Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben ff weg en dan....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ben ff weg en dan....

Goh, ga ff weg en ineens is heel gummen anders :D

Meeste kenne me wel van meets en track days, zal er helaas niet meer bij zijn in de toekomst, leef aan de andere kant van de wereld nu :D

Greetz,

Bas

Welkom terug! :-)

Alles goed in Australië, mate? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

'Ahhh, your from Austria ?! Gedday mate, put anotha schrimp on the barbieee....'
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mux213 Bekijk bericht
        Meeste kenne me wel van meets en track days, zal er helaas niet meer bij zijn in de toekomst, leef aan de andere kant van de wereld nu :D
        Tss, flauwert! Gewoon die A380 naar Londen pakken een keer en dat laatste stukje gassen :)

(Skilled Visa trouwens?)
        Last edited by _Arthur; 31-07-08, 16:27.

Comment

JC, Austria ligt tikke dichter bij:)

Arthur, sponsored 457, dus zit voor de komende 4 jaar goed als ik zolang wil blijven, maar tot nu toe bevalt et goed en werkvooruitzicht is goed:)

Comment

JC, Austria ligt tikke dichter bij:)
            Weet ik maar dat is een briljante zin uit de film Ace Ventura, Pet detective.
            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Arthur, sponsored 457, dus zit voor de komende 4 jaar goed als ik zolang wil blijven, maar tot nu toe bevalt et goed en werkvooruitzicht is goed:)
              Potvoldikkeme zeg. Goed voor elkaar. Wil je de naam van de toko noemen waarvoor je nu werkt? Via PM mag ook.

M'n oom en tante gaan eind dit jaar terug naar .nl na 5 jaar Sydney... (helaas).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                Potvoldikkeme zeg. Goed voor elkaar. Wil je de naam van de toko noemen waarvoor je nu werkt? Via PM mag ook.

M'n oom en tante gaan eind dit jaar terug naar .nl na 5 jaar Sydney... (helaas).
                Hey Arthur,

Ik werk nu voor het bedrijf instinct systems ltd in Sydney. Klein bedrijfje wat al een jaar of 20 bestaat en een administratief software pakket maakt wat redelijk succesvol is in ondersteuning van de graphische industrie (uitgevers, drukkerijen enzo).

Kwa 457 Visa, erg relaxed, 4 jaar sponsored stay en na 2 jaar al de mogelijkheid om Australier te worden mog ik besluiten niet meer terug te willen komen. Alleen als ik binnen een jaar mijn baan kwijt raak mag ik binnen een maand oprotten :D

Voor mensen die trouwens eens die kant op willen, voor werk of voor een lange vakantie. 3 dingetjes die ik geleert heb met deze ervaring:
                1) probeer zo lang mogelijk ingeschreven te blijven in NL. Wij werden eigenlijk redelijk snel uit het GBA gechucked omdat wij ons huis verkocht hadden en geen geldig adres in NL meer hadden (terwijl ons anders verteld was maargoed, dat waren we ondertussen wel gewent in NL). Dat heeft wat vervelende kantjes, vooral als je ooit van plan bent om terug te komen. Hier hebben veel backpackers last van die binnen het jaar terug komen in NL en ineens een jaar aan sociale verzekeringen en zorgverzekering mogen terug betalen. Je moet je trouwens na 6 maanden uitschrijven maargoed.. Voordeel van uitschrijven is dus het niet langer hoeven (uhm moeten) betalen van dat soort zooi.
                2) Voor mensen die op een 457 visa of soortgelijk binnen willen komen, als je je huis kan houden en als je met je baas wat kan regelen dat je een tijdelijk contract hebt met goede voorwaarde ook al willen ze je op een vast contract, doe dat dan en pak dat vaste contract na 4 jaar als je niet meer op je 457 visa zit. Australie wil mensen die voor dit soort visa in aanmerking komen namelijk heel erg graag, en als je duidelijk kan maken dat je er ook maar 'tijdelijk' blijft, gaan er allemaal fiscale voordelen voor je werken. Kosten die je hebt om je huis in NL aan te houden mag je aftrekken, als je er voor zorgt dat een deel van je salaris als woonkosten vergoeding wordt uitgekeert betaal je daar ook geen belasting over, etc. Kan behoorlijk veel schelen.
                3) Regel dingen als zorg verzekering en een goede belastings consulent met ervaring met visa houders. Je bent overal een uitzondering op de regel, je krijgt medicare (soort van ziekenfonds) maar beperkt, je kan je prive bijverzekeren (zeer aan te raden), maar je hebt dan weer een speciale verzekering nodig. Regel je het goed, zijn er echter weer een hoop voordelen te regeln. Regel je het niet goed, krijg je als je pech heb verhogingen op je belasting (hier geld dat als je genoeg verdient dat ze willen dat je je prive bijverzekert ipv op medicare leeched, dat je een levy krijgt (1% extra belasting afdracht)).

Dan nog wat leuke impressies:
                1) Multiculturele samenleving werkt niet? Kom es een weekje in Sydney wonen. Ja er is ook hier genoeg racisme te vinden, helaas heeft australie een heel vervelende history daarin, ook recent, maar je ziet hier alle etnische afkomsten en alle geloven en men leeft hier met elkaar, ipv naast mekaar. Media gaat er ook voor zover ik kan oordelen compleet anders mee om. Hoe dit in de rest van australie is weet ik niet.
                2) Benzine is hier even duur als in NL, tenminste, als een euro een dollar was, gelukkig is een euro 1.64 AUD waard op dit moment. Zowiezo is het hier een auto paradijs.
                3) De bussen zijn hier doorgaans TEVROEG en de treinen rijden op tijd.
                4) Openbaar vervoer brengt je overal binnen Sydney zonder problemen, en kost de helft van wat het in NL kost.
                5) Uit eten gaan is diverse, betaalbaar, en doorgaans van hoge kwaliteit.
                6) Ik verdien hier bruto ongeveer hetzelfde als in NL, netto ben ik er een kwart op vooruitgegaan :D

Maar belangrijkste wat me op valt is hoe vriendelijk mensen hier doorgaan zijns.

Comment

Working...
                X