Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• voorstellen

ben 62 jaar, fotograaf van beroep en als hobby Saab en specifiek het rijden van klassieke rally's met een Saab. Saab heeft voor mij sinds mijn 20e een aureooltje omdat ik in die tijd een behoorlijke klapper heb gemaakt met mijn, toen afgeschreven, Saab 96. Sindsdien was het bijna alleen maar Saab wat de klok heeft geslagen. 2x Saab 96, een 900 Combi Coupe, een 900 3 deurs EMS, toen heel even een BMX 2002 Bauer, maar dan in de ban geraakt van het klassieke spul. Eerst een 95 van 1976 die 13 jaar in mijn bezit is geweest en 420.000 km heeft gelopen zonder noemenswaardige problemen. Daarnaast voor mijn ega een Saab 96. Na het afscheid van de 95 hebben we een 900 NG gereden en nu een 9-3 hatchback. Zo'n 5 jaar geleden als een blind paard een 96 uit 1972 gekocht om mee te gaan rallyrijden. Het ding zag er wel leuk uit en hij had de goede kleur, rood dus. Natuurlijk stom als je zo met een waas voor de ogen een auto, al is het een Saab, koopt. Bijna twee jaar gesleuteld om het ding wat betrouwbaar te maken. Nu een hele leuke rallyauto voorzien van alle rallygemakken. Daarnaast ben ik team captain van de stichting Saab Historic Rally Team, een team wat nu bestaat uit 9 klassieke Saabs en die jaarlijks aan talrijke rally's deelnemen.
    Ad1607

Prima afwijking Ad!
    fka v164

Comment

Ha mooi Ad, allereerst natuurlijk welkom hier en gelukkig ook weer eens eentje die nog veeeeel ouder is dan ik:-)
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
        Prima afwijking Ad!
        Inderdaad, niks mis mee!

(Zo'n voorsteldraad vráágt natuurlijk om plaatjes.)
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Altijd leuk om een Saabje te zien bij historische regelmatigheidsritten (ik mag dit geen rally meer noemen van 325iRallyDriver). Lekker eigenwijs.

Mijn vriendin heeft enkele jaren geleden een MGB op de kop in een beekje gelegd. Dat was niet zo'n heel groot succes. De MGB was veel eerder gerestaureerd dan zij hersteld. Het alu voorruitframe is niet zo'n hele stevige rolbeugel...
          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
          Rally organisatie: Rally-Events
          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Mijn oudste automotive herinnering (zoniet überhaupt mijn oudste herinnering is, ik was nog geen 3) is de rode 96 van mijn moeder, zo eentje die jij ook het, ongeveer :-)

Moet er eigenlijk nog eens een hebben
            Last edited by Sander; 05-12-09, 00:52. Reden: fotolink stuk
            fka v164

Comment

Altijd leuk om een Saabje te zien bij historische regelmatigheidsritten (ik mag dit geen rally meer noemen van 325iRallyDriver). Lekker eigenwijs.

waarom mag het geen historische rally's heten? OK het is geen race op de openbare weg, maar het gaat er behoorlijk heet aan toe. En ook ik ben eigenwijs, wen daar maar aan, voor mij zijn het historische rally's.

ad1607

Comment

(Zo'n voorsteldraad vráágt natuurlijk om plaatjes.)

Daar komt dus zo'n plaatje ...dacht ik...hoe werkt dat??? Ik ben een computerdummy!

ad1607
                Last edited by ad1607; 02-12-09, 20:12.

Comment

[img]typ hier de link waar de foto op internet staat[/img]

Duidelijk?
                  Je foto's moeten dus wel op internet staan. Rechtstreeks van je pc kan niet.
                  Daarvoor kun je terecht op allerlei sites. www.photobucket.com bijvoorbeeld.
                  Maar er zijn er nog veel meer.
                  Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                    Rechtstreeks van je pc kan niet.
                    Behalve als je 'm als attachment toevoegt aan je post. Zie in het tweede vak onder het invoervenster van je post ('Bestanden toevoegen').
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Mooi welkom..............ben ik tenminste van het predicaat af dat ik de oudste ben hier :-)
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

3407, ja nee zou oud ben je nog niet Pa :-)
                        fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                          3407, ja nee zou oud ben je nog niet Pa :-)
                          Gij mot me nie veur de waoge komme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                            Mooi welkom..............ben ik tenminste van het predicaat af dat ik de oudste ben hier :-)
                            Dat is John toch?

Comment

Welkom hier Ad. Ik hoop dat je al een tijdje meeleest en je bewust bent van de, laat ik zeggen, cultuur hier.

Mijnalbum is ook zo'n site waarop je een tijdje gratis bestanden kunt neerzetten. Dat lukte na een week ook deze 40plusser !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                Dat is John toch?
                                Ben je wel goed bij je hoofd Ton...Pa is vlgs mij al ruim in de 70 toch? :-)
                                2 x ouwe premium meuk
                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ad,

Ik vergat nog wat (was te druk om John op de kast te jagen)

Welkom!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                    Ben je wel goed bij je hoofd Ton...Pa is vlgs mij al ruim in de 70 toch? :-)
                                    Hallo vervelend drukkertje :-)

Comment

Welkom Ad, ben benieuwd naar de foto's van de Schaabjes!
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik doe een poging voor wat foto's.

Link: www.mijnalbum.nl/Album=MXVQIOON

Wat gegevens van de Saab. Bouwjaar 1972. 1500 cc motor met electr. ontsteking, HP bobine, electr. brandstofpomp, Kenlow Fan, Simons sportuitlaat, grotere radiateur, Weber 32/34 carburateur met K&N filter, US grille met ronde koplampen. 2x Hella 192 en 2x Hella 162 verstralers, classic kuipstoelen, rollbar, 4 punts gordels, 2x Big Digit stopwatch, Halda Speedpilot en Halda Tripmaster, toerenteller op stuurkolom. Compomotive velgen met Vredenstein Classics en stalen velgen met Vredenstein Modder en Sneeuw. K&Y gasschokdempers, speciale achterbank met opbergruimte, rooflight en extra Hella 162 achteruitrijlamp.

ad1607

Comment

Welkom Ad! Ik vind het maar een rare combinatie, autosport en fotografie. Dat gaat toch niet samen?

Dick (http://www.autopics.nl)

:-)
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die Ad;

Welkom; wat een gave hokken zijn dat toch, die ouwe Saab's!
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Mooi hoor!

fka v164

Comment

Welkom Ad! Ik vind het maar een rare combinatie, autosport en fotografie. Dat gaat toch niet samen?

Je hoeft alleen maar wat prettig gestoord te zijn...dan gaat het prima!

ad1607

Comment

2 mooie hobbies gecombineerd. Zucht..... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ad1607 Bekijk bericht

Je hoeft alleen maar wat prettig gestoord te zijn...dan gaat het prima!

ad1607
                                                    Het was een ironische opmerking van ExTaxi.

Zie zijn site (http://www.autopics.nl) :-)

Comment

2 mooie hobbies gecombineerd. Zucht..... :-)

Die eerste hobby, fotografie, was vakmatig en om fondsen te genereren om o.a. die tweede hobby uit te oefenen. Die fotografie was op de grond, onder meer fotoreportages en portretten, en menig uurtje uit een vliegtuig gehangen voor luchtfotografie. Nu de fotografie als dagelijkse aktieve bezigheid is neergelegd na ruim 40 jaar, is er (nog) meer tijd voor de tweede hobby, de classic rallysport. En da's ook wel een hele leuke kant van ouder worden.

ad1607

Comment

Nu nog het quote knopje vinden..... Hoef je niet te knippen en plakken :-)

Opmerking van ExTaxi kon ik me al niet voorstellen. Na vrouwen zijn auto's toch heel fijn te fotograferen..... :-)

Comment

Welkom. Gaaf zo'n 96. Nog cooler vind ik die 2-takt Saab's, wat een geluid hebben die dingen.

http://www.youtube.com/watch?v=dXVRd...eature=related

Fantastisch!

Comment

Gaaf zo'n 96. Nog cooler vind ik die 2-takt Saab's, wat een geluid hebben die dingen.

Zo'n tweetakt is zeker leuk, maar ik vind ze voor de klassieke rallysport wat minder gezien de bedrijfszekerheid. Binnen ons Saab Historic Raly Team rijden een drietal tweetaktjes en het geluid is oorstrelend oorverdovend. Geweldig gewoon. Maar wel redelijk wat problemen met vastlopende motoren ed.En dan is zo'n Saab met eeb V-4 toch wel wat lekkerder.

Ad1607

Comment

Working...
                                                            X