Hallo allemaal,
Ik lees al enkele jaren soms wat mee op het forum hier. Verder ben ik al eens op een Gummen Klassiek Meet geweest (in 2005 bij de Seat-dealer), was daar toen op uitnodiging van Jeroen (Baur) en Marc (300ZX).
Maar daarom (en met het in gebruik nemen van de nieuwe lay-out) leek het me ook wel eens nodig om me eens "echt" voor te stellen hier. Heb ook al wat andere bekenden van andere fora hier zien rondzwerven.
Om te beginnen wat over mezelf:
Ik ben Rik, 23 jaar oud/jong, en sinds een jaar werkzaam als fysiotherapeut in Maastricht. (waar ik ook geboren ben ;))
Nu heb ik altijd al een voorkeur gehad voor bijzondere auto's. Bij voorkeur Franse of (nog liever) Italiaanse auto's. (Heel vreemd, want van thuis uit had ik dat tenminste niet meegekregen. M'n vader was vroeger verstokt Opel-rijden (banaangele Kadett B Rallye met zwarte motorkap en Ascona A) en later overgestapt op Citroën (helaas net te laat; BX,ZX,AX,Xsara).
Voor mij echter ben ik meer van de Italiaanse auto's en vooral Alfa Romeo's, alhoewel ik me absoluut niet afsluit voor andere merken. (integendeel zelfs!) Maar de Italianen bieden mij qua rijden en design net dat beetje extra wat een ander merk niet kan. Er staan echter nog genoeg auto's op mijn verlanglijstje, en dat is grotendeels Italiaans maar heus niet allemaal.
Wat wel opvallend is, is dat 't vooral ouderwetse rommel is die ik leuk vind.
Als 18-jarige student maakte ik de buurt al onveilig in een Spider 2.0 Veloce Aerodinamica uit 1985. Aan het begin van mijn laatste studiejaar heb ik daar toen een '74-er Giulia 1300 Super bij gekocht voor de fun. Na een half jaar ging de motor van de Giulia kapot (gat in zuiger) en heeft de auto 7 maanden stil gestaan om er een nieuwe motor (en meer) in te bouwen. Verder de auto een beetje aangepakt in die maanden met wat sportievere gadgets zoals breder staal (van een Bertone), wat verlagen, nieuw interieur etc.
In die Giulia-loze periode heb ik toen een Kever Cabrio uit 1979 als dagelijkse zomer-auto gehad, om zo'n 90km per dag mee te rijden. Echter zodra de Giulia weer reed, is de Kever nauwelijks nog gebruikt.
Afgelopen winter als "pekel-auto" een 75 TS gekocht, en dat beviel in eerste instantie uitstekent. Echter heb ik deze auto afgelopen maand al weer verkocht, omdat ik niet echt overweg kon met de electronica. De auto was technisch top, maar de lampjes die steeeds knipperden, en electronica die weigerde (elctr ramen die boven de 20 graden niet werkten..., moeitlijk starten bij warme motor, alfacontroll die vaag deed en nog wat kleine dingen) vond ik niet altijd even prettig. Dit i.c.m. de behoorlijke roestgaten dus besloten om de auto eruit te schoppen weer dagelijks klassieker te gaan rijden. Heb toen gekozen voor een Alfetta 2.0 sedan uit 1981. Ja, die roesten ook hard, maar voel me meer op mn gemak in zo'n oud hok.
In de tussentijd had ik ook mijn Giulia verkocht (nu zo'n 3-4 maanden geleden) omdat ik eindelijk mijn droom-Giulia wilde kopen, namelijk een compleet originele eerste serie 1600 Super uit '65-66. Enkele maanden op zoek geweest, een aantal auto's bekeken maar zat niet altijd evenveel soeps tussen. Stond vorige maand op het punt om naar Italië te gaan om enkele auto's te bekijken, maar op het nippertje vond ik er eentje.....in Den Bosch!
Het is dus een '65-er Giulia 1600 Super geworden, het allereerste bouwjaar van de Super (niet de Ti ;)). De auto is ongelast en ongespoten. Dus de lak is dof, zitten wat kleine deukjes in van steenslag ("patina" zoals men met een duur woord zegt), maar verder mega origineel! Zo'n ouwe Super rijdt trouwens ook een stuk anders dan een later type Giulia, gezien veel onderdelen van de Giulietta (Giulia) 750 (101)-serie afstammen. Op alle fronten dus even nét ietsjes anders dan de latere Giulia's. De bedoeling is om hem ook hélemaal origineel te houden, en geen fratsen met snelle 2.0 + sper uit te gaan halen.
Als samenvatting met foto's
Dagelijkse machine:
Alfetta 2.0 Berlina



Giulia 1600 Super, 1965:



(origineel klokje is al geregeld)

En nog even wat foto's van de andere auto's die ter sprake zijn gekomen de afgelopen 5 jaar:
75TS

Giulia Nuova: nog steeds mijn favoriet onder mijn oude ex-auto's. Er komt ooit nog wel weer eens een "scheur-Giulia" bij.
Deze Giulia heeft in Januari nog op InterClassics in het Mecc op de beurs gestaan. (en ook in de krant)

Kever (ondertussen ook verkocht)

Spider

En soms nog wel eens een Alfa-slopertje
Ik lees al enkele jaren soms wat mee op het forum hier. Verder ben ik al eens op een Gummen Klassiek Meet geweest (in 2005 bij de Seat-dealer), was daar toen op uitnodiging van Jeroen (Baur) en Marc (300ZX).
Maar daarom (en met het in gebruik nemen van de nieuwe lay-out) leek het me ook wel eens nodig om me eens "echt" voor te stellen hier. Heb ook al wat andere bekenden van andere fora hier zien rondzwerven.
Om te beginnen wat over mezelf:
Ik ben Rik, 23 jaar oud/jong, en sinds een jaar werkzaam als fysiotherapeut in Maastricht. (waar ik ook geboren ben ;))
Nu heb ik altijd al een voorkeur gehad voor bijzondere auto's. Bij voorkeur Franse of (nog liever) Italiaanse auto's. (Heel vreemd, want van thuis uit had ik dat tenminste niet meegekregen. M'n vader was vroeger verstokt Opel-rijden (banaangele Kadett B Rallye met zwarte motorkap en Ascona A) en later overgestapt op Citroën (helaas net te laat; BX,ZX,AX,Xsara).
Voor mij echter ben ik meer van de Italiaanse auto's en vooral Alfa Romeo's, alhoewel ik me absoluut niet afsluit voor andere merken. (integendeel zelfs!) Maar de Italianen bieden mij qua rijden en design net dat beetje extra wat een ander merk niet kan. Er staan echter nog genoeg auto's op mijn verlanglijstje, en dat is grotendeels Italiaans maar heus niet allemaal.
Wat wel opvallend is, is dat 't vooral ouderwetse rommel is die ik leuk vind.
Als 18-jarige student maakte ik de buurt al onveilig in een Spider 2.0 Veloce Aerodinamica uit 1985. Aan het begin van mijn laatste studiejaar heb ik daar toen een '74-er Giulia 1300 Super bij gekocht voor de fun. Na een half jaar ging de motor van de Giulia kapot (gat in zuiger) en heeft de auto 7 maanden stil gestaan om er een nieuwe motor (en meer) in te bouwen. Verder de auto een beetje aangepakt in die maanden met wat sportievere gadgets zoals breder staal (van een Bertone), wat verlagen, nieuw interieur etc.
In die Giulia-loze periode heb ik toen een Kever Cabrio uit 1979 als dagelijkse zomer-auto gehad, om zo'n 90km per dag mee te rijden. Echter zodra de Giulia weer reed, is de Kever nauwelijks nog gebruikt.
Afgelopen winter als "pekel-auto" een 75 TS gekocht, en dat beviel in eerste instantie uitstekent. Echter heb ik deze auto afgelopen maand al weer verkocht, omdat ik niet echt overweg kon met de electronica. De auto was technisch top, maar de lampjes die steeeds knipperden, en electronica die weigerde (elctr ramen die boven de 20 graden niet werkten..., moeitlijk starten bij warme motor, alfacontroll die vaag deed en nog wat kleine dingen) vond ik niet altijd even prettig. Dit i.c.m. de behoorlijke roestgaten dus besloten om de auto eruit te schoppen weer dagelijks klassieker te gaan rijden. Heb toen gekozen voor een Alfetta 2.0 sedan uit 1981. Ja, die roesten ook hard, maar voel me meer op mn gemak in zo'n oud hok.
In de tussentijd had ik ook mijn Giulia verkocht (nu zo'n 3-4 maanden geleden) omdat ik eindelijk mijn droom-Giulia wilde kopen, namelijk een compleet originele eerste serie 1600 Super uit '65-66. Enkele maanden op zoek geweest, een aantal auto's bekeken maar zat niet altijd evenveel soeps tussen. Stond vorige maand op het punt om naar Italië te gaan om enkele auto's te bekijken, maar op het nippertje vond ik er eentje.....in Den Bosch!
Het is dus een '65-er Giulia 1600 Super geworden, het allereerste bouwjaar van de Super (niet de Ti ;)). De auto is ongelast en ongespoten. Dus de lak is dof, zitten wat kleine deukjes in van steenslag ("patina" zoals men met een duur woord zegt), maar verder mega origineel! Zo'n ouwe Super rijdt trouwens ook een stuk anders dan een later type Giulia, gezien veel onderdelen van de Giulietta (Giulia) 750 (101)-serie afstammen. Op alle fronten dus even nét ietsjes anders dan de latere Giulia's. De bedoeling is om hem ook hélemaal origineel te houden, en geen fratsen met snelle 2.0 + sper uit te gaan halen.
Als samenvatting met foto's
Dagelijkse machine:
Alfetta 2.0 Berlina



Giulia 1600 Super, 1965:



(origineel klokje is al geregeld)

En nog even wat foto's van de andere auto's die ter sprake zijn gekomen de afgelopen 5 jaar:
75TS

Giulia Nuova: nog steeds mijn favoriet onder mijn oude ex-auto's. Er komt ooit nog wel weer eens een "scheur-Giulia" bij.
Deze Giulia heeft in Januari nog op InterClassics in het Mecc op de beurs gestaan. (en ook in de krant)

Kever (ondertussen ook verkocht)

Spider

En soms nog wel eens een Alfa-slopertje

Comment