Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

V4 en zijn ouwe meuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Elentinos
    replied
    Gefeliciteerd Ed, de mooiste versie met duetto dash! en idd een comfortabele zitpositie vinden in zo'n ding valt niet mee... Maar uiteindelijk lukt het wel, Mij is het gelukt om er mee zonder tussenstops naar de MM te knallen.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
    Welke velgen zijn dat?
    Ik kende ze niet. Op de velgrand staat "MC", ze zijn 6Jx14.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Cool!! Leuk ding!

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Cool! Welke velgen zijn dat?

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Te gek V4! Proficiat.
    Mooie coda tronca. Een lekker pruttelend nordje komt goed tot zijn recht in een spider.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Schop!! Tijd voor wat vers bloed!

    Laatste aanwinst, sinds vanochtend: een Alfa Spider 1600 Junior uit 1976.

    Het is een origineel Nederlandse auto, is ooit kaal gemaakt en opnieuw gespoten. Als ik de RDW-site moet geloven ben ik pas de derde eigenaar, de verkoper had hem sinds 2008.
    Het is een net ding, niet helemaal perfect, maar hard, netjes, goed rijdend, goed motortje, en een versnellingsbak die ook bij koud niet kraakt. Maar hier en daar moeten er puntjes op de i gezet worden. Net interieur, maar heeft een paar verse matjes nodig. Ook de radio past niet bij dit verder fantastisch mooie dash, met grote toerenteller en snelheidsmeter, en daarnaast 3 kleine naar de bestuurder gedraaide metertjes. En dat diepe houten stuur. De kap is onbeschadigd, met een vrijwel krasvrij ruitje, maar zou een beetje opgehaald mogen worden (is nu grijs ipv zwart). De velgen vind ik niet zo en wil ik er onderuit, daar wil ik wat anders voor.
    Dat soort dingen dus.

    Auto was de laatste tijd niet veel gebruikt wegens ziekte van de verkoper en toen ik er vanmiddag een rondje mee deed, kon je merken dat ie steeds beter los kwam. En wat een heerlijke sound komt er van die ouwe Nord-motor. Wel moet ik nog even wennen aan de zitpositie, kreeg kramp aan mijn gaspoot...

    Snel wat plaatjes gemaakt met mijn telefoon.

    WP_000098G.jpg

    WP_000099G.jpg

    WP_000100G.jpg

    WP_000104G.jpg

    Laat de zomer maar komen :-)

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Dus daarvoor ga ik nog langs de sloper.
    Franken heeft misschien wel wat liggen?

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Toch laat ik hem voorlopig zo :-)

    Verder ontdekt dat de links voor de kunststof wielkuip verdwenen is. Dus daarvoor ga ik nog langs de sloper.

    Ook op de to do list: kachel wisselen (vanochtend binnengekregen), en de velgjes overspuiten.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    EIgenlijk klinkt ie nu weer iets te braaf...
    (nou ja, zolang ie onder de 5000rpm zit)
    Die grote afvoerpijpen was niks, maar nu sla je de andere kant te ver uit

    :-)

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Vanochtend heb ik de Sebring vervangen door een nette standaarddemper.
    106NWD.JPG

    EIgenlijk klinkt ie nu weer iets te braaf...
    (nou ja, zolang ie onder de 5000rpm zit)
    Last edited by V4; 11-01-16, 21:27. Reden: Plaatje teruggeplaatst

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Gaaf zo'n Rallye!!! En inderdaad HEEL RAP die stortpijp d'rafschroeven, tering nog an toe, geen gezicht man. :)

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    Jaloers, haha :-).

    Ik heb er trouwens nog een in de aanbieding, enkelpijps, maar wel een flinke diameter.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Zelfs Lennart is jaloers op die 2x 10 cm uitlaat idd. Jezus man :-)
    Verder heel erg cool ding uiteraard!
    Over 10 jaar zeldzame cultauto, die normale 206 (geen GTI neme ik aan) die ze nu rijdt zeker niet.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Ed

    Zou Nero S geen interesse in die pijp hebben? Maakt die Corsa in de kofferbakhandel beter verkoopbaar :-)

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Leuk leuk leuk!! Ik heb twee keer een proefrit in zo'n ding gemaakt en het is een heerlijke gooi- en smijter. Draait wel erg veel toertjes op de snelweg, maar daar moet je gewoon niet komen. Maarre, voor hoeveel auto's betaal je nu MRB, 3 stuks?

    Leave a comment:


  • Parohl
    replied
    Mooi rioolpijpje wel :-)

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die V4;

    Gaaf karretje! Op de 106 van mijn vrouw zit zon alutankdopje dat op heel veel verschillende Peusjes past. Is van Zender, maar wordt ook door veel dealers wel geleverd. Dat gevalletje vervangt het gespoten gedeelte van de originele dop. Vind het geen beroerde oplossing.

    fcp02..jpg

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Leuk ding Ed. En die Sebring demper raak je wel weer kwijt aan die boyracers hiero :-)

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    Leuk dingetje hoor! PB me ff wat je voor die uitlaat wil hebben! ;-)

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Een metallic blauwe 206 5 deurs.
    Ditmaal met standaard uitlaat :-)

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    En waar moet ik nu op letten, 's ochtends als ik de A4 bij Halsteren op draai? :-)

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Yep, ze komt van het eiland, en ik neem aan dat er niet twee van die dingen met zo'n uitlaat rondrijden bij jullie.

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Gaaf dingske, Ed. Komt die soms hier van het eiland? Rijdt een dame met zo'n apparaat rond die bekant door z'n achterveren zakt door het gewicht van 2 van die afvoerpijpen
    Last edited by Ton van S; 12-07-11, 20:12.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Sinds gisteren heb ik er een nieuwe aanwinst erbij: 106LF.JPG



    Peugeot 106 Rallye, serie 1, dus 1300cc, 98pk/7200rpm, 816kg. Overgenomen van een collega. Ze heeft er de afgelopen tijd nogal wat aan laten versleutelen en was het ineens beu toen vorige week de kachel begon te lekken. Ze kocht een 206, en ik heb die Rallye maar van haar overgenomen.
    106INT.JPG


    Auto is erg netjes, van buiten en van binnen. De originele witte stalen velgjes, nette bekleding. Maar twee dingen zijn helaas niet origineel. Er zit één of ander nepcarbon-dekseltje over de tankdop gelijmd. Vraag me af of ik het er netjes af zou kunnen krijgen, zonder de originele lak eronder te beschadigen. Of een andere dop zien te scoren. Maar erger is dit:
    106LR.JPG


    Ja, dat is dus 2x10cm diameter :- ))
    Die uitlaatdemper is een Sebring stortkoker van het allerergste soort, zowel voor wat betreft uiterlijk als voor wat betreft het geluid. Fietsers die je nakijken etc. En in de auto is het irritant, bij zo ongeveer elk toerental. Kan me ook niet voorstellen dat het legaal is, al zegt de vorige bezitster dat ze er nooit mee is aangehouden in de vier jaar dat ze hem had. Die pijp moet er dus zo a.s.a.p. onderuit.

    Die lekke kachel is het andere klusje (is nu tijdelijk afgekoppeld, de auto is dus gewoon rijdbaar). Het betreft geen duur onderdeel, maar de meningen verschillen over de klus zelf (moet het dash wel of niet los). Volgens het forum van 106rallye.nl valt het mee als je maar een kachel hebt met losse buisjes. We zullen het meemaken.

    Afijn, ongeveer 50km er mee gereden, en het goede gevoel in besturing en onderstel kwam al snel terug (had ooit een 205GTI). De motor is compleet anders van karakter. Je moet flink doorhalen, moet echt ouderwets toeren hebben, boven de 5000rpm gaat ie het best. Zou wel eens verslavend kunnen worden...
    Last edited by V4; 11-01-16, 21:23. Reden: plaatjes teruggeplaatst

    Leave a comment:


  • 300ZX Z31
    replied
    Gefeliciteerd, Ed! Leuk ding!

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Feli, leuke auto !

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die V4;

    Leuk cadeau voor je verjaardag. Van harte!

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Gaaf man!!
    Hele leuke en best wel zeldzame auto's inmiddels.
    We krijgen nog wel grotere foto's later?

    Leave a comment:


  • Red205
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
    En hiermee zijn er geen 126s meer op Gummen ;)
    Idd! Zie het nu pas, jammer dat ie weg is. Maar een waardige opvolger is er al, zie ik :) Gaaf ding, veel plezier ermee!

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Zolang ie er nog staat: http://link.marktplaats.nl/255539259
    Nog geen eigen foto's gemaakt.

    Net ding, paar schoonheidsfoutjes. Bekleding zal ik wel vernieuwen denk ik, maar setjes daarvoor zijn gemakkelijk en voor niet te veel geld te krijgen.
    Technisch is er veel aan gedaan.

    Ben er blij mee!

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Zoiets? Gefeliciteerd!! Cool man.

    http://www.speurders.nl/overzicht/au...-42940274.html

    Leave a comment:


  • Parohl
    replied
    Hier hebben we niets aan zonder foto :-)

    Leave a comment:

Working...
X