Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jurgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jurgen

Ook nog maar weer even voorstellen dan, ik was Jslender op het 'oude' gummen forum. Eigenlijk ooit uit gemak zo ingevuld (voor/achternaam combi), maar was in de praktijk niet zo handig. Vanaf nu dus gewoon bij de voornaam!

Maar goed, het zal de meesten wel bekend zijn dat ik al enige jaren in een Coupe Fiat 20v turbo rondrij in 'Plus' uitvoering en daarvoor ook al in een Coupe Fiat, maar dan de wat tammere 1.8 uitvoering. Begin deze maand was het al 6 jaar geleden dat mijn eerste Coupe werd aangeschaft, ik ben een beetje blijven hangen dus :-) Maar de drang om toch een keer iets anders te gaan rijden wordt steeds groter, dus wellicht gaat de huidige binnenkort in de verkoop. Wat er voor terug zou moeten komen ben ik nog lang niet uit, maar dat wordt tzt wel weer een nieuw draadje :-)

De huidige Fiat heeft in loop der jaren een aantal wijzigingen doorlopen waar onder een verlaging (Eibach veren met Bilstein b6 dempers), een andere turbo (standaard huis met hybride binnenwerk), een rvs uitlaat en zo nog wel meer kleinere dingen. Het uiterlijk heb ik zoveel mogelijk standaard gehouden, ik zie al genoeg 'gepimpte' exemplaren rondrijden en steek mijn geld liever in een beter setje dempers of remmen ipv allerlei verbouwingsmeuk ;-)

Maar goed, een paar foto's nog maar ff dan:

Hey Jurgen, wel iets anders, niet iets anders, wel iets anders... Wat wordt het nou? :)
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Iets anders erbij wellicht? Ik vind die Coupé echt zo'n mieters gave wagen.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Blijft gaaf idd, maar dat je af en toe ook iets anders wilt, kan ik me indenken.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Prachtige coupé, ben de laatste die zegt dat je niets anders moet kopen aangezien ik het nog nooit zo lang heb volgehouden maar denk wel dat je hem gaat missen. Één van de weinige moderne auto's die al op jonge leeftijd een klassieker is!
          1972 AR Giulia Super • 1994 AR 164 3.0 • 1998 AR Spider 2.0

Comment

@Gijs, da's nou juist het probleem. Ik weet het gewoon echt niet wat ik wil!

Ik zit in de prijsklasse rond de 12,5k te kijken en dan is er in mijn ogen eigenlijk weinig te koop wat leuker is dan de huidige Fiat. Wel praktischer, betrouwbaarder, zuiniger, goedkoper in onderhoud, etc.. maar in bijna alle gevallen minder bijzonder. Het enige echt goede alternatief zou een GTV V6 zijn, maar da's eigenlijk meer een stap opzij. Met een wat hoger budget was de keuze een stuk eenvoudiger geweest, iets in de richting van een S2000, 147 GTA, Z4, 350Z, enz..

Maar ik ga binnenkort eerst nog maar weer eens een weekje naar Engeland met de Fiat en dan kijk ik daarna nog wel weer even verder :-)

Comment

Strakke wagen, hoeveel km staat er op de teller?
              Interieur ziet er nog als nieuw uit, stoelen e.d.
              En wat heeft die hybride qua pk's opgeleverd?

Groeten Roald.

Comment

Staat nu bijna 125.000 op, destijds gekocht met 63.000. Heb de stand dus al bijna verdubbeld!

Interieur is erg netjes, maar bestuurdersstoel heeft wel wat lichte slijtage plekjes. Overigens was dat grotendeels al aanwezig bij aankoop, kwam door de nogal forse eerste Duitse eigenaar ;-)

De turbo levert op zich eigenlijk niet gelijk een hoop extra pk's op, maar is wel iets efficienter (minder warmte ontwikkeling), kan iets hogere drukken aan en houdt de druk ook bovenin de toeren beter vast. Ik heb hier eigenlijk vooral voor gekozen omdat ik destijds een nieuwe turbo nodig had en dit niet/nauwelijks duurder was dan een nieuw standaard exemplaar. Het biedt wel wat meer mogelijkheden natuurlijk, in combinatie met bijvoorbeeld een front mount intercooler, chip (bij voorkeur op maat) en een goede boost controller kun je aardig richting de 300pk. Het maximale wat anderen met deze turbo bereikt hebben is zo'n 320/330pk.

Comment

Geweldige wagen! Jammer dat het een Fiat is!
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    Geweldige wagen! Jammer dat het een Fiat is!
                    Huh??
                    Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                    Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                      Huh??
                      Nou gewoon, ik heb het niet zo op die italiaanse meuk.
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

En jij rijdt een Grande Punto (toch?). Poging tot humor die me even voorbijgevlogen is?
                        Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                        Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

wel weer humor dat die extaxi humor jou zo voorbij vliegt, weer typisch voor vw polo rijders :p

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎