Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ThomasGTT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ThomasGTT

Hallo,

Vaak las ik hier al wel mee, maar vanaf nu ben ik dus ook een postend lid :)

Ik heb mij hier specifiek nu voorgesteld omdat ik onderzoek doe naar oldtimer bezit en een nieuw oldtimer beleid in Nederland. Voor dit onderzoek is een online vragenlijst opgesteld, die oldtimer bezitters kunnen invullen. Graag zou ik ook via dit platform oldtimer bezitters willen bereiken.

Verder over mij: ik ben Thomas en kom uit Den Haag, in het bezit van 2 klassieke BMW's, beide 2002 en helaas ook beide geheel gedemonteerd vanwege restauratie. Daarnaast ook nog een passie voor rallywagens, wat heeft geleid tot een Subaru Impreza, daar komt ook mijn gebruikersnaam vandaan. Naast rallywagens heeft het circuitrijden de laatste jaren ook mijn aandacht getrokken, waardoor ik nog een circuitwagen deel met 4 vrienden.

Groeten!

Welkom op Gummen!
    Wat voor 2002's heb je en hoeveel werk zit eraan? En ben je er echt mee bezig of staan ze te wachten op betere tijden?

Ik heb zelf een groene 1602 uit 1974 gehad en een lichtgrijze (mooie kleur!) 2002 uit 1970. Ik vind het heerlijke auto's en wil er nog eens eentje hebben.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

welkom en ik heb je lijst ingevult
      wat TSM zegt!!!!!

Comment

Ik heb een Granada rode 2002, hier in betere tijden:

Gedurende het restaureren heb ik besloten om er een harde carrosserie bij te kopen, om daar verder mee te gaan en alle onderdelen over te bouwen.
        Dit is een foto van inmiddels al weer even geleden, maar het restaureren gaat met een slakkengang.....

Attached Files
        Last edited by ThomasGTT; 27-12-12, 11:05.

Comment

Leuke kleur!
          Die groene is Amazonegroen? Hopelijk niet 79-BK-90, want dat was mijn 1602 :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welkom en gek op rally en 2002tjes, ik kan wel helpen:
            Attached Files
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Kijk, dat zijn mooie plaatjes :) Volgens mij ook een bekende auto van bmw02 club of niet?

Je kan rustig adem halen, die groene is niet het kenteken wat je aangeeft. Het is trouwens ook een 2002.

Naast de oldtimers binnenkort ook meer gummen, want de licentiecursus op Zandvoort is geboekt!

Comment

Vorige week dinsdag en woensdag heb ik de licentiecursus van DRDA gedaan op Zandvoort en ik ben geslaagd!!!!!!

Cursus via Dutch Race Driver Academy is bijzonder goed bevallen. Erg goede instructeurs, goede sfeer en op en top verzorgd.

Twee dagen erg veel lol gehad en vooral veel opgestoken. Nu is er de mogelijkheid om competitie te gaan rijden met de banaan....

Hier wat beeldmateriaal:

Comment

Nog een filmpje:

Comment

Gaaf hok, die E30. :)

Comment

Gefeliciteerd!
                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                      Rally organisatie: Rally-Events
                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Zeer slecht paasweekend voor mij dit jaar. Eerst wordt in Amsterdam mn camera uit de auto gejat. Ok k*t, maar er kunnen ergere dingen gebeuren. Verder andere verplichtingen waardoor ik niet naar Zandvoort kan, twee vrienden waarmee ik de touring deel gaan wel.

Prima weertje sinds tijden:

Daarna gebeurt het onvermijdelijke. Ik krijg een berichtje, de auto is totalled......

Bij opkomen rechte stuk breekt de achterkant uit. De bestuurder kan dit opvangen, maar voor het uitbreken van de terugslag is hij te laat. De auto duikt eerst links de vangrail in en schuift vervolgens naar de andere kant waar de vangrail ook nog geraakt wordt. De bestuurder heeft er gelukkig lichamelijk niets aan overgehouden, hetgeen wat het belangrijkste is. Ook zijn er geen andere auto's bij betrokken.

De touring is er helaas minder goed vanaf gekomen. De neus zit aardig in elkaar en ook de achterzijde heeft schade. De linker chassisbalk is een flink stuk richting de motor gezet. Zelf denk ik dat de auto total loss is, maar wellicht moet er nog even een schade expert naar kijken.

Ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen hoe ik mij voel. In één klap is mijn hobby en passie voorlopig over. Racelicentie net in de pocket, maar nu dus geen auto meer. Momenteel heb ik geen tijd of budget voor een andere auto. De auto herbouwen of alles overzetten op een ander chassis zou ook nog een optie kunnen zijn, maar voorlopig weet ik het even niet.

Hier wat pijnlijke plaatjes:

Comment

Bah. Da's mooi klote! Zonde van die Touring...
                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Auw, sterkte
                            fka v164

Comment

Oef, klote dit...

Comment

Balen.

Comment

Oei, wat jammer. Spijtig, spijtig.
                                  Ik hoop dat je snel weer met iets anders op de baan kunt.
                                  Groeten,
                                  Bats
                                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                  *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                  de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Zonde. Ding ging aardig rond in de filmpjes.
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oeioei,zonde hoor.
                                      Dit lijkt me ook het grootste nadeel van het delen van zo`n speeltje.
                                      V70 & Tiger 955i

Comment

So balen zeg! Je hoopt toch altijd zelf de stekker uit je hobby te kunnen trekken...

Comment

Ai... Gelukkig is het maar blikschade, hoe verdomde jammer ook. Succes met de afhandeling.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oei dat is vervelend en helemaal als je het niet zelf doet. Maar hanteren jullie niet de regel slopen is kopen? Oftwel de gozer die m getotalled heeft moet je in ieder geval de helft vergoeden?
                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Dat laatste is inderdaad het geval. Maargoed daarmee koop je bij lange na geen andere auto of kan je deze herstellen.

Ben er inmiddels ook achter dat het overzetten van een rolkooi eigenlijk niet gedaan wordt. Dat streept weer een aantal opties van het lijstje.

Comment

Klote! Maar altijd bij het begin beginnen; eerst een driftcursusje of wat volgen, en dan pas hard rondjes gaan rijden op een circuit. 2e slip niet op kunnen vangen, en dus niet om kunnen gaan met overstuur gebeurt zo vaak. Terwijl er wel met een noodgang over een circuit gejakkerd word. Maar daar heb jij nu niks aan...
                                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Flinke knal moet dat geweest zijn, op dat punt rij je meestal wel ~140 int uur...

Die is goed krom, grote klus om dat weer goed te krijgen.
                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                    Klote! Maar altijd bij het begin beginnen; eerst een driftcursusje of wat volgen, en dan pas hard rondjes gaan rijden op een circuit. 2e slip niet op kunnen vangen, en dus niet om kunnen gaan met overstuur gebeurt zo vaak. Terwijl er wel met een noodgang over een circuit gejakkerd word. Maar daar heb jij nu niks aan...
                                                    Ja klopt, daar ben ik ook voorstander van. Zelf heb ik dan ook een driftcursus en een licentiecursus gedaan, helaas de bestuurder niet. Is natuurlijk geen garantie dat dit niet was gebeurd, maargoed.

Achteraf kijk je een koe in de kont...

Comment

Die laatste zin is ook helemaal waar. Vond jouw rijden op het filmpje van het examen trouwens erg netjes!
                                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Opknappen is wel te doen lijkt me.
                                                        Motor en bak eruit, dan de auto op de rekstok en waar nodig een nieuw stuk in lassen.
                                                        Voorscherm, motorkap, bumper etc. zijn zat in de sloop te vinden.
                                                        Heeft de motor geen tik op de poelies gehad?

Achterkant is alleen uitdeuken, of heeeeeeel veeeel plamuur.

Moet toch voor een paar honderd euro weer klaar kunnen zijn, zonde om dan een andere auto aan te schaffen.

In ieder geval: succes ermee
                                                        Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                          Die laatste zin is ook helemaal waar. Vond jouw rijden op het filmpje van het examen trouwens erg netjes!
                                                          Bedankt Jeroen, had er ook erg veel schik in en ondanks het overhellen van de touring voelde ik me er aardig vertrouwd mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berto Bekijk bericht
                                                            Opknappen is wel te doen lijkt me.
                                                            Motor en bak eruit, dan de auto op de rekstok en waar nodig een nieuw stuk in lassen.
                                                            Voorscherm, motorkap, bumper etc. zijn zat in de sloop te vinden.
                                                            Heeft de motor geen tik op de poelies gehad?

Achterkant is alleen uitdeuken, of heeeeeeel veeeel plamuur.

Moet toch voor een paar honderd euro weer klaar kunnen zijn, zonde om dan een andere auto aan te schaffen.

In ieder geval: succes ermee
                                                            Berto, als je het zo zeg lijkt het simpel ja. Heeft iemand misschien een adres in Noord / Zuid Holland (regio schiphol) die mij hierbij zou kunnen helpen? Kan een hoop zelf, maar een carrosserie richten en lassen is echt een brug te ver.

De koets zonder motor en plaatwerk aanleveren is geen probleem.

Motor heeft geen tik gehad en loop nog netjes.

Comment

Ik heb wel een adresje hier in de buurt, maar daar heb je dan niet zoveel aan, al kun je het ding natuurlijk op de aanhanger brengen.
                                                              Er is ook nog een adresje wat ik ken in de buurt van Arnhem....

In de buurt die jij aangeeft zou ik het zo niet weten.
                                                              Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

Nadat het gele touring hoofdstuk was afgesloten, begon het per maand meer te kriebelen. K*t, wat is dat circuit rijden toch verslavend..... Stiekem met een vriend naar een paar auto's gaan kijken met de instelling, we zien wel, kijken kan geen kwaad. Jezelf voor de gek houden 2.0 zeg maar :D ...Iedereen weet waar dat natuurlijk toe leidt. Na een paar maanden kwamen we bijna om de hoek een exemplaar tegen dat we niet konden laten staan. Buiten budget uiteraard, meer dan we eigenlijk zochten, etc. Met het ijzersterke argument, fuck it, dit moeten we gewoon doen stonden de neuzen dezelfde kant op. Bovendien werd hiermee de bmw/e30 liefde weer gekoesterd, iets dat waarschijnlijk ook heeft meegeholpen. Het beestje leeft al een tijdje alleen op de circuits en heeft ook vaak de ring gezien. Wellicht geen onbekende voor sommigen.

Met een trackday in november heeft ie zn circuit doop gehad en dat is erg goed bevallen.

Plan is als volgt:

Veel rijden :)

Comment

Working...
                                                                X