Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Salto Introducing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Salto Introducing

Hallo,
    Ik ben Jan van den Hoek aka Salto, en ik werd naar hier verwezen door een paar trackminded menschen.
    Dus bij deze neem ik hier ook maar een kijkje!
    Ik heb momenteel een Suzuki Swift GTi voor daily en trackdays e.d. En een Mazda RX-7 FC cabrio welke te koop staat.

Foto's zeggen meer dan woorden:
    Suzuki:

Mazda:

Gr, Jan
    Attached Files
    Last edited by Salto; 11-07-12, 11:49.

Welkom!

*gaat geduldig zitten wachten op foto's van de FC*

Comment

Comment

Welkom! Nooit geweten dat ze die ook als cabrio hadden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
          Welkom! Nooit geweten dat ze die ook als cabrio hadden.
          Haha :) De 13B juist wel, de 12A en FD niet.

Zelf ook een FC gehad 10 jaar geleden. Fijne en bijzondere auto!

Comment

Welkom, altijd leuk meer apart spul.
            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Welkom! Zat afgelopen week toevallig een artikel in Classics & Youngtimer en klassiekerblad te lezen waar een vergelijk in stond tussen de RX7, de Porsche 924s en de Opel Monza. Erg leuke wagens blijven dat toch.
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Dat was volgens mij geen Fc, maar de eerste generatie RX-7.

Hij "won" het vergelijk wel inderdaad, en terecht IMHO.

Comment

Dank u menschen!

De FC is een erg leuke auto inderdaad,je ziet ze iig (bijna) nooit meer.

Ik heb ook nog samen met een maat een projectje lopen:

voor:

nu:

Comment

Daniel had er afgelopen jaar ook één. Die is inmiddels verkocht. Erg leuke auto. Ik was vooral onder de indruk van wat zo'n auto uit die tijd allemaal voor specs, techniek en gadgets had. Ik wíst dat het een concurrent van de 944 / 924 S was, maar eigenlijk was de RX-7 Turbo II net wat meer bijzonder.

Hele verhaal door mij getypt, foto's van Daniel:
                    http://retr0rides.wordpress.com/2011...-rx7-turbo-ii/
                    Last edited by Dennis Cavallino; 11-07-12, 12:09.

Comment

bekende auto inderdaad..

Ik heb een non-turbo en een turbo gehad, en dat scheelt een hoop..(ook in verbruik)
                      Erg leuke auto's, en Wankelmotoren zijn briljant!

mocht iemand nog interesse hebben in een cabrio.... ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                        Hele verhaal door mij getypt, foto's van Daniel:
                        http://retr0rides.wordpress.com/2011...-rx7-turbo-ii/
                        Leuk verhaal hoor, maarre:

" De rotary techniek heeft zich in die jaren bewezen als zeer betrouwbaar."

Niet dat ik het zo goedweet, maar ik heb van wat mensen van de oudere generatie (waaronder een bezitter van de eerste generatie RX-7) de nodige horrorverhalen gehoord over die tijd. Iets met kratten gevuld met verse motoren uit japan die niet aan te slepen waren? Ging wel over het oudere type geloof ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salto Bekijk bericht
                          mocht iemand nog interesse hebben in een cabrio.... ;)
                          Kun je hier aanbieden:

http://www.gummen.org/forum/forumdis...offerbakhandel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RC Bekijk bericht
                            Leuk verhaal hoor, maarre:

" De rotary techniek heeft zich in die jaren bewezen als zeer betrouwbaar."

Niet dat ik het zo goedweet, maar ik heb van wat mensen van de oudere generatie (waaronder een bezitter van de eerste generatie RX-7) de nodige horrorverhalen gehoord over die tijd. Iets met kratten gevuld met verse motoren uit japan die niet aan te slepen waren? Ging wel over het oudere type geloof ik.
                            Dat was precies 't punt van mijn tekst, misschien niet helemaal duidelijk. Juist dit type (II) had allerlei innovaties aan boord waardoor je de auto betrouwbaar als daily kon gebruiken. Ik was echt verbaasd over alle innovaties die toen op deze RX-7 zijn toegepast en vandaar dat ik 't leuk vond om de auto wat meer credits te geven. Geen commercieel belang, meer een vriendendienst aan Daniel.

Comment

wankelmotoren hebben voor en nadelen..

Veel rotary-eigenaren rijden ermee als met een cilinder-motor, daar gaat het vaak fout.
                              Op het moment dat je een wankel start, moet je hem eigenlijk helemaal warmrijden, en minimaal per rit 1 keer de toerenbegrenzer in..

Dit houdt dus in dat de motor niet gebouwd is om dag in dag uit heen en weer naar de winkel te rijden.
                              Daarnaast is het verstandig om tussen 100 a 200k de seals te laten vervangen (relatief prijzig).

Tegenwoordig zijn er in nederland en vooral in engeland, US, JP, AUS en NZ genoeg kennis. en zeker nu met internet kun je alles vinden.

maar prachtige techniek, ik ben er wel fan van..
                              tijd om onze raceauto weer rijdend te maken..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                Dat was precies 't punt van mijn tekst, misschien niet helemaal duidelijk. Juist dit type (II) had allerlei innovaties aan boord waardoor je de auto betrouwbaar als daily kon gebruiken. Ik was echt verbaasd over alle innovaties die toen op deze RX-7 zijn toegepast en vandaar dat ik 't leuk vond om de auto wat meer credits t e geven. Geen commercieel belang, meer een vriendendienst aan Daniel.
                                Ik ben wel benieuwd welke innovaties je bedoelt.. de 13b's blijven dezelfde voor en nadelen houden dan de 12a's IMO

Comment

Zaterdag wordt de cabrio opgehaald..deze is verkocht. Tijd om verder te gaan met het Swiftje.

Comment

Working...
                                  X