Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ErnstV 335d Touring / 120d 5 drs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ErnstV 335d Touring / 120d 5 drs

Even "MijnAutoenIk" opgezocht en ge-updated.

Na 2,5 jaar met heel veel plezier de BMW 120d te hebben gereden ben ik nu trotse berijder van de BMW 335d Touring.

Waarom heb je voor deze auto gekozen?

Tja, dat ligt deels aan het "oude" Gummen.org… na het lezen van het rijverslag en wat ervaringen die ik op internet heb gevonden heb ik een proefrit aangevraagd…en er in gereden en toen… was er geen houden meer aan!! Ik wilde perse deze auto... als een klein kind voorafgaand aan Sinterklaasavond kon ik de slaap nog maar moeilijk vatten. Ik had een poosje gezocht naar een 330d Touring. Ik heb 2 jonge kids en een hond.. ja inderdaad een bruine Labrador ;-). Zocht naar iets meer ruimte en wilde niet inleveren op sportiviteit. Zowel in Nederland als in Duitsland gaan zoeken en met name naar modellen zonder dakreling… die er gewoonweg niet zijn…. Op een gegeven moment de prijzen vergeleken en ook die van de eerste 335d modellen waar inmiddels de kop van af was. Het verschil in mijn optiek was in euro's niet zo gek groot… dus de 335d zou het gaan worden. Een tijdje gezocht en toen stond er een bij De Beier in Heerenveen. Eigenlijk identiek aan het model waar Gummen een proefrit mee heeft gemaakt. Zwart/zwart en voller dan vol. Xenon, compleet M uitgevoerd, schuifkanteldak, leder bekleding, 18 inch. spaakvelgen, navigatie, flippers aan het stuur etc. etc.

Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto?

Uiterlijk en de enorme power van deze achterwielaangedreven sportstation… echt ongelovelijk gewoon.

Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto?

De dakreling…. en die is inmiddels gedemonteerd!

Vertel eens over je mooiste ervaring met deze auto?

Wederom het moment dat je de sleutels overhandigd en dat ie staat te blinken in de showroom. Echte leuke momenten op de weg zullen er vast nog gaan komen. Ik rij er nu 6 maanden in. Even geleden op zaterdagochtend op de A2 tussen Breukelen en Maarssen reed ik achter een Audi S6 Avant (nee, niet het nieuwste model) Ik had nog de standaard 286pk. We reden beide op de linkerbaan en ik hield voldoende afstand. Voor de S6 reed nog een auto. Ik bedacht me dat hij er wel eens als een haas vandoor zou kunnen gaan zodra hij vrijbaan zou krijgen. En ja hoor…. zijn voorligger ging naar rechts en hup plankgas…. en ik… ja natuurlijk ik ook, had de dreier al in de sportstand gezet en hup er achteraan.. ik kroop dichterbij en de S6 naar rechts en ik er voorbij…. even de duimen omhoog naar elkaar! Helemaal goed!! Ook een afdroging tegen een M3 en de Tunnel Run was erg leuk om mee te maken.

Zijn er modificaties aangebracht op deze auto?

ja, kon het toch niet laten om het motormanagement te laten optimaliseren. De achterlichten zijn vervangen door zogenaamde "blacklines". En een i-Pod interface.

Wat wordt je volgende auto?

Geen idee, na bovenstaande modificaties is het net alsof ik wederom een nieuwe auto rij!

Welke auto is je absolute droomauto?

Dit is hem gewoon! (of iets met een M ;-))

Conslusie, Slot

Alles wat in het rijverslag van Gummen.org staat klopt als een zwerende vinger! Ben echt superblij met dit kanon!

Technische gegevens:

Merk en model: BMW 335D E91
    Vermogen en koppel: 320PK / 680Nm
    Acceleratie 0-100 km/u: 5.7
    Topsnelheid: 280?

M3 DCT E93

Mooie auto's, Ernst!

Comment

@Ernst : ik had nog een auto&ik van jou liggen, maar dat gaat dus niet mer gebeuren...

Nou ja, dit werkt ieg ook!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

@Harry; Klopt van 4 maanden terug...
        M3 DCT E93

Comment

@Ralf T; Thanks! Lekkere muziek maar jij!
          M3 DCT E93

Comment

Dank je wel! Je moet wat in je vrije tijd, he ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErnstV Bekijk bericht
              @Harry; Klopt van 4 maanden terug...

Ja, sorry! Sommige dingen blijven gewoon te lang liggen...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
              X