Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intro web

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Volgens mij gaat web wel passen tussen het zootje ongeregeld hier. Welkom dus!!
    En toch, was dit de reactie van web toen hij in januari op het Xantiaforum werd gewezen op GUMMEN als mogelijk advertentiemedium voor zijn 540:
    Oorspronkelijk geplaatst door web
    Ongemodereerd afbranden van een adverteerder die niet naar alle "groepsdwang" pijpen danst, doet wel sterk twijfelen of ik de mijne daar wel voor de leeuwen moet gooien.
    Maar met enig genuanceerd advies van netraam en mijzelf heeft hij de stap toch gezet.

Oh ja web, welkom hier natuurlijk.

Adri
    Zweven is een ongekende ervaring
    Xantia V6 3,0i Break

Comment

Ja, dat afbranden ging over die proleet die meende dat als mensen benieuwd waren naar de vraagprijs van z'n 7-serie, ze 'm toch niet konden betalen. Heh.
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

O, dit draadje bedoel je...

http://www.gummen.org/forum/showthre...8-1992-te-koop
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Hahaha, ja, classic :-)

Comment

Ja, als dat het eerste draadje is wat je op een forum leest (gelinkt), dan krijg je wel een bepaalde indruk zegmaar...

Nu snap ik ook wel dat Frankie daar nogal op de verkeerde knoppen drukt, maar dan nog, die draad is niet echt het toonbeeld van tolerantie.
            Cuore Arrugginito

Comment

MIsschien niet, maar humor om te lachen is het wel :-)

Sorry hoor, maar zo'n blaaskaak die zich eigenlijk te goed voelt voor dit forumpje moet hier ook niet z'n handel willen slijten. Dan kan ie het dak op.

Comment

Jouw humor is alleen meestal om te janken Nettie ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door web Bekijk bericht
                  Ja, als dat het eerste draadje is wat je op een forum leest (gelinkt), dan krijg je wel een bepaalde indruk zegmaar...

Nu snap ik ook wel dat Frankie daar nogal op de verkeerde knoppen drukt, maar dan nog, die draad is niet echt het toonbeeld van tolerantie.
                  Die hele foute e30 met plastic en tank wielen die ie vroeger had ook niet trouwens
                  Zowizo worden de specifieke bmw fora behoorlijk bevolkt door proleten met een foute smaak en 2 linker handen
                  Die mekaar de kont kussen met de motorkappen open op zon triest parkeerplaatsje achter een mac donalds
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Och, 't BMW7 forum is niet bepaald het E30 (tegenwoordig E36) petjesforum, maar wel een heel andere cultuur dan hier, ja.
                    Cuore Arrugginito

Comment

Ha, die Motroos;

Jouw inzichten in de menselijke geest in het algemeen en die van BMW-eigenaren in het bijzonder zijn onbetaalbaar. Kortzichtig zeker, onbeschoft misschien, maar absoluut onbetaalbaar. Ben zelf ook nogal eens bezoeker van zo'n BMW-forum, maar om nou te zeggen dat ik me in je profielschets herken, nee.... Maar laat je dat niet weerhouden, want ik bescheur me om je waarnemingen. Keep'em coming!
                      Last edited by Hansv; 07-05-11, 00:45.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Op het 7forum ben ik nooit geweest, heb ook al ruim 10 jaar niet meer op een specifiek nederlands bmw forum gelezen
                        Kritische reacties worden beantwoord met ziektes en doodsbedreigingen, ik verwacht daar zowizo geen hulp of zinvolle info, en zelf advies aan hen geven zijn ze niet "waard" als ze het al begrijpen
                        Maar wat ik er toen aantrof is een behoorlijke stereotype bevestiging in het kwadraat wat men over het algemeen over "bmw-rijders" denkt

"profielschets' is zeker niet op jou van toepassing hans maar die indruk dat dat zo zijn heb ik ook nooit gegeven ,geld ook nog voor een hoop anderen hier met een bmw
                        maar er zijn absoluut bmw fora die dit bevestigen, complimentjes over vreseijke smaak zijn enkel welkom en anders een ban bij kritiek zo simpel is het op sommige fora
                        Last edited by motroosje; 07-05-11, 00:48.
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ha, die Motroos;

Kijk, nou haal je jezelf toch weer flink onderuit. Jammer, joh....

Ik schat jou eigenlijk slimmer in dan dat hetgeen wat sommigen op bepaalde merkfora plaatsen maatgevend mag zijn voor wat 'men'
                          van liefhebbers van een bepaald merk of type auto denken. Als dat (voor)oordeel sowieso al wat waard is. The proof of the pudding
                          is in the eating. Oftewel; je weet pas echt om wat voor mensen het gaat als je ze eens live ontmoet.
                          Last edited by Hansv; 07-05-11, 00:49.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                            Ha, die Motroos;

Kijk, nou haal je jezelf toch weer flink onderuit. Jammer, joh....

Ik schat jou eigenlijk slimmer in dan dat hetgeen wat sommigen op bepaalde merkfora plaatsen maatgevend mag zijn voor wat 'men'
                            van liefhebbers van een bepaald merk of type auto denken. Als dat (voor)oordeel sowieso al wat waard is. The proof of the pudding
                            is in the eating. Oftewel; je weet pas echt om wat voor mensen het gaat als je ze eens live ontmoet.
                            "joh" dat voorspelt al veel goeds
                            Ik heb de bmw rijders hier ook niet live ontmoet om te weten dat het geen petjes mobielen zijn waarin ze rijden
                            En veel meer hoef ik ook niet perse van ze te weten
                            Het punt is dat als bepaalde mensen hun auto als iets (ongezonds)veel meer gaan zien als een prettig vervoersmiddel gaat het al snel mis als je dat binnen een eengestemde kliek wat anders ziet, helemaal tussen 'liefhebbers' met afzichtelijke "opties' op de wagen

Das ook de spagaat ik kan veel beter overweg met een baardaap op sandalen in een xantia dan een proleet met neonverlichting onder zn bmw
                            konden ze maar ruilen van merk ;-) een xantia met neonverlichting ;-)
                            Last edited by motroosje; 07-05-11, 00:59.

Comment

Ha, die Motroos;

"Joh": sorry voor de onbeschaamdheid....
                              Ik denk dat het je mee zou vallen hoeveel heel normale mensen er achter het stoere imago of de dikke praat online
                              vaak schuil blijken te gaan. En andersom ook. Internet is en blijft nu eenmaal microscopisch dun.

[probeert intussen Motroos en Geelhoed aan n caftafeltje te visualiseren]
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Alsof jij je moet herkennen in de karikatuur die ik over bepaalde bmw idioten maak, ik rij zelf notabene ook bmw en herken mezelf er ook niet in ,ook niet na de talloze grappen die over mn knaken bmw hier worden gemaakt zo nu en dan
                                Maar dat komt omdat het voor mij ook niet veel meer is als prettig vervoersmiddel en verders niets

Er worden hier door zoveel vaste gasten allerlei karikaturen gemaakt over bepaalde mensen, en daar wordt nog meestal smakelijk om gelachen ipv de onnodige verdediging te zoeken over "vooroordelen " en het niet in herkennen

Comment

Ha, die Motroos;

In dat licht mag je mijn opmerkingen ook plaatsen. Maar dat deed je waarschijnlijk toch al wel.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Mm niet helemaal , dacht dat je het iets teveel aantrok dan nodig

Comment

Ha, die Motroos;

Ben je gek, het is toch zeker internet....
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Even zien... wat is er veranderd sinds de oude intro...

Daily is nu:
                                        '98 Volvo V40 T4 G3. Uiteraard weer een slapertje. Heeft wat kleine mods maar niets schokkends. Weegt echter mt gas nog steeds geen 1350kg, dus het wil alsnog wel vooruit.

Voor reserve, fun, circuit en andere ongein dient:
                                        '90 Mercedes 190E 2.6. Lor van 500 euro, maar zo'n zes in lijn klinkt zo lekker... Gesmede CLK velgjes op gezet, gat in de dorpel laten aanpakken en verder eigenlijk nagenoeg niks aan gedaan.

Verder staat nog als speelgoed:
                                        '94 Thema Turbo 16v. Neanderthaler in maatpak. Heerlijke beul van een turbomotor, en toch luxe en comfortabel. Ben pas nog heel erg in de verleiding gekomen om 'm terug te kopen, niet gedaan. UPDATE: toch...

'73 en '76 Toyota Carina's. Eigenlijk gewoon een Celica, maar dan met een paar centimeter hoger dak zodat ik er niet met m'n knar tegenaan zit. Voldoende reden om er twee aan te schaffen, dacht ik zo ;)

De '76er heeft een roestauratie in Polen ondergaan.

'85 Mercedes 190E. Zuid-Franse import, fraaie auto, boutjes nog mooi geel, u kent het wel. Snelste standaard tweeliter, want E en katloos. Is bijna even snel op de honderd als de 2.6 (die wl een kat heeft en de latere zwaardere facelift uitvoering). Alleen geen drol meer waard sinds de nieuwe belastingregels (ookal valt ie wl in kwarttarief). Te koop wegens niet kunnen weerstaan van zes-in-lijn geluid. Inmiddels wel weer voorzien van origineel gevelgte trouwens, hoewel deze bloemkolen er met alle plezier gratis bij mogen...

'96 Fiat Croma. Nog steeds met de bedoeling het apparaat om te turnen tot vijfdeurs Thema. Gewoon, omdat het kan. En ik me altijd gestoord heb aan het ontbreken van een vijfde deur, op de Thema. Werkelijk het enige probleem van die auto, voor mij. Aldus werd "Project Crema" geboren. Het benodigde neusplaatwerk is inmiddels opgesnord n in kleur gespoten. Nu nog monteren.

Last edited by web; 01-04-15, 00:29.
                                        Cuore Arrugginito

Comment

Popel nog steeds om Project Crema tot stand te zien komen. V6 ligt er nog? Applaus voor zoveel doorzettingsvermogen!

De donkere wielen onder de T4 weet ik niet of ik ze zo mooi vind. Verder; je bent wel een veelvraat, niet? Zweeds-Duits-Japans-Italiaans... Mis nog iets Engels en iets Amerikaans?
                                          Last edited by Toon van Driel; 31-03-15, 14:13.
                                          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Hoe rijden die 190jes? Heb je wel eens in een E30 gereden? Is het vergelijkbaar?

Comment

M'n E30 rijervaring is wel een tijdje geleden, maar het is nogal een verschil, ja.

De 190 is de allereerste Benz met de Raumlenker achteras die nog steeds gebruikt wordt. Die was de E30 met z'n semi-trailing arms ongeveer twee generaties vr in ondersteltechniek, destijds.
                                              Dat zit 'm echter vooral in comfort en vergevingsgezindheid. Het blijft een lichte achterwielaandrijver met navenante gooi en smijt factor, maar dat moet je echt bewust uitlokken. Doe je dat niet dan is-ie vooral neutraler, makkelijker mee tegen de limiet te rijden, kan harder over drempels zonder hoofdpijn, enz.

Maar als je enige vraag is "Kan-ie dwars?" dan moet je beslist de E30 hebben. Altijd. Overal. Waar en wanneer je maar wilt. Dat is gewoon d gifkikker van de twee. Daarom zijn die populair als circuit/drift hok en de 190 niet.
                                              Cuore Arrugginito

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                Popel nog steeds om Project Crema tot stand te zien komen. V6 ligt er nog? Applaus voor zoveel doorzettingsvermogen!

De donkere wielen onder de T4 weet ik niet of ik ze zo mooi vind. Verder; je bent wel een veelvraat, niet? Zweeds-Duits-Japans-Italiaans... Mis nog iets Engels en iets Amerikaans?
                                                Doorzettingsvermogen is daadwerkelijk wat DOEN toch, ipv het project jaren stil laten liggen? ;-)

Engels en Amerikaans heb ik zelfs nog nooit gehad... geef me een reden ;-)
                                                Cuore Arrugginito

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door web Bekijk bericht
                                                  Maar als je enige vraag is "Kan-ie dwars?" dan moet je beslist de E30 hebben. Altijd. Overal. Waar en wanneer je maar wilt. Dat is gewoon d gifkikker van de twee. Daarom zijn die populair als circuit/drift hok en de 190 niet.
                                                  Dat was de vraag idd. :-)

Comment

Mooie verzameling blik! Lekker divers. Ik heb mooie herinneringen aan het racen in een E30 tegen een 190 2.6 op het TT circuit Assen. Heerlijke tijden waren dat. Wij waren als bestuurders aan elkaar gewaagd.
                                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Vorig jaar ook het brommerrijbewijs maar eens gehaald trouwens.

Begonnen op een CBR1000F. Met wat krassen zodat ik die zelf niet meer hoefde te maken (Of dat was de theorie in elk geval...)

Fijne snelle motor. Voelt stabiel en degelijk aan, biedt nt voldoende comfort voor lange afstanden in alle omstandigheden, en toch een 'ten second bike' die 260-280 schijnt te lopen afhankelijk wie je het vraagt.

Verder heb ik er deze winter na een niet nader te noemen schuivertje een K100RS 16v ABS bijgekocht ("de koelkast") voor natte omstandigheden...

Geen opmerkelijk ding. Brengt me van A naar B. Ook bruikbaar als pakezel (zijkoffers bij) wat 'm handig maakt voor ritjes naar 'onbekende' adressen. Kun je je pak tenminste ergens kwijt. Inmiddels begint de achterlijke knipperlichtbediening te wennen, maar de illusie dat ik de claxon zal weten te vinden in geval van nood heb ik allang opgegeven. Nee, deze kon nog wel eens gaan wieberen als ik nat remmen wat beter in de vingers heb. Het voornaamste pluspunt is een wat rauwer (wat meer 'entertaining') geluid dan het Honda-naaimachientje, maar daar staat een nare vibratie rond 3500 toeren tegenover - die ze allemaal hebben. Ik ben geen BMW-rijder, elke kilometer hierop verlang ik terug naar de CBR. En dat heeft niet met de extra pk's te maken.

Of naar de RSV Mille waar ik een proefritje op gemaakt heb. Damn, dt is leuk zeg...
                                                      Cuore Arrugginito

Comment

Ex-popo die BMW?
                                                        '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Nee. Lijkt wit zo, maar het is parelmoer zilver, en de politie reed LT.
                                                          Cuore Arrugginito

Comment

Working...
                                                          X