Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elentinos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Elentinos

    aka Erwin Zagato. Eindelijk eens een reden om mijn nickname te wijzigen...

    Helemaal idolaat van ouwe Italiaanse meuk. Vooral in passende omgevingen.

    Last edited by Elentinos; 02-10-08, 20:30.

  • #2
    man, wat een beauty!

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Schitterend, Erwin! Je komt hem volgende week wel ff showen he, op de Klassiekermeet?
      '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

      Comment


      • #4
        Fotoalbum Fiat 2300S Coupe

        Voor de liefhebbers

        Comment


        • #5
          Heel mooi !!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
            Fotoalbum Fiat 2300S Coupe

            Voor de liefhebbers


            Aha, o.a. voor mij dus! :-)
            Super man!

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Zag laatst op Mobile.de een heel mooi en betaalbaar examplaar. Wat een verdomd mooie auto is dit toch!

              Dit zou naast een 3.0 CS en een P1800 mijn keuze zijn voor een mooie klassieker erbij.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

              Comment


              • #8
                Zijn fantastische auto's idd.
                Welke kleur was die auto Paco?

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                  Zag laatst op Mobile.de een heel mooi en betaalbaar examplaar. Wat een verdomd mooie auto is dit toch!

                  Dit zou naast een 3.0 CS en een P1800 mijn keuze zijn voor een mooie klassieker erbij.
                  http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=2
                  http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=3

                  Deze zijn beide niet zo duur...
                  2019 Volvo V60 T6

                  Comment


                  • #10
                    Ha, die tweede is het (dat bedrijf had ook die gave 500E die ik elders postte).

                    Interieur van die tweede is ook mooier vind ik. Kleur van de auto zou wel anders mogen.


                    Dat bedrijf heeft trouwens ook nog een leuk wagentje voor Harry:
                    Leuk projectje, heeft wat werk nodig, maar de uitvoering is precies goed: http://home.mobile.de/home/showDetai...icleType=false
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                    Comment


                    • #11
                      Ja, mooi he? :-) Die bij vintage&voyage staat er al een tijdje. Ik ben ook erg benieuwd hoe die auto eruit ziet. Ik zie dat het bovenste gedeelte van het dash ontbreekt. Dat is een typisch 2300s probleem. Goede dashcovers zijn onvindbaar, dus die moet je laten maken. Ze hebben de remmen aangepakt, maar als dat alleen oplappen is geweest voor de verkoop heb je binnenkort een grote kostenpost. Het Girling remsysteem is zeer complex met twee Bonaldi bekrachtigers. Vervanging en revisie is erg duur. Voor een goede 2300s zonder werk moet je richting 15k denken. Motor en transmissie zijn degelijk, maar bij veel auto's is het originele Abarth-blok verangen door een gewone 2300 uit de sedan. Motornummer checken is een must.

                      In Rusland moeten ze iets meer kosten trouwens...
                      http://www.ccclub.ru/cars/index.html?auto_id=13
                      http://www.ccclub.ru/cars/index.html?auto_id=14

                      Die Borrani's op de tweede waren een fabrieksoptie. Ik ben er niet kapot van.

                      Comment


                      • #12
                        Wow, die blauwe ziet er echt superstrak uit zeg!! Mooie uitvoering en kleur ook.
                        Vragen ze daar nou 40K voor of 20? Mijn Russisch is niet zo best namelijk.

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Ik zie trouwens dat die eerste (van de post van Floris) een zeldzame 2300 Coupe is (zonder S dus). Deze waren vanaf fabriek uitgerust met de standaard motor uit de 2300 sedan. Alleen de eerste jaren leverbaar geweest als instapmodel en weinig verkocht (de standaard motor heeft 105pk, de door Abarth onderhanden genomen S versie 136pk).

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                            Ik zie trouwens dat die eerste (van de post van Floris) een zeldzame 2300 Coupe is (zonder S dus). Deze waren vanaf fabriek uitgerust met de standaard motor uit de 2300 sedan. Alleen de eerste jaren leverbaar geweest als instapmodel en weinig verkocht (de standaard motor heeft 105pk, de door Abarth onderhanden genomen S versie 136pk).
                            Volgens mij staat er wel "S" op, bij die eerste...
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                            Comment


                            • #15
                              Klopt, maar dat is prehistoric badge tuning :-)

                              Bij het chassisnummer staat ook het motortype: 114BC000. Dat is het motortype van de gewone 2300. Een S heeft het motortype 114B006.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                Klopt, maar dat is prehistoric badge tuning :-)

                                Bij het chassisnummer staat ook het motortype: 114BC000. Dat is het motortype van de gewone 2300. Een S heeft het motortype 114B006.
                                Aha!
                                Kijk, dat zijn nou mooie dingen om te weten. Daar zou je als argeloze n00b op oldtimergebied zo ingestonken zijn.
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                Comment


                                • #17
                                  Dat bedrijf Vintage Voyage heeft inderdaad leuke auto's staan.
                                  Ben van plan toch even langs te gaan, want daar staat ook een leuke W123 te koop, wat toch momenteel een van mijn meest serieuze kandidaten is.
                                  Wellicht dat is er vrijdag even heen ga.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hmmm, ik moet even kijken of ik vrijdag zakelijke verplichtingen heb, maar zo niet, voel ik er wel wat voor om mee te gaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      http://www.youtube.com/watch?v=jhxEjq8oRz0

                                      Cool filmpje...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mijn nieuwste aanwinst, sinds vandaag klaar voor gebruik. Het is een Fiat 130 3200 uit 1975. De auto is voorzien van een 3,2 liter V6 met 165pk, ZF 5 bak en sperdiff. Dat laatste is redelijk uniek, de meeste 130's zijn met Borg Warner automatische 3-bak geleverd. Hij is behoorlijk luxe voor die tijd: stuurbekrachtiging, 4 el. ramen, airco, in hoogte en diepte verstelbaar stuur en in hoogte regelbare stoelen.
                                        Ook technisch is ie bij de tijd met rondom onafhankelijke wielophanging met passief meesturende achteras, geventileerde schijven rondom en dubbele bovenliggende nokkenassen met riemaandrijving.
                                        De auto rijdt heerlijk en kan prima met het huidige verkeer meekomen. Sterker nog, wanneer je hem in de toeren jaagt is echt rap! Natuurlijk is het geen snelheidsmonster want de 165pk hebben 1600kg mee te sjorren. Kortom, een fijne, forse, comfortabele, goed liggende auto. Ik ben er blij mee.



                                        Meer foto's: http://picasaweb.google.nl/erwin.lentink/Fiat1303200#

                                        Comment


                                        • #21
                                          En nou je daily driver Saab eruit? Of was die al weg?
                                          We zijn benieuwd.

                                          Comment


                                          • #22
                                            De Fiat gaat dagelijks gebruikt worden, maar de Saab houd ik nog even aan... voor het geval dat... stel je voor... italiaanse meuk weet je wel... :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              1600 kg? In '75, ook al is 't een budget-limousine? Zo ziet-ie er niet naar uit!

                                              Maar wel een heel charmant ogende auto, gefeliciteerd.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nou, zo budget was ie niet hoor. In 1975 was ie even duur als een W116 MB 280S en een BMW 3.0L aut... Geen wonder dat ie nooit verkocht is.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  5 bak en sper? Ow dan is 'ie ooit gebruikt in de Italiaanse filmindustrie. Als Maffia stunt&chase car. :)

                                                  Wat een gaaf ding zeg! Echt enorm cool.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mooi en stijlvol Erwin!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                      Nou, zo budget was ie niet hoor. In 1975 was ie even duur als een W116 MB 280S en een BMW 3.0L aut... Geen wonder dat ie nooit verkocht is.
                                                      Oei, dat snap ik dan ook, ja. Still, hij ziet er niet uit alsof hij 1600 kg weegt. Weet je zeker dat het niet de gepantserde Edizione Palermo is? :)
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        GAAFGAAFGAAF!!

                                                        Die moet ik binnenkort even zien IRL. Heel erg mooi en bijzonder.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Klopt idd dat ie er niet zwaar uitziet. Dat komt door de verhoudingen. De auto is met zijn 4.75m niet echt lang. Maar hij is wel 1.80 breed en 1.45m hoog. Daardoor heeft ie de verhoudingen van een kleinere auto. Wanneer je erbij staat zie je pas hoe fors ie is.
                                                          Het ontwerp is trouwens van Mario Boano, toen werkzaam bij Fiat Centro Stile en bekend van de Ferrari Boano's, maar bijvoorbeeld ook van de Lancia Aurelia GT, die hij ontwierp in zijn farina-tijd.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Cool idd. Fijn dat hij vanaf nu weer gebruikt gaat worden! Lekker rijden met die klassieke limo!!

                                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)



                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Cool, ik wist niet dat Boano hem had ontworpen. Wat heeft die man ná deze Fiat nog gedaan?

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Hij is direct daarna ontslagen neem ik aan?

                                                                ;-)

                                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X