Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleintje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kleintje

Ik dacht...laat ik mezelf ook eens beleefd voorstellen.

Ben Arjé Pappie (dit is dus mijn echte naam) maar mijn nickname is Kleintje. Via tiPanda hier terecht gekomen. Toen Gummen.org nog Gummen.net was.

Kleintje heb ik mezelf genoemd. Niet naar mijn lengte maar naar de grote van...........mijn BMW toentertijd. Nog voor de pre-1 serie had je de 3ti serie oftwel de Compact. Ach, dat waren nog eens tijdens. Gelijk een 325ti besteld full options. Heerlijke wagen.

Altijd al autogek geweest. In de vakantie zat ik altijd in de geparkeerde auto te spelen. Broem...broem...broeeeeeeeeem. Op mijn 17de begonnen met 1 dag rijvaardigheidstraining bij de ANWB (echt een slimme cursus) dus toen ik op mijn 18de verjaardag rijles kreeg (niet roken, drinken of brommer rijden. Dat was mijn beloning) was het in 21 lessen gebeurt. Eerste les was vooral om niet te hard te rijden. 70 Was echt teveel in het centrum.

Ik had samen met mijn broer een Mini Jumbo. Met orgineel stuur paste ik er niet in dus kwam er klein sportstuurje in. Echt leuk autootje.

.

Ding was na 2 jaar helemaal doorgeroest maar ik reed ook als een rally rijder (althans...dat dacht ik). Was heel cool om met de auto naar school te gaan of naar de stad (toen parkeren nog gratis was).

Tja, toen ging ik in de zaak werken en was dit de nieuwe aanwinst;

Exact die kleur. SK-04-ZN. Om één of andere redenen vergeet ik nooit meer deze nummerplaat.

Het was heel knap maar na 3 jaar kwam het water door de vloermat naar binnen. Hele onderbak was weggerot.

Volgende aankoop was deze maar dan met wit dak en bulbars;

Leuke tijden mee beleefd. Ik was ook lid van de Suzuki 4x4 club en ging ook regelmatig het terein in. Ding reed voor geen meter maar hij was wel super leuk. En in de zomder en voorjaar ging het dak eraf!

Toen kreeg ik een verstandsverbijstering en wilde ik perse een Peugeot 1.9 GTI. Lag tuurlijk ver buiten budget maar met een cunning plan moest het gaan lukken. Eerst overstappen op een Peugeot 205 1.1 en dan die 1.9 (wat een DOM plan.....)

Het verliep echter allemaal anders en de daarop volgende auto werd een.....

(maar dan in het zwart).

Als een kind zo blij met deze auto ruilde ik hem na 6 maanden in op ZX16V.

Echt een super auto......als ie reed. Want meestal stond de auto in de garage en kreeg ik de nieuwste modellen mee van Citroen. Weken gereden in een Xantia en XM 2.0T.

Daarna (zijn jullie er nog?) een overstap gemaakt naar Alfa. Was ook weer een bevlieging maar het zou Alfa worden. 146 1.6.

Wel met brede bandjes en verlaagd (vanaf de dealer).

Was weinig mis mee (behalve met -10 graden over de snelweg rijden en dan de ijskoude rijwind naar binnen krijgen omdat er een rubberslang ergens van is afgeschoten....).

Toen kwam de 156 uit. Ik was helemaal hoteldebotel. Mooier kon het niet worden. Besteld; 2.0 Zilvergrijs met rood lederen interieur. Het middenconsole laten spuiten in de kleur van de auto (ik was toen al zoooooo hip) en een houten stuur. Lederen pook en lederen handremhendel. 9 MAANDEN MOETEN WACHTEN!!!!!

Met uiteraard het ilegale kleine kentekenplaatje....

Toen de eerste werd geboren zijn we met de auto naar Denemarken geweest. Wat heb ik staan vloeken bij het inladen van alle spullen. Had het helemaal gehad en er moest en zou een gezinsauto komen voor "normale mensen met kinderen...."

Prima auto. Reed alleen rechtdoor maar voor familie aangelegenheden prima. Toen moest er een tweede auto komen voor mijzelf. Klein...snel...en eh....snel dus;

Dit was ook de tijd dat ik rondhing op 8200rpm en ging zelfs naar rijvaardigheidstrainingen toe en meetings op zandvoort. Alhoewel; Ben ook al een keer met de ZX16V op circuit van Assen geweest.

Het was snel bekeken met de fwd Clio. Was leuk maar ik dacht dat rwd beter voor mij zou zijn (waarom?) en stapte toen bij BMW naar binnen. En ach wat leuk....de verkoper van Alfa had ook de overstap gemaakt en zo was de zaak snel beklonken;

Een 325ti. Wat een heerlijke bak was dat. Echt snel, echt gaaf. Lekker lage zit. 192 PK 6 cylinder.

Maar ja, toen kwam er nog een kindje bij en dat was best onhandig met naar school brengen. Uiteindelijk bedacht dat nieuw niet altijd beter was en zo begon ik aan mijn eerste echte 2e hands. Ik was nog groen en kocht dus een 325 Touring Automaat bij de dealer (stom stom stom). Wel een heel gaaf ding.

Toen kwam onze eigen crisis en de BMW moest er uit. Verkocht aan een mede Gummert.

Toen de lucht wat klaarde bedacht ik mij dat ik een klassieker moest gaan rijden...

Het plan was om goedkoper te gaan rijden en kocht ik via een marktplaatsadvertentie (volgens mij via Gummen) deze roestbak. Ik was nog zo groen als gras dus liet de aankoop van een whopping € 2.000,-. Ik wilde hem gaan gebruiken voor een ombouwproject (bij de meeste wel bekend denk ik zo).

Dus van dit....

Via een hele lange en dure omweg naar......

Dit.

Om daarna nog te voorzien van een knalrood lederen interieur....

De auto was volledig omgebouwd naar M5 specificaties. Dus blok, onderstel, remmen etc etc. Alles orgineel. Ook had ik traction control er in laten zetten (uit Engeland) en een fat-ass stereo met subwoofer en dikke speakers in de deur (beetje te....)

Maar op een gegeven moment had ik het helemaal gehad met de klassiekers en verkocht de auto. Auto werd dealer onderhouden maar de nieuwe eigenaar had na een week het blok al in de soep gereden. Voorzien van de verkeerde velgen en nog wat andere "mooimakers" staat de auto nog ergens op marktplaats te koop. Eeuwig zonde.

Maar zoals mijn nieuwe vrienden al hadden gezegd; Eénmaal een E28......dan wil je altijd weer.

Ik had mijn zinnen gezet op een opa-uitvoering. Dus klein blok, automaatje en geen opties en stoffen interieur maar in Mint-condition... Maar voordat ik zover was moest er maar eens een echte M5 komen. Eerst een E60 M5 (ook dit verhaal is uitvoerig besproken) en toen dat gelukkig niet doorging heb ik ongezien via via deze schoonheid gekocht;

En daarna, voor erbij deze opa;

Na een jaartje ofzo verkocht aan een mede Gummert. Was een heerlijke auto. Maar ja, ik miste hem wel dus na paar maanden was ie al weer terug bij mij :-).

Ondertussen ging deze er uit;

En moest plaatsmaken voor dit bakbeest (en nog 4x4 ook);

(ook hierover staat al veel geschreven....)

Het wordt een beetje saai nu maar er moest weer een E28 komen. Een witte uit Monaco. 528i Automaat uit 1994.

Ondertussen tuft mijn zwager hier nu in. Hij wilde een oude, witte BMW. Dus de deal was snel gemaakt.

Maar ja, er moest weer een E28 komen. Al maanden stond deze bij vriend S in zijn werkplaats. Onverkoopbaar. Iedereen (vooral de dames) vonden hem super maar een koper....ho maar.

Ondertussen rij ik er nu al weer 2/3 maanden naar volle tevredenheid in. 0 opties en een 4 bakje. Een 525i uit 1982. De lekkerste E28 tot nu toe!

Het idee om de Voyager te verkopen heb ik even op de lange baan geschoven. We rijden niet zo heel veel maar als we dan met ons 5jes weggaan is het wel heerlijk.

Ondertussen wordt de M5 gerepareerd. Alle bobine's worden uit voorzorg vervangen en alle bougies. Dan hopelijk snel weer de weg op en de Henna Rode de garage in (voor de winter).

Snappen jullie nu waarom ik zo'n nutcase ben?

(ik niet trouwens....)
    Last edited by Kleintje; 29-11-09, 00:53. Reden: F7

* gokt dat kleintje toch al minstens 50 jaar autohistorie achter de rug moet hebben voor die hoeveelheid auto's ;)
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ha, leuk om het zo eens op te schrijven! Ik zou dat zelf niet kunnen, want ik kan ze niet eens allemaal meer opnoemen denk ik. Eigenlijk wel slecht. Maar ruim 50 auto's in 15 jaar zijn het zeker geweest :-).

Ik wist niet Kleintje dat jij ook een Alfa verleden had, grappig.

Comment

Ben even foto's aan het uploaden dus paar worden vervangen door "the real thing" + aanvulling.

Hm...19 auto's vanaf 1987 tot 2009. Valt toch mee?

Mijn vrouw vind het een leuk overzicht.... "Moet je ook met al je ex-vriendinnen doen"

(dat wordt een heel kort lijstje)
        Last edited by Kleintje; 28-11-09, 10:50.

Comment

Gaaf die rode E28!!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harry Bekijk bericht
            gaaf die rode e28!!
            thanx!

Comment

Gaaf verhaal met mooie plaatjes man, je had zeker even niks te doen :-)

Maar leuk hoor, nu weten we tenminste ECHT ALLES van je:-)
              2 x ouwe premium meuk
              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hoe komt het dat die rode beter rijdt dan de witte?
                Tenminste je vind de rode de lekkerste...

Comment

" Alle bobine's worden uit voorzorg ontvangen ".

Is dat met orkestje? ;-), goedenavond tezamen!

Flinke geschiedenis, leuk om te lezen, de dwalingen van een autodwaas. ;-)
                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ook net terug van de dealer zie ik.

http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Indrukwekkende autohistorie, Kleintje!
                      Mooi verhaal, mooie wagens.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ja, alleen jammer vam die scenic's, die auto's zijn gewoon NIET cool :)

Comment

Precies.
                          Skoda's en de KIFT, da's de shizzle ;-)
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

@Q4; Die portemonneeheb ik nog steeds :-)

Heb het gevoel dat ik een auto vergeet.... Maar ik denk het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              Hoe komt het dat die rode beter rijdt dan de witte?
                              Tenminste je vind de rode de lekkerste...
                              De rode is gewoon super. Lastig uit te leggen....terwijl de witte ook lekker reed. Maar zo'n automaat is toch niets voor mij. Heerlijk roeren in een 4 bakkie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                Maar zo'n automaat is toch niets voor mij. Heerlijk roeren in een 4 bakkie.
                                Aha, die witte had een automaat, dan begrijp ik het...
                                :-)

Comment

Leuk verhaal,Arjé.

Daar is mijn rijtje VW1600TL > Mini Bestel > Opel Rekord > 304 cabrio > 304 sedan > hele rits nieuwe Peugeots eigen of vd zaak, 205GTI 1.9 en 944turbo in 34 jaar maar gewoontjes bij.

Comment

Leuk om te lezen en te zien, zo'n (flinke) autohistorie! Blijven gaaf, die E28's!

Comment

Ik ben voer voor psychologen.... met zo'n auto historie. Geen lijn in te trekken :-)

Comment

En toch, zo bescheiden gebleven! :-)
                                        Last edited by Alfisto; 30-11-09, 02:49.
                                        ---------------------------
                                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Goed he?

Comment

Oh.....twee geannuleerde aankopen: Mercedes A160. Na de elandtest kon ik weer paar maanden wachten en toen zat ie helemaal vol met stumperhulpjes en keihard geveerd. Zus heeft het wel laten doorgaan. Wat een kut auto.
                                            BMW E60 M5. Verhaal is bekend.

Update aan de lijst. BMW E23 732i......nog niet officieel in mijn bezit.

Comment

Ik ben voer voor psychologen....

Precies, jij krijgt psychologen in vervoering :-)
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

FF Update dus:

De E34 Touring is bekend. Supah auto. Heerlijke reiswagen en gewoon mooi (v.d. week maar ff gewassen. Scheelt een hoop). Zit er wel stiekum aan te denken om deze misschien toch weg te doen voor een grotere reis-auto zoals de nieuwe Sharan maar denk dat ik dan best veel spijt ga krijgen. Dit omdat de Touring zich tijdens de vakantie goed heeft bewezen en zelfs met dakkoffer en overvolle belading niets te kort had in het motor-department. Gewoon een heerlijke wagen en fiscaal technisch gezien prima. Volgende week wel een grote beurt bij v.d. Hengel. Ben heel benieuwd.

Heb nog steeds de E28 Henna. Ben echt helemaal verliefd op deze auto. Gaat volgende week ook naar v.d. Hengel voor de (veel te late) APK. Hou mijn hart vast. Henna is wel zorgenkindje. Rijdt prima maar moet echt flink onderhoud worden gedaan aan de koets. Roestplekjes...slechte lak....blanke lak die verdwijnt en dus de gedeukte deur. Als ik het echt mooi wil doen en ik zou slopen en opbouwen zelf doen maar volledig zou laten spuiten, anti-roest behandeling etc ben ik zeker 4 a 5.000,- verder. Heb nog een plannetje met wrappen maar is tuurlijk nooit zo mooi als spuiten. Maar lijkt me heel gaaf om de Henna weer in Showroom conditie te krijgen.

Ondertussen dus de E23 735 gekocht maar nog geen meter in gereden (behalve paar maanden geleden). Met deze auto wil ik gaan rijden als de Henna uit elkaar ligt. Is een leuke auto. Handbak. Mooi stoffe interieur en ook niet echt heel luxe.

De M5 wordt op dit moment al weer verkocht door de huidige eigenaar. Moet zeggen dat nu ik er zo over nadenk ik hem niet echt mis. Het was een mooie auto en ik heb er leuke dingen mee gedaan maar niet to the max. 99% van de tijd was het natuurlijk gewoon een grote, zware, dure auto.

Wat zal de toekomst brengen?

Op mijn verlanglijstje staat de Z4M coupe. Of de 3.0i handbak. De coupe vind ik gewoon mooier dan de Cabrio. En als je kaal bent is het toch niet zo handig met die zon op je knar. Er staan hele leuke te koop en kijk stiekem op het www.

De Henna ga ik toch wel houden. Opknappen en een groot schuifdak lijken me gaaf. Dus niet een schuifdakje maar echt zo'n stoffen dak die van voor tot achter open gaat. In beige. Of dus helemaal niks mee doen en zorgen dat ie technies goed is en dan echt helemaal op rijden.

De 7 gaat er op termijn weer uit.

De Touring zal voorlopig wel blijven. Tot ik vlak voor de volgende zomervakantie weer de kriebels krijg.

Tot zover.....de update.
                                                Last edited by Kleintje; 03-09-10, 08:04.

Comment

Wrappen is ook niet echt een oplossing voor de e28, het plaatwerk moet dan namelijk ook strak zijn....
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Wrappen is ook niet echt een oplossing voor de e28, het plaatwerk moet dan namelijk ook strak zijn....
                                                    Gewateerde wraps...... :-)

Zonder gekkigheid; Dat weet ik natuurlijk.

Comment

Zonder gekkigheid; Dat weet ik natuurlijk.

Tuurlijk, vandaar ook de smiley, en gelijk maar 2 auto's naar vdHengel, waaghals.....

Comment

Ik weet waar je werkt...... :-)

Comment

Ik weet waar je werkt...... :-)

Ja, en dan ???
                                                          Volgens mij weet 90% waar ik werk dus...

Ik weet waar je kinderen naar school gaan...

Da's pas dreigen... ;-)

Comment

Shiiiiiiit.....jij wint.....jij wint....

Voor nu dan. Voor nu......

Ps: Hoe weet jij nou waar me kinderen naar school gaan? Ik laat ze ook noooooooit meer door jou brengen.

Comment

Ik heb ze nooit weggebracht, dus....

Comment

Hahahahahaha....beetje stoer doen voor de andere Gummerts......

Betwijfel of je weet je waar al mijn kids op school zitten.

Comment

Working...
                                                                X