Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roald = Roald

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Roald = Roald

    Hoi,

    De naam was Roald en dat is hij nog steeds, ben 39 jaar, werk als proces operator en woon samen met mijn vriendin en onze dochter.

    Qua auto's heb ik van alles gereden, onder andere:

    * 2 maal Chevrolet Camaro (waaronder een Iroc-Z).
    * 1 maal Chevrolet Malibu Coupe.
    * Diverse Opel Corsa A GSI's (heerlijke ragbakkies).
    * Subaru Impreza GT Turbo.

    M'n huidige auto's:

    1 x Suzuki Swift
    2 x Renault GT Turbo (blauw en wit)
    1 x Ducati

    Foto van de blauwe GTT



    Verdere info over de auto:

    * Bouwjaar 1988.
    * Auto heeft nu 160.500 km gedraait, blok is 45.000 km geleden gereviseerd en een nieuwe turbo gemonteerd.
    * Grotere " Groep-A" carburateur.
    * Turbodruk op max. 1.2 bar (cup-stand).
    * Forge bleed-valve (turbo-druk vanuit de auto regelbaar).
    * Forge dumpvalve.
    * Forge aluminium intercooler.
    * Veel siliconenslangen onder de motorkap.
    * K-tec big-bore 2,25" uitlaat + downpipe + grote elbow.
    * Ontsteking verplaatst naar de goede kant van het schutboard.
    * Electrische ramen, centrale vergrendeling en schuifkantel-dak.
    * 15" Speedline velgen (van een Clio Williams).

    Verder wil ik de auto zo origineel mogelijk houden en in een zo goed mogelijke staat.

    Groeten Roald.
    Last edited by Roald; 20-06-08, 21:59.

  • #2
    Ueberstoer zo'n GT Turbo. Echt heel cool.
    Vind alleen de vorige dikbil versie net een tikkie stoerder. En om de middenmotor natuurlijk ;-)

    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      [QUOTE=PACO;4858]Ueberstoer zo'n GT Turbo. Echt heel cool.
      Vind alleen de vorige dikbil versie net een tikkie stoerder. En om de middenmotor natuurlijk ;-)


      Ik deel die mening, de 5 Turbo I en II zijn bruut!
      Zeker schitterende wagens, hard-to-find en een goed exemplaar kost serieus geld tegenwoordig.

      Zal het nooit vergeten, vroeger in Frankrijk op de bergweggetjes, toen je ze nog "in het wild" tegenkwam...

      Deze wil ik gewoon in een zo goed mogelijke staat houden, hij is nu al netjes, maar ik wil de laatste puntjes nog op de i zetten.

      * Originele achterspoiler monteren (heb ik liggen).
      * Originele phase II spatbordverbreders voor (heb ik liggen).
      * Originale phase II interieur (heb ik liggen, puntgaaf).
      * Grotere turbo (staat nog op de verlanglijst).
      * Sachs power-clutch (heb ik al liggen).
      * Big-brake remmen (ook op de verlanglijst).
      * Het roestmonster bestrijden (eeuwige strijd...).
      Last edited by Roald; 21-06-08, 09:33.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht

        Deze wil ik gewoon in een zo goed mogelijke staat houden, hij is nu al netjes, maar ik wil de laatste puntjes nog op de i zetten.

        * Originele achterspoiler monteren (heb ik liggen).
        * Originele phase II spatbordverbreders voor (heb ik liggen).
        * Originale phase II interieur (heb ik liggen, puntgaaf).
        * Grotere turbo (staat nog op de verlanglijst).
        * Big-brake remmen (ook op de verlanglijst).
        * Het roestmonster bestrijden (eeuwige strijd...).
        Wow, mooie foto, mooie auto !

        Ik vind hem voor het zicht best wel af zo.
        Maar ik heb ook geen idee hoe die spoiler en spatbordverbreders op jouw wensenlijstje eruit zien.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
          Wow, mooie foto, mooie auto !

          Ik vind hem voor het zicht best wel af zo.
          Maar ik heb ook geen idee hoe die spoiler en spatbordverbreders op jouw wensenlijstje eruit zien.

          Thnx.

          Hier even een foto van een phase II met orignele spatbordverbreders en achterspoiler:



          Spatbordverbreders voor sluiten mooier aan op zijskirts.
          Originele achterspoiler, gewoon, omdat het zo hoort ;-)

          Groeten Roald.

          Comment


          • #6
            Dat van die achterspoiler snap ik wel, maar dat zit hem nu ook in de kleur, nu is ie zwart dan wordt ie blauw, toch?

            Die spatborden zie ik eigenlijk nauwelijks verschil *schaam* :-)

            Comment


            • #7
              Echt mooie auto's, de droomauto van mijn vrouw. Dus wellicht moet er hier ook nog ooit een 5 GTT komen...
              '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                Dat van die achterspoiler snap ik wel, maar dat zit hem nu ook in de kleur, nu is ie zwart dan wordt ie blauw, toch?

                Die spatborden zie ik eigenlijk nauwelijks verschil *schaam* :-)
                De achterspoiler is een "nepper", dus kleur Ún model zijn anders.
                En inderdaad, het zijn details ;-)

                Comment


                • #9
                  Maar vertel eens meer over je auto: hoe rijdt het, hoe snel is deze nu, is het een beetje rijdend te houden? En heb je foto's van het interieur en de dash (want dat vind ik gaaf bij deze wagens).

                  Ik heb weleens een paar keer op MP gekeken naar deze bakkies. Wordt er erg hebberig van want ze zijn tijdloos en de keren dat je ze ziet erg stoer.

                  Ik ben een keer voorbij gestoken door een MK I dikbil versie. Wat een geluid was dat hee. Gewoon superstoer en zeer zeldzaam.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                  Comment


                  • #10
                    De Renault heeft niet zo'n beste naam qua betrouwbaarheid, electronica e.d.
                    Toen ik hem op ging halen zei ik al tegen m'n vader: "Blijf maar achter me rijden, dan kun je gelijk helpen als hij verrot gaat".

                    Heb de auto nu 2,5 jaar en moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit echt grote dingen aan gehad heb:

                    * Startmotor defect.
                    * Dynamo vervangen.
                    * Accu vervangen.

                    Rij gewoon elke dag met de auto, heb zelf het gevoel dat dat het beste is voor de auto.
                    Vind de auto leuker om te rijden dan bijvoorbeeld de Impreza die ik hiervoor had, terwijl daar ook het nodige aan verspijkerd was qua onderstel en motor.
                    Mede omdat hij zo licht is, is het echt een "gooi-en-smijt" wagentje.

                    Met de aanpassingen die ik nu gedaan heb denk ik dat ik op zeker 140 pk zit en als er een grotere turbo op komt zal dat ongeveer 170-180 pk worden.
                    De auto is verlaagd en hard geveerd, vergelijk het maar met een kart :-D
                    Wegligging is goed en dat gevoel als de turbo inkomt blijft gewoon heerlijk.
                    Mede door het rammelen van het harde plastic, de dumpvalve en de uitlaat is de snelheidsbeleving geweldig!
                    Ook als ik afrem op de motor komen er geweldige klappen uit de uitlaat.
                    Laatst op de weg naar huis kwam er een nieuwe Ford Fiesta ST naast me rijden, jonge jongen erin. Hij zat te kijken en te wenken van "Komop, ff blazen"
                    Auto was warm, dus waarom niet. Gas erop en er vandoor.
                    De ST moest dik afleggen en toen ik daarna het gas losliet, kwam hij weer voorbij en zat de bestuurder zo ongeveer achterstevoren in de auto om te kijken naar de GT.

                    Je hebt behoorlijk bekijks met de GT Turbo en ik word ook geregeld aangesproken. Wat mij betreft is het een blijvertje!!!

                    Foto's van o.a. het interieur volgen t.z.t.

                    Groeten Roald.

                    Comment


                    • #11
                      In de tijd dat ik nog een 205 GTI 1.9 reed, vermeed ik stoplichtsprintjes met 5 GTT's omdat ik wist dat ik het toch zou afleggen. ;-)
                      '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

                      Comment


                      • #12
                        Die eerste foto duurt even bij mij. :-)

                        Maar hoe ben je overgestapt van die grote Amerikanen naar kleine Franse autootjes? :-)
                        Zo'n Malibu vind ik best wel cool trouwens. Ook de gewone 4-deurs.

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Gaaf ding trouwens die blauwe GTT!
                          De erste R5's vind ik nog leuker (m.n. de Alpines natuurlijk), maar dit is toch ook erg leuk en je ziet ze zelden nog in nette staat.

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Dit weekend flink gesleuteld.
                            Skirts eraf, spatbord-verbreders eraf, bumpers, grille, achterspoiler, al het plastic eigenlijk.
                            Auto gaat van de week namelijk naar de spuiter.
                            Resultaat viel me 100% mee, de auto staat er goed bij.
                            Dorpels, bumper-ophangingen e.d. waren allemaal nog goed, weinig serieuze roest gevonden.
                            Aandachtpunten zijn de voorste kriksteunen, wat roest rondom de tankdop en het rechtervoorspatbord is slecht, maar dat wordt compleet vervangen.
                            Nu hadden ze een gewoon spatbord gebruikt van een gewone "5" en er zelf gaten in geboort t.b.v. de spatbordverbreder, was niet helemaal goed gegaan.


                            Bij de spuiter wordt het volgende gedaan:
                            * Spatbord rechts voor wordt vervangen voor een nieuwe.
                            * Voorruit wordt verwijderd, parafaan hersteld en rubber vernieuwd.
                            * Originele achterspoiler gespoten.
                            * Zonnedak gaat eruit en wordt na het spuiten weer teruggezet, dus niet afplakken o.i.d.
                            * Roest rondom tankdop wordt aangepakt.
                            * Kriksteunen voor worden vernieuwd.
                            * Parkeerschades e.d. wordt aangepakt.
                            * Total respray.

                            Kleur van de auto verandert niet, blijft Alpine-blauw.
                            Opbouwen van de auto doe ik weer zelf.

                            Comment


                            • #15
                              Na meer dan 5 jaar is de GTT verkocht, het was tijd voor nieuw speelgoed.

                              Nu dus een Cooper S tutti lampioni.

                              Comment


                              • #16
                                waar blijft je "Mijn auto" topic Roald? Ben benieuwd naar de Cooper S.
                                Kwam toevallig gisteren nog een Renault 5 GTT tegen op de A9.
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                                  Na meer dan 5 jaar is de GTT verkocht, het was tijd voor nieuw speelgoed.
                                  Nu dus een Cooper S tutti lampioni.
                                  Daar ga je spijt van krijgen! Het is toch geen vergelijking qua rijbeleving lijkt me. Maar goed, proficiat en veul plezier met de BMW, eh, Mini. (Krijg het moeilijk uit mijn muil.)

                                  Maar had je problemen, of grote kosten voor de boeg met de GTT?
                                  Last edited by Alfisto; 20-02-11, 14:46.
                                  ---------------------------
                                  Lullen gaat beter dan rijden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                    Daar ga je spijt van krijgen! Het is toch geen vergelijking qua rijbeleving lijkt me. Maar goed, proficiat en veul plezier met de BMW, eh, Mini. (Krijg het moeilijk uit mijn muil.)

                                    Maar had je problemen, of grote kosten voor de boeg met de GTT?
                                    Spijt? Neuh, zal wel loslopen...
                                    De Mini is ook hartstikke gaaf qua rijbeleving hoor. Klein, rap en een bovengemiddeld goede wegligging.

                                    Geen problemen of grote kosten met de GTT, maar ik heb de auto meer dan 5 jaar gehad. Zo lang heb ik nog nooit een auto gehad, het was gewoon tijd voor iets anders.
                                    Last edited by Roald; 20-02-11, 15:22.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Cooper s legde het met sprintjes af tegen mijn huidige 5 gtt :-)
                                      Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mini stuurt idd top en een S is rap genoeg hoor.
                                        Gefeliciteerd!!

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          Wat info over de Mini:

                                          Bouwjaar: 2003
                                          Vermogen: 210 pk

                                          Opties:

                                          Chilli pakket
                                          Lederen interieur
                                          Stoelverwarming
                                          Voorruitverwarming + regensensor
                                          PDC (park distance control)
                                          Climate control
                                          Cruise control
                                          Harman Kardon stereo
                                          Xenonverlichting met koplampsproeiers
                                          Bandenspanningscontrole
                                          ASC+T
                                          Elektrisch bedienbaar glazen panoramadak
                                          Mistlampen
                                          Centrale deurvergrendeling op afstand
                                          Boordcomputer
                                          Klasse III alarm

                                          Extra Opties:

                                          Beek Tuning
                                          JCW airbox
                                          JCW Carbon Dashboard
                                          JCW motorsport veerpootbrug
                                          GAZ schroefset ( demping 32 clicks verstelbaar + hoogte instelbaar)
                                          Tarox schijven
                                          Ferodo DS2500 remblokken
                                          Goodridge RVS remleidingen
                                          Powerflex draagarmrubbers
                                          Zwart gespoten velgen
                                          JCW grill
                                          Milltek RVS cat-back uitlaat
                                          OMP sportstuurtje + naaf

                                          Wishlist:

                                          Grotere intercooler (Forge)
                                          CatCams nokkenas + 17% pulley (235 pk)
                                          Spoorverbreders achter
                                          Andere scoop (zwart)



                                          Gewoon een lekker ragbakkie.
                                          Last edited by Roald; 20-02-11, 18:01.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ha, die Roald;

                                            Tuurlijk; 210pk is ook gewoon behelpen in een FWD-doosje.
                                            Serieus: stoere kar. Kon wel eens angstaanjagend hard gaan.
                                            Scherven brengen gelul.

                                            Comment


                                            • #23
                                              wat een wijze Mini!!! Veel plezier er mee
                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hallo Roald
                                                Dat is dus een Mini met MAXI-specs!!!
                                                Gefeliciteerd.
                                                V70 & Tiger 955i

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                  Ha, die Roald;

                                                  Tuurlijk; 210pk is ook gewoon behelpen in een FWD-doosje.
                                                  Serieus: stoere kar. Kon wel eens angstaanjagend hard gaan.
                                                  Haha, die Hansv.

                                                  Tuurlijk, 210 pk is overkill in zo'n auto, laat staan 235 pk...
                                                  Maar het blijft ˇ zo leuk speelgoed natuurlijk.
                                                  "The difference between men and boys is the size of their toys", toch? ;-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ha, die Roald;

                                                    In dat geval mag ik mij tot de 'men' rekenen, al zal menigeen dat betwijfelen....
                                                    Scherven brengen gelul.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Yep, goede kleurcombi zo. Plezier ermee.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Leuk bommetje inderdaad, al moet ik zeggen dat ik zelf niet weg ben van die zwarte wielen..
                                                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X