Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ZSPaulus stelt zich voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ZSPaulus stelt zich voor

Hallo, ik stel me even voor;
    Ik ben Paul.
    Via de xbox en PS3 in contact met driften gekomen en heb de wens om het eens in het echt te gaan proberen.

Hoorde van Xienix (geen idee of dat juist gespeld is) dat er hier wel wat mensen rondhangen die bezig zijn met het ombouwen van oude BMW'tjes. Daar hoop ik wat info uit te kunnen halen om te bepalen of ik me wel in dit avontuur moet gaan storten..

MvG,
    ZSPaulus

Welkom, ZSPaulus.

Je zult KZieNix bedoelen. Die houdt zich volgens mij echter met name bezig met het verherbouwen van gezinscontainers :-)
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Welkom zspaulus. Ik zou niet zelf een auto gaan opbouwen, maar er een kopen van iemand die dat al gedaan heeft en weer met de hobby wil stoppen.

Comment

Welkom. Ooit had de halve club hier een e30 325i drifthok, maar das war einmal. Toch denk ik dat er genoeg kennis over is nog.

Begin maar hiermee:

http://www.gummen.org/forum/showthre...248#post278248

:)

Nog een tip: Als je echt heel goedkoop wilt driften, kan ik je een go-kart buggy aanraden :)

Comment

Yup, en over 3 weken heeft-ie er een te koop staan voor whng!

Welkom Paulus!
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Welkom SZPaulus. Geelhoed kan je wel even bijpraten over driften, lift off tankslappers etc. :)

Edit: ZSPaulus

Freud

Comment

Welkom op Gummen, Paul!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welkom hier Paulus!

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                Je zult KZieNix bedoelen. Die houdt zich volgens mij echter met name bezig met het verherbouwen van gezinscontainers :-)
                Check! Gisteren nog een setje remschijven en blokken... 't was alweer twee weken geleden dat ik een onderdeel vervangen had.

Vorige week nog wel de ANWB moeten bellen.... m'n "mannetje" heeft afgelopen zomer de startmotor vervangen. De stekker paste blijkbaar niet, dus heeft ie die even bijgeveild en met plakband vastgezet aan de startmotor...

inmiddels kan ik er om lachen.
                Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Jesus H. Christ, man... inruilen dat ding, en rap wat!

Comment

Inderdaad zeg..., watvoor bodemloze put is dat?
                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Als je nog een E30 325i zoekt, misschien heb ik nog wat voor je.
                      Familielid heeft er nog een staan en die moet weg. Auto is een aantal jaren geleden in de stalling gezet om er later weer uit te halen. Auto is in prima conditie weggezet. Technisch prima, geen rotte auto, wellicht interessant als driftobject. Uit 1987, geen kat. Zelf een jaar in die auto gereden als dagelijkse auto. Fijne auto was het.

Comment

In elk geval je "mannetje" inruilen. Een startmotor met ducttape wiren???
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
                          Welkom hier Paulus!

Check! Gisteren nog een setje remschijven en blokken... 't was alweer twee weken geleden dat ik een onderdeel vervangen had.

Vorige week nog wel de ANWB moeten bellen.... m'n "mannetje" heeft afgelopen zomer de startmotor vervangen. De stekker paste blijkbaar niet, dus heeft ie die even bijgeveild en met plakband vastgezet aan de startmotor...

inmiddels kan ik er om lachen.
                          Gewoon een 7 kopen.... Past ook het hele gezin in! :-)

Comment

Mwah, niet bepaald mee eens. Als ik het zo allemaal lees, is het eerder "het mannetje" dat de bron van alle ellende is dan de auto zelf.
                            Auto's: veel...

Comment

Red205: http://www.gummen.org/forum/showthre...ijk-total-loss

Samenvatting: alleen het dak is 't afgelopen jaar niet stuk gegaan.

Comment

Hey zspaulus,

Ik zou eerst enkele keren met een huur auto gaan rijden, het liefst met instructeur. Deze kan je dan de beginselen bijbrengen (real life is toch echt anders dan ps3). Dan weet je ook of het driften bevalt.

Als je toch een eigen auto wil, kan ik je een E36 325 aanraden. E30 kan ook, maar deze zijn duurder inmiddels. Een nette E36 koop je voor weinig in Duitsland.

succes
                                BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Welkom hier zspaulus, stort je in het avontuur zou ik zeggen!
                                  een dag niet gelachen is........een dag niet gelachen

Comment

Dat het driften in het echt heel anders zal zijn dan in de spelletjes snap ik. Het gevoel van een auto die je signalen geeft, het gevaar van kosten bij schade en alleen al het gebruik van een koppeling zijn dingen waar ik tot nog toe geen ervaring mee heb. Maar dat het echte driften me zal bevallen betwijfel ik niet.

Ik heb nu gewoon min of meer besloten dat (vanwege budget) als er echt een goeie kans langskomt dat ik die gewoon ga pakken. Ik heb geen haast; maar het gaat gebeuren.

Wat betreft de huurauto; hier heb ik ook aan gedacht maar het verschil in prijs van zo'n cursus met eigen auto is groot genoeg om rustig af te wachten tot ik zelf een auto heb. Voordat ik dan aan het prepareren ga, doe ik een cursus met de auto om het te leren kennen en hopelijk wat tips te krijgen over waar de auto zijn eerste verbeteringen het beste ondergaan. Ik gok op een setje vering, interieur strippen en een sinter (spelling?) koppeling.

Voorlopig heb ik vandaag de Audi A3 in brabant laten staan voor een beurt; hoorde een tjif tjif bij stationair draaien. Bleek dat de auto zijn laatste beurt bij 90.000 had gehad en de teller staat inmiddels op 225.000. Ik heb zo'n zwart vermoeden dat de term distributieriem gaat vallen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zspaulus Bekijk bericht
                                      (...)
                                      Voorlopig heb ik vandaag de Audi A3 in brabant laten staan voor een beurt; hoorde een tjif tjif bij stationair draaien. Bleek dat de auto zijn laatste beurt bij 90.000 had gehad en de teller staat inmiddels op 225.000. Ik heb zo'n zwart vermoeden dat de term distributieriem gaat vallen...
                                      En niet alleen dat, na ruim 135dkm zonder onderhoud...

Welkom hier!
                                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Koop eerst een standaard auto, ga dan driften zonder aanpassingen en kijk hoever jij bent. Naar de eerste keer hebben de meeste nog geen ander onderstel of koppeling nodig (mits je goed met de koppeling omgaat). Een tweede set velgen/banden is wel een must...
                                        Een E34 5-serie is ook een leuk hok om met te beginnen, de lange wielbasis maakt hem voorspelbaar en daardoor makkelijk om het in te leren. Tevens zijn deze op het moment nog goedkoop te verkrijgen.
                                        Zelf doe ik driften met mijn E34 5-serie, en het is maar een 520i, ook veel pk's heb je niet nodig om het in te leren. Als je het met weinig pk's leert, is meer pk's nooit een probleem...
                                        Oja welkom hier.

Comment

Working...
                                        X