Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn auto en ik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijn auto en ik

    Misschien stond dit draadje al ergens, maar ik kon hem niet meer vinden. Dus ik heb dit artikel maar weer opgesnord en hier geplempt.

    Intro:
    Na sinds 17 mei 2006 17k op de teller te hebben gezet (update: 58k inmiddels), heb ik maar besloten om mijn ervaringen met mijn Seat Leon aan het digitale papier toe te vertrouwen.

    Waarom heb je voor deze auto gekozen?
    Heel simpel gezegd: omdat ik door een wijziging in onze leasevoorwaarden geen Alfa Romeo meer kon leasen. Er zijn 7 "voorkeurmerken" benoemd en helaas zit Alfa Romeo daar niet tussen. Het werd dus 'ietsje' meer een rationele dan een emotionele keuze. Ik had er niet zo'n zin in om heel veel bijbetaling voor mijn kiezen krijgen voor iets dat ik eigenlijk niet mooi vind. De Seat Leon biedt een voldoende mooi ontwerp (van Walter DeSilva, die ook de Alfa 156 heeft ontworpen), sportiviteit in rijeigenschappen, heeft in deze Business Line uitvoering een fijn accessoirepakket (LM velgen, vaginatie/Radio/navigatiesysteem met monochroom beeldscherm incl. CD/MP3- speler, alarm, 8 speakers en stuurwielbediening. Inclusief Benelux CD-ROM, regensensor, CD-wisselaar, in 2 zones gedeelde airco, automatisch dimmende binnenspiegel, stumperhulpen als parkeersensoren, TCS, automatische verlichting, etc., etc.) en dat alles tegen een scherpe prijs.

    Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto?
    Deze auto is heel licht te berijden. Het heeft even geduurd, maar nu ik er aan gewend ben, ben ik dat zeer gaan waarderen. Sturen, schakelen, remmen, alles gaatmet een vederlichte souplesse, maar wel scherp. Verder heeft ie met 150pk voldoende vermogen en trek je de meeste auto's er uit bij de stoplichten, als je kinderachtig genoeg bent om daar aan toe te geven. (En ja, ik moet bekennen, dat ik dat wel eens doe. ;-) ) Verder word ik heel blij van de bijtelling van deze auto.

    Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto?
    De plastic "look" en de afwerking zoals niet sluitende naden in het interieur. (ja, ik weet dat jullie dat allemaal van tevoren al gezegd hadden...) Soms haperde er wat electronica. In een week 2 keer gehad dat de CD-wisselaar niet herkend werd. Een keer gehad dat er een "hangende magnetische klep in de uitlaat" (?) een motormanagement storing veroorzaakte. Dit soort probleempjes geeft minder vertrouwen in een auto. Verder rammelde er rechts in het dashboard iets vanaf de 120 140 km/h. Beide laatste probleempjes zijn bij de laatste grote beurt verholpen, respectievelijk door een software update en een aanpassing aan de wielophanging. Bovenal vind ik de speakers in de auto van duidelijk mindere kwaliteit.

    Vertel eens over je mooiste ervaring met deze auto?
    De Gummen meeting natuurlijk! Maar nu even serieus, regelmatig heb ik mooie ervaringen door het rijplezier dat je ook met deze auto hebt.

    Zijn er modificaties aangebracht op deze auto?
    Ja, hij stinkt nu meer (naar rook).

    Wat wordt je volgende auto?
    Ik hoop dat ik dan weer een Alfa, met weer een echte Alfa motor er in, kan bestellen.

    Welke auto is je absolute droomauto?
    Ik denk de Bugatti Veyron. Een andere auto die zo bizar is wat betreft prijs, marketing (de link die ze proberen te leggen met het oude merk en het huidige VAG concern, dat verzin je toch niet?!?) en prestaties bestaat er volgens mij niet. Anders misschien een McLaren F1 of een echte Formule 1 auto. Maar misschien is mijn droomauto eigenlijk een auto die op waterstof rijdt, om mijn geweten te sussen, maar met de eigenschappen van bovenstaande auto's en met een voor mij redelijke prijs natuurlijk.

    Conclusie,Slot:
    Gas er op!

    Technische gegevens
    Merk en model Seat Leon 2.0 FSI Business Line
    Vermogen en koppel 150pk /ca. 200nm/3500 t/min
    Acceleratie 0-100 km/u 8.8s (fabrieksopgave)
    Topsnelheid 210km/h
    Nieuwprijs €25800,-









    9
    Nee
    44,44%
    4
    Ja
    55,56%
    5

    The poll is expired.

    Last edited by Alfisto; 17-06-08, 16:22.
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

  • #2
    Rijdt vast goed enzo, maar mooi is anders vind ik. :-)

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Lijkt verdomd veel op de Seat die ik een paar weken geleden spotte op de A76. Ging echter op een gegeven af richting Heerlen.

      Was dat nu deze wagen (met vrouw/vriendin/moeders/schoonmoeders/dochter) achter het stuur?

      Voor commentaar op de auto zelf: zie Hairy ;)

      Gr Jeroen
      Alle Baur's in de Baurnhof

      Comment


      • #4
        Ja Baur, want een zwarte Leon, die zie je vrijwel nooit. :)

        Ik vind het best een goed smoelende woage, Alfisto. Alleen het interieur ben ik niet zo weg van.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • #5
          @Baur:
          Ja, dat was ik onderweg naar Pinkpop. Ik had al 1 biertje of meer op dus liet ik me rijden. Ik zag je toen al het duimpje opsteken.
          ---------------------------
          Lullen gaat beter dan rijden.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Ja Baur, want een zwarte Leon, die zie je vrijwel nooit. :)

            Ik vind het best een goed smoelende woage, Alfisto. Alleen het interieur ben ik niet zo weg van.
            Normaal niet zo spannend nee, maar met een Gummen.org sticker altijd goed voor even toeteren + duimpje omhoog :)

            Gr Jeroen
            Alle Baur's in de Baurnhof

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Ja Baur, want een zwarte Leon, die zie je vrijwel nooit. :)

              Ik vind het best een goed smoelende woage, Alfisto. Alleen het interieur ben ik niet zo weg van.
              Daarom heb ik 'm in het zilver genomen... Enne, het interieur loopt inderdaad uit de pas met het exterieur (ben het dus niet met Hairy eens)...

              M.vr.gr.,
              Sander AKA ZKH
              Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

              Comment


              • #8
                Tegenwoordig kunnen we een paar merken meer leasen en mogen we inmiddels ook voor SUV's en cabrio's met hard dak kiezen (met dank aan KPN, die 't wat beter snapt). Alfa's staan er nog steeds niet tussen. Terugdenkende aan de tijd dat dat wel kon, denk ik dat ze daar qua kosten goed aan hebben gedaan (man, wat ging er niet allemaal mis bij de lease-156'jes).
                De Leon smoelt lekker fris en sportief, maar ik heb enorm veel moeite met 't dra-ma-ti-sche interieur. Dat goedkope plastic en die ondermaatse afwerking kan gewoon echt niet! Maar goed, dat zie je bij meer goedkope merken. Je rijdt in ieder geval veel auto voor relatief weinig geld. En met die 2.0 FSI komt 'ie ook nog een beetje vooruit. Have fun!

                Comment


                • #9
                  Leuke auto!

                  MAAR: met ESP ingeschakeld is ie langzamer op Lelystad dan een Renault kZieNix haha
                  Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

                  Comment


                  • #10
                    Reed continu slippend over de baan. Was geen goede dag, inderdaad, als je door een kZienix voorbij wordt gereden.. Maar het kan natuurlijk heel misschien, eventueel, mogelijk aan de beperkte stuurmanskunsten van de rijder liggen. ;-)
                    ---------------------------
                    Lullen gaat beter dan rijden.

                    Comment

                    Working...
                    X