Misschien stond dit draadje al ergens, maar ik kon hem niet meer vinden. Dus ik heb dit artikel maar weer opgesnord en hier geplempt.
Intro:
Na sinds 17 mei 2006 17k op de teller te hebben gezet (update: 58k inmiddels), heb ik maar besloten om mijn ervaringen met mijn Seat Leon aan het digitale papier toe te vertrouwen.
Waarom heb je voor deze auto gekozen?
Heel simpel gezegd: omdat ik door een wijziging in onze leasevoorwaarden geen Alfa Romeo meer kon leasen. Er zijn 7 "voorkeurmerken" benoemd en helaas zit Alfa Romeo daar niet tussen. Het werd dus 'ietsje' meer een rationele dan een emotionele keuze. Ik had er niet zo'n zin in om heel veel bijbetaling voor mijn kiezen krijgen voor iets dat ik eigenlijk niet mooi vind. De Seat Leon biedt een voldoende mooi ontwerp (van Walter DeSilva, die ook de Alfa 156 heeft ontworpen), sportiviteit in rijeigenschappen, heeft in deze Business Line uitvoering een fijn accessoirepakket (LM velgen, vaginatie/Radio/navigatiesysteem met monochroom beeldscherm incl. CD/MP3- speler, alarm, 8 speakers en stuurwielbediening. Inclusief Benelux CD-ROM, regensensor, CD-wisselaar, in 2 zones gedeelde airco, automatisch dimmende binnenspiegel, stumperhulpen als parkeersensoren, TCS, automatische verlichting, etc., etc.) en dat alles tegen een scherpe prijs.
Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto?
Deze auto is heel licht te berijden. Het heeft even geduurd, maar nu ik er aan gewend ben, ben ik dat zeer gaan waarderen. Sturen, schakelen, remmen, alles gaatmet een vederlichte souplesse, maar wel scherp. Verder heeft ie met 150pk voldoende vermogen en trek je de meeste auto's er uit bij de stoplichten, als je kinderachtig genoeg bent om daar aan toe te geven. (En ja, ik moet bekennen, dat ik dat wel eens doe. ;-) ) Verder word ik heel blij van de bijtelling van deze auto.
Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto?
De plastic "look" en de afwerking zoals niet sluitende naden in het interieur. (ja, ik weet dat jullie dat allemaal van tevoren al gezegd hadden...) Soms haperde er wat electronica. In een week 2 keer gehad dat de CD-wisselaar niet herkend werd. Een keer gehad dat er een "hangende magnetische klep in de uitlaat" (?) een motormanagement storing veroorzaakte. Dit soort probleempjes geeft minder vertrouwen in een auto. Verder rammelde er rechts in het dashboard iets vanaf de 120 à 140 km/h. Beide laatste probleempjes zijn bij de laatste grote beurt verholpen, respectievelijk door een software update en een aanpassing aan de wielophanging. Bovenal vind ik de speakers in de auto van duidelijk mindere kwaliteit.
Vertel eens over je mooiste ervaring met deze auto?
De Gummen meeting natuurlijk! Maar nu even serieus, regelmatig heb ik mooie ervaringen door het rijplezier dat je ook met deze auto hebt.
Zijn er modificaties aangebracht op deze auto?
Ja, hij stinkt nu meer (naar rook).
Wat wordt je volgende auto?
Ik hoop dat ik dan weer een Alfa, met weer een echte Alfa motor er in, kan bestellen.
Welke auto is je absolute droomauto?
Ik denk de Bugatti Veyron. Een andere auto die zo bizar is wat betreft prijs, marketing (de link die ze proberen te leggen met het oude merk en het huidige VAG concern, dat verzin je toch niet?!?) en prestaties bestaat er volgens mij niet. Anders misschien een McLaren F1 of een echte Formule 1 auto. Maar misschien is mijn droomauto eigenlijk een auto die op waterstof rijdt, om mijn geweten te sussen, maar met de eigenschappen van bovenstaande auto's en met een voor mij redelijke prijs natuurlijk.
Conclusie,Slot:
Gas er op!
Technische gegevens
Merk en model Seat Leon 2.0 FSI Business Line
Vermogen en koppel 150pk /ca. 200nm/3500 t/min
Acceleratie 0-100 km/u 8.8s (fabrieksopgave)
Topsnelheid 210km/h
Nieuwprijs €25800,-




Intro:
Na sinds 17 mei 2006 17k op de teller te hebben gezet (update: 58k inmiddels), heb ik maar besloten om mijn ervaringen met mijn Seat Leon aan het digitale papier toe te vertrouwen.
Waarom heb je voor deze auto gekozen?
Heel simpel gezegd: omdat ik door een wijziging in onze leasevoorwaarden geen Alfa Romeo meer kon leasen. Er zijn 7 "voorkeurmerken" benoemd en helaas zit Alfa Romeo daar niet tussen. Het werd dus 'ietsje' meer een rationele dan een emotionele keuze. Ik had er niet zo'n zin in om heel veel bijbetaling voor mijn kiezen krijgen voor iets dat ik eigenlijk niet mooi vind. De Seat Leon biedt een voldoende mooi ontwerp (van Walter DeSilva, die ook de Alfa 156 heeft ontworpen), sportiviteit in rijeigenschappen, heeft in deze Business Line uitvoering een fijn accessoirepakket (LM velgen, vaginatie/Radio/navigatiesysteem met monochroom beeldscherm incl. CD/MP3- speler, alarm, 8 speakers en stuurwielbediening. Inclusief Benelux CD-ROM, regensensor, CD-wisselaar, in 2 zones gedeelde airco, automatisch dimmende binnenspiegel, stumperhulpen als parkeersensoren, TCS, automatische verlichting, etc., etc.) en dat alles tegen een scherpe prijs.
Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto?
Deze auto is heel licht te berijden. Het heeft even geduurd, maar nu ik er aan gewend ben, ben ik dat zeer gaan waarderen. Sturen, schakelen, remmen, alles gaatmet een vederlichte souplesse, maar wel scherp. Verder heeft ie met 150pk voldoende vermogen en trek je de meeste auto's er uit bij de stoplichten, als je kinderachtig genoeg bent om daar aan toe te geven. (En ja, ik moet bekennen, dat ik dat wel eens doe. ;-) ) Verder word ik heel blij van de bijtelling van deze auto.
Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto?
De plastic "look" en de afwerking zoals niet sluitende naden in het interieur. (ja, ik weet dat jullie dat allemaal van tevoren al gezegd hadden...) Soms haperde er wat electronica. In een week 2 keer gehad dat de CD-wisselaar niet herkend werd. Een keer gehad dat er een "hangende magnetische klep in de uitlaat" (?) een motormanagement storing veroorzaakte. Dit soort probleempjes geeft minder vertrouwen in een auto. Verder rammelde er rechts in het dashboard iets vanaf de 120 à 140 km/h. Beide laatste probleempjes zijn bij de laatste grote beurt verholpen, respectievelijk door een software update en een aanpassing aan de wielophanging. Bovenal vind ik de speakers in de auto van duidelijk mindere kwaliteit.
Vertel eens over je mooiste ervaring met deze auto?
De Gummen meeting natuurlijk! Maar nu even serieus, regelmatig heb ik mooie ervaringen door het rijplezier dat je ook met deze auto hebt.
Zijn er modificaties aangebracht op deze auto?
Ja, hij stinkt nu meer (naar rook).
Wat wordt je volgende auto?
Ik hoop dat ik dan weer een Alfa, met weer een echte Alfa motor er in, kan bestellen.
Welke auto is je absolute droomauto?
Ik denk de Bugatti Veyron. Een andere auto die zo bizar is wat betreft prijs, marketing (de link die ze proberen te leggen met het oude merk en het huidige VAG concern, dat verzin je toch niet?!?) en prestaties bestaat er volgens mij niet. Anders misschien een McLaren F1 of een echte Formule 1 auto. Maar misschien is mijn droomauto eigenlijk een auto die op waterstof rijdt, om mijn geweten te sussen, maar met de eigenschappen van bovenstaande auto's en met een voor mij redelijke prijs natuurlijk.
Conclusie,Slot:
Gas er op!
Technische gegevens
Merk en model Seat Leon 2.0 FSI Business Line
Vermogen en koppel 150pk /ca. 200nm/3500 t/min
Acceleratie 0-100 km/u 8.8s (fabrieksopgave)
Topsnelheid 210km/h
Nieuwprijs €25800,-





Comment