Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bobSTI stelt zich voor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bobSTI stelt zich voor.

    Hallo allemaal,

    Ben hier al een tijdje aan het mee lezen en vond het nu maar eens tijd om mezelf voor te stellen.

    Mijn naam is Bob Hansen, ben 35 jaar en woon in Amsterdam en werkzaam als zelfstandig ondernemer (ICT) sinds 2005. Autogek ben ik zolang ik me het kan herinneren.
    Ik kom uit een autogek gezin, met een monteur als broer (hij vond vooral het knutselen leuk, terwijl ik altijd net als mijn vader wou rijden).

    Veel verhalen moeten aanhoren van mijn vader (nu in de 80) die vroeger voor 1 gulden de hele dag op Zandvoort kon scheuren met z'n kever (van de zaak, je moet maar durven...).
    Ik praat nu natuurlijk wel over een hele.....hele tijd gelden ;)

    Na zijn rondjes op Zandvoort te hebben gereden is ie altijd autogek gebleven en ook op latere leeftijd altijd snelle auto’s gereden.

    Zelf ben ik ooit begonnen met het rijden (na mijn rijbewijs gehaald te hebben..natuurlijk ;) ) in mijn de auto van mijn toenmalige vriendin: een Nissan Sunny 1.6, gevolgd door een Golf III GTI, die ik in al mijn onervarenheid op een gladde weg in de winter om een boom heb gekruld (overstuur was toen nog een verre en vooral vreemde kennis van mij :).

    Mijn toenmalige baas vond het toen tijd worden voor een 'veilige' auto van de zaak, wat een saaie keuze werd, namelijk een Volvo S40 1.8 (heel mooi maar verre van spannend).

    Deze werd 3 jaar later opgevolgd door een 'leukere' Opel astra 2.2 (menige andere auto mee kunnen verrassen, want de 2.2 was niet de meest verkochte motor in de astra) .

    Toen ik besloot om een eigen zaak te beginnen moest ik (logisch natuurlijk) de astra inleveren…

    Mijn vader, nog steeds een liefhebber van snelle auto's (Sierra GT, Escort RS2000, Golf IV GTI, Golf IV V6 4 Motion) had (in 2003) een nieuwe auto gekocht (een MY03 Subaru Impreza WRX) en we zouden samen een stukje gaan steuren door de Belgische Ardennen........
    Wat ik daar aan grip en vermogen mocht ervaren deed me verlangen naar mijn eigen Impreza...
    Na een lange speurtocht, een bijna nieuwe (paar duizend KM als demo gelopen) MY02 Impreza WRX gevonden (bugeye model) wat zeker niet de mooiste versie was, maar wel enigszins betaalbaar voor een beginnende ondernemer (en vooral liefhebber).





    Natuurlijk waren de 230 standaard PK’s niet genoeg, dus werd er direct een Prodrive pakket ondergezet wat het geheel naar +/- 260 PK bracht. Een heerlijke auto waar ik ruim 2 jaar in heb mogen rijden.

    In 2007 werden er geruchten verspreid dat de nieuwe Impreza in 2008 alleen nog maar een 'lelijke' hatchback versie geleverd zou gaan worden en van de uitgelekte foto’s werd ik niet echt warm.

    Met die gedachte heb ik (mede omdat de zaak goed liep) besloten om na de Autorai een nieuwe Impreza WRX MY07 te bestellen ook weer met een Prodrive pakket…







    Deze auto heb ik bijna 2 jaar gereden toen ik inmiddels bij toeval een nieuwe dealer in de buurt zocht en deze had een 'lelijke' 2008 hatchback STI staan..



    De nieuwprijs van een STI zou ik niet kunnen/willen betalen maar deze was toch zeer aantrekkelijk geprijsd. Het model was nog steeds niet echt geweldig in mijn beleving, maar na een proefrit sloeg mijn hele mening over deze auto om.

    Wat een bizarre grip, veel meer power, en een geweldige 'lage' zit deden me doen besluiten om mijn bedenkingen over het uiterlijk over boort te gooien en mijn MY07 in te ruilen (waar ik dankzij de crisis nog een hoop geld voor kreeg).

    Deze auto is inmiddels verre van standaard en heeft inmiddels 422pk met meerdere Whiteline onderstel aanpassingen.









    Groetjes,

    Bob
    Last edited by BobTheFish; 31-07-10, 08:56. Reden: kleinere foto's gebruikt.

  • #2
    422 PK zeggu. Dat zal dan op zich wel van z'n plaats willen. :)

    Welkom!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      welkom, leuk uitgebreid welkomstverhaal.

      en 422 pk in je scooby, whoei! Dat gaat wel lekker zeker? :)
      Forza!

      Comment


      • #4
        Where's the resize button when you need it..

        Mooie kleur rood trouwens, op je eerste Impreza.
        Welkom en veel plezier!

        Comment


        • #5
          Welkom bobsti!!
          En idd zeg! 422pk?? :-) Dat is niet verkeerd!

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            @Stream: kleinere foto's staan erop ;)

            @Harry, @Scudetto en @Jasper: Gaat idd redelijk van z'n plaats, maar is natuurlijk geen lichtgewicht ;)

            Groetjes,

            Bob

            Comment


            • #7
              Welkom! Altijd leuk om te horen dat iemand al wat langer meeleest en nu toch overgaat tot het produceren waar Gummen voor staat...:*vul zelf in* ;-)

              Je bent gevallen voor de boxerroffel van de Impreza? Ik ben altijd benieuwd waarom men een Impreza koopt en geen Lancer. Welke afwegingen er gemaakt zijn zeg maar...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                Welkom! Altijd leuk om te horen dat iemand al wat langer meeleest en nu toch overgaat tot het produceren waar Gummen voor staat...:*vul zelf in* ;-)

                Je bent gevallen voor de boxerroffel van de Impreza? Ik ben altijd benieuwd waarom men een Impreza koopt en geen Lancer. Welke afwegingen er gemaakt zijn zeg maar...
                De impreza van mijn vader was een van de redenen, alsmede de onderhoudsintervallen en de gehele (helaas lang vervlogen) WRC prestaties en uitstraling.

                Tevens vind ik de modellen van de evo tot de X niet echt mooi (waarschijnlijk is het aantal mensen die de impreza niet mooi vinden groter ;) ). Goed voor zo'n auto staan de prestaties voorop (en de evo wil de impreza nog wel eens klop geven ;) maar toch is er iets wat me aan de subaru's aantrekt....mijn vrouw rijd ook een subaru...een legacy waar we ook veel plezier van hebben..

                Groetjes,

                Bob

                Comment


                • #9
                  Welkom op Gummen Bob ;)

                  Meteen even inschrijven voor: http://www.gummen.org/forum/showthre...RIJVEN-*******

                  Groetjes Jamie
                  Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                  Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                  Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                  http://www.fineline-imports

                  Comment


                  • #10
                    Alweer lang geleden dat ik hier een update heb geplaatst, maar er is in de tussentijd veel veranderd.

                    Eind 2011 is Onze Legacy Touring is ingeruild op een Lexus CT200H
                    GroteFoto-7LZ3UUNC.jpg

                    Daarna is de STI verkocht (aan TSM) en daarvoor in de plaats is een Z4 3.0i Roadster gekomen..
                    Foto-NZ3LPSGS.jpg

                    Vervolgens is er een verandering in onze gezinssituatie gekomen en daarnaast vond ik de Lexus toch wel heel tam (tov de Legacy (2.5L) kan een 1.8 Hybride niet tippen).
                    Wel een zeer luxe bak met alles erop en eraan. Totaal geen verkeerde auto en natuurlijk lekker voordelig in de wegenbelasting en bijtelling, maar er miste toch iets (denk vermogen ;) )

                    Tijd om voor wat meer "freude am fahren"..dus is er nog een BMW bijgekomen, een 335i Touring M automaat.

                    De 335i mocht ik dan eindelijk vanmorgen opgehalen en kan niet anders zeggen dat ik weer met een big smile rond tuf.
                    Wat een beleving, de ongeblazen 3.0i motor in de Z4 is misschien nog wel leuker (betrekt je nog meer bij de vreudge), maar het comfort, gemak van de 335i vind ik echt super. Heerlijke zakelijke cruisert...

                    NAtuurlijk gelijk wat foto's gemaakt.

                    Zo stond ie er vanmorgen bij de dealer bij:
                    GroteFoto-C88BCSNV.jpg

                    Helaas een regenbui (van sahara zand of zo iets tegen gekomen, waardoor de hele auto nu bedekt is onder een soort gele gloed...)
                    GroteFoto-3ZRBU7BD.jpg
                    GroteFoto-VTNINDLD.jpg
                    GroteFoto-XWUA86TY.jpg

                    Genoeg ruimte voor de spullen in de toekomst ;)
                    GroteFoto-N8I3ZNPF.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Mooi man! Z4 3.0 lijkt me ook wel iets, maar zo'n 335i Touring is natuurlijk ideaal. Snel en nog praktisch ook.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                        Mooi man! Z4 3.0 lijkt me ook wel iets, maar zo'n 335i Touring is natuurlijk ideaal. Snel en nog praktisch ook.
                        De 30e ben ik er met de Z4, als je een stukkie mee wilt hoor ik het wel..
                        Zal niet zo heel snel gaan aangezien het haar circuitdoop gaat worden.

                        Comment


                        • #13
                          Na een kleine hybride dwaling dus toch weer het licht gezien en een mooi wagenpark opgebouwd.
                          En net ff wat meer volwassen dan al die Subaru zooi niet te vergeten. :)
                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                            Na een kleine hybride dwaling dus toch weer het licht gezien en een mooi wagenpark opgebouwd.
                            En net ff wat meer volwassen dan al die Subaru zooi niet te vergeten. :)
                            Idd hybride bleek een dwaling..echter als ik 6 maanden geleden wist wat ik nu weet had het wagenpark er weer anders uitgezien..

                            Een BMW is net wat beter gebouwd dan een Subaru.

                            Voor op het circuit was de STI echt niet normaal (zeker niet bij regen, herinner me nog een mooi regenachtige Gummen.org CPZ avond ;) ).
                            Bij mooi weer echter is de Z4 de veel leukere auto en zal mogelijk zijn mannetje op het cricuit staan (gaan we de 30e zien!)
                            Last edited by BobTheFish; 29-06-12, 16:05.

                            Comment


                            • #15
                              Leuke updates zo! Ik wou nog wat zeggen over die blackline achterlichten, maar de laatste keer dat ik dat deed ontploften er mensen. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

                              Comment


                              • #16
                                Ha, die BobSTI;

                                Knappe Dreier. Ik vind de prefacelift E9# toch fraaier dan de gefacelifte. Vooral als deze achterlichten er op zitten.
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • #17
                                  En roddelt de buurt al over je nieuwe baan als drugskoerier met al die BMW's in de straat ?
                                  LOL
                                  Schitterend wagenpark.
                                  Die 335i moet natuurlijk wel zsm richting de 450pk dat begrijp je natuurlijk wel :)
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nice Rides Bob!!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mooi spul. Die 35i is echt een hele fijne motor.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bedankt mannen voor de reacties. Gisteren nog een stukje gestuurd en moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben geraakt van de touring. Heerlijke reisauto met altijd genoeg power achter de hand. Ook MdV is zeer content.."wat stuurt ie zwaar" was alleen het commentaar.
                                        Tja dat was nu net de bedoeling. Een auto die wat beleving met zich meeneemt en zich niet als een vrachtwagen laat besturen (polsje op het stuur en draaien maar ;) )

                                        @tsm: de eerste twee jaar gaat er helemaal niets aan gemod worden ivm de garantie..de 335i hebben nog wel eens last van kapotte turbo's en dat is een duur geintje om zelf te gaan betalen. Heb gezien wat ze kunnen uitlezen en met een chipje kom je gewoon NIET weg...

                                        Comment


                                        • #21
                                          335i is wel een fijne auto Bob, recentelijk een sedan aangepakt met uitlaat en remap.
                                          Dat reed wel erg goed met 400pk en 570nm.

                                          We gaan eens kijken of we je Z4 kunnen bijbenen met de Forester op CPZ.
                                          Was een mx5 niet wat je ervan had verwacht dat je uiteindelijk bij de Z4 uitkwam?
                                          Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                          Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                          Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                          http://www.fineline-imports

                                          Comment


                                          • #22
                                            Wat betreft die kapotte turbo's op een 335i. Ik sprak vandeweek een BMW monteur en die gaf aan dat er vaak problemen zijn met de as van de wastegate. Daar komt speling op en die gaat geluid maken, maar je kan dr gewoon wel mee door blijven rijden. Misschien dat de turbo's zelf ook een zwak punt zijn, maar daar heb ik m niet over gehoord.
                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mmm, leesvoer dan over de N54

                                              http://www.autoblog.com/2010/10/12/c...afe-causes-un/

                                              Comment


                                              • #24
                                                turbo's gaan toch niet kapot, is borgwarner spul en dat is best wel hufterproof qua koffiemolengedeelte.
                                                volgens mij gaan de wastegate stangetjes rammelen (of de asjes)
                                                wat weer onder garantie geregeld wordt door complete nieuwe turbo's te monteren (ja echt, vraag k33z maar)
                                                je bent je wagen ongeveer een week kwijt
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
                                                  335i is wel een fijne auto Bob, recentelijk een sedan aangepakt met uitlaat en remap.
                                                  Dat reed wel erg goed met 400pk en 570nm.

                                                  We gaan eens kijken of we je Z4 kunnen bijbenen met de Forester op CPZ.
                                                  Was een mx5 niet wat je ervan had verwacht dat je uiteindelijk bij de Z4 uitkwam?
                                                  Rijd ook prima met 300pk, zeker als je uit een hybride komt ;) over 2 jaar dan maar eens een remap/uitlaatje doen.
                                                  Op het BMW 3 forum zijn er een aantal die er > 460pk hebben uitgepeuterd..

                                                  Heb wel proef gereden met een Turbo MX5 en die brak bij droog weer op nieuwe bandjes extreem uit...iets wat ik voor mijn vrouw (die er af en toe ook in rijd) niet wil.
                                                  Dus dan maar een auto met wat technische hulpmiddelen (welke je kan uitzetten als je er aan toe bent)..

                                                  M.b.t. CPZ/Forrester, waarschijnlijk zal je niet te veel moeite hebben met mij met jullie monster, zeker omdat ik het rustig ga opbouwen i.v.m. achterwiel aandrijving i.p.v. 4wd!
                                                  Eerst nog even op vakantie naar Itali met de Z en dan wachten op de 30e

                                                  @Minuteman/JC, ziet er naar uit dat ik misschien mazzel, heb, in het artikel staat dat het probleem zich voordoet tot maart 2008...de mijne komt uit april 2008, dus misschien net goed ;)
                                                  @TSM, hoe dan ook gewoon even garantie uitzitten en dan verder kijken.
                                                  Last edited by BobTheFish; 03-07-12, 08:18.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hoi Bob
                                                    Voor je ex Sti staan de volgende upgrades gepland voor sept/oct;
                                                    Ik snap je standpunt :)

                                                    Je Ex gaat sept/oct voor een grote ombouw.

                                                    Terug naar TMIC (Process West) en div andere mods (Tumbler deletes, Turbo Aanzuigbuis, Andere cold air intake, lichter vliegwiel, lichtere pullies, 2011 voorbumper, remap incl flat foot en launch control en auto blip) om de respons en crispyness enorm te verbeteren en het lag te verkleinen. Tevens worden ook alle in/uitstroom openingen daar waar nodig geflowed om drukverlies op al die overgangen te minimaliseren.

                                                    Ik voel aan dat dit weer enorm uit de hand gaat lopen :) Vermogen blijft hetzelfde, alleen aan de linkerkant van de kromme gaat er wel wat gebeuren, wat overigens lastig meetbaar is....... zit ook naar een borgwarner EFR turbo te kijken..........respons respons respons :)

                                                    Erik
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      @TSM: man...wat maak je er weer wat moois van...vond mijn setup al genoeg response geven, maar er kan altijd meer..Bumper zal wel nodig zijn ivm het grote gat van de FMIC ;)

                                                      Flat foot shifting vond ik zelf de mooiste mod, alleen die ging na de lager schade er weer af (was in Beta...), blij te horen dat je die weer terug krijgt...vond het in n woord: GEWELDIG...

                                                      Zeer mooie mods komen eraan, ben bang dat ik in hetzelfde traject beland als ik wat aan de 3eier ga modden...Success en ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het resultaat.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nou Bob dit is nog maar het tipje......zie je mail :)
                                                        Flatfoot Shifting, je kunt dat ook zoen zonder die feature, moet je alleen wel weten wat je doet (ik kan het niet overigens, wel half flat foot maar dan nog blaast hij af, en dat is wat je juist niet wilt)
                                                        Hier de process west intercooler, bijna net zo groot als wat er nu in de bumpert zit qua opp/koel capaciteit :)
                                                        http://www.processwest.com.au/websit...08stitmic.html
                                                        Last edited by TSM; 03-07-12, 11:29.
                                                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Bob, ik heb je naam gewijzigd zoals je had gevraagd!
                                                          Dan snapt de rest het misschien ook.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            bobSTI wordt BobTheFish nu met Z4 en 335i

                                                            Moet mijn eigen posts, maar eens nalezen want dit was duidelijk een dubbele...dh
                                                            Last edited by BobTheFish; 02-08-12, 15:37. Reden: dubbele post

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Mooi ding en zoals je zelf zegt een heerlijke auto. Reisauto die toch nog rijplezier te bieden heeft, zeldzaam in deze klasse.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Na 2 jaar maar weer eens een update doen.

                                                                Na de 335i Touring ingeruild te hebben voor een Toyota Auris TS (lekker goedkoop in de bijtelling) en de Z4 E85 3.0i voor een Z4 E89 sDrive35is, is er onlangs ook nog voor op het circuit een Peugot 106 GTI Trackday tool aangeschaft. (stond te koop op DF).

                                                                Vrijdag zal er alweer een verandering gaan plaastvinden, de Z4 gaat ingeruild worden op een M135i. Voornamelijk omdat we eind oktober/begin november ons tweede kindje mogen verwelkomen en de Z4 is dan echt te onpraktisch (luxe probleem!!!).

                                                                De Z4 is geimporteerd uit Duitsland en daar is de isoFix/airbag deactivatie module een optie (standaard in NL). Helaas had de vorige eigenaar deze NIET aangevinkt, maar wel vermeld in de verkoop advertentie......en ik heb ik daar bij de aanschaf niet goed op gecontroleerd!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X