Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wooter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wooter

    Hoi. Ik ben Wouter. Getrouwd met Aimée, kinderloos en momenteel nog even IT consultant in loondienst. Daarna ga ik aan de slag als freelancer voor de Europese Unie. Daarnaast verdeel ik nog voertuigsignalisatie voor politie, brandweer, ambulancediensten en iedereen die een zwaailicht nodig heeft, bouw ik hier en daar een website en ben ik regelmatig ambulancechauffeur op vrijwillige basis voor een 112-dienst in België en binnen het Belgische Rode Kruis.

    Al enige tijd autogek, en daar zal z'n vader met z'n job aan de band op Ford Genk wel voor tussenzitten. Van 5 tot 10 jaar was ik gek van de Ford Escort Cabriolet, daarna had ik het meer voor Jaguar en m'n eerste auto was een Ford Focus. Na wat leasemeuk (Alfa 156 en 147 waren memorabele auto's) mezelf een Audi Cabriolet met 1.9tdi gekocht die nog altijd in mijn bezit is. Terug wat leasemeuk (Opel Tigra Twintop, Opel Astra) en nu rij ik dus nog een maandje met een knappe montegoblauwe BMW 320d lease-editie van eind september 2007.

    Foto's en blogje op http://wouter.shush.com, maar ik post er hier ook een paar:

    Audi Cabriolet 1.9tdi van 1996:


    BMW 320d E90 my 2008:
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

  • #2
    Toch gaaf ding die dreier!

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      De dreier is sinds 15/7 terug naar de werkgever, en sinds 16/7 geeft m'n BV me een kilometervergoeding voor m'n Audi.

      Na enkele jaren van weekendauto moet ie dan ook plots +200 km per dag bollen, en dan worden de pijnpunten wel snel duidelijk. Een vrij acuut probleem was een waterlek, dat betekende dat ik makkelijk om de 400 km een flinke geut water in het expansievat moest bijgieten. Na wat opzoekwerk bleek het water uit 2 openingen te ontsnappen:

      De (temperatuur?)sensor op de slang van de radiator tot net aan het motorblok:


      De waterpomp:


      Op 5 uurtjes klussen verving ik eigenhandig de waterpomp, en ging er een nieuw ringetje rondom de sensor.
      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

      Comment


      • #4
        Goed bezig!!
        5 uur klussen is wel weer lang overigens. :-)

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Net de waterpomp vervangen, vond ik het een goed idee om eens gek te doen: ik nam 14/8 een dag verlof, en genoot van de Belgische feestdag op 15/8 om er een lang weekend van te maken.

          Ik ga er van uit dat de Audi niet jarenlang m'n daily driver gaat blijven, en ik volgend jaar met een nieuw stel wielen de zomer inga. Dit is natuurlijk een kruis door m'n plannen doorheen de jaren om de Audi eens de Oostenrijkse bergen in te jagen, uit jeugdsentiment. Net zoals menig Nederlander met weemoed terugdenkt aan z'n dagen in de ouderlijke caravan, herinner ik me de tijden dat palief met de 1.1 benzine Ford Fiesta met drie koffers op het dak en twee koters op de achterbank de Tauernpass probeerde over te rijden, om toch maar de toltunnel te vermijden, terwijl we kwijt werden gereden door de locals die aan onheilspellende snelheden de bergen op- en afscheurden.

          Dus, wat doe je dan met 4 dagen vrijaf? Je zoekt een campeerplek, slaat de aanbevelingen van Touring/VTB-VAB/ANWB in de wind over het plannen van een onderhoud voor een autovakaansie, laadt de auto vol met kampeerspullen en pik drie uurtjes vroege slaap mee, alvorens om 1u30 op een donderdagochtend te vertrekken voor een trip van +900 km.

          Deze trip ging zonder een greintje zweet met toch regelmatig aan de Vmax van de dame, en eens voorbij München ging ook gewoon lekker het dak eraf. Niks leukers dan aan 170 km/u de wind door je haren voelen waaien, met rechts van je bergen, en links van je de Chiemsee :).

          Omstreeks 9u30 aangekomen op de kampeerplek, de tent opgezet en ik herinner me al niet meer ofdat ik een ontbijt heb gehad. Op de eerste dag stond al direct een uitstap naar de Grossglockner Hochalpenstrasse, niet zover van onze kampeerplek in Taxenbach.

          24€ armer begonnen we aan de klim, en ging de temperatuur van het koelwater ook wat omhoog.




          Even doorklimmen naar de Edelweisspitse:


          Vervolgens na een korte pauze reden we door naar de Pasterzegletscher, aan de voet van de Grossglockner.


          Als je goed kijkt, zie je dat je via een treintje aan de gletscherwand (buiten zicht) tot aan de gletscherbodem kan geraken, waarna je te voet tot aan het uiteinde van de gletscher kan geraken.



          Vervolgens zijn we zuidelijker blijven rijden en hebben we even gestopt voor wat lokale goedkope specialiteiten. Aimée eet hier Kärntner Kasnudeln:


          We hebben de ronde voltooid via Gmünd, over de Katschbergpass, voorbij Mauterndorf waar ik menige zomer heb versleten en zo over de Tauernpass, Wagrain en St-Johann im Pongau terug naar de kampeerplek voor een verdiende nachtrust.



          De tweede dag begon belovend, maar de laag hangende bewolking was de voorbode van een erg natte dag.


          Toch begonnen we aan onze trip naar de Malta Hochalmstrasse en de Kolbreinsperre; een stuwmeer dat bij m'n eerste bezoeken 20 jaren geleden nog in aanbouw en herstelling was. In eerste instantie bleef het maar regenen, maar eens in het dal hield de regen op en konden we toch van een wandeling over de dam en omgeving genieten.



          We sloten de dag af met een lekker diner in m'n moeders favoriete gasthof Weitgasser in Mauterndorf en kropen weer onder de wol na deze druilerige dag.

          Veel slapen deden we evenwel niet; op ~1500 meter hoogte met uitzicht over het dal, had onze tent veel te lijden van de talloze windvlagen, en was onze tent niet geschikt om al het water buiten te houden. Zaterdag werden we dan ook wakker met kletsnatte kleren, en gaven we het dan ook op. We kropen in de paar kledingsstukken die nog droog waren, gooiden alles in de wagen en begonnen aan de terugreis. Eens voorbij Salzburg begon het weer evenwel op te klaren, en na onze brunch op de parking naast de chiemsee ging het dak er dan ook af, en reden we verder naar München.

          M'n originele plan was om op zondagmiddag ook even BMW Welt en mogelijks het museum te bezoeken, maar met natte kleren was het animo voor deze excursie niet zo hoog. Gelukkig kwam Aimée met het vanzelfsprekende idee om een wasserette op te zoeken en onze broeken te drogen. 10 minuten en 70 cent armer hadden we weer kledij waar we onder de mensen mee konden komen, en konden we even BMW Welt bezoeken.

          BMW Welt doet nogal showroom-meets-carshow aan, en als je - zoals wij - nalaat om ook het BMW Museum te bezoeken, vertrek je wel met een onvoldaan gevoel. Bij m'n lokale dealer staan vaak ook sportieve modellen, maar mag ik er wél inzitten... :) Volgende keer dus gewoon het BMW Museum kiezen. Prijzen van de parkeergarage onder BMW Welt is overigens redelijk democratisch.

          Terug de Autobahn op langs Nürnberg, Würzburg, Frankfurt en Köln, na even getankt te hebben in München. In Oostenrijk is de diesel al flink aan de prijs, maar in Duitsland wordt je misselijk als je stookolie moet tanken. Het voordeel van de grote tank en het kleinere verbruik betekende wel dat ik de 800 km voor de boeg in één keer kon doen, zonder me voor plankgas te schamen. Na Frankfurt pauzeerden we even met quesadillas gemaakt in ons gasfornuisje, en twee Oostenrijkse varkenssteaks die ik had gekocht voor een avondmaal dat niet werd uitgevoerd. Op de achterbank lagen nog enkele flessen Almdudler voor nevenimport naar ouders en broer.

          Na nog wat blaffen tot een piek van 197 km/u - en gepasseerd worden door de lokale R32-club - kwamen we omstreeks 22u thuis aan.
          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            5 uur klussen is wel weer lang overigens. :-)
            Dat was 4 uren werk, en 1 uur een vastgelopen bout proberen los te krijgen :).
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

            Comment


            • #7
              Mooi verslag!!
              Mauterndorf heb ik schoonfamilie wonen en wij zijn er wel eens geweest, alleen vond ik er telkens weinig aan. :-)
              Gewoon zo'n dorp op een berg, maar dit was dan ook buiten het seizoen en dan is er sowieso minder te beleven.

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Ja knal! Ben ik bijna thuis van een bezoekje aan het ouderlijke huis, als de riem van de alternator eruit knalt! Morgen dus een vervroegd bezoekje aan de garage.

                Overigens blijven ook het oliedruk- en remdruklampje onophoudelijk knipperen na het lossen van die riem, hoewel er wel genoeg remdruk is en ik me niet kan herinneren dat deze lichtjes aan gingen toen ik de alternator wisselde...
                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                Comment


                • #9
                  Ha, die Wooter;

                  Mooie plaatjes; daar heb ik eind juli/begin augustus ook de nodige kilometers gemaakt. Vooral die Hochalpenstrassen (ik heb er vier gezien) zijn de moeite waard; daar krijgt het koppel van een diesel ineens een grote meerwaarde....
                  Scherven brengen gelul.

                  Comment


                  • #10
                    Deze morgen even bij de lokale stealer twee nieuwe riemen op laten zetten, waarvoor dank. Jammer genoeg ging het als volgt: "ik denk dat de spanrol ook vervangen moet worden, niet?" en een uurtje later kreeg ik de sleutels terug met de melding "u moet ook wel de spanrol laten vervangen"...

                    Daarom ben ik zo zat geworden van VAG... Altijd dat half afgewerkte dure werk...
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                    Comment


                    • #11
                      Zo, de handtekening is gezet... Binnen vier weekjes verwacht ik dat de Audi daily-driver af is...

                      De vervanger zou drie keer spannender zijn... :)
                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                      Comment


                      • #12
                        Hé! Wat wordt het? Of moeten we raden? :-)

                        Z4?

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Je mag raden :D

                          De wagen moet nog versleept worden naar m'n lokale dealer, en dan zal ik wat foto's maken.
                          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                          Comment


                          • #14
                            Toch nog een paar fototjes kunnen schieten bij de dealer waar ie stond:

                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                            Comment


                            • #15
                              Gaaf!

                              Comment


                              • #16
                                Wow man!! Is dat een nieuwe of jong gebruikt?
                                Gefeliciteerd!

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Het is een interlagosblauwe Z4M van 2006 met 14000 km erop. De eerste en enige eigenaar is evenwel BMW België die de wagen beschikbaar stelde op hun Driving Center in Bornem. Volgens de verkopers werden deze M-wagens enkel uitgeleend met een verkoper, maar als je ervan uitgaat dat élke M gebruikt wordt voorwat ie dient, vond ik een BMW 'directiewagen' nog niet zo'n slecht idee. Bovendien krijg ik er 2 jaar 'nieuwwagengarantie' op.

                                  Binnenin is de auto uitgerust met zwart leder, en de lederen afwerking met carbon-print. Er zit ook cruise-control in (lekker rijbewijsveilig rijden) en navigatie. Levering is voor november :)
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gaaf hoor!
                                    Rijdt vast super!

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Het aparte Z4M Roadster topic: http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1382
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ola kindercola.

                                        Even update.

                                        1) De daily is in april gecrashed, nieuwe gekocht. http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=3239
                                        2) Niet meer kinderloos. Dochter wordt morgen 5 maanden oud.
                                        3) Hep motor gekocht. Suzuki SV650-S. Werd beu van het filerijden, en de motor is ook nog eens dubbel zo zuinig :D.
                                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                          Ola kindercola.

                                          Even update.

                                          1) De daily is in april gecrashed, nieuwe gekocht. http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=3239
                                          2) Niet meer kinderloos. Dochter wordt morgen 5 maanden oud.
                                          3) Hep motor gekocht. Suzuki SV650-S. Werd beu van het filerijden, en de motor is ook nog eens dubbel zo zuinig :D.
                                          Gefeliciteerd met de fiets. Is het een nieuwe? Ik heb begrepen dat de eerdere SV650S'en wat last hadden van een bevriezingsverschijnselen of inlopend water op de voorste cylinder. Eenvoudig te verhelpen maar als je van de winter ermee op pad gaat misschien handig om te weten.
                                          ------------------------------------------------
                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                          Comment


                                          • #22
                                            1999 :D. 23000km.
                                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                            Comment

                                            Working...
                                            X