Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rnoud STI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rnoud STI

Goedendag,

Ik heb me net aangemeld voor Zandvoort, dan is het ook wel zo netjes om mij voor te stellen. Ik lees al jaren zijdelings mee en had mij in het verleden ook al eens aangemeld, maar ben die gegevens kwijt.

Ik ben sinds een paar jaar helemaal verslaafd geraakt aan de Nürburgring en dat is zo'n beetje het enige circuit waar ik gereden heb. Met uitzondering van twee uitstapjes naar Zandvoort.

Voor dagelijks gebruik rijd ik in een E90 330xd (2007) en voor trackdays in een Subaru STI (2004). Mijn vrouw rijdt in een Golf 1.2 tsi (2012).

Het wereldje is klein, want ik zie hier namen terugkomen die ik op andere fora ook regelmatig tegenkom.

Vr.gr,

Rnoud

Hi Rnoud, welkom op het forum.

Post eens wat foto's van de auto's zou ik zeggen. Ik ben zelf vooral benieuwd naar de STI. :)
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
      Ik ben zelf vooral benieuwd naar de STI. :)
      Wellicht ook van je vrouw, maar dat kun je zelf het beste inschatten :-)
      Let's kick some ass and chew bubblegum...
      ----------------------------------------------------------------------------
      '71 Alfa Romeo Giulia Super
      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
      '00 BMW E39 528iA Touring
      '06 BMW Z4M Roadster
      '96 BMW E36 328i trackracer
      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Specs STI:

De auto heeft van zichzelf al goede specs en de onderstaande aanpassingen zijn daar nog aan toegevoegd:

- Whiteline Stage II met andere stabilisatorstangen, stuurhuisrubbers, betere endlinks en anti lift kit.
        - 3 inch Invidia downpipe met 200 cel race katalysator
        - Custom open einddemper (door vorige eigenaar geplaatst, geen idee wat het is)
        - EMS Ecutek, aanpassing wastegate en Walbro brandstofpomp (ca 320 pk)
        - DBA remschijven met Hawk HP+ remblokken
        - Hankook Ventus RS2 Z212 semi slicks (bevallen me maar matig)

Enige wat nog ontbreekt is een goed onderstel, vandaar dat ie nog wat hoog op zijn pootjes staat:

Fotootjes:

sti1.JPG

sti4.JPG

sti6.JPG

330xd9.jpg

330xd7.jpg

330xd8.jpg

Foto van m'n vrouwtje laat ik maar achterwege, wil niet teveel patsen :-)

Comment

Welkom Rnoud.
          Heeft jouw broer ooit een porker 996 gehad toevallig?
          En jij een uitelkaar vallende jaguar?
          Dan ken ik jou denk ik wel ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
            Welkom Rnoud.
            Heeft jouw broer ooit een porker 996 gehad toevallig?
            En jij een uitelkaar vallende jaguar?
            Dan ken ik jou denk ik wel ;)
            Ja, dat klopt. Wij hebben toen inderdaad nog met die 996 meegedaan aan de CBR van DF. Gare Jaguar klopt ook. Voor mij noooooooit meer een Jaguar. Het is zelfs zo erg dat ik nog steeds van plan ben om met een kentekensticker met "Nooit meer een Jaguar" te gaan rijden.

De 996 is overigens ingeruild op een 997 Turbo. Daarnaast heeft hij een Boxster Spyder. Van die laatste ben ik een groot fan geworden. Echt een geweldige auto.

Plaatje van de turbo:

porschet4.jpg
            Last edited by Rnoud; 12-10-12, 11:07.

Comment

Welkom hier.... Volgens mij heb ik je wel eens op andere fora voorbij zien komen :)
              Je had toch plannen om de STI te verkopen of vergis ik me nou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
                Welkom hier.... Volgens mij heb ik je wel eens op andere fora voorbij zien komen :)
                Je had toch plannen om de STI te verkopen of vergis ik me nou?
                Ja, plannen wel, maar daar heb je ook een koper voor nodig :-) Na de ervaring met de Boxster Spyder zou ik graag een Cayman R of Cayman S willen, maar aan de andere kant twijfel ik. De STI is een zeer goede ringtool qua betrouwbaarheid en running costs (behalve de benzine dan), dat zal met een Cayman wellicht anders zijn. Daarnaast geeft de STI al heel veel plezier en is het maar de vraag of een Cayman veel meer zal brengen. Verder is het natuurlijk crisis :-)

Comment

Leuk ook je hier tegen te komen Arnoud en was weer leuk elkaar te zien op CPZ met de STI.
                  Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                  Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                  Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                  http://www.fineline-imports

Comment

Volgens mij was jij het die er steeds zo g*#£~verd{%me hard van me weg reed op het recht stuk? Een van de laatste rondjes riep ik tegen mijn passagier nog: kijk eens naar die impreza in de spiegel. Einde rechte stuk zit hij op m'n trekhaak. 2 bochten later was je er voorbij :-)

Comment

Ja hoho, wacht es ff. Dat met die auto's geloven we nu wel, maar mbt je vrouw maak je je er nu wel wat makkelijk vanaf. Kom eens door met die foto's! :-)
                      Let's kick some ass and chew bubblegum...
                      ----------------------------------------------------------------------------
                      '71 Alfa Romeo Giulia Super
                      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                      '00 BMW E39 528iA Touring
                      '06 BMW Z4M Roadster
                      '96 BMW E36 328i trackracer
                      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                        Volgens mij was jij het die er steeds zo g*#£~verd{%me hard van me weg reed op het recht stuk? Een van de laatste rondjes riep ik tegen mijn passagier nog: kijk eens naar die impreza in de spiegel. Einde rechte stuk zit hij op m'n trekhaak. 2 bochten later was je er voorbij :-)
                        Ik weet niet of ik dat was. Op het laatst ging het lekker, maar daarvoor was het niet top. Er reed nog een zwarte Impreza mee, die had betere baankennis dan ik en wellicht ook wat meer driving skills.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                          Ja hoho, wacht es ff. Dat met die auto's geloven we nu wel, maar mbt je vrouw maak je je er nu wel wat makkelijk vanaf. Kom eens door met die foto's! :-)
                          Ik houd het hier maar bij de auto's. Ik kan in ieder geval verklappen dat ze nooit meegaat naar trackdays en dat ze de STI verschrikkelijk lelijk vindt, zoals de rest van de vrouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht
                            Leuk ook je hier tegen te komen Arnoud en was weer leuk elkaar te zien op CPZ met de STI.
                            Dat was zeker leuk om elkaar eens op het circuit tegen te komen. Indrukwekkende Forester hebben jullie.

Comment

Working...
                            X