Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tazio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tazio

Heb me toch maar eens losgeweekt van het Alfa forum. Kan het niet meer opbrengen om enthousiast te worden over Nuova Giulietta's en Mito's. En in het het normale zakenleven loop je ook wel eens tegen wat petrolheads aan en zodoende het advies om een op Gummen.org te kijken maar gehonoreerd.

Maar eigenlijk toch een doorgewinterde Alfsist. Momenteel dagelijks rijdend in een 2000 Berlina. Die voldoet prima aan mijn eisen van minimaal 150 pk onder de kap, achterwiel aandrijving en een massa van maximaal 1500kg.

Verre van standaard. Voorzien van Twin Spark motor, geventileerde Audi schijven voor, BMW koplampen, ventilator van een Mini Jumbo en ruitesproeier reservoir van een Alto. Van het interieur is ook niet veel meer over, maar de kuipjes, rolkooi en short shifter maken het een waanzinnig apparaat om mee te rijden. En met oordopjes in is het best te doen om er 25.000 km per jaar mee te rijden. Op gas natuurlijk. Benzine is zonde van de centen en dieselmotoren horen een inhoud van minimaal 16 liter te hebben, 8 cilinders, en geplaatst te zijn in voertuigen van Zweedse makelijk met een GVW van 18 ton of hoger.

Naast de Berlina ben ik langzamerhand van de schik bekomen dat mijn andere Alfa's, van het type 90 QO danwel buiten mijn schuld plat gereden worden, of spontaan in de fik vliegen.

Maar omdat de Berlina in de laatste 2 jaar mede dankzij mijn 'niet poetsen maar brullen' mentaliteit en het strooibeleid gedurende de Nederlandse winters een aardige stap achteruit heeft gemaakt, ben ik er weer aan begonnen om deze 90 weer aan het rijden te krijgen. Met minimaal een 3 liter onder de kap zal er spoedig weer een chique LPG mobiel (ook deze ja) voor de deur staan. Ondserstaand mobiel heb ik ook nog in bezit, maar helaas met platte achterzijde.

Verder ga ik nog wel eens naar Le Mans, dat is me de laatste 14 jaren iig gelukt. Mede dankzij Aston Martin, die het naast die farce van de dieselende, dankzij het regelement kunnen winnen, Audi's en Peugeots nog enigszins dragelijk hebben gemaakt. Goede kleur hebben die gasten ook. ;-) En verder met de Berlina wel op veel plekken geweets. Rouen, Stelvio, Monza, Nurburgring, Zandvoort en nog wat andere plekken met de juiste historie.

Zo, genoeg voor een eerste babbel.

En met oordopjes in is het best te doen om er 25.000 km per jaar mee te rijden.
    lol, en welkom
    fka v164

Comment

He welkom op Gummen!!
      Gave auto's en een Alfist erbij is natuurlijk altijd welkom! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tazio Novante Bekijk bericht
        dieselmotoren horen een inhoud van minimaal 16 liter te hebben, 8 cilinders, en geplaatst te zijn in voertuigen van Zweedse makelijk met een GVW van 18 ton of hoger.
        Oh man, meteen de juiste entree hier. Naar mijn mening tenminste :-)

Welkom!

Tazio Negentig? Ben je geboren in 1982?
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Welkom!

Tazio Negentig? Ben je geboren in 1982?
          Op volgorde:

1: Na 8 jaar voor de Scania importeur gewerkt te hebben blijft dat toch hangen.

2: Dank!

3: Moeten nog 11 jaren bij opgeteld worden. Verklaring van de Nick:
          Tazio is mijn held. Voor iedereen die denkt dat Schumacher de grootste is, zoek de daden van Nuvolari maar eens op! En Novante is een verwijzing naar de Novanta's, waar ik (on)regelmatig al vanaf 1993 in rond pleeg te toeren.

Michel

Comment

Gave auto's inderdaad. Wel een apart samenraapsel van onderdelen voor die Berlina, maar als het werkt, waarom niet.

En welkom inderdaad.
            Last edited by Deltona; 22-05-10, 16:04.

Comment

Welkom ome Taaz!

De held van de rollenbank meeting bij Rica. Grijze haren wapperend in de uitlaat gassen, met een smile die zo groot was dat er het nodige geinhaleerd moet zijn.

(Ik organiseerde die meeting toen.)

Leuk je hier te vinden, zal je hier wel bevallen. ;-)

Jan. (rode 155Q4 wb.)
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Heee welkom hier, leuk introductieverhaaltje.
                Enne 8 juni misschien ook in je agenda zetten?
                2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Alfisten zijn altijd een goede toevoeging. Dieselhaters ook!

(Zeg ik als Alfa- en dieselrijder, maar niet tegelijk. :))
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

dieselmotoren horen een inhoud van minimaal 16 liter te hebben, 8 cilinders, en geplaatst te zijn in voertuigen van Zweedse makelijk met een GVW van 18 ton of hoger.
                    Dus in dit soort dingen:

En welkom hier natuurlijk ;)

Comment

Welkom Tazio!
                      Goede smaak voor auto's zo te lezen. En ook leuk dat er nog een Berlina op dit forum zit. In de Gulf-kleuren nog wel.
                      Die ene foto lijkt wel de kombaan van Monza. Die hebben wij ook eens gereden, met een huurauto weliswaar :)

Werk je toevallig in de omgeving van Arnhem?

Comment

Welkom!
                        LET'S GO!!

Comment

nou ja, we hebben weinig gemeen, maar toch hartelijk welkom op Gummen.org!
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Welkom Tazio! Is het jouw Berlina die bij de specials staat op de Squadra website? Kan haast niet missen.
                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Haha, weer één die rap van de tongriem gesneden is. Welkom.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Welkom!

Zag ik jou niet ongeveer een week geleden met de Berlina door de Drechtstedentunnel rijden richting de Moerdijkbrug?

Comment

Welkom Tazio! Leuk dat die 12 glazen bier vorige week toch weer tot een nieuwe Gummen telg hebben geleid.

Voor de andere gummers: Je kunt praten als Brugman, maar die LPG tik zit er zo diep in dat hij ondanks alle afgebrande alfa's, motorstoringen in tunnels en complete vastlopers nooit de stap zal maken naar benzine. Bespaar je dus de moeite ;)

Comment

Tazio, ben je weleens met die auto op de Nordschleife geweest? Ik kan me een kleine schattige Alfa in Gulf kleuren herinneren met bijpassend stoer geluid.

iig welkom op Gummen!
                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                      ...........Grijze haren wapperend in de uitlaat gassen, met een smile die zo groot was dat er het nodige geinhaleerd moet zijn...........
                                      Filmpje: http://www.youtube.com/user/tazionov.../1/apw6aDeZ4V8
                                      82pk aan de achterwielen....hahaha.....
                                      Heb er gisteren netjes ultrasoon gereinigde injectoren ingezet, moet nu beter zijn!

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                      Enne 8 juni misschien ook in je agenda zetten?
                                      Is wel weer een tijdje gelden Zandvoort.........dus zeker een optie.

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                      nou ja, we hebben weinig gemeen, maar toch hartelijk welkom op Gummen.org!
                                      Valt wel mee geloof ik, kijken binnenkort beiden naar het zelfde logo op het stuur!

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                      Welkom Tazio! Is het jouw Berlina die bij de specials staat op de Squadra website? Kan haast niet missen.
                                      Ja, zag er toen wat strakker uit dan nu. Denk ik 7 jaar en 120.000 km geleden.

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                                      Zag ik jou niet ongeveer een week geleden met de Berlina door de Drechtstedentunnel rijden richting de Moerdijkbrug?
                                      Ja, was ik. Op weg naar de 90. Staat bij Tilburg. Dus wel een stukkie rijden vanuit Den Haag.

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                      Tazio, ben je weleens met die auto op de Nordschleife geweest?
                                      Is al weer 2 seizoenen geleden geloof ik. Gaat binnenkort wel weer gebeuren samen met Belgische Berlina adept. Morgen weer even proeven. Ga dagje Eifel doen, maar als bijrijder van 325i & vergezeld van GTV Bi-Motore

Comment

Welkom! Mooie verhalen, en wat een ONTZETTEND gaaf dagelijks vervoersmiddel heb je. Mooi dat je 'gewoon met oordopjes in' je kilometers daarin aflegt. Geweldig!
                                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Filmpje: http://www.youtube.com/user/tazionov.../1/apw6aDeZ4V8
                                          82pk aan de achterwielen....hahaha.....
                                          Ach, de juiste wielen zijn in elk geval aangedreven ;)

Comment

Welkom Tazio! Weer een Alfist erbij is natuurlijk altijd dikke prima :)
                                            Auto's: veel...

Comment

Welkom, leuke Alfa's!

Comment

Dappere Berlina! Welkom.

Comment

Hoi Taas,

Ook welkom hier natuurlijk!;-)
                                                  Giulia 1600 Super '65
                                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Ah, weer een voor de brigade. Mooie auto's, vooral die 90, met zijn standaard electrisch verstelbare rugleuningen omdat de handbediening (draaiknop) niet paste (geen ruimte, bron Autovisie uit die tijd) en waarvan de knopjes op de plek van de asbak zitten. Zodat je voorover moest leunen om de leuning te verstellen. Toen hij nieuw moest ik hatelijk lachen om zoveel onzin. Nu lach ik er hartelijk om en vind ik het prachtig.
                                                    Jouw alfavoorliefde gaat wel ver lees ik. Elke dag oordopjes, tjonge jonge. Nou ja, zolang je voordat je naar je werk gaat niet eerst je raceoverall, raceschoenen en integraalhelml op hoeft te doen, zul jij wel zeggen dat het allemaal wel meevalt. En gelijk heb je natuurlijk. Mooie Berlina! Mooie foto ook, die klopt helemaal.
                                                    En voor wat betreft dat LPG. Het blijft een benzinemotor, dus wat maakt het uit als het de kosten wat overzichtelijk houdt.
                                                    Groeten,
                                                    Bats
                                                    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                    *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                    de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Welkom Tazio!

Hier de special: http://squadra-tuning.nl/NL/specials/Berlina_TS.html
                                                      Je houdt nogal vast aan die 150 pk, zeven jaar na dato nog steeds...:)

Maar ik ben het met je eens hoor, zie hier wat ik met Stephan gedaan heb: http://squadra-tuning.nl/NL/techniek..._praktijk.html
                                                      Doet die Bi-Motore wat er van verwacht wordt?

Iig nog een Alfagek erbij hier op Gummen, dat is altijd mooi!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                        Doet die Bi-Motore wat er van verwacht wordt?
                                                        Was van het weekend wel spectaculair in de Eiffel. Helaas elektrisch probleempje gehad (Bosch natuurlijk! ;-)) waardoor we de ring maar even gelaten hebben voor wat het was. Maar bergop gaat het praktisch net zo snel als op een vlakke weg. 500pk is toch best handig. Alleen toch nog te veel wielspin in korte bochten. Wordt denk ik de eerste Alfa met een Q2 diff in de achteras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                          Och....
                                                          Benzine is zonde van de centen
                                                          Ach een kok erbij is nooit weg. Welkom.
                                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Welkom Tazio. Toffe berline met, euh..., ruim voldoende pit. Gulf kleuren blijven prachtig. Onze Juul wordt er in de winter ook niet mooier op. Tijd om de PTS op te richten?
                                                            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                            Rally organisatie: Rally-Events
                                                            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Hoi Tazio, welkom hier op gummen. Je moet de groeten van Freek hebben :-).

Al wat verhalen via hem van je vernomen, dus alsa mede-alfist ben ik benieuwd naar je verhalen hier.

Comment

Welkom en stoere Berlina!

Comment

Working...
                                                                X