggedonderd, of niet dan Harry? ;)
              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

'k Vond waarachtig nog een foto met de Audi A8 (S8?) velgjes eronder.

Last edited by M4; 31-10-09, 00:53.

Comment

ik lees nu dit draadje pas M4, ik was toen ook mee naar de Ring met die club.
                  Dat was oa met Edwin van der Velden en Patrick Savalle enzo.
                  Rode Ibiza Cupra, gele Porsche 968 CS CS, gele Leon Cupra V6, grijze Arosa 16v en ik in mijn blauwe Seat Ibiza SDI. Ik moet nog ergens foto's hebben van die dag.
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ah leuk om te weten. Ik kan me geen gezichten meer herinneren, is voor m'n gevoel zeker 6-8 jaar geleden.

Ik dacht dat we daar toen met een zwarte Z3 cabrio waren. Die rit met de 328 touring was later denk ik, omdat m'n collega daar toen met z'n Alfa 156 reed (en die had bij die eerste memorable tour op de ring de Z3 mee).

Comment

Working...
                    X