Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen: Ti-Tourist

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen: Ti-Tourist

Hallo iedereen,

Even kort wat informatie over mezelf: In het dagelijks leven luister ik naar de naam Erik en woon in de omgeving van Woerden. Zoals enigszins uit mijn nick-name is af te leiden, verplaats ik mij in een BMW E36 318ti. Als liefhebber zeg ik: geen bijzondere auto, maar de aandrijving zit voor mij aan de goede kant en de lichte viercilinder zorgt ervoor dat het lekker stuurt en er zit nog wat vaart in & kost niet teveel. Naast dagelijks vervoer rijd ik er ook regelmatig een rondje mee over een circuit of de Ring in toeristentempo.

Als vaste bewoner bij "de buren", heb ik daar aan wat evenementen meegedaan, waaronder wat Franse gekkigheid vorig jaar die ik niet gauw vergeet. Fotootje van Circuit Charade (met dank aan Joost Hermens)

Ben een groot fan van diverse racers die veel ouder zijn dan ikzelf. Vorig jaar Le Mans Classic & Monaco Historique GP bezocht ook regelmatig bezoeker van de AvD Oldtimer GP. Weet verder geen zak van techniek af en heb twee linkerhanden, maar het ziet er mooi uit & klinkt goed, dus vind ik het al gauw prima.

Tweede foto is Stephane Ortelli in een Porsche GT1 uit 1998 (auto die ik "live" heb zien winnen) tijdens een demo vorig jaar tijdens LMC.

Ben veel meer een liefhebber dan een racer, maar zou graag nog m'n licentie halen en een keer en de ZAC starten. Heb voor de gein iemand gesponsord in de DSC dit jaar en probeer van iedere race een foto te pakken te krijgen.

Heb me hier aangemeld om af en toe in de F1 draadjes van Dutch & V4 ook nog eens wat te kunnen roepen en te kijken of ik een keer een "knappe BMW" op de kop kan tikken.

Nou Erik uit woerden,
    Hartelijk welkom hier.
    Ik weet ook maar weinig van techniek, maar er zijn hier zat draadjes met zat info, ook in het voorstelforum.

Comment

Enne, te brede foto's zijn not-done...

Comment

Ha, nieuwe F1-liefhebbers kunnen er altijd bij, dus welkom Erik!

Comment

@J : Harry moet gewoon de javascript resizer er even ingooien!!

Welkom btw!!

Comment

Welkom, mooie fotos, passen hier precies. Gewoon een kwestie van een nieuwe monitor, laptop of mobiel kopen ;)

Comment

@ Joshua: Mijn beperkte technische kennis heeft ook betrekking op computers. Een fotootje uploaden gaat nog net. Maar formaten aanpassen is dan net weer een brug te ver.

@V4: Qua F1 ben ik in Spa geweest in 1991 & 1993, Silverstone 1994, Monaco 1996 en Hongarije 1997. Al met al een leuk rijtje gezien m.b.t. de dingen die in die races gebeurd zijn. Sterker nog: We spraken Huub Rothengatter op vrijdag voor de bus van Arrows (via de haven de paddock ingeslopen) en zeiden letterlijk: "Als het regent, kan Jos 'm winnen". We zijn toen zondag's compleet verzopen, maar was een memorabele race. Ook de Renault Sport Spiders die toen in Rascasse gehalveerd werden.........

Daarna werd het ons te duur voor het gebodene en zijn we overgestapt op Le Mans en klassieker-events. Betere sfeer, veel toegankelijker. En Alfa of Matra V12's klinken bijzonder fraai. Komt in de buurt van de Ferrari V12's van toen.

Volg het nog wel actief op tv en in de bladen. RTL GP magazine is daarbij wel zwaar favoriet.

Comment

Welcome aboard!! Iemand die via "de buren" Gummer wordt, da's ook wel uniek geloof ik. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Vind het bij "de buren" nog steeds prima. Weet wel dat er ooit "iets" aan de hand was qua fora, maar ken de historie niet. Dus onwetendheid is in dat opzicht een zegen. Gummen heeft wat meer interesse voor klassiek, is ook waarom ik me heb aangemeld.

Wordt er hier af en toe nog wel eens een rondje gereden over een circuit?

Comment

Dat komt voor ja. Bekijk vooral ook het evenementenforum voor dat soort zaken.

V.w.b. de historie tussen Gummen en "de buren", dat laat ik graag iemand anders uitleggen. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

[email protected]

En Welkom Erik! Da's dan de 2e Erik hier met een Compact én die er ook nog eens mee over het circuit rijdt.
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Welkom Erik.

V.w.b. de historie tussen Gummen en "de buren", dat laat ik graag iemand anders uitleggen. :)

Waarom Jasper?

Jij weet tot in detail de ins en outs....

:-)
                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Welkom.
                          ---------------------------
                          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

LOL, anyway, welkom Erik!
                            Ik heb dezelfde mening over je auto als jij! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ti-Tourist Bekijk bericht
                              Vind het bij "de buren" nog steeds prima. Weet wel dat er ooit "iets" aan de hand was qua fora, maar ken de historie niet. Dus onwetendheid is in dat opzicht een zegen. Gummen heeft wat meer interesse voor klassiek, is ook waarom ik me heb aangemeld.

Wordt er hier af en toe nog wel eens een rondje gereden over een circuit?
                              In de zoekfunctie vindt je vast wel iets als je Zandvoort intypt, en kijk anders op Extaxi's www.autopics.nl onder meetings.

Comment

Welkom Erik!
                                Ik hoopte even dat je een 2002TI zou hebben, maar dit is ook goed hoor. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

M'n vader heeft toevalligerwijs wel een 2002ti gehad. Misschien heb ik het toch niet van een vreemde... Ben praktisch opgegroeid op de achterbank van een 924S. Daarnaast nog een tijdje met een AR 75 2.0 TS gereden, waaronder ook een dagje op de Ring in RS spec. Dat ging wel weer heel goed. Rondje naast Ron zelf was helemaal memorabel.

Heb daardoor toch wel een voorkeur voor 4 cilinder RWD's. Droomauto blijft een E30 M3 of een grondig aangepaste 318iS of ti met Dbilas ITB's, 25% sper, AST set etc.

Kan volgende week tijdens de DTM Revival in ieder geval m'n hart ophalen.

Comment

@Erik:

Compakkie in stijl tijdens een Gummen @ Zandvoort meeting

Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                    ----------------------------------------------------------------------------
                                    '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                    '00 BMW E39 528iA Touring
                                    '06 BMW Z4M Roadster
                                    '96 BMW E36 328i trackracer
                                    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Working...
                                    X