Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peter en ze'n Civicje en Sierra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Peter en ze'n Civicje en Sierra

Hoi allen,
    denk laat ik mezelf hier ook maar ff voorstellen. Nieuw forum is zeker een verbetering! :)
    Ben dus Peter, voorheen bekend onder de naam PeterTI, trouw gummen bezoeker sinds 2000(?). Ben bouwjaar 1983 en woon in het pittoreske Hoogeveen :p
    Laatste tijd ben ik niet zon erge poster meer maar een lezer.

Afijn, dit is dus men Civic EG. Gekocht in originele toestand in Oktober 2006

Nog een beetje meer info

Name: Peter
    Car: Honda Civic EG3
    Color: Frost White NH-538
    Engine: B16A2

Exterior:
    Carbon Hood (OEM-style)
    Carbon Megan Racing Spoon Style duckbill
    Carbon Megan Racing Spoon Style mirrors
    Amber Corner Lights
    Blackhousing Headlights
    Spoon style Frontlip
    Type-R style Rearlip
    Smoked Window Visors

Interior:
    JDM ITR DC2 Steeringwheel
    JDM ITR DC2 Gearknob
    JDM ITR DC2 Shift Boot
    JDM amber dashboardlights

Performance:
    EDM B16A2 engine from a EK4 VTI
    Chiptuned with ECtune
    Launchcontrol + shiftlight
    Tenzo-R WAI
    V-Maxx Height Adjustable Suspension
    EG6 VTI strutbar in the front
    EG6 VTI brakes 262mm at the front
    H-Brace at the front
    Upper strutbar at the rear
    Inoxline Japstyle exhaust

The rest:
    Spoon reservoir covers

Heb ook nog een Sierra 2.0i voor het gum en drift plezier. Lekker lowbudget. Voorheen had ik hier altijd asociaal dure en onbetaalbare auto's voor maar omdat ik het toch begon te missen heb ik dus deze Sierra gekocht. Is nog zo goed als origineel op een gestript interieur en migdiff na. En nog wat optische "foute" dingen :p Ding is puur voor de fun en als ie kapot gaat gaat ie gewoon weer weg.

Verder zijn we nog met diverse projecten bezig, te zien op http://www.teamsideways.nl waaronder een Polo 6N met GSX-R motor en BMW E30 waar een 2JZ supra motor in moet komen.

Groetjes,
    Peter

FF een paar fototjes van men foute drifthok :p
    Afgelopen week een goeie set veren en dempers bestelt, 50% stugger als origineel en 45mm lager. Tevens dit weekend een paar kuipjes gekocht en gemonteert op de originele Sierra sledes, dus een puike zitpositie is zo gevonden :)

Gestript interieur:

Voor de "driftlook" heerlijke foute aluwing erop gezet die ik nog ergens had liggen en een dikke Japanse pijp :p

Tevens een luchthapper gemaakt in de motorkap voor extra koeling en open grille

Stoeltjes gister al gemonteert.
    Zit erg fijn, nu nog een kleiner stuur :)

Paar slechte telefooncamerafoto's :P

Comment

Zodra er een actie-film is, zien we die natuurlijk graag :)

Niet gek, zo'n foute Sierra.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Haha, heerlijk kansloos die Sierra.

Laat maar komen die foto's. Ik vind die projectjes van jullie altijd top!
        Is die coole Polo al verkocht?
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Geinig.

Alleen even een verzoek (verschrikkelijk-taalgebruik alert):

Het is zijn/mijn of z'n/m'n en dus nooit ze'n/zen of me'n/men

Zou je daar aub op willen letten Peter :-) Krijg er namelijk rode vlekken van in mijn nek ;-)

Comment

ølle mist de edit-knop voor andermans berichten :)

Leuke auto's!
            Zo'n Sierra heb ik ook al eens overwogen als extra auto.
            Officieel voor woon-werk, maar uiteraard bewust geschikt voor een beetje spele-rijden. Zou ik zo vanuit het werk het circuit op kunnen rijden :)
            Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
              ølle mist de edit-knop voor andermans berichten :)

Leuke auto's!
              Zo'n Sierra heb ik ook al eens overwogen als extra auto.
              Officieel voor woon-werk, maar uiteraard bewust geschikt voor een beetje spele-rijden. Zou ik zo vanuit het werk het circuit op kunnen rijden :)
              Dacht dat je die Galaxy daar juist voor gekocht had?

;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                Geinig.

Alleen even een verzoek (verschrikkelijk-taalgebruik alert):

Het is zijn/mijn of z'n/m'n en dus nooit ze'n/zen of me'n/men

Zou je daar aub op willen letten Peter :-) Krijg er namelijk rode vlekken van in mijn nek ;-)
                Das gewoon dialect, ølle (met hoofdletter lijkt me dan :-)))
                fka v164

Comment

@ slibbe,
                  van de Sierra is er nog geen, 12 July waarschijnlijk voor het eerst op het circuit dus dan word er vast en zeker wel wat gefilmt :)
                  De rest van de filmpjes staan trouwens wel op http://www.teamsideways.nl :)

@ Paco, nope, hij staat nog wel te koop trouwens maar tot op heden nog maar weinig serieuze mensen voor gehad.

@ ølle, eerlijk gezegt let ik daar niet op en t valt me nu ook pas op :p

Comment

Hier nog een paar recente fototjes van mijn Civic.

Het belangrijkste zit natuurlijk onder de kap :)

Comment

Vandaag 10 setten wielen klaar gemaakt voor volgend weekend :) De Sierra nog beter verlaagd, ding ligt nu strak in de kasten :D En dit is echt een verschil! Ding ligt nu apestrak, je zou niet meer zeggen dat je in een Sierra rijdt. Geert vind hem zelfs nog strakker aanvoelen als zen E30 325i dus dat zegt al heel wat :) Ook nog een homemadeveerpootbrug achter geplaatst. Volgende week nog wat kleine dingetjes en dan is ie klaar :)

Comment

Leuke Civic Peter! Mij iets te laag, maar ziet er verder netjes uit!

Van die Sierra foto's gaan mijn ogen tranen
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Dankje Dick :)
                          Maar nu valt de Sierra wel mee toch? Heb die vleugel er weer afgehaalt :p

Fototjes van de verlaging

En heb die aluwing er maar weer af gehaalt was geen porum, dus hij staat er nu zo bij. Moet het linkerknipperlichtkapje wel weer ff vast lijmen want die is er af gevallen.

Morgen even de dynamo weg brengen voor revisie, olie verversen en dan is ie voor eerst wel klaar :)

En die verlaging, oei wat is dat ding strak nu! Voor nog redelijk wat veerweg maar achter knetter knetter hard, super!

Comment

Is zo'n 2-liter 4-cilinder wel genoeg om echt lekker te driften?
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Lange bochten zijn wat lastiger idd maar voor de rest grote fun :) Vastgelast diff helpt natuurlijk ook wel mee ;) Deze week ga ik de auto ook nog ff wegen kijken wat ie nu weegt nu ik hem zover gestript heb.

Mischien in de toekomst een keer swappen of dit blok voorzien van een turbo voor wat extra paardjes :)

Comment

Ha, die PeterTI(!);

Een 2.9 V6-swap zou wel eens de betaalbaardere optie kunnen zijn.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Hey Hans :) Dat ligt ook goed in de planning dat dat nog een keer gaat gebeuren want een oude Scorpio koop je voor een appel en een ei :)

De eerste driftdag met de Sierra was een succes. Ding voelt echt apestrak aan, kan met recht spreken dat ik nog nooit zo'n fijn sturende en strakke auto zelf heb bezit. :) Afgelopen week nog ff de avond voor de driftdag Teflon motorsteunen en baksteun gemonteert. Dit is absoluut een succes! Alleen zou ik dit niet aanraden voor dagelijks gebruik. Je voelt en hoort nu echt alles :)
                                  Beetje meer power zou wel gewenst zijn maar dat komt later dit jaar nog wel een keer. Eerst lekker wat dagjes gummen en kijken hoe de Sierra het verder houdt, ben er echt tevreden mee! :D

Nog een paar plaatjes van afgelopen weekend.

Comment

Oke weer een kleine update. Achterschermen van de Civic worden gelast en gespoten. Nieuwe carbon kap en achterspoiler bestelt van ABS Dynamics :)
                                    Autotje word weer helemaal puik van de buitenkant. Zodra die er weer is van de spuiter ga ik verder met het interieur :)

Comment

moehahahaha wat een kansloze foute petjesbak
                                      sloop je het halve interieur er uit voor gewichts besparing , en doe je het weer teniet met zon mechano doos taartschep op de kofferbak te plaatsen?
                                      ik bedoel voor de downforce hoef je het niet te doen met dat handjevol pk,s ;-)
                                      beetje zuurstof tekort gehad toen je em erop zette? of moest je em erop zetten door de groepsdruk van die andere petjes?
                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Koekje erbij, Motroosje ?

[QUOTE=Nero Serpente;9142]Dankje Dick :)
                                        Maar nu valt de Sierra wel mee toch? Heb die vleugel er weer afgehaalt :p

En heb die aluwing er maar weer af gehaalt was geen porum, dus hij staat er nu zo bij. Moet het linkerknipperlichtkapje wel weer ff vast lijmen want die is er af gevallen.
                                        [

Comment

ja nu valt ie mee idd
                                          maar die hersenscheet valt niet goed te praten om het er in eerste instantie op te zetten ;-)
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

lol had dat nog helemaal niet gelezen. Spoiler zat er meer op voor de grap aangezien elke wannabe drifter het over grote vleugels en bodykits heeft :p

Civic verkocht word deze week opgehaalt, vandaag een hele mooie E36 Coupé gekocht in een hele speciale kleur wat je niet vaak ziet. Helemaal origineel op een paar lelijke booskijkers na die er dus ook af gaan :)
                                            Voor word de auto een paar cm verlaagd en dan is het wel goed. :)

Comment

Heb ff een paar slechte fototjes

Comment

Stuitte vandaag op een advertentie uit het Hoogeveense en bedacht me, voor de zoveelste keer, dat Peter/nero Serpente al een tijdje rustig is op Gummen.
                                                Sterker nog, ik zie in de historie dat hij al een jaar niet meer actief is.

Jammer Peter. Je hebt je de afzeikreacties op jouw kofferbakhandel van sommigen toch niet teveel aangetrokken, mag ik hopen?

Comment

Een volvo fappert die stockholmsyndroom heeft voor petjes ;-)
                                                  Heb je weleens gezien hoe de testosteron niveaus stijgen als ze bij het stoplicht naast een volvo staan?

Trouwens hoeft verder niets ernstigs te zijn sommige komen niet als ze geen advies nodig hebben of niets te verkopen hebben
                                                  Last edited by motroosje; 06-07-12, 21:12.

Comment

Je kunt lullen wat je wilt, maar Peter was beslist niet een vervelende Gummer. Zeker niet tov van medeGummers.

Comment

O jee wat haal ik weer open ;-)
                                                      Bedoel dr verder niets mee ,soms kan afwezigheid desinteresse betekenen ipv "boosheid" ofzo
                                                      Voor de rest impliceerde ik niet dat ie "vervelend " was/is buiten een beroerde auto "smaak"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                        O jee wat haal ik weer open ;-)

Niks, maar ik dacht dat je dat zonder een :-) van mij wel door zou hebben.

:-)

Comment

Misschien anders eens een berichtje via marktplaats vragen of ie nog wel eens hier wil posten

Comment

Gummen heeft een soort van zelfreinigende werking zeg maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                              Misschien anders eens een berichtje via marktplaats vragen of ie nog wel eens hier wil posten

Eikel :-)

Comment

Ik las de verhalen altijd met plezier, mede omdat het dwangmatig verbouwen en/of inruilen van auto's best grappig was natuurlijk.

En vergeet de beslommeringen van de Hoogeveen Racing Scene niet he :p

Comment

Working...
                                                                X