Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstelronde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstelronde

Even voorstellen dan maar ? In het verleden (oude forum) ben ik hier al wat jaartjes geregistreerd geweest maar ik bleef vooral een lezertje. Ik was meer actief op een Seat forum omdat ik een Leon TS onder m'n reet had op dat moment. Nu dan maar weer op Gummen geregistreerd en me voorgenomen ook af en toe wat te gaan roepen hier.

Ik heb jaren wat in de ICT branche rondgehangen en momenteel werk voor een autoleasemaatschappij waar ik behoorlijk wat hoor en zie van auto's wat toch wel m'n passie is. Ow, en ik rij inderdaad enkel in leasehokken, gewoon omdat het kan. Momenteel is dit een Skoda Octavia Combi TDI (tsja, ruimte..) die aan vervanging toe is en ik oriŽnteer me momenteel binnen de lijst van mogelijkheden. (waar ik een vreselijke rectale jeuk van krijg omdat m'n werkgever kosten wat het kost wil patsen met groene labels en lage uitstoten, nondeju..)

Kijk een man met verstand van auto's...
    Welkom Pascal!
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
      Kijk een man met verstand van auto's...
      Welkom Pascal!
      Omdat ie in een Skoda rijdt....

Na ja, welkom..... ;-)
      Veritatis simplex oratio est

Comment

OK Pascal, welkom hier natuurlijk.

Hmm, autoleasemij, dus we kunnen voor de leasetarieven voortaan bij jou terecht:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Welkom terug Pascal!
          Mooi dat die Skoda de deur uit kan! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Jij snapt dat weer niet Hairy, voor ons Octavia TDI ridders is er gewoon weinig keus nadat we aan zoveel value-for-money gewend zijn.

Gay karretjes als de mini, 500 of 118d zijn voor ons namelijk geen optie :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
              OK Pascal, welkom hier natuurlijk.

Hmm, autoleasemij, dus we kunnen voor de leasetarieven voortaan bij jou terecht:-)
              Hoezo, mijn adviezen bevallen je niet? ;-)

Welkom back Pascal trouwens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                Jij snapt dat weer niet Hairy, voor ons Octavia TDI ridders is er gewoon weinig keus nadat we aan zoveel value-for-money gewend zijn.
                Nauuuh, het gaat al snel richting VW of Audi nu. Bijvoorbeeld de Passat TSI BM met die 20% naaitoeslag komt qua leaseprijs anders beter uit de bus dan de Octavia TSI nu (=25%). Inderdaad, ik moet tegenwoordig aan de benzine ipv. roet dus ik kan wat meer auto krijgen voor het bedrag wat we te besteden hebben. (:

Comment

Hoi Pascal,

Fijne auto was die Leon TS he :)

gr
                  Edwin
                  www.tuningparts.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
                    Fijne auto was die Leon TS he :)
                    Edjuuuuuuuh!!
                    Mjah, dat was wel wat anders dan die Octavia die ik nu (nog) heb. Je moest eens weten hoe vaak ik nu nog een bocht iets te enthousiast in schat of onbewust naar de 6de versnelling aan het zoeken ben. *snif*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                      Hoezo, mijn adviezen bevallen je niet? ;-)
                      Mwahhh, hoe zal ik het zeggen..... :-)
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

"hoe vaak ik nu nog een bocht iets te enthousiast in schat "

Laat me raden, geen sportonderstel gekozen en 15/16 inch energy ballonbanden eronder? tssk tsskk..

Comment

Zucht.
                          De volgende krijgt gewoon weer minimaal 17" jetsers.. alleen een sportonderstel is niet mogelijk op een Bluemotion. (al is die wel wat verlaagd..)

Comment

Maar 5 versnelling aha 1.9tje...ja das behelpen.
                            :o)
                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Kan zijn, maar een gechipte Octy 1.9tdi met sportpakket doet niks onder voor een oud type Leon TS tdi150, in de bochten niet en in rechte lijn scheelt het ook weinig. We hebben het niet over een Cupra R oid. En ja ik spreek uit ervaring met de 2 eerstgenoemde auto's :)

Mn punt was, schijnbaar heeft deze beste man zelf een standaardonderstel met michelin piepbandjes gekozen, zelf opgelegd lijden dus :)

Ow, ennuh, welkom terug. TSI met goeie sloffen pakken, en chippen en verlagen bij ome Ed, komt alles goed :)
                              Last edited by RC; 27-08-09, 21:15.

Comment

Ow dat geloof ik meteen. :) De Octavia rijd niet slecht maar die 16" balonnen met een standaard elegance onderstel gaat werkelijk nergens over. Maar goed, ik had even een periode dat ik persee wat ruimte wilde en heel snel een keuze moest maken. Nu merk ik dat ik m'n station toch iedere keer weer als een sedan laad en dat ik de bak kan afdekken.. dat nemen we mee in de overweging.

De VW Passat TSI Comf.line BM Limo (6-bak) staat nu bovenaan m'n lijstje en dan kom ik er nog met 20% bijtelling vanaf. 17", Xenon en wat losse opties maken hem af.

Met de Octavia heb ik trouwens nooit ellende gehad, dat moet ik ze bij Skoda wel meegeven.

Comment

*moppelt iets over de nieuwe Superb met 1.8TSI bak en loopt schoorvoetend het draadje weer uit*

Comment

Jaja, mijn idee. Ik heb de Superb 2.0TDI een weekendje te leen gehad en dat is zeker een geweldige auto! Maar gezien het feit dat Skoda zich binnen de VAG groep laat afserveren met de oudere motoren komen we nog steeds op een CO2 uitstoot van 198g/km (manual 6-bak) en 168g/km (7-DSG) wat binnen mijn regeling gewoon niet meer kan of ik moet vrijwillig een aanzienlijk bedrag op m'n eigen bijdrage toe leggen. En dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.

Leasen=beperking (soms).

Comment

Als opvolger mocht je benzine toch? Ik heb net een Superb Ambition Businessline 1.8TSI 4x4 besteld als opvolger voor mn roetmobiel namelijk.
                                      Heeft een C-label en als je een FWD neemt is het geloof ik zelfs een B-label.

Comment

Klopt, mijn uitstoot-relaas is gebaseerd op de 1.8TSI.. we dienen ons gewoon te houden aan uitstoot limieten, een label kan A of B zijn zolang de uitstoot maar laag is anders gaat het feest niet door of wordt het een heel duur verhaal.

Comment

" aanzienlijk bedrag op m'n eigen bijdrage toe leggen"

Zeg me alsjeblieft dat het niet om 13 euro per maand o.i.d. gaat :)

Comment

Neuj, 45-50 euro netto.. maar het is meer een principe kwestie omdat het gewoon een bullshit-rule is. Grmbl..

Ik ben nog met mezelf in gevecht om dit te accepteren anders stap ik gewoon in een loaded Bluemotion.

Comment

Er is maar 1 vraag: voor 40 eurootjes p.m. heb je 4 jaar lang plezier van een dikkere motor, dat is het je waard of niet. Simpel.

Comment

Mjah.. Het zou dan overigens de Octavia Combi Elegance Businessline worden met de 1.8TSI (6-bak) welke standaard op 17" staat en veul opties heeft.

Comment

Jammer dat iedereen (bedrijven) tegenwoordig zo apathisch gefocussed is CO2, gaat helemaal nergens meer over. Of auto zuinig rijdt of niet boeit niet meer, als de gemiddelde CO2 uitstoot maar laag is. Dat die getallen waarschijnlijk voor geen meter kloppen in de hollandse verkeerssituatie ziet iedereen maar over 't hoofd. Een getal. De Waarheid. Net zo'n leugen als "Deze auto rijdt 1 op 20. Altijd en Overal".

Onderzoekje (belgisch) http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=558

Autos hebben stoten slechts 10% van de totale hoeveel CO2 uit.

Kortom al zouden we CO2 neutraal rijden dan blijven we nog zitten met 90% uitstoot door o.a. industrie, energieproductie, wonen, landbouw, lucht/zeevaart ...

Zijn er al bijtellingsregelingen voor schepen ? ;-)

Comment

Ik denk dat zeevaart net een slecht voorbeeld is, want die stoten weliswaar veel uit, maar vervoeren daarentegen wel erg veel tonnen.

Verder is die overheidsstimulering in de vorm van korting op bijtellings% gegrond op aannames of in elk geval betwistbare gronden. Het is gewoon hype en de leaserijders over het algemeen werken er graag aan mee, want het is goeiekoop. Moet je kijken hoeveel van die lelijke hokken er inmiddels rondrijden. Maar of het echt goed voor het milieu is, interesseert niemand en zeker de HR-afdelingen van die bedrijven niet.
                                                    Maar goed, de meesten komen niet eens in aanmerking voor een auto, dus het kan altijd nog erger.

Comment

Namens mij ook nog een welkom.
                                                      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Welkom, Pascal.
                                                        ---------------------------
                                                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Working...
                                                        X