Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scuderia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Scuderia

Hallo Gummers,

Ik ben nieuw op dit forum. Onlangs werd ik door een vriend gewezen op
    een
    draadje over een 320i E30. Zalige leeskost was dat.
    Ik zal me binnenkort even netjes voorstellen, maar sta mij even toe te
    reageren op dit draadje (http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2925)

groet,
    scuderia

Nou zal ik dan maar de eerste zijn om je hier welkom te heten.

En je bent zeker wel blij om zulke fijne vrienden te hebben:-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hallo Gummers,

Jullie hadden nog een introductie van me tegoed.
      Laat ik beginnen met mijn hobby's.
      Ik ben een liefhebber van auto's, en autosport in het bijzonder. Daarnaast doe ik graag aan wielrennen (onlangs de Amstelgoldrace gefietst) en hardlopen.
      Binnen mijn beschikbare budget altijd het maximale eruit gepeuterd om zo veel mogelijk auto te hebben voor mijn geld. Uiteraard ook wel eens een misstap begaan die ik nu nog even niet met jullie zal delen. Wellicht leert de toekomst dit jullie op dit forum.

Mijn auto's:
      BMW E90 325d.
      De uitvoering van van mijn auto is de 325D sedan, voorzien van het M-pakket en de daarbij leverbare kleur ’Le Mans blauw’. De auto heb ik verder vrij basic gehouden door alleen de black-line achterlichten en een pedalenset erop te laten zetten.
      De specificaties zijn als volgt:
      197 pk 400 NM zes-cylinder lijnmotor
      M-pakket (sportonderstel, spoilers en skirts en een wat sportief ogend interieur)

Tot nu toe bevalt de auto prima op een enkel puntje na (zie vervolg). De wegligging is uitstekend en het vermogen in combinatie met de achterwiel aandrijving zorgen voor veel rijplezier. Omdat dit mijn voornaamste criteria zijn geweest bij de autokeuze, stel ik me uiterst tevreden met de auto.
      Hier volgt kort mijn oordeel tav een aantal -voor mij belangrijke- aspecten.
      Balans en rol in de bochten: Uitstekend
      Stuurgedrag: Zeer goed, echter niet zo vlijmscherm als een Alfa 156.
      Motorgeluid: Mooie roffel. Ik typeer het als roffel in vergelijking met mijn vorige auto (Audi A6 V6 tdi), die ik eerder als een ’huil’ zou omschrijven.
      Snelheidsbeleving: Goed. Vanwege de geleidelijke vermogensopbouw niet een harde duw in de rug zoals een tdi. De auto blijft wel erg lang en op een constante manier doorsleuren.
      Bouwkwaliteit: Redelijk tot goed. In vergelijking met een Audi scoort deze BMW iets minder goed. Zo kraakt de stoel een beetje en sluiten de achterportieren rammelig. De bedieningsknopjes van de ventilatie en airco maken een fragiele indruk.
      Zitpositie: perfect.
      Tot nu toe heb ik de volgende problemen met deze auto gehad. Vanaf het begin had ik de indruk dat de auto vooral in de hogere versnellingen (5 en 6) rond de 2000 toeren iets inhield. Als ik in constante snelheid 100 in de 5 of 120 in de 6 reed, was het net alsof er over een traject van enkele centimeters in het gaspedaal geen respons was. Ik beschrijf het als sompig. De auto reageerde niet goed in dit traject. Het toerengebied ligt tussen de 1700 en de 2100. Als je sportief rijdt met veel input, merk je het probleem niet zo snel op, maar als je meerijdt naar kantoor wel. In april 2007 bij de dealer terug geweest, en de monteur merkte het direct op. Een software update van het motormanagement zou soelaas bieden. De verbetering was inderdaad merkbaar, echter trad het probleem nog steeds op, alleen in een kleiner toerengebied (1900-2000 rpm). Enkele maanden later weer terug gegaan met dit probleem. Ik ben mijn auto vier dagen kwijt geweest, omdat de computer was vastgelopen tijdens de update procedure. BMW engineers uit Munchen zaten op mijn auto ingelogd om het probleem te verhelpen (wist niet dat dat ook al kon). Sinds deze softwareupdate rijdt de auto echt als een kanon.
      Mijn eerste set banden maakte na ongeveer 30k lawaai (zoemend geluid uit de voorwielkasten). Ik was even bang dat het de lagers waren, maar het is het cuppen van de banden. Blijkt een bekend probleem te zijn bij Bridgestone runflats. Bij servicebeurten monteert BMW sinds kort alleen nog Michelins. Kortom, het probleem is onderkend, echter weet ik nog niet wat ik ermee ga doen. Eigenlijk vind ik het onacceptabel omdat de banden zeker nog 25000 km mee moeten kunnen.
      Advies voor de potentiele koper: beding bij de verkoper Michelin Runflat banden.
      Verder heb ik een Stinger DSI computer in mijn auto laten plaatsen (vrijwel direct na aanschaf van de auto). Mijn overweging hierbij was overigens niet om geld te besparen, want die 1600 euro rijd ik niet aan boetes. Het is voor mij een comfort optie. Daarnaast voorkom je de echte perverse boetes en ergere sancties (rijontzegging e.d).
      Overall genomen, ben ik zeer tevreden met het apparaat. Het biedt mij de rust die ik zoek in autorijden, en ik kan me volledig op de weg en het verkeer concentreren in plaats van de vangrails en de struiken langs de weg. Qua detectie zijn mijn ervaringen met de oude stinger ventura beter. In sommige gevallen vind ik de DSI te laat reageren. Je moet dat stevig in de ankers om boetes te voorkomen. Levert wel eens verontwaardigde reacties op van medeweggebruikers die ik zojuist ook een bekeuring hebt bespaard omdat ze vrolijk achter mij aan jakkerden, maar ook door mij moesten remmen.
      De trajectcontrole functionaliteit ondersteund door GPS vind ik een zeer handige optie. Zo ook de overige functies als spotlist alarm (vaste palen adhv GPS gesignaleerd).

Renault Grand Espace 2.0t.
      Handgeschakeld; blauw; nav; leer; eigenlijk alle opties. Ik weet het niet precies omdat mijn vrouw er altijd in rijdt. Het is een goede "people mover". Wegligging is prima. Vooral in stilstand. Oh ja, ik heb er ook een 12V koelkastje bij die je in de plaats van een stoel kunt bevestigen.

Ik heb een groot gezin (espace was dus een rationele keuze).
      Ik werk in de ICT sector (booming business momenteel.....hmmm) en woon in het midden van het land.

Groeten,
      scuderia

Comment

Hé welkom!!

325D is wel een fijne auto lijkt me!
        Espace is vast handig bij het verhuizen. :-)

Heb je foto's van je BMW?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaaaf man een Espace, foto's :-)
          2 x ouwe premium meuk

Comment

Zo.
            Hierbij alvast wat foto's van de bus. Die van mijn BMW post ik later wel. Eerst even prioriteiten stellen.
            Het is een 2.0T met afneembare trekhaak, dus hij schrikt niet van de eerste de beste Chateau, Hobby of Kip. Een echt een werkpaardje dus.

En hiero een foto van de trekhaak:

Zie het flexibele plaatwerk van de Fransman. Uitdeuken is een peuleschilletje geworden:

Lekkere hoge zit:

Espace:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
              Ik ben een liefhebber van auto's, en autosport in het bijzonder.
              Je eerste bijdragen in de autosporttopics zijn niet onopgemerkt gebleven. Mooi, we kunnen daar wel wat nieuwe inbreng in de discussie gebruiken!
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Kijk dat is nog eens voorstellen. :-)

Welkom bij deze.

Gaaaaf man een Espace, foto's :-)

Volgens mij is scuderia zelf minder enthousiast over de Espace John.
                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Nou vooruit met de geit.
                  Hierbij alvast wat foto's van mijn dreier. Binnenkort zal ik even nieuwe highres pica's posten.

En deze:

Comment

Mooie 3-serie idd!
                    Leuke kleur blijft dat.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welkom aan boord! Leuke bijdragen tot nu toe. :)

Mooie BMW inderdaad, die kleur is een van de beste voor dit (anders toch wat matig gelijnde) model.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Welkom hoor op dit gezellig forum waar iedereen altijd goed gehumeurd is en een bescheiden mening op prijs wordt gesteld.

PS maken ze carosserie in frankrijk tegenwoordig van glasvezel of zijn dat gerecycelde blikjes ?

Der Dreier staat er netjes bij zo.

Comment

Mooi hoor die Espace en kijk nou eens wat een ruimte en flexibilteit.
                          Daar is dat Le Mans blauwe ding helemaal niks bij.

:-)

Serieus nu, mooie 3, mooiste kleur ook.
                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Welkom Scuderia!

Vette trekhaak op die Espace! Heb je er ook nog een met die obligate sleurhut eraangeknoopt of was dat "bij-wijze-van"

;-)

Comment

Dat laatste. Een sleurhut heb ik niet, en die zal er waarschijnlijk ook nooit komen. Ach, zeg nooit nooit, maar ga er maar van uit dat ik dat dan niet met jullie zal delen ;-)

Verder heb ik geen geheimen voor jullie.

Comment

Welkom.

Trekhaak is verplicht voor de serieuze Gummert; waar wil je anders de DRT achter hangen?
                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                X