Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimer: Supercharged Widebody NSX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dimer: Supercharged Widebody NSX

Op aanraden van mijn buurman, Kleintje, heb ik mij hier aangemeld :)

Mijn naam is Dimer en mijn hobby auto is een Honda NSX, als dagelijks vervoer heb ik een fiets of tram (uiteraard niet van mij, maar ik maak er wel dankbaar gebruik van) en voor al het andere een Nissan Qashqai.

Klein stukje geschiedenis:

Voor zover ik me kan herinneren ben ik altijd al gek geweest op Honda's. Het kan zijn dat dit is aangewakkerd door mijn ouders. Zij hebben altijd Honda gereden. De eerste auto van mijn moeder was een Citroen Visa, maar deze werd snel ingeruild voor een Civic.

Toen is nog een kleine jongen was, was mijn droom Honda altijd een Civic EG6. Ik hoopte altijd dat de EG6 mijn eerste auto zou zijn. Ik wist niet mijn eerste auto mijn stoutste dromen zouden overtreffen.

Het werd een EP3 8)

Helaas had ik de S2000 van mijn moeder dwars tegen een stoeprand aangezet... >EUR 12.000 schade + WA verzekering = CTR verkopen.

Toen kwam toch de EG6.

Maar met een gezin was dit niet echt de ideale auto. Het was ook meer een project auto.

Na de EG kwam er een Jazz. Ik heb ergens wel een foto, maar hij was helemaal standaard. Gewoon een zilveren 1.2 cool :wink: Dit was een auto van de zaak en ik switchte van baan. De Jazz ging weer weg.

En toen kwam de ultieme Honda! De Honda NSX. Deze NSX is van mijn vader geweest.
    Wegens fysieke problemen kan mijn vader helaas niet meer goed in de auto rijden. Wij wilde de auto wel graag in de familie houden. En dus ben ik de trotse eigenaar van deze geweldige machine.

Mijn vader heeft met deze auto in competitieverband gereden in de NSX Trophee.

Nog wat oude foto's:

En natuurlijk de speclist:

Engine

V6 3.0 liter
    Comptech Supercharger
    Gruppe M carbon/kevlar intake
    Downforce intake scoop
    Super Taitec C3 Model 2 exhaust
    Comptech headers
    Comptech testpipes
    Comptech fuel pressure regulator
    Exedy ceramic clutch

Exterior

Taitec JGTC 2000 frontend
    Taitec JGTC 2000 rear fenders
    Taitec GT500 carbon wing
    Yokota JGTC front fenders
    Marga Hills sideskirts
    Gruppe M carbon sidevent
    Downforce carbon GT diffuser
    Downforce carbon decklid
    Downforce carbon bezel

Suspension

Tein RA
    Dali racing race swaybars front
    Dali racing race swaybars rear

Wheels and Brakes

Technomagnesio 17/18
    OZ Superleggera 18/18
    Toyo R888 en Bridgestone tires
    Porsche GT2 front calipers
    Brembo discs
    Movit steel brakelines

Interior

Sparco EvoII seats
    Sabelt 4 point belts
    Sparco pedals
    Momo steering wheel
    Zanardi shift knob
    :: Widebody Supercharged Honda NSX ::

Kijk en dat zijn nou de betere voorstellingsposten, mooi man, lekker uitgebreid...gave foto's ook van die NSX.
    Welkom hier iig.

Enne een buurman van Kleintje......dat is nou niet direct een aanbeveling:-))
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Holy Moly, wat een mooie NSX zeg. Wow. :)

Welkom!
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Welkom Dimer, we hebben hier meer NSX-rijders zitten!

Kan eigenlijk maar naar 1 post verwijzen die je zeker even moet lezen!
        http://www.gummen.org/forum/showthre...tdag-CPZ-08-06
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Kolere dimer....kleintje je buurman, dan ken ik 'm dus zeker wel....
          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Hallo Dimer, lang geleden dat ik jou gezien heb.

Was met de type-r club naar belgie. (2005 ?)
            Waar toen die foto is gemaakt met alle nsx-en bij iemand op zijn prive pleintje. Van binnen was het redelijk rommelig.

Ik was toen met de blauwe S2000 mee met mijn vrouw.
            Was nog verdomd lastig om met zo'n treintje al verkeerd rijdend de gehuchten door te komen. ;-)

Blijft een stoer aparaat die auto!

Welkom, Jan.
            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Gaaf hoor, zo'n NSX. Heeft echt een supercar-uitstraling.
              Erg cool.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Blijft super, een NSX. CTR als eerste auto, als ik je goed begrepen heb, is ook niet misselijk natuurlijk.

Tijdens mijn vorige job zag ik soms de NSX van MvM staan. Ik denk dat je vader(of jij zelf) hem wel zal kennen.

Welkom!
                Last edited by slibbe; 09-04-10, 23:20.
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                  Kolere dimer....kleintje je buurman, dan ken ik 'm dus zeker wel....
                  Hey michel!

Ik woon tegenwoordig in Amstelveen ;)

Btw, ga je ook naar de Nurburgring met de 20 jarige verjaardag van de NSX? (Zie prime)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimer Bekijk bericht
                    Hey michel!

Ik woon tegenwoordig in Amstelveen ;)

Btw, ga je ook naar de Nurburgring met de 20 jarige verjaardag van de NSX? (Zie prime)
                    Owja, das waar..... ik loop nog een beetje achter ;)
                    Ik denk niet dat ik naar de ring kom. Heb het nogal druk, en de interesse voor de NSX is op een wat lager pitje komen te staan. Ben al lang blij als ie het gewoon doet.
                    Peter heeft trouwens een 360-spider gekocht. mooi ding, klinkt beter!
                    Ik mis de EP3 enorm (wat een blerijzer!), die FN2 kan er toch niet aan tippen kwa rijplezier. Maar de FN2 moet er binnenkort ook weer uit, en zit te denken aan een RS of als het teveel gaat kosten een witte FN2.

Comment

Ontzettend mooi apparaat, en dat de auto race geschiedenis heeft, maakt hem nog unieker dan ie al is. Dat is nog eens je auto gebruiken, en van je bezit genieten!
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Owja, das waar..... ik loop nog een beetje achter ;)
                        Ik denk niet dat ik naar de ring kom. Heb het nogal druk, en de interesse voor de NSX is op een wat lager pitje komen te staan. Ben al lang blij als ie het gewoon doet.
                        Peter heeft trouwens een 360-spider gekocht. mooi ding, klinkt beter!
                        Ik mis de EP3 enorm (wat een blerijzer!), die FN2 kan er toch niet aan tippen kwa rijplezier. Maar de FN2 moet er binnenkort ook weer uit, en zit te denken aan een RS of als het teveel gaat kosten een witte FN2.
                        Ik hoorde van Gerrit al zoiets. Vet :D

Ga je leasen? Is een FD2 anders niet iets? Wel RHD, maar een stuk beter dan een FN2.

Comment

Allereerst: welkom!

Ten tweede: wat een bruut ding zeg, die NSX!

Comment

Ik hoorde van Gerrit al zoiets. Vet :D

Ga je leasen? Is een FD2 anders niet iets? Wel RHD, maar een stuk beter dan een FN2.
                            Neu, ik koop altijd, maar wel zakelijk. Een FD2 is natuurlijk leuk, maar ik moet iets betrouwbaars hebben voor zakelijk gebruik, en een FD2 is natuurlijk niet 100% supported bij de dealer.

Trouwens al een wideband gemonteerd op de NSX? Kan me herineren de AF niet zo stabiel was bij je pa.

Comment

Neu, ik koop altijd, maar wel zakelijk. Een FD2 is natuurlijk leuk, maar ik moet iets betrouwbaars hebben voor zakelijk gebruik, en een FD2 is natuurlijk niet 100% supported bij de dealer.

Trouwens al een wideband gemonteerd op de NSX? Kan me herineren de AF niet zo stabiel was bij je pa.
                              FD2 is in wezen gewoon een Civic Sedan (net als de Hybride), maar dan met een K20 erin en een beter onderstel. Honda Van Nieuwkerk doet sowieso onderhoud aan de FD2. Er rijdt er een rond in Amsterdam.

Ik ben van plan een AEM ECU erop te zetten en dan meteen wideband erbij. Volgens mij klopt de AF ook niet echt, met opschakelen komen er flinke vlammen uit en hij rijdt ook niet echt bepaald zuinig :D

Comment

Brute NSX zeg, helemaal goed! Welkom.
                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Hulde zo'n auto om de boodschappen mee te doen. Welkom op 't forum. Een wonder bedenkende dat je buurman een Voyager had ;)

Comment

Er zijn meer mensen in de straat met een Voyager :D

Nieuwe foto, vandaag genomen :)

Last edited by Dimer; 13-04-10, 15:16.

Comment

Hehe..coole foto! :)
                                      Schitterende auto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                        Kijk en dat zijn nou de betere voorstellingsposten, mooi man, lekker uitgebreid...gave foto's ook van die NSX.
                                        Welkom hier iig.

Enne een buurman van Kleintje......dat is nou niet direct een aanbeveling:-))
                                        Woehahahahahahahah. Zo, kwam hem vrijdag eindelijk tegen (al eerder zien wandelen maar niet in combi met de NSX die al maanden voor onze deur staat......).

Dus maar gelijk reclame gemaakt voor Gummen.org.

Goede actie om gelijk aan te melden. Welkom.

Ik weet waar ik nu moet zijn voor een goede foto shoot met de M5 :-)

(ff buurjongen stalken van hier om de hoek......)

Comment

Wow, tof ding!
                                          Welkom op Gummen!

Leuke foto's ook!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welkom natuurlijk!

Gave auto's! En erg gave foto's. Toch benieuwd hoe je die rijdende foto's maakt?

Comment

mooi platen, die laatste, rofl! :)
                                              Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                                Welkom natuurlijk!

Gave auto's! En erg gave foto's. Toch benieuwd hoe je die rijdende foto's maakt?
                                                Photoshop.....

(gok ik)

:-)

Comment

;)

Comment

Welkom en wat een gaaf ding!

Heeft deze auto ooit eens in de Autovisie gestaan, jaren geleden (samen met JD z'n Golf 1 en 2, snelle Integra etc)?
                                                    BMW F30 328iA
                                                    BMW E87 130i
                                                    BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
                                                      Welkom en wat een gaaf ding!

Heeft deze auto ooit eens in de Autovisie gestaan, jaren geleden (samen met JD z'n Golf 1 en 2, snelle Integra etc)?
                                                      Ja dat klopt! :) Dat is echt heel lang geleden. Toen zat er net een supercharger op. Hij had toen gouden velgen en qua uiterlijk was ie nog helemaal standaard.

Comment

Heftig zeg, superding! Bij NSX'en moet ik altijd denken aan The Wolf: That's thirty minutes away. I'll be there in ten.... :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                          Heftig zeg, superding! Bij NSX'en moet ik altijd denken aan The Wolf: That's thirty minutes away. I'll be there in ten.... :)
                                                          Velen weten het niet, maar Pulp Fiction is natuurlijk zo'n goede film door de NSX :D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                            Woehahahahahahahah. Zo, kwam hem vrijdag eindelijk tegen (al eerder zien wandelen maar niet in combi met de NSX die al maanden voor onze deur staat......).

Ik weet waar ik nu moet zijn voor een goede foto shoot met de M5 :-)

(ff buurjongen stalken van hier om de hoek......)
                                                            Je bent altijd welkom :)

Comment

Velen weten het niet, maar Pulp Fiction is natuurlijk zo'n goede film door de NSX :D
                                                              Damn good cup of coffee......!

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                                Dat zeg ik ook vaak, maar veel mensen kennen Pulp Fiction niet, laat staan de NSX. :(

Gave auto, ik heb hem wel eens irl gezien en dat verhaal van die crash op Spa heeft al eens op het oude Gummen.org gestaan herinner ik mij.

Die Rig-foto's blijven cool om te zien, vooral met een wide body NSX in beeld. Martijn Koevoets doet dat ook regelmatig: http://martijnfoto.nl/

Comment

Working...
                                                                X