Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

netraam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• netraam

Ha,

ondanks dat ik hier al sinds de zomer rondhang, is het er nog niet van gekomen mezelf netjes voor te stellen. Sorry. Gelukkig is er nu een mooie gelegenheid om dat alsnog te doen: ik heb vanochtend een andere auto gekocht. Gaat ie!

Als baby was ik al autogek: mijn pake ging stukjes met me rijden wanneer alles faalde om me stil te krijgen. Dat werkte! Op m'n twintigste, in 1994, behaalde ik van m'n zelf geschraapte centjes het rijbewijs, in een 306 diesel. Maar alleen een rijbewijs is niet zo spannend: rijden moet je, en dan het liefst naar de zon! Dus als vakantieauto voor 750 harde guldens een niet zo heel harde Visa gekocht:

Een rode GT dus, uit '84 :-) Helaas heeft ex mevr. netraam alle foto's van die auto, dus dit is een plaatje van een soortgelijk exemplaar. Zo'n GT trok als een speer en ging ook aardig door de bocht! Helaas speelde het roestduiveltje behoorlijk bij die auto en de TRX banden waren veel te kostbaar. Voor 200 gulden verkocht, na driekwart jaar, aan een paar studenten die 'm wilden oplappen met de nog bruikbare stukken van hun 11RE. Denk niet dat dat ooit een succes is geworden.
    Toen volgden een paar schraapjaren, tot in 1999 ik m'n grote autoliefde kon bekostigen:

Een Renault 4 uit 1986, in de F6-grijs kenteken versie. Leuke auto om mee door het Franse land te cruisen, maar minder prettig wanneer je op een winterse avond over de A6 met tegenwind naar huis pruttelt en de vrachtwagens je om de oren vliegen. Verkocht dus, aan een vriend die er als tweede auto nog jaren lol van gehad heeft.
    En toen werd ik echt verliefd:

Een Peugeot 405SRi uit 1990, vlammend rood met grijs leer en velgen van de 306 cabrio. Heerlijke auto om mee te rijden, maar niet al te degelijk. Ik heb 'm van 146k naar 205k ofzo gereden en in die tijd is werkelijk ieder niet-motorisch maar wel draaiend deel, tot de bak aan toe, vervangen.
    Dat werd te gek, vond de nieuwe mevr. netraam, dus werd het tijd voor iets degelijkers:

Een Citroen Xantia 2.0i SX uit '94. Reed goed, had een fijn glazen schuifdak maar was eigenlijk wel wat kleurloos. En netraam jr. diende zich aan, dus een mooi excuus om 'm in te ruilen op wat groters:

Weer een Xantia, maar nu een HDi break uit 1999. Heerlijke auto: ruim, comfortabel en chique (zwart leer). Ik sloeg flink aan het pimpen: lichtmetalen wielen, chiptuning, leuke geluidsinstallatie... Toen ik 'm voor een goede prijs kon verkopen aan een liefhebber stond de teller al een eind boven de drie ton.
    Als vervanger weer een saaie huisvader station:

Een Renault Laguna Grand Tour 1.9DCi Privilege. Afgeladen met toeters, bellen en fijne opties als leder en een groot glazen schuifdak. Een heerlijke reisauto, maar verder vrij saai om mee te rijden.
    Bovendien maak ik vergeleken met de tijd van aanschaf veel minder kilometers, dus werd het tijd voor iets op gewone peut:

Want mijn verlanglijstje was:
    • europees
    • ruim
    • vijf of zes cilinders
    • automaat
    • leder
    • schuifdak
    • degelijk

En toen kwam ik dus bij een Mercedes C240T Elegance (W202, '98) uit.
    Ergens in de komende week kan ik 'm ophalen. Spannend!
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Ah, en wat voor iets leuks ga je 'erbij' kopen :-)
    fka v164

Comment

Goeie vraag; suggesties?
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Sander, je bedoelt toch niet dat een MB niet leuk is:-)

Maar leuk zeg, die nieuwe trend hier, uitgebreid voorstellen met plaatjes.
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hallo Maarten, euh, Netraam,

Je hebt toch heel wat lekker rijdende auto's gehad.

Toen ik net mijn rijbewijs had, ben ik met de Visa van mijn mogelijk aanstaand schoonmoeder en mijn toenmalige vriendin naar Frankrijk op vakantie geweest. 2 Maten gingen mee met een 2CV met aanhanger. We waren veruit de snelste van de twee.

Tijdens mijn studententijd had ik een bijbaantje als prive chauffeur. Dikke BMW's, MB's en andere flauwekul. Twee klanten hadden een 405 en een Xantia. Die reden eigenlijk wel erg lekker om iemand te vervoeren.

Suggestie: R4?
          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
          Rally organisatie: Rally-Events
          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Precies

fka v164

Comment

fka v164

Comment

He cool! Aparte evolutie!!
                En met terugwerkende kracht : WELKOM!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja, die R4tjes waren heerlijke wagentjes, vooral met de 1100-motor. Ook heel wat kilometers mee gedaan, door heel Europa.

Comment

je bent er niet echt op vooruit gegaan he qua auto's
                    nou *steekt sigaartje op* dan vindt je hier voldoende lotgenoten.
                    ;-)
                    E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                    X