Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Michael Lotus, voorzitter van de St. CNR-Nederland (Cabrio Navigatie Ritten)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Michael Lotus, voorzitter van de St. CNR-Nederland (Cabrio Navigatie Ritten)

Hallo allemaal.

Het is alweer zo lang geden dat ik hier gepost heb dat ik me maar weer even voorstel.
    Ik ben een 'cabriofiel' pur sang met een voorliefde voor bochtige bergweggetjes, toerrallies en zo nu en dan een circuit dagje (Nürburgring) met mijn Lotus Elan M100 uit 1991.

Mocht de Elan het een keer niet doen (gelukkig nooit voorgekomen) dan hebben we als backup ook nog onze heerlijke SLK 350 7 G-tronic als vervanger om alle geplande tochtjes in elk geval door te kunnen laten gaan.

Met de cnr-nederland organiseren wij zelf toerrallies.
    In 2009 een weeklang naar de Pyreneeën en afgelopen zomer een super langweekend naar de Jura.

Mijn favoriete valantieland is Frankrijk omdat je daar zo heerlijk kunt gummen op de stille b-wegen.

Welkom :)

Geen straf, de backup-auto.

De Elan M100, dat was de wagen waarvan je pas enige tijd na aanschaf ontdekte dat ie gechipt was, of vergis ik me nu?
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Dank je wel. De SLK is de dagelijkse auto van mijn wederhelft. Net vandaag de winterbandjes eronder gezet.
      Gelukkig mag ik er ook wel eens in sturen :-)

Inderdaad, herinner jij je goed dat ik er pas na geruime tijd achter kwam dat mijn Elannetje een rappe chip bevat.
      Ik dacht dat alle Elans zo snel waren (het was mij eerste turbo ervaring) maar na een vergelijkende rit samen met een zelfde type Lotus van een kennis, èn een proefritje in de zijne, kwamen we erachter dat er met die van hem 'iets loos' was of die van mij moest een chippie hebben. Dat laatste bleek na onderzoek het geval. Haha! Geweldig veel plezier mee in de bergen en op het circuit!

Comment

Welkom Michael!
        De M100 bevalt nog steeds dus??

Welke ritten rij je?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha die Michael, leuk je hier weer te zien (Supra, Celica Sunchaser, meestal deden we mee met de SCSR met de zwarte alfa spider van mijn vader).
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dag Harry en Steven.

De Elan, die gaat in principe nooit meer weg maar................., als Lotus nòg eens een echte cabrio uitbengt (Evora cabrio geruchten) sta ik niet voor mijzelf in.
            Het is opvallend hoe betrouwbaar de M100 Elan is gebleken met 100.000 op te teller waarvan de laatste 60.000 overwegend 'sportieve' kilometers in de bergen en op circuits. Het is echt een lekker speeltje.
            De verhalen, als zou het de meest betrouwbare Lotus zijn, kan ik met deze ervaring alleen maar onderschrijven. Zowel uit eigen ervaring als ook uit andere bronnen.
            Eigenlijk is het enige nadeel de verkrijgbaarheid, of liever gezegd het gebrek daaraan, van onderdelen.

Ik doe vooral mee aan sportief getinte ritjes waar het 'lekker kunnen doorrijden' de hoofdmoot vormt. Ben niet zo wild van navigatieritten met zoeken naar bordjes op een indutrieterrein.
            Denk dan afgezien van een circuit dagje zo nu en dan aan De Nacht Van Weesp en de Sportcar Springrally vanuit het Novotel in Maasticht waarvoor weer ingeschreven voor april a.s. trouwens (jullie ook weer Steven?), zo nu en dan een ritje van de Lotus Club Holland en bepaalde NRS evementen.
            Daarnaast als deelnemer aan ritten van onze eigen CNR (wanneer die zo nu en dan door anderen georganiseerd worden) en als uitzetters van de CNR Challenge kunnen we ons maximaal uitleven omdat het daar vooral om veel en vlot rijden gaat over secundaire weggetjes.

Greetz,
            Michael

Comment

Michael, rijd je de Nacht van Weesp met de Elan? Want ik heb mijn foto's van de afgelopen 3 jaar even door zitten zoeken maar kom je niet tegen?
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

SCSR denken we nog even over na. Eigenlijk vonden we de Lotus Belgie rit (Ieper) veel leuker.
                Charme van SCSR is wel de avondrit ervoor....
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik weet nog dat Michael de eerste keer dat wij (baur et moi) meededen er ook was tijdens de NvW, maar erna heb ik em geloof ik niet meer gezien?!? Dacht dat je ook nog een dagelijks Scandinavisch vervoersmiddel had? ;)
                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Moeders vindt zo'n hele nacht bordjes zoeken helemaal niks ;-) De NvW heb ik daarom een paar keer meegedaan (met Rick als navigator) maar dat is idd al wel even geleden.
                    Op enig moment ging een groepsaanmelding niet door omdat degene die dat zou coordineren er met de inschrijfgelden vandoor ging..... Dat is véél later uiteindelijk nog wel goedgekomen trouwens. Daarna waren er andere redenen om verstek te laten gaan.

Comment

Dat was nogal een verhaal ja; fijn dat dat uiteindelijk nog goed gekomen is... Rick heeft nu al een tijdje met Robbert T mooiere resultaten dan Baur et moi. Wellicht ook omdat zij het iets serieuzer nemen ;) (en niet zo'n PLEURISEIND hoeven te rijden nog VOOR het evenement start...) ;)

Heb je de S80 nog (het scandinavisch vervoermiddel waar ik eerder naar refereerde)?
                      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Nee Toon, daar speelt je herinnering je parten denk ik. Heb veel auto's gereden maar nog nooit het genoegen van een Volvo (of Saab) gehad. Ik heb een tijdlang een 2e hands MB Coupé gereden maar die is vervangen door een nieuwe lease Honda Accord automaat. Géén Mercedes maar toch een prettige comfortabele auto en de automaat is prettig bij véél filewerk en stadsritten naar klanten.

Comment

Volgens mij ken ik die Elan nog van een meeting in Zoetemeer ... als ik me niet vergis ... leuk dat je auto nog steeds in bezit hebt en rijdt ...
                          VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Grappig. Nog een Lotus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michael Lotus Bekijk bericht
                              Mijn favoriete valantieland is Frankrijk omdat je daar zo heerlijk kunt gummen op de stille b-wegen.
                              +1

En, welkom Michael.
                              M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                              Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                              Rally organisatie: Rally-Events
                              Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Thnx

Comment

Schaamteloos van mij om zo mijn eerste post te doen (the shame, the shame)
                                  Maar hier alvast een groet uit Delft van nog zo'n uitgelaten Elan rijder :-)

Comment

Toch ook welkom hj2 :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                    X