Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook maar eens voorstellen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ook maar eens voorstellen....

    Al een tijdje meelezend en me ergens in 2008 al eens aangemeld hebbende dacht ik plots; goh laat ik me ook maar eens voorstellen.

    Ik ben Sander, woon in het midden des lands en autogek sinds ik 31 jaar geleden deze wereld betrad. Voornamelijk Italiaans georienteerd, al kunnen sommige Duitse, Zweedse en Engelse auto's me ook wel bekoren. Verder ben ik sindskort werkzaam bij een Nederlandse bank als senior auditor. Mijn hobby's zijn voornamelijk sport gerelateerd; zowel kijken (autosport en voetbal) als zelf beoefenen: tennis, zwemmen, golfen en ook de wintersport komt er weer aan.

    Na +/- vier jaren in verschillende leaseauto's te hebben gereden (achtereenvolgens; Seat Ibiza 1.4 16v, VW Golf V sdi en VW Golf VI 1.4 TSI) ben ik sindskort, na te zijn overgestapt naar een nieuwe baan, autoloos. Uiteraard moet hier verandering in komen, ik ben er echter nog niet helemaal uit wat het moet worden..... I.i.g. geen leaseauto meer en stiekem vind ik dat wel prettig, want dan kan er weer een leuke, veel C02 uitstotende, priveauto worden aangeschaft. Misschien moest ik hier maar eens een draadje voor openen, wie weet heeft de Gummen community nog verassende suggesties ;-)

    Oh, en de nickname heeft betrekking op de auto die er ooit nog eens moet komen.
    Last edited by Deltona; 04-01-10, 22:58.

  • #2
    Welkom op Gummen, Sander!!

    En leasen is leuk natuurlijk, maar je bent gewoon beperkt in je keuze.
    Dus start maar een draadje met je wensen idd! :-)

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Lancia Deltona? Iets anders kan ik niet vinden. :-)
      Is dat een Delta Evo?

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Dank voor je welkom,

        Deltona is inderdaad de naam waarop Italianen de verschillende versies van Lancia Delta evoluzione wel eens aanduiden.

        Comment


        • #5
          [kaap van Harry]Aah weer iets geleerd! Dacht dat het een mengsel van je voorkeur voor de Delta en de Daytona was![/kaap]

          Welkom!
          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

          Comment


          • #6
            Welkom Deltona!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
              Deltona is inderdaad de naam waarop Italianen de verschillende versies van Lancia Delta evoluzione wel eens aanduiden.
              Kortom: welkom, grote Delta. :)
              Z3 Coupť 2.8, E36 325i Coupť, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Welkom Deltona! Maar een CO2-fabriek? Ons forum is GROEN! We rijden hier allemaal hybrides?
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                Comment


                • #9
                  "Kortom: welkom, grote Delta. :)"

                  Ah, kijk een kenner: Deltona wil inderdaad grote delta zeggen.

                  Maar leasen is inderdaad niet zo aantrekkelijk meer. Toch het eerste waarop bezuinigd wordt en ook de milieu hype helpt daarbij niet.

                  Ik zal binnenkort is even een gummen verantwoord "wat ga ik aanschaffen maar doe ik toch uiteindelijk niet" draadje openen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    Welkom Deltona! Maar een CO2-fabriek? Ons forum is GROEN! We rijden hier allemaal hybrides?
                    Tssssssss.... dacht het niet.

                    Oja, welkom he.

                    Delta Evo is altijd goed.
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      In het prille begin van Gummen hadden we hier nog iemand zitten met ik denk 1 van de mooiste Delta's van Nederland. Een Delta Martini 5. Man wat een prachtige wagen was dat.

                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                        Ik zal binnenkort is even een gummen verantwoord "wat ga ik aanschaffen maar doe ik toch uiteindelijk niet" draadje openen.
                        Je hebt je goed ingelezen Deltona :)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                          Je hebt je goed ingelezen Deltona :)
                          Hehe, ik dacht hetzelfde :-)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                            Je hebt je goed ingelezen Deltona :)
                            Ik lees inderdaad al een tijdje mee ;-)

                            Die Martini 5 is inderdaad erg fraai, al vind ik de special editions in de donkere kleuren nog net wat mooier; de blu lord, club hifi, final edition en de dealer collection.

                            Comment


                            • #15
                              Welkom,

                              En tzt met een Delta ga je in ieder geval een warme belangstelling krijgen in het "defects"-draadje. Tevens ding je automatisch mee naar de nominatie in het "duurste onderhoudsbeurt"-draadje...

                              Tenminste zo heb ik dat altijd begrepen (no offence).

                              (als je die oude verhalen van die Martini 5 bij de buren leest, rijzen de haren je te bergen...)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                Welkom,

                                En tzt met een Delta ga je in ieder geval een warme belangstelling krijgen in het "defects"-draadje. Tevens ding je automatisch mee naar de nominatie in het "duurste onderhoudsbeurt"-draadje...

                                Tenminste zo heb ik dat altijd begrepen (no offence).

                                (als je die oude verhalen van die Martini 5 bij de buren leest, rijzen de haren je te bergen...)
                                Daar kan je inderdaad wel eens gelijk in krijgen. Al heb ik een nederlandse Evo2 eigenaar gesproken die in 3 jaar bezit, buiten de jaarlijkse beurten, geen onderhoud gehad heeft, dus het kan wel. Maar als je inderdaad de verkoopadvertenties van de met name Engelse eigenaren in de gaten houdt, dan schrik je weleens van de bedragen die ze in de loop der jaren aan onderhoud uitgeven.

                                Wat me trouwens opvalt en nogal bevreemdt (kredietcrisis) is dat de prijzen voor de Delta's, en dan met name de Evo2 versies, de afgelopen 1 1/2 jaar behoorlijk zijn gestegen. Zelfs in Italie is 25 a 30K inmiddels de norm voor een goed exemplaar. Alleen in Engeland lijken nog goede exemplaren voor minder dan 20k te vinden.

                                Comment


                                • #17
                                  Dat zijn allemaal gedwongen verkopers. Mannen die van hun vrouw en boekhouder de Delta de deur uit moeten doen, maar dat eigenlijk niet willen. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Welkom, ik heb al een Qdeltona staan.



                                    Onderhuids delta. Uiterlijk is anders maar de rekeningen zijn gelijkwaardig. ;-)
                                    2 liter turbo 4wd, beetje zwaarder. 250 pk/ 380Nm nu.
                                    http://www.ebbropremium.nl

                                    Politics is the entertainment branch of industry.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Damn, Q4Jan, dat is een mooie en bijzondere auto zeg... zijn die velgen origineel? Staan goed!
                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Welkom, en goede autosmaak zie ik al.
                                        Forza!

                                        Comment


                                        • #21
                                          Welkom op deze groene site!

                                          Velen rijden een reeds bestaande auto (lees 2de hands). Daarmee ben je automatisch groen!
                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                          Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                          Comment


                                          • #22
                                            Welkom!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nee velgen zijn niet orgineel. De orginele pasten niet meer sinds de grotere remmen erop zitten. (Brembo big brake kit upgrade.) Orgineel was 16 inch zwarte speedlines.

                                              Rest van de aanpassingen hier:
                                              http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=38189

                                              Succes met je (latere) zoektocht.
                                              http://www.ebbropremium.nl

                                              Politics is the entertainment branch of industry.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lancia Delta

                                                Hallo Deltona,

                                                De afgebeelde Lancia is een Martini 6 (en niet 5).
                                                De Alfa Q4 is onderhuids te vergelijken met een Dedra Integrale en niet met de Delta Integrale. Kop is van Alfa en voor de rest is de Alfa Q4 een hele leuke auto.

                                                Drie jaar een Evo 2 bezitten is (helaas) iets anders dan 3 jaar rijden, dus dat zegt niet zo veel over lopende kosten. Ik heb nu 6 jaar Integrales gebruikt als daily driver. Daar ga ik geen defectendraadje voor opzetten want je bevuilt je eigen nest, het is immers een kleine markt en die wordt al snel van ruis voorzien door stellingnames van mensen die graag een Integrale zouden willen hebben maar er nog nooit een hebben gehad. Kosten, roest en dat er veel kapot gaat gaan dan een loopje nemen met de werkelijkheid. Zo ook de verkoopbaarheid. Volgens sommigen blijf je er mee zitten, maar tot nog toe heb ik dan keer op keer geluk want binnen no time gaan ze de deur uit. Ooit nog 1 gekocht via een draadje op het oude gummenforum!

                                                Verder gewoon een Evo 2 blijven zoeken totdat je de juiste hebt gevonden die naar jouw smaak is. Kopen en onderhouden, blijft zijn geld waard. Japanse import kan via de UK voordelig zijn, maar kijk ook eens naar Zwitserland (zeer goed onderhouden standaard Lancia delta's). Duitsland is duur, Frankrijk en BelgiŽ ook, UK niet (veel roest), ItaliŽ is gevaarlijk moet je al iemand kennen wil je niet helemaal bedonderd worden. Nederland kan soms voordeliger uitpakken dan je denkt, niet alles staat openbaar te koop (kleine markt).

                                                Belangrijk is wel je uitgangspunt: standaard auto en af en toe rijden of dagelijks rijden of track day car en alle mogelijke upgrades (remmen, motor, uitlaat, bak, scholbrekers, veren, etc.)? Let op dat de onderdelenvoorziening lastig is en dat speciale onderdelen ook relatief erg duur kunnen zijn. Abarth delen zijn zeer prijzig en alleen bedoeld voor rallywagens. De onderdelen met de jaren verzamelen is duurder dan 1 keer goed in de buidel tasten (geldt voor ex-rallywagens en Evo's). Indien je voor een ex-rallywagen gaat, ga dan voor eentje met echte historie, die krijg je nog voldoende in ItaliŽ. Er zijn ook recent opgebouwde exemplaren maar die zijn niet echt te vergelijken met de fabrieksauto's tenzij hoogwaardig materiaal is gebruikt (sequentiŽle bak en dergelijke).

                                                Succes!
                                                P

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Dank allen voor jullie welkom.

                                                  Fraaie Q4, Q4Jan; de meest rationele Delta ;-)

                                                  Pauper; ik begrijp je punt, de eigenaar van de Evo2 waar ik het eerder over had reed er inderdaad niet veel mee, zeker het laatste jaar niet. Stond bovendien altijd in een verwarmde garage.

                                                  Verder volg ik zowel het Nederlandse als het Engelse integrale (delphi) forum al enkele jaren en ken derhalve de mindere punten. Ook je beschrijving van de Integrale aan- en verkoopmarkt kan ik alleen maar onderschrijven. Al denk ik dat Engeland, ondanks het mindere klimaat, een prima markt is om er een aan te schaffen en niet alleen vanwege de zwakke pond. Onder de engelsen zijn veel liefhebbers van de intergrale waarvan er een hoop vaak meerdere jaren in bezit zijn en die het onderhoud over het algemeen goed documenteren. Verder een aantal levendige internetfora gewijd aan de Delta en een aantal prima dealers/specialisten die verstand van zaken hebben.

                                                  Uitgangspunt wat mijzelf betreft is overigens een standaard Evo2, de Blu Lord heeft daarbij mijn voorkeur. Maar goed, we zien wel.
                                                  Last edited by Deltona; 04-01-10, 23:01.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    welkom deltona! goede smaak qua auto's lees ik ...;-)

                                                    dan zal deze Q4 je waarschijnlijk ook wel bekoren.

                                                    onderhuids anders dan de 4 cilinder delta/155 Q4. de 4wd techniek is wel afgeleid van de DTM (achterdiff is geproduceerd bij steyr puch in oostenrijk)
                                                    230 pk en 280 nm uit een 3 liter V6 24v
                                                    Attached Files
                                                    Last edited by 6bakkie; 04-01-10, 22:22.
                                                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      De 164 Q4 kan mij zeker bekoren :-)

                                                      Ik volg je defects thread al een tijdje, mooie auto. De 164 Q4 is bij niet gebruik van de 4wd toch voorwielaangedreven ?

                                                      Vorige week trouwens nog even in een 166 3.0 V6 24v gestuurd, wat een heerlijke motor. Vanaf +/- 3500 toeren sleurt 'ie er aardig aan, heerlijk geluid ook, trefzekere 6 bak, jammer alleen van de iets te lange pook.
                                                      Last edited by Deltona; 04-01-10, 23:03.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Pauper Bekijk bericht
                                                        De Alfa Q4 is onderhuids te vergelijken met een Dedra Integrale en niet met de Delta Integrale. Kop is van Alfa en voor de rest is de Alfa Q4 een hele leuke auto.
                                                        Ik proef sarcasme, en iets denigrerends. ;-)

                                                        Dedra achter diff is anders. En een 8 klepper. Verschil Q4 en dedra is groter dan dat tussen de delta en de Q4. Die beiden o.a. IAW6 hebben.

                                                        - inderdaad andere kop. Meer koppel onderin i.p.v. boven in.
                                                        - iets andere turbo
                                                        - inlaat spruitstuk en intercooler zijn anders


                                                        Maar het verschil zit in kleine details. Buiten het duidelijke verschil in uiterlijk natuurlijk.


                                                        Ik heb toen een Q4 gekocht omdat:

                                                        1) Goedkoper dan delta
                                                        2) Nieuwer (1995 tegen <1992)
                                                        3) Praktischer door meer binnenruimte. Ik gebruik hem dagelijks al dik 8 jaar en bijna 110.000 km. Met 2 kinderzitjes.
                                                        4) Niet de problemen van de scheuren in de carroserie bij de voorpoten.
                                                        5) Annoniemer rijden.
                                                        6) Beschikbaarheid en prijs van de onderdelen. (body delen kun je van elke 155 op de sloop trekken mocht het nodig zijn.)

                                                        Ik zeg niet dat de auto probleemloos is geweest, maar als je er genoeg geld inpompt kun je er zeker dagelijks mee rond rijden.
                                                        Last edited by Q4Jan; 05-01-10, 05:23.
                                                        http://www.ebbropremium.nl

                                                        Politics is the entertainment branch of industry.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Trouwens, ik gebruik de Q4 juist bij slecht weer.

                                                          Dus in sneeuw, regen en andere onzin staat de S2000 in de garage en de Q4 brengt me overal. Het is echt het werkpaard voor de deur, plus dat ik hem overal kan parkeren, omdat echt niemand dat Q4 logo gaat pikken. Iets wat bij dure evo logos nog wel eens kan gebeuren.

                                                          Verder voorzien van trekhaak (die wegklapt.) voor de gamma karretjes als het moet.
                                                          Zodat jullie niet denken dat ie in een verwarmde garage staat en alleen bij 20graden+ buiten mag spelen.
                                                          Wat ik merk is dat een 155Q4 (en vast ook een delta integrale) het beste blijft als je hem regelmatig gebruikt. Juist de autos die zo nu en dan een klein stukje rijden hebben veel hoge onderhouds kosten.

                                                          Verder is een 155Q4 veel zeldzamer dan een delta integrale. Sterker nog, ik heb 1% v.d. 155Q4 wb's in de hele wereld!
                                                          En ik draai er ook rustig rondjes mee op zandvoort (zoals laatste keer)



                                                          Afschrijving is niet het probleem bij dit zoort autos. Ik kocht de Q4 in 2001 voor 21.000 gulden,(59.000 km op de klok.) nu iets vergelijkbaars kopen (als je het vind) komt in de buurt van de 9000 euro.
                                                          Voor deltas zal de afschrijving mischien net zo laag zijn als je er *niet* in rijdt. Maar onderhoud per km is vergelijkbaar en meer dan menige afschrijving.

                                                          Verder zou ik proberen de beste integrale/Q4 te vinden en juist niet de goedkopere met achterstallig onderhoud te pakken. Daar ga je spijt van krijgen tenzij je zelf een goede monteur met veel vrije tijd bent. Plus hou een reserve in je budget voor onderhoud.
                                                          Last edited by Q4Jan; 05-01-10, 05:45.
                                                          http://www.ebbropremium.nl

                                                          Politics is the entertainment branch of industry.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kijk aan, weer zo'n Italofiel erbij :-) Dan ben je hier op Gummen wel op het juiste adres, zitten zoals je al ziet nog wel een paar meer van die gekken die een hoop geld steken in oude Italiaanse meuk :-)

                                                            Delta vind ik ook nog steeds helemaal geweldig. Van vroeger uit eigenlijk niet eens zo, maar na een aantal keren erin gestuurd te hebben was ik om. Ergens vind ik het nog steeds jammer dat ik ruim 6 jaar geleden mijn coupe 20v turbo gekocht heb i.p.v een Delta (dat durfde ik toen niet aan). De Delta had mij wellicht meer gekost in onderhoud (hoewel... nog meer?), maar was nu eerder meer dan minder waard geweest. Ach ja, de Fiat is ook geen straf :-)

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Geen sarcasme richting de Alfa 155 Q4. Respect voor de mensen die rijden met een auto in plaats van kilometers maken op een forum. De meeste Delta's zien amper de weg nog, af en toe op een meeting of op het circuit (waar die niet thuishoort).
                                                              Ik maak gemiddeld 15000 km per jaar met de Integrale en kom nooit een andere tegen, waarbij ik van Oost naar West en van Zuid naar Noord soms 500 km per dag maak, in Nederland. Nooit een andere gezien. Alfa 155 wel maar of het een Q4 is dat is niet zo snel te zien. Ook wide bodies zie je nog wel maar daar wederom niet snel te zien of het een Q4 is.

                                                              De Integrale heeft in mijn ogen meer karakter en de rallyhistorie.

                                                              Rijden is beter dan stilstaan, zeker bij Italianen waar al snel electrische gremlins de kop op steken. Ook injectoren willen sneller verstoppen bij lang stilstaan.

                                                              Het feit dat er maar weinig gemaakt zijn van een bepaalde soort heeft vaak een reden ;-)

                                                              Carry on!
                                                              P

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Al fietsende door Amsterdam vandaag heb ik drie Alfa's 155 gezien en nul Delta's. Leuk dat je aan de hand van een draadje als dit op bepaalde auto's gaat letten :-)
                                                                Een van die 155's, een mooie zwarte met spaakvelgen, was jammerlijk tot stilstand gekomen op de Prins Hendrikkade, trouwens...
                                                                Last edited by netraam; 05-01-10, 19:41.
                                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X