Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yaris

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Yaris

Ola!

William, 26, Rij een Yaris (miep miep). Via Salto hier gekomen. komen uit dezelfde stal en rijden circuit en Time Attack

Wat foto's en specs:

Straat-Modus

Track-Modus 2011:

Track-Modus 2012
    Keuring Time Attack samen met de Swift van Salto

Rechte stuk TT Assen samen met wederom de Swift van Salto

Circuit Park Zandvoort

SPECS:

Engine

2NZ-FE 1299CC
    OBX 4-2-1 manifold
    52mm RVS uitlaatsysteem met enkel 100cell racekat en HKS einddemper
    Tegiwa Engine damper
    Morette koplampen met custome short airintake

Chassis & Handeling
    TRD Swaybar rear
    C-One Swaybar front
    Summit strutbar front
    OMP strutbar rear
    Wiechers strutbar rear up
    D2 Racing Coilovers + Camberplates

Wheels & Brakes
    Street: 15" 6,5J TTE Rims with Yokohama Parada Spec2 195/50/15
    Track: 15" 7J Lenso D1R rims with Yokohama Advan A048 semislicks 195/55/15
    Grooved front Brakediscs
    Ferrodo DS2500 Brakepads

Interior:
    Semi roll cage by The Autosport Company
    OMP Bucketseat type Drift
    OMP 6 punt Harness
    D1 spec snap-off naaf
    Momo "Race" steering wheel
    1L Brandblusser
    Stripped

Sponsors:
    Toyota Kooijman Tiel
    AVT Custom Performance

Dat was het zo'n beetje, Vragen? Stel ze gerust! Ik kijk erg uit naar de eerste track-avond op CPZ en hoop op een hoop gezelligheid en sportiviteit!

Cheers!
    Toyota Yaris 2NZ-FE - Sponsored by: Toyota Kooijman Tiel, AVT Custom performace

Welkom! Ben wel benieuwd hoe hard die Yaris gaat, zowel flat out als op het rechte stuk van CPZ.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
      Welkom! Ben wel benieuwd hoe hard die Yaris gaat, zowel flat out als op het rechte stuk van CPZ.
      Niet haha. Top is + - 200. Rechte stuk zandvoort voordat ik de tarzan induik zal rond de 160 zijn

Moet het vooral van het bochtenwerk hebben. Dankzij de vele chassis en ophanging aanpassingen kan ik em goed hard een bocht door smijten. alleen op de rechte stukken mis ik power. Het is nog steeds dezelfde 1.3 met maar liefst 86 peekaa! (Misschien iets meer door de aanpassingen nu)

Hopelijk na de zomer een nieuwe sponsor met hopelijk iets nieuws en erg leuks voor de yaris. Maar dit is allemaal nog niet zeker. Hij zal er in ieder geval wel een stuk rapper op worden!

Comment

Welkom, hmm, wie levert er eigenlijk compressortjes in nederland?
        ;-)
        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Welkom.

Leuk, zo serieus aan de slag met van die kleine japjes, is weer eens wat anders.

Vraagje uit interesse: als je het zo serieus aanpakt allemaal, waarom dan niet met een 1.5 (t sport blok is dat toch?) begonnen? Is de 1.3 een bewuste keuze?

Comment

Welkom, leuk zo'n rees-Yaris!

WTF betekent "Sorry for Party Rocking"? :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

[email protected] Japser - LMFAO ff googelen...

Leuk zo een dikke Yaris, maar is sluit me aan bij broer RC wat betreft de vraag waarom deze basis?
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Psst Jasper.. http://en.wikipedia.org/wiki/Sorry_for_Party_Rocking

let maar niet op de rest...
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Geinig oefenhok! Een boodschappenauto met knap onderstel dwingt je om momentum te behouden en dat betaalt zich terug in rijkwaliteiten. Heb wel wat ervaringen met swiftjes en starlets van kennissen en daar was prima pret mee te hebben op Zandvoort.
                  Maar goed, dat is mijn afwijking.. ik zie liever een snelle chauffeur in een truttenauto dan een truttende chauffeur in een snelle-auto.

160km/u met 86pk? Dan leurt het blokje er toch stevig aan. Mijn MX5je heeft er ca 40 extra en redt ongeveer hetzelfde, misschien 5kph extra.

Rondetijden Zandvoort/Assen? :)
                  Last edited by Noobie; 18-07-12, 10:02.

Comment

Ah, top 40 werk? Ja natuurlijk weet ik dat niet als ouwe lul met goeie smaak! :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RC Bekijk bericht
                      Welkom.

Leuk, zo serieus aan de slag met van die kleine japjes, is weer eens wat anders.

Vraagje uit interesse: als je het zo serieus aanpakt allemaal, waarom dan niet met een 1.5 (t sport blok is dat toch?) begonnen? Is de 1.3 een bewuste keuze?
                      omdat ik ben begonnen met deze 1.3 als tuttewagentje en zodoende verder ben gaan bouwen. Was nogal een ludieke actie van ons om uberhaubt het circuit op te gaan en dan pak je in ons geval wat je voor handen hebt. in mijn geval mijn yarisje haha

Swap naar een T-sport blok is zeker een optie. Deze zitten standaard op 105 pk en hebben een kortere bak. Ga na mijn vakantie in overleg met hopelijk een nieuwe sponsor die die swap voor mij mogenlijk kan maken dus wie weet................

Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht
                      Geinig oefenhok! Een boodschappenauto met knap onderstel dwingt je om momentum te behouden en dat betaalt zich terug in rijkwaliteiten. Heb wel wat ervaringen met swiftjes en starlets van kennissen en daar was prima pret mee te hebben op Zandvoort.
                      Maar goed, dat is mijn afwijking.. ik zie liever een snelle chauffeur in een truttenauto dan een truttende chauffeur in een snelle-auto.

160km/u met 86pk? Dan leurt het blokje er toch stevig aan. Mijn MX5je heeft er ca 40 extra en redt ongeveer hetzelfde, misschien 5kph extra.

Rondetijden Zandvoort/Assen? :)
                      Blokje sleurt er inderdaad goed aan. 1e ronde Time Attack reed ik achter een mx5 aan en die liep niet of nauwelijks weg van me op het rechte stuk. Ding heeft standaard 86 pk / 124nM wat nu iets meer zal zijn. Feit is dattie geen drol weegt. Standaard op kenteken 860, en is nu vrijwel volledig gestript dus zal rond de 775 ish zijn

CPZ doe ik in 2:25 maar heb nog een hoop te leren. Zeker als je ziet dat de oude cup yarisjes het in 2:08 doen

Comment

Welkom meneer! Ik ben benieuwd naar je sponsordeal! Hopen dat je met een beetje meer power aan volgend seizoen kan gaan beginnen!

Comment

Leuk initiatief om met zo'n auto aan de slag te gaan. Wat anderen ook al zeggen, door gebrek aan vermogen word je gedwongen om beter te rijden. Dat is de ideale leerschool.

Comment

Meer power zou ik overigens niet doen, iig niet totdat die tijden onder de 2:20 consequent zakken. Je zit qua power/weight op ongeveer een volvo cup sleurijzer, met minder gewicht in absolute zin en dus voordeel bij remmen en zijwaartse versnellingen. Sub 2:14 moet, met koele temperaturen, vers ingeheatcycle'de semi's en wind mee op het rechte eind wel in de huidige configuratie zitten. Met 10s speling zijn aanpassingen aan de auto vaak minder renderend dan investeringen in de chauffeur.
                            Wat doet die Swift van Salto? Dat moet een potentiële sub 2:05 machine zijn.

Comment

Sub 2:05 lijkt me heel knap, hoor. Niet op semi's zonder sper.

Comment

Kan kloppen Stephane, had het spec-lijstje nog niet goed gelezen. Is ook nogal een lap text :)

Desondanks... een cup Yaris deed blijkbaar 2:08jes op old-tech Yoko'tjes zonder sper en met beperkt vermogen (115pk) bij 830kg nat ex rijder. ca 7.8kg/pk
                                De swift zit op 5.5kg/pk wat een voordeel is van ca 30% en heeft door het lagere gewicht (indien kloppend) ook nog eens 8% meer laterale grip op dezelfde banden. Denk er nieuwere semi's bij in 225 of 215 breed en de 2:05 moet er wel uit te persen zijn... moet er wel een Michiel Schaap of soortgelijke achter het stuur zitten.
                                Maar ik kan er ook naast zitten hoor.. dat de Yaris cup met 115pk al op de nuttige limiet zat zonder sper.

Treurig dat dit bench-racen tegenwoordig mijn enige uitlaatklep is. Ik wil weer rijden en richting de sub 2:10

Comment

ik heb het nu over een tijd die is neergezet door een kennis van de Yarisclub die een Ex-cup yaris heeft. Denk dat ze toendertijd nog wel iets rapper rond gingen

De cup yarissen zijn ook iets meer aangepast dan de mijne. o.a Uniball ophanging, LSD, opgefokte motor door geen MAF en andere ECU etc....

Denk dat ik zelf met een T-sport blok al wat meer nuttige pk's te pakken heb. Kan er wel gelijk een turbo of compressor opknallen maar het is inderdaad leuker om mezelf eerst te verbeteren voordat ik ga kijken naar serieus vermogen. Zijn genoeg mensen die hun yaris hebben opgefokt boven de 150 PK alleen krijgen die het niet meer weg op het asfalt.

Met een T-sport motor zit ik op 105 PK standaard dus zeg 110 met de aanpassingen, belangrijkste is voor mij de C56 versnellings bak aangezien die een stuk korter is en omdat daar ook LSD's voor worden gemaakt.

Zolang de yaris elk jaar nog door de APK moet ben ik beperkt in wat ik doe en laat maar vooralsnog heeftie mij nog nooit in de steek gelaten en beleef ik er een hoop fun mee! :)

Comment

Belangrijkste is dat je er lol aan beleeft. Er zijn altijd mensen sneller (zelfs al heb je een GT3) en je kunt er ongelofelijk veel geld in stoppen. De vraag is dan alleen of je meer plezier per Euro hebt dan wanneer je dat niet doet.

Mijn eigen ervaring is dat hoe meer je aan een auto gaat doen, hoe meer er mis kan gaan. Dan begin je aan iets wat al een kostbaar project is en dat gaat dan alleen maar meer kosten om het weer te herstellen - waarbij je dan vaak ook nog afhankelijk bent van andere partijen die het vaak allemaal goed bedoelen en het beste met je voor hebben, maar aan het eind van het verhaal moet jouw portemonnaie open om het te betalen.

Comment

lol is inderdaad het belangrijkste, maar elke ronde 10 tot 15 man voor moeten laten gaan word je ook zat.. Dus enigszins leuk vermogen om een beetje mee te kunnen met het verkeer is wel gewenst in mijn ogen. Ik heb de keuze gemaakt om een nieuwe geldput te kopen, en die naar mijn zin aan te gaan passen (jammer dat het zolang gaat duren en zoveel geld gaat kosten voordat het zover is)

Comment

Ik zou er dan toch voor gaan om een auto te kopen die in de basis sneller is, waar je ook niet heel veel aan hoeft te doen. Voor een paar duizend Euro heb je een leuke E36 325i met rolkooi e.d. volgens mij.

Comment

klopt.. Maar ik vind het zelf bouwen en kloten ook leuk om te doen.. Maargoed, dit is willie zijn topic, genoeg over mij..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht
                                            Denk er nieuwere semi's bij in 225 of 215 breed en de 2:05 moet er wel uit te persen zijn... moet er wel een Michiel Schaap of soortgelijke achter het stuur zitten.
                                            Maar ik kan er ook naast zitten hoor...
                                            Ben jij zo'n goede instrukteur dan? ;)
                                            Ben jij er ook niet bij dan de 30ste, Damir? Ik in ieder geval niet, in ieder geval niet op de baan. Badkuip is nog niet af. Misschien dat ik nog wel even langswip en misschiennog her en der een rondje biets. De volgende keer mag jij in ieder geval mijn instrukteur zijn ;)

Leuke twee topics verder, deze en die van de swift! Een beetje neuzelen over rondetijden is altijd leuk en stelt weer doelen ;)
                                            Goede suggesties van Noob en Steef, over niet teveel sleutelen, maar afgezien dat ik er zelf ook weer recent ingetrapt ben, deels door de sleuteluitdaging, snijdt het ook wel hout dat je niet te langzaam wilt zijn op de rechte stukjes, dat kan gewoon gaan vervelen en levert soms gewoon oerhollandsche frustraties op ;)

Comment

Bakken vermogen en een bagger-wegligging is ook niet alles.. Maar Vanwege dat vermogen en een paar semi's lijkt het nog wat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willie Bekijk bericht
                                                Swap naar een T-sport blok is zeker een optie. Deze zitten standaard op 105 pk en hebben een kortere bak. Ga na mijn vakantie in overleg met hopelijk een nieuwe sponsor die die swap voor mij mogenlijk kan maken dus wie weet................
                                                Gister wezen praten bij een hopelijk nieuwe sponsor en als alles goed gaat krijgt de yaris een complete T-sport swap (1.5, Kortere bak, ECU, achter as met schijven) na de winter. Dit alles zal hopelijk resulteren in 115/120 PK. Daarna op zoek naar een LSD aangezien deze wel voor de T-sport bak word gemaakt. En uiteraard meer rijden (o.a gummen :p )en ervaring opdoen

Zodra alles 100% definitief zeker is laat ik me officieel uit over wie de sponsor is en wat de precieze plannen zijn.

Comment

Ik ben benieuwd! 20 pk extra en betere remmen is een goede upgrade, dus voldoende potentieel.

Comment

Working...
                                                  X